Java-applets en mirc

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ice
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 jan 2003, 16:28

Ik ben al MAANDEN aan het proberen om deze problemen op te lossen, maar het is mij nog altijd niet gelukt...(heb ik dit trouwens al op dit forum gezet? of was het bij skynet zelf?)

1° Als ik bijvoorbeeld naar de site van Donna ga, dan krijg ik intro en kom ik op de eigenlijke webpagina, waar je allemaal keuzes kan maken. Op welke knop ik ook druk, er verandert niks!

2° Zowel de chat als de mirc werken ook niet. Ik krijg via donnachat.be, doorklikken naar chatten enzovoort geen verbinding. Na mijn nick en dergelijke opgegeven te hebben op de chatpagina, wordt java-applet geladen. Dan stopt het met 'connecting...' UREN kan je er op wachten..

3° op de site www.simplemp3s moet je eens een cd proberen afhalen, altijd die domme rode kruisjes, als teken dat het niet lukt

4° op site van turboline.be (om te zien of je al op 3.3MB zit) moet je 4 getallen ingeven...worden ook niet getoond.

Kan IEMAND mij aub helpen?

Wat heb ik al gedaan? Alles van Macromedia gedownload, Java-applets geinstalleerd en ge-enabled via Tools, nieuwe mirc afgehaald... het lukt niet :cry:

Ik chat eigenlijk maar zelden, maar ik krijg er iets van als dingen niet werken zoals het hoort.

Een suggestie?

Thx

Ice
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmm ge hebt eigenlijk wel al een deel van deze topic gestart bij IE6 SP1, moet dat eigenlijk niet nog eens doen eh!

Euh, ik zou zeggen, scan eerst eens deftig uw pc op virussen, adware, spyware.

Een vriend van mij heeft iets dergelijks ook gehad door onbezonnen als te downloaden en installen en het enige wat toen geholpen heeft was format en reinstall.

Als jij 100% zeker bent dat het niet aan je instellingen ligt, en je hebt geen norton producten, nooit gehad? dan zou ik zeggen scan die pc!

Kun je flash animations bekijken? via inet? lukt het downloaden van de player je? Welk os heb je? Heb je java vm? in win xp zit dat niet meer standaard eh!
I love it when a plan comes together!
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

een firewall kan java applets blokkeren ........... ook irc (irc gebruikt poorten 6667 etc .) naast de vm van microsoft heb je ook JRE (java runtime envirement ) nodig

http://java.sun.com


als je een firewall hebt zoals norton internet security moet je wel de toestemming geven dat java applets mogen uitgevoerd worden ......

wat irc betreft

gebruikt u een proxy server om u *echt* ip adres te "masken" veel irc netwerken zullen bij verbinding uw pc scannen op gekende proxy poorten
80 , 8080 , 1080 etc

als er een proxy gevonden wordt zullen ze u de verbinding weigeren om "abuse" te voorkomen

irc is soms nogal slachtoffer van doS attacks (denial of service) zo willen ze dat dus voorkomen

da probleem met java is vree raar
Registered Linux user #286313
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

eirk, ik geloof dat dit probleem al opgelost is, het had te maken als ik mij goed herinner met een slechte installatie van IE 6.0 ofzo...

Er waren twee topics hierond open... en in deze is niet verder gepost... je moet maar eens kijken, in een vrij lange topic van ice... daar is het opgelost.
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”