Veel te lage sync?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
DriesDV
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jul 2013, 12:33
Bedankt: 1 keer

Hallo,
Ik zit zinds ongeveer 2 maanden op VDSL2, maar ik zit dan wel op een 16/2 profiel, wat op de moment van overschakeling volgens http://www.lijntest.be ook het hoogst mogelijke haalbare profiel zou zijn.
nu heb ik gisteren nog een keer op lijntest.be gekeken en toen zei het dat er nu wel een 50/6 profiel beschikbaar moet zijn (door activatie van een ROP 100 meter van hier??).
wat opmerkelijk was voor ik overgeschakeld werd was dat er tussen 2 ROP's in de straat alleen nog maar ADSL2+ was en in de rest van de straat VDSL2 met 50/6 mogelijkheid.

hier zijn mijn resultaten uit vdsl2 tool

Code: Selecteer alles

 __________________________________________________
/                                                  \
| VDSL2Tool 3.0 | © Arno Raps | http://hierzo.net/ |
\__________________________________________________/
				downstream			upstream
Line:			16536 kbps			2056 kbps
Max: 			44389 kbps			9300 kbps
Profile: 		8d
Distance:		411 m
Training:		27,4 dB
Attenuation:	10,6 dB
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Wat zegt Belgacom?
DriesDV
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jul 2013, 12:33
Bedankt: 1 keer

ik was net van plan belgacom te bellen, maar juist daarom dat ik het hier eerst zet, ik weet niet juist wat ik moet zeggen aan de telefoon.
moet ik gewoon zeggen dat ik denk dat ik niet op het hoogst mogelijke profiel lig dat mijn lijn aan kan?
en ook: moet ik hiervoor naar de technische dienst bellen of naar de klantendienst want ik heb hier in het verleden voor de omschakeling van adsl naar vdsl veel problemen gehad en vooral veel doorschakelingen met vervelende muziekjes :lol:
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Me dunkt dat er iets mis is met je binnenbekabeling.

Probeer de modem is zo kort mogelijk aan te sluiten, als je dan een 30/6 profiel krijgt én betere waarden weet je waar het probleem zit.
DriesDV
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jul 2013, 12:33
Bedankt: 1 keer

ik heb net geprobeerd de bbox op iedere telefoonaansluiting in het huis aan te sluiten, maar geen enkele gaf dsl signaal, wat eigenlijk wel te verwachten was door de manier waarop de aansluiting hier gebeurt: aansluiting -> adsl - telefoon splitter (splitst dsl signaal en telefoonsignaal om binnen het huis helemaal apart van elkaar te lopen en geeft maar naar 1 aansluiting in het huis dsl signaal door) -> 1 telefoon aansluiting die verdeelt wordt over meerdere telefoons en een dsl-aansluiting waarin direct de dsl kabel kan gestoken worden zonder een telefoonstekker.
Laatst gewijzigd door DriesDV 10 jul 2013, 17:54, in totaal 1 gewijzigd.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ben je in staat om van alles eens foto's te maken en deze hier te plaatsen? Gewoon om alle verwarring uit te sluiten. Je spreekt eerst over ADSL dan over VDSL, ...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
DriesDV
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jul 2013, 12:33
Bedankt: 1 keer

ben naar belgacom aan het bellen, zal binnen 30 min of zo foto's plaatsen (als het niet te lang duurt natuurlijk :lol: )

UPDATE: persoon aan de telefoon vindt het ook een vreemde situatie :P
nog een update: 50/6 zou inderdaad beschikbaar moeten zijn volgens de data die ze bij belgacom hebben, ik zou later teruggebeld worden als ze erachter zijn gekomen hoe het komt dat ik nog op 16/2 lig, ik maak nu de foto's van de situatie
DriesDV
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jul 2013, 12:33
Bedankt: 1 keer

onderaan het kleine zwarte blokje is een adsl-splitter (werkt perfect voor vdsl. ja, ik heb dit uit meerdere bronnen gehaald.), daarboven, het grote witte ding is om het telefoonsignaal te verspreiden over verschillende telefoons.
Afbeelding
hier is de dsl-aansluiting.
Afbeelding

om nog maar eens duidelijk te zijn: de enige echte keer dat ik het hier over adsl had was over de overschakeling van adsl naar vdsl van 2 maand geleden.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Toch zou ik beginnen met dat zwarte ding er van tussen te halen, er een officiele ntp2007 te plaatsen en je modem daar ook te zetten...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
DriesDV
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jul 2013, 12:33
Bedankt: 1 keer

als ik wist hoe ik dat zwarte ding er vantussen moet halen was het al lang gebeurd :P
ik ga nu eerst wachten op wat belgacom erover te zeggen heeft, voor hetzelfde geld is het iets buiten ons huis dat niet in orde is.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

16.5/2 is een provisioningsprofiel, dat zal zomaar niet veranderen door een ntp te zetten.
de zwarte 1000p filter werkt perfect voor het (huidige) vdsl signaal, en zal zeker niet het probleem zijn.
niettemin is het vervangen ervan geen slecht idee :)

om te vervangen: links is de aansluiting naar de modem, komt bij de tf2007 in de blauwe klemmen,
idden is de inkomende kabel, komt bij de tf2007 op de zwarte klemmen.
rechts is de telefonie, komen op de groene klemmen.

30/6 lijkt op het eerste zicht van de vdsl tool wel te kunnen, maar hoe je dat laat aanpassen...
best even eva lastigvallen met een pm denk ik :)
DriesDV
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jul 2013, 12:33
Bedankt: 1 keer

bedankt om te zeggen welke kabels waar moeten komen, aan de telefoon hebben ze gezegd dat ze het kunnen aanpassen eens ze weten waaraan het ligt dat ik nog op 16,5/2 zit.
als ik tijd heb zal ik morgen proberen de splitter te vervangen
Joris84
Pro Member
Pro Member
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 maa 2006, 18:09
Bedankt: 2 keer

Je kan eens bellen naar 080022424 om de lijn te laten meten, er is een waterkansje dat uw snelheid terug omhoog wordt gezet als 16,5/2 niet uw provisioned profiel is...
DriesDV
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jul 2013, 12:33
Bedankt: 1 keer

volgens mij is er niets mis met mijn binnenbekabeling, toen ik die splitter van belgacom aansloot kreeg ik op alles slechtere waarden dan met degene die ik had (die heb ik trouwens ook opnieuw aangesloten), ik kon mijn modem enkel nog maar op telefoonaansluitingen aansluiten en toen ik de modem direct in de splitter stak kreeg ik 3-4 attenuation meer en 5 training margin minder en dat werd slechter bij andere telefoonaansluitingen.
ik ben er nu zo goed als zeker van dat het probleem niet binnen het huis zelf zit.
net naar die nummer gebeld om een test te laten uitvoeren, zal resultaten binnen ong. 10 minuten hebben.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

1000p adsl splitter ertussen uit halen.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
DriesDV
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jul 2013, 12:33
Bedankt: 1 keer

heb ik gedaan maar daardoor was het signaal zwakker, da heb ik net gezegd
DriesDV
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jul 2013, 12:33
Bedankt: 1 keer

Joris84 schreef:Je kan eens bellen naar 080022424 om de lijn te laten meten
werkt niet, er wordt gezegd dat de resultaten op de tv komen na 20 minuten als je de stekker eruit haalt en terug in steekt, maar dan start hij gewoon op als hij normaal doet als de stekker eruit gehaald is.

nog altijd niets van belgacom gehoord met een oplossing, ik heb zo het gevoel da ik hier meer word geholpen :P
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

hang je modem eens direct aan die splitter? Weet je meteen of het de binnenbekabeling is of niet.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
DriesDV
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jul 2013, 12:33
Bedankt: 1 keer

die 1000LP adsl splitter kan niet direct op de modem aangesloten worden, maar toen ik hem met die officiele belgacom splitter probeerde had ik een zwakkere verbinding dan ik heb met die oude adsl splitter waar mijn modem anders staat
DriesDV
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jul 2013, 12:33
Bedankt: 1 keer

DriesDV schreef:volgens mij is er niets mis met mijn binnenbekabeling, toen ik die splitter van belgacom aansloot kreeg ik op alles slechtere waarden dan met degene die ik had (die heb ik trouwens ook opnieuw aangesloten), toen ik de modem direct in de splitter stak kreeg ik 3-4 attenuation meer en 5 training margin minder.
zie deze reactie
Laatst gewijzigd door DriesDV 11 jul 2013, 14:45, in totaal 2 gewijzigd.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Euhm normaliter kan je je modem niet aansluiten op andere telefoonlijnen? Dit zou zelfs niet mogen werken?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
DriesDV
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jul 2013, 12:33
Bedankt: 1 keer

ik bedoelde zo een 5 pin aansluiting voor een telefoon
DriesDV
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jul 2013, 12:33
Bedankt: 1 keer

Bericht naar Eva gestuurd, mijn internet profiel was binnen de 24 uur aangepast naar 30/6 :P
toch wel raar hoe de klantendienst er veel langer over doet
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Eva (Eva team) spreekt direct de bevoegde diensten (personen) aan en inderdaad heel raar dat de operatoren dit niet (mss niet mogen) doen !!
Ik heb zo de indruk dat ze een bepaalde tijd per klant niet mogen overschrijden i? Enfin ik weet het ook niet.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”