Lijntest starten maar weet telefoonnr niet

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer
Provider

Ik heb sindskort Scarlet internet en TV en zit blijkbaar op een repair profiel. De modem is aangesloten op inkomend punt en zit op een goeie 270 m van de centrale (volgens meetingen technieker en vdsltool) Echter is de modem op het 17a 25/6 terecht gekomen.
Nu wou ik de automatische lijntest starten maar ik heb geen telefoonnr van mijn lijn. Hoe kan ik dat te weten komen?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

Een gewoon telefoontoestel aansluiten op jouw lijn, en naar 1924 bellen?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer
Provider

Ga ik even proberen. Alvast bedankt.
bluezy
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 02 okt 2010, 14:34
Bedankt: 7 keer
Provider

Je kan het ook via de website te weten te komen : ga naar "Mijn Scarlet", dan naar Algemeen. Er staat een telefoonnummer vermeld bij "Telefoonnummer voor TV Decoder configuratie" (het is niet alleen voor TV).

Aan de andere kant, had je het ook gewoon op de chat van Scarlet kunnen vragen (zelfde website).
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer
Provider

Weet er soms iemand of je ook een chat sessie kunt starten met Belgacom ?
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer
Provider

Waarom denkt iedereen hier meteen dat ze op een repair profiel zitten?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer
Provider

Ik had initieel 30/6 en ben plots gezakt naar 25/6 en volgens de vdsl tool is dat een repair profiel.

lijntest gestart en ...

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  29920 kbps        6048 kbps
Modem max:             30660 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        25173 kbps         5274 kbps Estimated!
Profile:               17a
Line length:           295 m Estimated!
Training margin:       6.1 dB
Attenuation:           12.2 dB
En na een paar minuten ... :-(

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  25048 kbps        6048 kbps
Modem max:             27608 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        22667 kbps         4749 kbps Estimated!
Profile:               17a
Line length:           297 m Estimated!
Training margin:       7.1 dB
Attenuation:           12.4 dB
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer
Provider

Training margin is te laag, daarom zet het systeem automatisch uw snelheid lager.
Scarlet bellen en terug een technieker vragen.
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer
Provider

waarom zouden ze nog een technieker langs sturen? ze gaan toch zeggen dat ik goeie lijnsnelheid heb wat eigenlijk wel waar is. De modem staat op het inkomende punt. Kan de technieker daar iets misdoen eigenlijk waardoor dit zo slecht is? Hij heeft de aftakdoos vervangen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

Goede lijnsnelheid is relatief. Volgens de afstand moet je véél hoger kunnen.
De lijnwaarden, en vooral de terugval naar een repair profiel, duiden op een probleem met de lijn (niet noodzakelijk binnenbekabeling).
De tussenkomst van een technieker is dus wel nodig!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer
Provider

Euh kan goed zijn maar hoe kan ik scarlet hiervan overtuigen en wat ivm kosten?
Zitten er hier medewerkers van Scarlet?
Ik weet dat ik naar afstand toe veel hoger profiel zou moeten halen. ook via de site lijntest.be zou ik 50/6 moeten kunnen halen eventueel. :P
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer
Provider

HANs schreef:waarom zouden ze nog een technieker langs sturen? ze gaan toch zeggen dat ik goeie lijnsnelheid heb wat eigenlijk wel waar is. De modem staat op het inkomende punt. Kan de technieker daar iets misdoen eigenlijk waardoor dit zo slecht is? Hij heeft de aftakdoos vervangen.
Wel met zo'n lijnwaardes is het onmogelijk dat deze technieker een positieve lijntest heeft kunnen uitvoeren en mag een lijn zo niet achtergelaten worden. Dus moet er terug een technieker komen om te constateren of het probleem binnen zit of buiten. Indien binnen moet deze tech dit oplossen, indien buiten moet er een Belgacom interventie worden gepland.

Indien de modem rechtstreeks op de inkomende lijn staat dan had hij ofwel eventueel andere vrije paren moeten proberen, ofwel een cab interventie regelen.

Voor u zijn er geen kosten omdat de installatie niet goed is uitgevoerd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

HANs schreef:Euh kan goed zijn maar hoe kan ik scarlet hiervan overtuigen en wat ivm kosten?
Zitten er hier medewerkers van Scarlet?
De officiële vertegenwoordiger van Scarlet hier op het Forum is CindyV
Stuur misschien een PB naar CindyV met referentie naar deze topic.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer
Provider

Bedankt voor de info. Ik heb een bericht gestuud naar CindyV en nu maar afwachten.
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer
Provider

Scarlet helpdesk heeft dossier aangemaakt naar belgacom toe. Onderstaand zijn de waarden die de scarlet helpdesk kon uitlezen.

LineProfile = vdsl2_25000_6000_IL15562_v1
PortState = UNLOCK SynchroState = SYNCH
DslamName = h91zel00006
DownstreamAttenuation = 11.7
UpstreamAttenuation = 14.2
DownstreamBitRate = 25048.0
UpstreamBitRate = 6048.0
DownstreamNoiseMargin = 7.0
UpstreamNoiseMargin = 9.9
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer
Provider

Worden dus laswerken volgens de technieker. Hij kan de lijn niet beter krijgen dan dit maar in zijn metingen krijgt hij ook een NOK voor relatieve capaciteit (wat dat ook moge zijn). Die staat op 100.

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  30056 kbps        6048 kbps
Modem max:             37324 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        30644 kbps         6420 kbps Estimated!
Profile:               17a
Line length:           222 m Estimated!
Training margin:       7.7 dB
Attenuation:           8.2 dB
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer
Provider

probleem opgelost.
Lassers zijn geweest en hebben me op een nieuwe lijn aangesloten.

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  30064 kbps        6048 kbps
Modem max:             102144 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        83865 kbps         17571 kbps Estimated!
Profile:               17a
Line length:           237 m Estimated!
Training margin:       25.7 dB
Attenuation:           8.9 dB
Dettie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 27 aug 2006, 13:17
Locatie: Poperinge
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 66 keer
Provider

Heb jij even geluk nu ;) je krijgt een 70/6 nadat DLM gepasseerd is
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer
Provider

We zullen wel zien. De waarden zien er in ieder geval veel belovend uit. :banana:
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer
Provider

Dat wordt binnekort 70/6 :idea:
Vaako
Plus Member
Plus Member
Berichten: 210
Lid geworden op: 30 dec 2005, 21:56
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 23 keer
Provider

@HANs

Welk profiel heb je nu?
Greetings, Vaako

edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
TV Vlaanderen | Dreambox DM500HD + USB-Mod | firmware OpenPLi v4.0 + FlashExpander | WaveFrontier T90 v2
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”