backuppen op DVD

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Gast

hello,

Ik heb me van 't weekend een dvd-writer gekocht met het oog om mijn precioussssss anime :p te backuppen.
Nou vraag ik me af of er een goede tuturials bestaat hier op userbase of dat sommige peeps hier ervarigen hebben op dit vlak.

Trouwens ik heb me laten wijsmaken dat je eerst de -avi file moet omzetten naar een mpeg2?? file...Die mpeg2 file is naar het schijnt vrij groot zodat, je uiteindelijk maar 5-6 animés kan branden op DVD....
Is dit waar??

Thx
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik heb eigenlijk geen ervaring met het branden van DVD's. Maar is het de bedoeling dat je die dan op je TV kan bekijken? Zoja, dan moet je ze idd naar MPEG2 omzetten. Die kan je dan afspelen in je standalone DVD-speler die je aan je TV hangt. Als het moet dienen om alleen te backuppen, dan mag je ze gerust in avi laten staan.

Cheers
Afbeelding
Gast

Sub Zero schreef:Maar is het de bedoeling dat je die dan op je TV kan bekijken? Zoja, dan moet je ze idd naar MPEG2 omzetten. Die kan je dan afspelen in je standalone DVD-speler die je aan je TV hangt.

Cheers

Yup dit zou de bedoeling zijn. Enig idee hoeveel episodes er zo op kunnen (episodes variëren tussen 150mb en 180 mb) na de conversie naar mpeg2 ?

thx
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

ja kan zo'n 2 tot 4 uur aan dvd-video kwijt op een DVD-R, afhankelijk van de compressie en zo...
Squirtle
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

probeer eens he :P

ik heb eens voor iemand een xvidje op dvd gezet en dat nam maar de helft in beslag dus gok ik op een uur of 3 anime voor jou

dit zal natuurlijk afhangen van de bitrate enzo van je mpeg2 video

ik heb gewoon zo'n n00b tooltje gebruikt: "cucosoft avi to dvd converter"
je laadt wat video bestanden in en klikt op 'convert' en enkele uren later (afhankelijk van je pc) heb je dvd bestanden
Lukse
Premium Member
Premium Member

Anonymous schreef:Yup dit zou de bedoeling zijn. Enig idee hoeveel episodes er zo op kunnen (episodes variëren tussen 150mb en 180 mb) na de conversie naar mpeg2 ?

thx

Een tiental episodes moet ge er toch opkrijgen denk ik.
Let wel op: avi naar mpeg2 conversie is traag!
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

En als je +-150€ teveel hebt kan je misschien beter overwegen om zo'n Xvid/DiVX/DVD-speler te kopen (bv. KiSS). Dan bespaar je niet alleen enorm veel tijd, maar verlies je ook geen kwaliteit!
Het nut van je DVDwriter ga je dan ook niet verliezen, want je kan dan bv. 20 divx epz backuppen op zo'n DVDR schijfje!
Lukse
Premium Member
Premium Member

Spacekiek schreef:maar verlies je ook geen kwaliteit!

avi naar mpeg2 geeft geen kwaliteitsverlies. Andersom wel (raw avi natuurlijk niet :wink: )
SIR
Pro Member
Pro Member

Van Mpeg en Avi branden op DVD's weet ik niet veel, backup enkel Film DVD's en games, maar als ik vragen of problemen heb i.v.m. DVD branden steek ik hier altijd mijn licht op :

http://clone.cd/phpBB/
Squirtle
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

met wat foute settings bij je mpeg2 compressie kan je de boel wel verslechteren :?
check misschien eens wat tutorials op http://www.videohelp.com of aanverwanten
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Lukse schreef:avi naar mpeg2 geeft geen kwaliteitsverlies. Andersom wel (mits compressie natuurlijk)

Toch wel:
1° Aangezien Divx aan pré-en postprocessing doet, en dit proces gebeurt niet meer in een MPEGII stream.
2° De Divx gaat alweer door een encoder, daarbij gaat altijd kwaliteit verloren. De nieuwe MPEGII stream mag dan wel met een bitrate van 6000 of 9000 kbps dicht aanleunen bij de originele Divx, kwaliteit verlies je sowiezo!
Gast

Thanks alot guys!

Ik zal al die tips/links es grondig onder handen nemen :)
en eventueel misschien zo een Dvd-reader kopen met AVI,XVID mogelijkheden!

Thx
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”