Wat zouden jullie doen met het volgende...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Beste UB'ers,

Op heden maak ik het volgende mee, en zou graag jullie mening hierover hebben of weten wat jullie ermee zouden doen...

Ik woon in een appartementsblok waar in het totaal 12 appartementen zijn. Elk appartement heeft, naargelang het één of twee slaapkamers heeft, één of twee niet overdekte parkeerplaatsen aan "zijn" kant van het appartement.

Sinds begin april staat er hier een donkerblauwe citroën Xsara op één van die parkeerplaatsen. Niemand weet van wie dit is. Dit is in de hele ruime buurt al nagevraagd. Zowel mondeling als via pamfletten in de brievenbus met foto+nummerplaat er op en de vriendelijke vraag om dit voertuig te verplaatsen. Hier hebben wij geen reactie op gekregen.

Begin mei hebben we de politie voor de eerste keer hierover ingelicht. Een ploeg is ter plaatse gekomen, maar vertrok 2 minuten later plots. Toen we twee weken later vroegen hoe ver men stond met het onderzoek, viel men daar uit de lucht. Dus opnieuw het hele verhaal verteld, opnieuw een ploeg die ter plaatse kwam, waarna deze ons wist te vertellen dat de eigenaar volgens de nummerplaat woont aan de kanten van Zomergem (ikzelf woon te Merelbeke) en dat men hem ging aanschrijven hierover.

Nogmaals twee weken later, begin juni, vraag ik nogmaals na bij de politie hoe het er mee zit. Inmiddels kon men mij vertellen dat de nummerplaten die aan het voertuig hangen geschrapt zijn. Maar dat was ook alles.

Vandaag heb ik nogmaals gebeld en hun duidelijk gemaakt dat ik nu al 3 maand wacht op een oplossing. Nog steeds krijg je hetzelfde te horen : sorry het is privédomein en daar kunnen wij niet op takelen. Je kan eventueel een takeldienst bellen maar dat is op eigen kosten. Natuurlijk kan je dat wel via gerechtelijke weg laten terugvorderen achteraf. Al wist men mij vrij snel te zeggen dat dit waarschijnlijk geen gevolg zou hebben : als de eigenaar zijn eigen auto niet terugwilt, dan zal hij hoogstwaarschijnlijk ook die factuur niet willen betalen. Ook al wil ik geen eurocent er aan uitgeven, toch uit nieuwsgierigheid een paar takelbedrijven gebeld. De goedkoopste ging dit komen doen voor 200 euro + 5 euro per dag dat de wagen daar staat.

Vannacht kwamen mijn vriendin en ikzelf rond middernacht de oprit opgereden en bleek dat de autoruit aan de kant van de bestuurder volledig verbrijzeld was (gat ter grootte van een goede tennisbal). Dus heb ik maar een schroevendraaier genomen en al het glas verwijderd zodat ik de deuren kon openen en kijken of er documenten aan boord waren (dit gedaan op vraag van de politie die ik toen terug aan de telefoon had). Helaas : geen enkel document was aan boord (verzekering, keuring, ...).

Wat moeten we hier nu mee aanvangen?
1. Iemand heeft het idee opgevat op onze eigendommen een autokerkhof te starten en heeft het eerst exemplaar hier al gezet
2. Politie kan dit wegens juridische beperking (privé eigendom) niet laten wegslepen
3. Ikzelf kan dit wel doen, maar weiger daar één eurocent aan uit te geven
4. Voertuig kan enkel vooruit/achteruit worden geplaatst daar het stuurslot is opgezet.

Mogelijkheden die zijn overwogen tot hiertoe
1. Voertuig een 10-tal meter vooruit duwen op een vrij drukke nationale baan. Moet wel over een paar jonge struikjes heen maar die bewegen wel mee... Eenmaal op de baan mag de politie dit wel takelen
2. Voertuig naar achter duwen, dan staat het zowat in de weg van iedereen en moeten we er allemaal langs rijden. Gevolg is dat mensen massaal de politie bellen en er een kans is dat het word weggesleept, al is die kans niet 100% zeker
3. Kijken naar een voertuig met trekhaak of sleepoog die hier voertuig kan slepen naar de straat waar onze oprit in uitkomt (wonen op een hoek, een vrij rustige straat) en het daar laten staan
4. Vrolijk wachten tot de politie in actie schiet

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Sowieso dat je met een zoekertje wel een andersgepigmenteerde medemens vindt waar je die auto aan verkocht krijgt, no questions asked. :angel:

Ik zou eerst aan al je buren gewoon eens vragen om naar de politie te bellen. De snelste oplossing lijkt mij ook die wagen op één of andere manier op de openbare weg te krijgen zodat de politie hem kan takelen. Voor de rest zou ik niet weten wat je er mee kan aanvangen.. vreemde zaak. :?
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Wel om eerlijk te zijn hebben we dat inmiddels ook al gedaan : bij de Makro van Eke en de Ikea te Gent ontvang je dagelijks kaartjes aan je portier dat men interesse heeft in je wagen. We hebben deze personen ook al gebeld en deze hadden er alvast geen interesse in (voertuig te oud etc). Bij de mensen die in Sint Amandsberg langs de steenweg hun zaak "kuch" hebben ook al geinformeerd maar zonder de juiste papieren kunnen ze er niks mee doen. Eigenlijk zou je hem alleen maar kwijt kunnen aan Bulgaren of Polen die de auto daar laten rijden. Blijkbaar steekt het daar niet zo nauw. Of weggeven aan mensen die hem willen in de export naar Africa gooien.

Als iemand zo iemand kent : hij mag hem komen ophalen :) Voor alle duidelijkheid : er is geen roze kaart in de wagen te vinden :) De koffer hebben we nog niet doorzocht : je weet nooit wat je daar vind...

Telefonie = EDPnet + OVH
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Provider

Te Koop forum

Zou je dat met een man of 6 niet kunnen opheffen en naar de openbare weg dragen?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Een "gojack" scoren bij een garage, moet best wel lukken en met een paar mensen de auto op de openbare weg zetten.
Of een takeldienst betalen om hem op de openbare weg te zetten.

Parkeer hem reglementair en zorg dat je geen schade veroorzaakt, zodanig dat er jullie niks verweten kan worden. En dan contact opnemen met de politie dat er een voertuig met verbrijzelde ruit geparkeerd staat langs de kant van weg. Ze zullen dan weer de plaat opvragen, zien dat hij niet ingeschreven is en hem klemmen. Een paar weken later zullen ze dat voertuig takelen.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

duw die toch gewoon te midden van de straat, probleem op een half uur opgelost....
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 451 keer

Je kan er in? Handrem af en duwen op straat, zal straks komen helpen :-)

Of naar een ijzerhandelaar brengen, daar krijg je makkelijk 200+ euro voor schroot (afhankelijk hoe zwaar je wagen is)

Stuurslot is geen issue hoor, kan een krik mee brengen, dan kan je er mee gaan wandelen... (van op rally)
Laatst gewijzigd door Tim.Bracquez 13 jul 2013, 09:19, in totaal 2 gewijzigd.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Ga naar je dichtsbijzijnde autoafbraak en leg het voor aan de zaakvoerder onder 4 ogen

Zo heb je nog kans op 50 tot 120 € ervoor te krijgen EN je probleem is opgelost

Normaal nemen ze daar ook alleen MET papieren aan maar daar word veel op gezondigd

Vraag me niet letterlijk te nemen op volgende maar ik meen me te herinneren dat een roerend goed na X aantal tijd en na aangifte bij politie eigendom word van de persoon (of VME in u geval) op wiens eigendom het zich bevind

Dus technisch zijn jullie eigenaar medunkt van het voertuig

BTW : Enige papieren die erin misschien aanwezig lagen zijn waarschijnlijk voor andere doeleinden wel genuttigd bij het insoecteren van het voertuig dmv de nu ontbrekende ruit :P
The eternal and true pessimist :D
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Zet een grote pijl naast de weg?

Auto vergeten? Hij staat hier met ingeslagen venster en stuurslot
===========>(geen bewakingscamera's aanwezig) <===========
elrocco
Plus Member
Plus Member

ik zou klacht indienen voor sluikstorten. Daar start politie zeker onderzoek voor, komen ze via geschrapte plaat bij laatste eigenaar terecht, die dan zal opdraaien voor kosten + boete...
Alleen duren die onderzoeken wel een tijdje... :roll:

Elrocco 8)
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Dat voertuig is in overtreding als je met de eigenaarsvereniging een verbodsbordje hangt bij de parkeerplaatsen en een clausule opneemt in het huishoudelijk reglement die verwijst naar het veldwetboek ==>
Art. 87. Met geldboete van een frank tot tien frank worden gestraft: 8° Zij die, zonder noodzaak en ondanks het verbod van de eigenaar, gebruik maken van een weg die aan een bijzondere persoon toebehoort.
bron: Veldwetboek artikel 87, achtste lid: http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 1886100730

Op privéterrein moet de eigenaarsvereniging inderdaad de kosten voor wegtakelen met vaststelling door gerechtsdeurwaarder zelf voorschieten, maar misschien beschikt de beheerder/syndicus over een reservefonds waardoor dit jou uiteindelijk niets extra zal kosten.

Om dit in de toekomst te vermijden: plaats een verbodsbordje, een wegsleepbordje of een voorbehouden nummerplaatbordje. Als dit niet helpt zal je uiteindelijk moeten kiezen voor neerklapbare parkeerhekjes. Afbeelding
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

http://nl.kapaza.be/oost-vlaanderen/oph ... 459433.htm

http://nl.kapaza.be/oost-vlaanderen/oph ... 224463.htm

Bel die gasten even, kom maar halen voor €50 maar wel zonder attest en je weet van niks.

"Erkend Ovam schroot ophaler. Indien gewenst met Ovam attest. "
"Wilt u uw autowrak uit de weg ? Ook deze komen wij ophalen. Ook dan kan u ons vrijblijvend contacteren."

En in gent al een paar wrakken zien staan, in ledeberg staat er een auto die er al 6maand staat.
Aan de voorruit een oude nissan maar die heeft er niet lang gestaan, na een week hadden ze die al naar beneden geduwd in de voorruit :lol:

Edit: bij mij zou het zo lang niet duren hoor, moest dat op mijn hof zijn na 2 weken start ik met de verkoop in onderdelen.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
ikkejonge
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Men schoonpa heeft iets soortgelijk meegemaakt met van die afrikanen die een oude bestelwagen kwamen opkopen. Die hadden een batterij nodig en die gehaald uit de wagen waarmee ze gekomen waren en dan met de bestelwagen vertrokken (na te betalen).

Die wagen zijn ze niet meer komen ophalen en bleef in zijn magazijn staan. We hebben dit laten vaststellen door de politie en blijkbaar is de regelgeving dat je na 6 maanden de facto eigenaar wordt van hetgeen op uw eigendom is achtergelaten. Daarna die gratis laten ophalen door een opkoper van autowrakken. Hij kon er nog geld voor krijgen, maar was blij dat hij er vanaf was.
Just enjoy life and don't whine about it.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

iceke schreef:duw die toch gewoon te midden van de straat, probleem op een half uur opgelost....
Eerlijk was dat ook mijn idee, gewoon duwen over die boompjes heen. Probleem is dat die, zoals gezegd, nogal vrij druk is en de kans op een ongeluk is dus zeker niet gering. Ook ben ik deze morgen langsgegaan bij de politie van Merelbeke waar men mij wist te zeggen dat als ik hem op straat zou duwen en er zijn daar getuigen van dit zou komen onder de noemer sluikstorten.
Tim.Bracquez schreef:Je kan er in? Handrem af en duwen op straat, zal straks komen helpen :-)
Of naar een ijzerhandelaar brengen, daar krijg je makkelijk 200+ euro voor schroot (afhankelijk hoe zwaar je wagen is)
Stuurslot is geen issue hoor, kan een krik mee brengen, dan kan je er mee gaan wandelen... (van op rally)
Wel zat zelf ook te denken om het met een krik te doen (die van de rally...gniffel gniffel :)) maar op die kiezelsteentjes...geen idee of dat zou gaan?
elrocco schreef:ik zou klacht indienen voor sluikstorten. Daar start politie zeker onderzoek voor, komen ze via geschrapte plaat bij laatste eigenaar terecht, die dan zal opdraaien voor kosten + boete...
Grap van de eeuw : tis privédomein zonder openbaar karakter, daar telt sluikstorten niet :s
raf1 schreef:Om dit in de toekomst te vermijden: plaats een verbodsbordje, een wegsleepbordje of een voorbehouden nummerplaatbordje. Als dit niet helpt zal je uiteindelijk moeten kiezen voor neerklapbare parkeerhekjes.
Dergelijk bordje staat hier op de inkom van het domein : er staat duidelijk dat het privédomein is en zo een wegsleepbordje.
Die neerklapbare parkeerhekjes zijn helaas geen oplossing : die moeten verankert worden in beton. De oprijlaan zijn kiezelsteentjes en de parkeerplaatsen bestaan uit een plastieken motief waardoor nog gras kan groeien.

Uiteindelijk de raad van Tim Bracquez en nog een paar anderen hier gevolgd en een schroothandelaar gebeld. Meer nieuws vanavond na 17u.

Telefonie = EDPnet + OVH
elrocco
Plus Member
Plus Member

krisken schreef:
elrocco schreef:ik zou klacht indienen voor sluikstorten. Daar start politie zeker onderzoek voor, komen ze via geschrapte plaat bij laatste eigenaar terecht, die dan zal opdraaien voor kosten + boete...
Grap van de eeuw : tis privédomein zonder openbaar karakter, daar telt sluikstorten niet :s
Toch afhankelijk van het politiereglement van je gemeente...
"Het achterlaten, opslaan of storten van afval op een plaats (zelfs op privé-eigendom) of op een manier die niet aan het politiereglement voldoet, is sluikstorten. Hierop staat een minimumboete van 455 euro."
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

Politie zal die volgens mij nooit komen takelen (ook niet indien er bijzonder veel klachten zijn van je buurtbewoners). Hij staat op privé domein en daar zijn zij niet bevoegd.

Als ik van jou was loste ik dat simpel op: verzet die auto tien meter zodat hij op de openbare weg staat en achter een bepaalde tijd zal die politie die wel komen takelen.

Zorg er misschien wel voor dat het verzetten van het voertuig niet door teveel mensen gezien wordt (je weet nooit wat voor rare wendingen er zouden kunnen van komen en op wie ze wat dan gaan proberen steken).

Allemaal niet teveel tijd insteken, gewoon op die manier oplossen.

Hangt daar eigenlijk nog een officieel kenteken aan? Zoja dan vind ik het wel raar dat de politie die niet in beslag neemt, ze is immers geschrapt...
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 25 keer

Bel naar de gazet of nieuws.
Is mooi verhaal . . .

had zo ook iets aan de hand in Oostende , Politie kon ook nie helpen en dreigde me zelf met een boete te geven.
Een reporter laten komen , half blad in HLN en 2 dagen later was alles opgelost met achteraf nog excuses erbij.

Doe mss een T-shirt aan met reclame kunnen we u herkennen :-)
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Zet het zichtbaar en breng een kaartje aan: GRATIS MEE TE NEMEN of trekken met trekhaak en dumpen in de schelde/andere rivier.

Edit: schoothandel is ook goede oplossing.
Laatst gewijzigd door silencer 13 jul 2013, 12:45, in totaal 2 gewijzigd.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

http://www.2dehands.be/
Voor één bak bier, mag zelfs maes 12+12 gratis zijn :angel:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ge moet het natuurlijk niet eerst aan de politie gaan vragen :bang: Zet iemand op straat & zet een gevarendriehoek, bel naar de flikken, duw die op straat & met een beetje geluk staan ze dan een half uur erna aan de deur. Je denkt toch niet dat ze een burenonderzoek gaan doen omdat er een wagen op't straat staat waarvan jij al weet dat hij uitgeschreven is. Als ze vragen wie die over't straat geduwd heeft, gebaren van krommen haas.
Anders kan je nog maanden op die roestbak staan kijken.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Takeldienst is zonet geweest en de auto is meegenomen. Zou puur voor wisselstukken en afbraak zijn. Toch nog 50 euro ontvangen ervoor. Vriendin en ik gaan vanavond eens goed gaan eten :)

Voor iedereen : tnx!

Telefonie = EDPnet + OVH
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Volgende week politie aan u deur wegens heling ;)
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
Bedankt: 40 keer

€50 is wel niet veel, maar het belangrijkste voor jou is waarschijnlijk dat de auto weg is. Smakelijk.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Met 2 personen voor 50€ eens "goed" gaan eten? Dat adresje mag je mij altijd eens geven :wink:
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ne goeie frit kan ook best smaken... soms beter dan zo'n bord met niets erop.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

Heronic schreef:Met 2 personen voor 50€ eens "goed" gaan eten? Dat adresje mag je mij altijd eens geven :wink:
lunchgarden, en je hebt nog over ook :)
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Helaas geen frituur of lunchgarden, 't Is wok geworden. En met de overschot zijn we de cinema eens binnen gestapt :)

Telefonie = EDPnet + OVH
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

krisken schreef: Nogmaals twee weken later, begin juni, vraag ik nogmaals na bij de politie hoe het er mee zit. Inmiddels kon men mij vertellen dat de nummerplaten die aan het voertuig hangen geschrapt zijn. Maar dat was ook alles.
Wat mij wel intrigeert aan dit verhaal zijn de "geschrapte" nummerplaten. Volgens mij zijn er maar 2 mogelijkheden, waardoor een nummerplaat geschrapt wordt bij het DIV:
  • a) door het insturen van de officiële plaat
    b) bij diefstal (van zodra een diefstal wordt aangegeven, staat het voertuig "geseind" in Schengen, en wordt de nummerplaat ambtshalve geschrapt.
Hoe kan een voertuig, waarvan de (officiële) nummerplaten er nog aanhangen, geschrapt zijn?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Als het een gestolen voertuig was dan is de politie nalatig geweest om dit te controleren. Dus niet zijn schuld, meermaals aangegeven.
En als de politie er opnieuw naar komt vragen omdat hij toch gestolen was dan maakt ge u er vanaf met de uitleg "ah, ik dacht dat de eigenaar er was om gekomen. Die was plots weg, maar niet dankzij jullie" *slaat deur in hun gezicht dicht*.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

philippe_d schreef:
krisken schreef: Nogmaals twee weken later, begin juni, vraag ik nogmaals na bij de politie hoe het er mee zit. Inmiddels kon men mij vertellen dat de nummerplaten die aan het voertuig hangen geschrapt zijn. Maar dat was ook alles.
Wat mij wel intrigeert aan dit verhaal zijn de "geschrapte" nummerplaten. Volgens mij zijn er maar 2 mogelijkheden, waardoor een nummerplaat geschrapt wordt bij het DIV:
  • a) door het insturen van de officiële plaat
    b) bij diefstal (van zodra een diefstal wordt aangegeven, staat het voertuig "geseind" in Schengen, en wordt de nummerplaat ambtshalve geschrapt.
Hoe kan een voertuig, waarvan de (officiële) nummerplaten er nog aanhangen, geschrapt zijn?
Je kan perfect je plaat laten schrappen op eigen initiatief. Bijvoorbeeld als je twee wagens hebt (één voor winter en één voor zomergebruik) dan hoef je niet 2x verzekeringen etc te betalen. Gewoon plaat aanvragen en na 6 maand deze laten schrappen en nieuwe aanvragen. Vroeger was het een kwestie om even langs te gaan op kantoor, merk/type te veranderen en klaar. Nu met de nieuwe nummerplaten kan dit niet meer : het is telkens een nieuwe plaat die men krijgt.

Mijn vermoeden is dan ook dat de eigenaar in kwestie gecontacteerd is geweest door de politie en de platen pas dan heeft geschrapt. Schrapping gebeurde ergens in mei, terwijl de wagen hier toen al stond. In mei zal hij volgens mij de brief hebben gekregen...

Het voertuig stond in elk geval niet geseind als zijnde gestolen, anders was er wel een reden om deze te laten takelen (ongeacht of deze op privéterrein staat of niet). Hetzelfde als voertuigen die een zogenaamd crimineel verleden hebben : dit zijn allemaal uitzonderingen.

Telefonie = EDPnet + OVH
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

krisken schreef: Je kan perfect je plaat laten schrappen op eigen initiatief. Bijvoorbeeld als je twee wagens hebt (één voor winter en één voor zomergebruik) dan hoef je niet 2x verzekeringen etc te betalen. Gewoon plaat aanvragen en na 6 maand deze laten schrappen en nieuwe aanvragen. Vroeger was het een kwestie om even langs te gaan op kantoor, merk/type te veranderen en klaar. Nu met de nieuwe nummerplaten kan dit niet meer : het is telkens een nieuwe plaat die men krijgt.
Kan wel zijn, maar "gewoon laten schrappen en nieuwe aanvragen" gaat alleen door de originele in te sturen, toch?
Als dat zo simpel zou zijn, dan zouden er toch vlug duizenden originele geschrapte platen in omloop zijn?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Kan wel zijn, maar "gewoon laten schrappen en nieuwe aanvragen" gaat alleen door de originele in te sturen, toch?
Ja, maar een originele laten namakenis niet onmogelijk en ik denk niet dat ze daar naar kijken bij vernietiging.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”