Zijn er hier nog andere gebruikers die problemen hebben met het 4G netwerk van Proximus?
Indien mijn toestel op het 4G netwerk zit ontvang ik geen oproepen op mijn toestel (die gaan recht naar de voicemail), ook als het toestel niet in gebruik is (hoewel dat enkel met 2G een probleem zou mogen zijn). Op de helpdesk konden ze enkel doorverbinden met technical en zelfs daar is er slechts een ticket aangemaakt omdat het nieuw is en niemand er eigenlijk iets van kent. Op zich niets ergs, want ik zet mijn toestel gewoon op 2G/3G maar het is toch niet gewenst.
Ik heb net eens getest met 4G aan en toestel idle: de beller hoor 2x overgaan en daarna gaat het gewoon mute. De derde keer ging hij na 2x bellen naar voicemail. Het toestel krijgt geen gemiste oproep maar wel een bericht van 1230.
Daarna 2G/3G geactiveerd en de oproepen komen er meteen door.
Vooral door die rare overgangen en pauzes heb ik de indruk dat het een netwerkprobleem is.
Ik heb trouwens geen DDTM settings (regelt oproepen als data aan staat) op mijn toestel die ik kan wijzigen en het toestel is compatible met elke band ter wereld.
Ik zou binnen enkele dagen iets horen ivm het ticket. Maar als er hier nog mensen zijn die dit kunnen testen (eventueel binnen Leuven), probeer het dan eens op vraag van de helpdesk.
Proximus 4G problemen: geen oproepen
- LPS
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 37 keer
Ik ken er persoonlijk te weinig van, maar kan het iets te maken hebben met:
http://bits.blogs.nytimes.com/2012/09/1 ... alls-data/?
http://bits.blogs.nytimes.com/2012/09/1 ... alls-data/?
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Pack: Proximus Familus
- ctgilles
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 4 keer
Wij zitten op GSM netwerken dus het moet gaan, dat zeiden ze bij Proximus ook. Net zoals bij 3G kan 4G terugvallen op het andere netwerk om beide tegelijk te doen. Overmorgen komt er een kennis met een ander LTE toestel langs en dan zien we bij hem eens (+ sim switch om te kijken of het misschien aan het toestel kan liggen).An Apple spokeswoman, Natalie Kerris, put it this way: “iPhone 5 supports simultaneous voice and data on GSM-based 3G and LTE networks. It is not yet possible to do simultaneous voice and data on networks that use CDMA for voice and LTE for data in a single radio design.”
Het doet me wat denken aan de begindagen van 3G toen het ook wel eens voorviel als ik aan het surfen was. Dus ik hoop dat ze met het ticket merken dat er een instelling fout staat of iets dergelijks (in ons land staat LTE nog in de kinderschoenen). Ondertussen heb ik het toestel terug op 2G/3G gezet. Aangezien ik het niet als hotspot gebruik volstaat 6MBit toch ruimschoots.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
Ik had een soortgelijk probleem op mijn HTC Desire, gebruik makend van Mobile Vikings.
Als ik op het 3G netwerk zat kon niemand mij bellen.
De oplossing van MV toen, u op het 2G netwerk zetten.
Als ik op het 3G netwerk zat kon niemand mij bellen.
De oplossing van MV toen, u op het 2G netwerk zetten.
- ctgilles
- Plus Member
Bon, ik heb *eindelijk* een ticketnummer van de technical desk. Ik had nu pas de tijd om eens terug te bellen aangezien hun callcenters chronisch onderbemand zijn tegenwoordig en de zakelijke dienst is dan ook enkel bereikbaar tijdens kantooruren Vandaag was het 58 minuten waarvan 35 bij Proximus om dan doorgeschakeld te worden op de 0800 van Belgacom. Toch tof om een pack te hebben
Ik ben kennelijk niet de enige die het probleem heeft, dus ik ben blij dat ik het toestel (nog) niet in RMA moet sturen. Ze gingen iets laten weten *fingers crossed*
Ik ben kennelijk niet de enige die het probleem heeft, dus ik ben blij dat ik het toestel (nog) niet in RMA moet sturen. Ze gingen iets laten weten *fingers crossed*
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
verder blijft het op dit forum verdacht stil ivm de lancering van dit 4G netwerk!? Hopelijk komen Mobistar en Base snel met (goedkopere) WiFi routers...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
- Bedankt: 30 keer
Je bedoelt die MiFi devices? Die zijn inderdaad schandalig duur. Ik heb er bij de lancering naar gezocht, maar kan amper wat onder de 150 euro vinden. Dat vind ik veel te veel voor iets wat technologisch toch ook weer niet ZO geavanceerd is.wied schreef:verder blijft het op dit forum verdacht stil ivm de lancering van dit 4G netwerk!? Hopelijk komen Mobistar en Base snel met (goedkopere) WiFi routers...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
ja, zo is dat. Fritzbox komt weliswaar met een 6810 LTE model voor ongeveer 200,00 €, inclusief dect-station en ingebouwde simkaart modem. Dit model is spijtig genoeg enkel geschikt voor 800 en 2600 frequenties...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
- ctgilles
- Plus Member
Even een update: aangezien Belgacom/Proximus geen uitkomst bood heb ik gewoon een Australische (Telstra) ROM geflasht omdat Telstra dezelde frequenties gebruikt als Proximus. Et voila, het probleem is verholpen want het toestel schakelt zichzelf naar HSDPA en begint dan te bellen.
Het lijkt me dus een probleem bij de aanmelding van de oproep op het toestel. Of de nieuwe ROM het probleem echt oplost, of de omschakeling naar HSDPA een 'workaround' is laat ik in het midden. Maar ik kan terug vlot bellen en oproepen ontvangen in 4G gebieden.
Het lijkt me dus een probleem bij de aanmelding van de oproep op het toestel. Of de nieuwe ROM het probleem echt oplost, of de omschakeling naar HSDPA een 'workaround' is laat ik in het midden. Maar ik kan terug vlot bellen en oproepen ontvangen in 4G gebieden.
- ctgilles
- Plus Member
En ik ervaar nu hetzelfde probleem met mijn BlackBerry Z10. Echter pas sinds vanmorgen hoewel ik hem al een week heb. Bon, tijdelijk in 3G/2G gezet en dinsdag weer eens bellen.
Verstuurd van mijn Z10 met Tapatalk
Verstuurd van mijn Z10 met Tapatalk
- ctgilles
- Plus Member
Ook met mijn HTC One gaat het maar moeizaam. Lijkt me imo toch een configuratieprobleem van Proximus uit...
Heb ook met de BB toen een debug/log gestuurd maar heb hier nog steeds geen ractie op gekregen.
Voor mensen die zoveel uitgeven aan 4G (de abo's zijn schandalig duur imo) en zeker aan hun top-of-the-range abo mogen ze wat meer moeite doen vind ik. Ik weet nog dat ze indertijd thuis metingen kwamen uitvoeren toen we er slechte ontvangst hadden. Maarja, toen kon je nog uw nummer kiezen dus die tijd is lang voorbij
Heb ook met de BB toen een debug/log gestuurd maar heb hier nog steeds geen ractie op gekregen.
Voor mensen die zoveel uitgeven aan 4G (de abo's zijn schandalig duur imo) en zeker aan hun top-of-the-range abo mogen ze wat meer moeite doen vind ik. Ik weet nog dat ze indertijd thuis metingen kwamen uitvoeren toen we er slechte ontvangst hadden. Maarja, toen kon je nog uw nummer kiezen dus die tijd is lang voorbij
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 44 keer
Off topic: Amai, waar haal jij het geld vandaan? Én een BB Z10 én een HTC One:-D
On topic nu: Ik dacht dat ze zelfs in Amerika nog geen Voice Over LTE toepassen dus normaal moet het belverkeer over 3G gaan, wss loopt het bij de overschakeling van 4G naar 3G mis.
Misschien eens aan Eva vragen, heb ik al goede ervaringen mee gehad..
On topic nu: Ik dacht dat ze zelfs in Amerika nog geen Voice Over LTE toepassen dus normaal moet het belverkeer over 3G gaan, wss loopt het bij de overschakeling van 4G naar 3G mis.
Misschien eens aan Eva vragen, heb ik al goede ervaringen mee gehad..
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
25 euro per maand voor 4G en 1,5 GB en dat is schandalig duur?!ctgilles schreef:Ook met mijn HTC One gaat het maar moeizaam. Lijkt me imo toch een configuratieprobleem van Proximus uit...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 25 keer
Ik vind dat schandalig duur als je vergelijkt met GC 20 EUR per maand en 2Gigabyte.
Eerlijk; zijn er zoveel situaties dat je 4G nodig hebt? Ga je dat verschil nu echt merken bij gebruik op een GSM? Verschil tussen 3G Proxi en 4G Proxi bedoel ik dan...
Eerlijk; zijn er zoveel situaties dat je 4G nodig hebt? Ga je dat verschil nu echt merken bij gebruik op een GSM? Verschil tussen 3G Proxi en 4G Proxi bedoel ik dan...
- ctgilles
- Plus Member
Bon we gaan licht off topic:Lord Utopia schreef: 25 euro per maand voor 4G en 1,5 GB en dat is schandalig duur?!
Ja, ik heb een Bizz 65 en vind dat duur ja. Niet zozeer het abo zelf misschien, maar omdat ik verplicht het te nemen omdat alle formules zo slecht aansluiten.
Maar ik ben zeker niet van plan over te stappen naar Mobistar of Base.
Ontopic:
Inderdaad, bij die omschakeling naar 2G loopt het spaak. Bij de BlackBerry zag ik dat wanneer iemand belde hij naar "e" ging en dan belde. Meestal ging hij naar "E" en knalde de beller naar voicemail. Net zoals bij de RAZR duurt het 2 tot 3 keer overgaan voor de telefoon reageert. Bij dat toestel heb ik de Australische firmware gebruikt.
Ik zal nog eens bellen volgende week.
Sent from my HTC One using Tapatalk 2
-
- Starter
Ik ben deze maand overgestapt van Telenet KONG naar Bizz 65, want Telenet (Mobistar) heeft in de regio waar ik veel vertoef geen deftig 3G, laat staan een 4G netwerk.
Maar ook sinds de activering op het LTE netwerk het probleem dat als ik verbonden ben met 4G ik geen telefoongesprekken meer binnen krijg.
Ik lees hieronder al een oplossing voor een HTC, maar heeft er ook al iemand een oplossing voor de iPhone 5?
Maar ook sinds de activering op het LTE netwerk het probleem dat als ik verbonden ben met 4G ik geen telefoongesprekken meer binnen krijg.
Ik lees hieronder al een oplossing voor een HTC, maar heeft er ook al iemand een oplossing voor de iPhone 5?
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Hier niet zo duur: http://www.ebay.co.uk/itm/HUAWEI-E5331- ... OC:BE:3160jorgo schreef:Je bedoelt die MiFi devices? Die zijn inderdaad schandalig duur. Ik heb er bij de lancering naar gezocht, maar kan amper wat onder de 150 euro vinden. Dat vind ik veel te veel voor iets wat technologisch toch ook weer niet ZO geavanceerd is.wied schreef:verder blijft het op dit forum verdacht stil ivm de lancering van dit 4G netwerk!? Hopelijk komen Mobistar en Base snel met (goedkopere) WiFi routers...
71 euro inclusief transport.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
3G, 3G+ en 4G zijn slechts marketingbenamingen. De correcte termen zijn UMTS, HSPA(+) en LTE, zie http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... a_id/13579
Wat men hier in België als "4G" aanbiedt is LTE, dus als je zo'n apparaat wil kopen moet je er op letten dat het LTE (Long Term Evolution) ondersteunt. Ook de ondersteunde frequenties zijn van belang. Voor Europa is dat band 3 (1800 MHz), band 7 (2600 MHz) en band 20 (800 MHz). Momenteel is enkel nog maar band 3 (1800 MHz) in gebruik in België.
Wat men hier in België als "4G" aanbiedt is LTE, dus als je zo'n apparaat wil kopen moet je er op letten dat het LTE (Long Term Evolution) ondersteunt. Ook de ondersteunde frequenties zijn van belang. Voor Europa is dat band 3 (1800 MHz), band 7 (2600 MHz) en band 20 (800 MHz). Momenteel is enkel nog maar band 3 (1800 MHz) in gebruik in België.
Kan je ons wat meer vertellen over het "Telstra ROM geflasht" ? Wil dit zeggen dat je de Telstra carrier file op je iPhone 5 gezet hebt en dat het werkt?ctgilles schreef:Even een update: aangezien Belgacom/Proximus geen uitkomst bood heb ik gewoon een Australische (Telstra) ROM geflasht omdat Telstra dezelde frequenties gebruikt als Proximus. Et voila, het probleem is verholpen want het toestel schakelt zichzelf naar HSDPA en begint dan te bellen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
Waar lees jij "iPhone 5"? Ctgilles heeft het over een Motorola RAZR.
ctgilles schreef:Net zoals bij de RAZR duurt het 2 tot 3 keer overgaan voor de telefoon reageert. Bij dat toestel heb ik de Australische firmware gebruikt.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 44 keer
Het is al even stil op dit topic, maar ik wil toch even mijn ervaring meegeven.
Ik heb nog geen problemen ondervonden met het ontvangen van oproepen op 4G. Mijn Optimus G (volledig stock) schakelt meteen terug naar 3G als ik gebeld wordt.
Ofwel lag het probleem van de TS aan het gebruikte toestel, ofwel heeft Proximus het probleem ondertussen opgelost.
Ik heb nog geen problemen ondervonden met het ontvangen van oproepen op 4G. Mijn Optimus G (volledig stock) schakelt meteen terug naar 3G als ik gebeld wordt.
Ofwel lag het probleem van de TS aan het gebruikte toestel, ofwel heeft Proximus het probleem ondertussen opgelost.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 14 keer
Wat is dat toch tegenwoordig ? Men smijt iets nieuws op de markt, men hangt daar miljoenen aan barnumreclame aan, en als je belt moet je telefoon terug naar af schakelen om te bellen.....
Heb hier ook het probleem. Als mijn iPhone 5 op LTE zit krijg ik geen oproepen binnen.
Hij is JB en IPCC proximus opgeladen.
Had al vernomen dat mensen me belden en dat de oproep niet steeds door kwam, maar niet veel achter gezocht. Mijn voice mail staat niet op dus grootte van het probleem was moeilijk in te schatten. Pas door het hier te lezen zie ik wat echt aan de basis ligt.
Nu maar LTE af gezet. Hopelijk is er snel een oplossing...
Hij is JB en IPCC proximus opgeladen.
Had al vernomen dat mensen me belden en dat de oproep niet steeds door kwam, maar niet veel achter gezocht. Mijn voice mail staat niet op dus grootte van het probleem was moeilijk in te schatten. Pas door het hier te lezen zie ik wat echt aan de basis ligt.
Nu maar LTE af gezet. Hopelijk is er snel een oplossing...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 22 keer
Net even de test gedaan.. Hier lukt het wel om oproepen te ontvangen wanneer 4G actief is. Uiteraard valt 4G weg en val je op H+. Volgens andere kant duurde het een 3tal keer rinkelen vooraleer ik het doorkreeg.. Duurt even maar werkt dus. Heb zelf geen voicemail actief staan, dus voor mij geen probleem dat rinkelen langer duurt!
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]