Ik heb sindskort Scarlet internet en TV en zit blijkbaar op een repair profiel. De modem is aangesloten op inkomend punt en zit op een goeie 270 m van de centrale (volgens meetingen technieker en vdsltool) Echter is de modem op het 17a 25/6 terecht gekomen.
Nu wou ik de automatische lijntest starten maar ik heb geen telefoonnr van mijn lijn. Hoe kan ik dat te weten komen?
Lijntest starten maar weet telefoonnr niet
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Een gewoon telefoontoestel aansluiten op jouw lijn, en naar 1924 bellen?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Je kan het ook via de website te weten te komen : ga naar "Mijn Scarlet", dan naar Algemeen. Er staat een telefoonnummer vermeld bij "Telefoonnummer voor TV Decoder configuratie" (het is niet alleen voor TV).
Aan de andere kant, had je het ook gewoon op de chat van Scarlet kunnen vragen (zelfde website).
Aan de andere kant, had je het ook gewoon op de chat van Scarlet kunnen vragen (zelfde website).
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Waarom denkt iedereen hier meteen dat ze op een repair profiel zitten?
[
Post made via mobile device ]
[

De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Ik had initieel 30/6 en ben plots gezakt naar 25/6 en volgens de vdsl tool is dat een repair profiel.
lijntest gestart en ...
En na een paar minuten ... 
lijntest gestart en ...
Code: Selecteer alles
**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
download upload
Line: 29920 kbps 6048 kbps
Modem max: 30660 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 25173 kbps 5274 kbps Estimated!
Profile: 17a
Line length: 295 m Estimated!
Training margin: 6.1 dB
Attenuation: 12.2 dB

Code: Selecteer alles
**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
download upload
Line: 25048 kbps 6048 kbps
Modem max: 27608 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 22667 kbps 4749 kbps Estimated!
Profile: 17a
Line length: 297 m Estimated!
Training margin: 7.1 dB
Attenuation: 12.4 dB
waarom zouden ze nog een technieker langs sturen? ze gaan toch zeggen dat ik goeie lijnsnelheid heb wat eigenlijk wel waar is. De modem staat op het inkomende punt. Kan de technieker daar iets misdoen eigenlijk waardoor dit zo slecht is? Hij heeft de aftakdoos vervangen.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Goede lijnsnelheid is relatief. Volgens de afstand moet je véél hoger kunnen.
De lijnwaarden, en vooral de terugval naar een repair profiel, duiden op een probleem met de lijn (niet noodzakelijk binnenbekabeling).
De tussenkomst van een technieker is dus wel nodig!
De lijnwaarden, en vooral de terugval naar een repair profiel, duiden op een probleem met de lijn (niet noodzakelijk binnenbekabeling).
De tussenkomst van een technieker is dus wel nodig!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Euh kan goed zijn maar hoe kan ik scarlet hiervan overtuigen en wat ivm kosten?
Zitten er hier medewerkers van Scarlet?
Ik weet dat ik naar afstand toe veel hoger profiel zou moeten halen. ook via de site lijntest.be zou ik 50/6 moeten kunnen halen eventueel.
Zitten er hier medewerkers van Scarlet?
Ik weet dat ik naar afstand toe veel hoger profiel zou moeten halen. ook via de site lijntest.be zou ik 50/6 moeten kunnen halen eventueel.

- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Wel met zo'n lijnwaardes is het onmogelijk dat deze technieker een positieve lijntest heeft kunnen uitvoeren en mag een lijn zo niet achtergelaten worden. Dus moet er terug een technieker komen om te constateren of het probleem binnen zit of buiten. Indien binnen moet deze tech dit oplossen, indien buiten moet er een Belgacom interventie worden gepland.HANs schreef:waarom zouden ze nog een technieker langs sturen? ze gaan toch zeggen dat ik goeie lijnsnelheid heb wat eigenlijk wel waar is. De modem staat op het inkomende punt. Kan de technieker daar iets misdoen eigenlijk waardoor dit zo slecht is? Hij heeft de aftakdoos vervangen.
Indien de modem rechtstreeks op de inkomende lijn staat dan had hij ofwel eventueel andere vrije paren moeten proberen, ofwel een cab interventie regelen.
Voor u zijn er geen kosten omdat de installatie niet goed is uitgevoerd.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
De officiële vertegenwoordiger van Scarlet hier op het Forum is CindyVHANs schreef:Euh kan goed zijn maar hoe kan ik scarlet hiervan overtuigen en wat ivm kosten?
Zitten er hier medewerkers van Scarlet?
Stuur misschien een PB naar CindyV met referentie naar deze topic.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Scarlet helpdesk heeft dossier aangemaakt naar belgacom toe. Onderstaand zijn de waarden die de scarlet helpdesk kon uitlezen.
LineProfile = vdsl2_25000_6000_IL15562_v1
PortState = UNLOCK SynchroState = SYNCH
DslamName = h91zel00006
DownstreamAttenuation = 11.7
UpstreamAttenuation = 14.2
DownstreamBitRate = 25048.0
UpstreamBitRate = 6048.0
DownstreamNoiseMargin = 7.0
UpstreamNoiseMargin = 9.9
LineProfile = vdsl2_25000_6000_IL15562_v1
PortState = UNLOCK SynchroState = SYNCH
DslamName = h91zel00006
DownstreamAttenuation = 11.7
UpstreamAttenuation = 14.2
DownstreamBitRate = 25048.0
UpstreamBitRate = 6048.0
DownstreamNoiseMargin = 7.0
UpstreamNoiseMargin = 9.9
Worden dus laswerken volgens de technieker. Hij kan de lijn niet beter krijgen dan dit maar in zijn metingen krijgt hij ook een NOK voor relatieve capaciteit (wat dat ook moge zijn). Die staat op 100.
Code: Selecteer alles
**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
download upload
Line: 30056 kbps 6048 kbps
Modem max: 37324 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 30644 kbps 6420 kbps Estimated!
Profile: 17a
Line length: 222 m Estimated!
Training margin: 7.7 dB
Attenuation: 8.2 dB
probleem opgelost.
Lassers zijn geweest en hebben me op een nieuwe lijn aangesloten.
Lassers zijn geweest en hebben me op een nieuwe lijn aangesloten.
Code: Selecteer alles
**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
download upload
Line: 30064 kbps 6048 kbps
Modem max: 102144 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 83865 kbps 17571 kbps Estimated!
Profile: 17a
Line length: 237 m Estimated!
Training margin: 25.7 dB
Attenuation: 8.9 dB
-
- Plus Member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 30 dec 2005, 21:56
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
- Bedankt: 23 keer
@HANs
Welk profiel heb je nu?
Welk profiel heb je nu?
Greetings, Vaako
edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
TV Vlaanderen | Dreambox DM500HD + USB-Mod | firmware OpenPLi v4.0 + FlashExpander | WaveFrontier T90 v2
edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
TV Vlaanderen | Dreambox DM500HD + USB-Mod | firmware OpenPLi v4.0 + FlashExpander | WaveFrontier T90 v2