Het doel is niet langer massaal nieuwe klanten aan te trekken, maar wel om het huidige klantenbestand te behouden. Dat vertelt de nieuwe ceo John Porter in een interview met De Tijd en L’Echo.
John Porter doet een aantal opmerkelijke uitspraken in een gesprek met de zakenkranten De Tijd en L’Echo dit weekend: ‘De strategie van het verleden werkt niet meer. Duco Sickinghe was de leider voor het Telenet van het voorbije decennium. Ik ben dat voor de volgende tien jaar.
Bron: http://datanews.knack.be/ict/nieuws/tel ... 891561.htm
Telenet wil vooral huidig klantenbestand behouden
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
-
- Elite Poster
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Awel het is te hopen dat ze eens aan de bestaande klanten beginnen denken, door aan klantenbinding te doen.
Als je X-tijd klant bent eens iets extra, gratis upgrade, snelle service bij problemen, etc...
Als je X-tijd klant bent eens iets extra, gratis upgrade, snelle service bij problemen, etc...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2929
- Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
een gratis downgrade of een gratis aansluiting bij verhuis bv...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Met uitspraken van de helpdesk zoals "als het je niet aanstaat moet je het maar afbollen" is er duidelijk nog heel wat werk aan de winkel.thamar schreef:Awel het is te hopen dat ze eens aan de bestaande klanten beginnen denken
Nu Duco was steeds bereikbaar per mail voor ernstige problemen... is "den John" ook zo vlot bereikbaar ?
Dat kan je al heel lang.Vaganzza schreef:een gratis downgrade
-
- Elite Poster
- Berichten: 2929
- Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Alleen als ze hun prijzen verhogen wrs? Ik bedoel permanent: want als ik mij niet vergis betaal je anders nog steeds 50€ "activatiekosten".
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Nope... je kan altijd kosteloos veranderen (zie linkje )
Iemand die ik ken verhuisde onlangs en moest z'n 50 euro ook niet betalen (na een klein beetje protest).
Iemand die ik ken verhuisde onlangs en moest z'n 50 euro ook niet betalen (na een klein beetje protest).
-
- Elite Poster
- Berichten: 2929
- Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Aha, eerste keer dat ik dit lees ivm verhuis. Is dit recent gewijzigd?
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Er is niets gewijzigd mbt. verhuizen... maar mits wat zeuren geraak je nogal makkelijk van die kosten vanaf.Vaganzza schreef:Aha, eerste keer dat ik dit lees ivm verhuis. Is dit recent gewijzigd?
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
Kan ook zijn dat deze inziet dat het niet altijd wijselijk nieuwe klanten te aanvaarden met zo ene volle nodes ![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Pro Member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 23 keer
Lol, hij geeft aan dat liberty geld genoeg heeft voor overnames te doen, het zal nog niet, ze hebben het vlaamse telenet net voor 1 miljard bestolen door het "dividend" dat uitgekeerd is geweest, waarvan de grote hap voor Liberty was.
tom
tom
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Code: Selecteer alles
Hij wijst er op vroeger de producten centraal stonden: ‘We moesten de volgende innovatie hebben, het beste product op de markt, en sneller dan de concurrentie. Nu komt de klant centraal.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/j2tb3T1K/Proximus-Logo-witnaam.jpg)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/ncnRtKVX/BD-free-2017-banner.jpg)
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/j2tb3T1K/Proximus-Logo-witnaam.jpg)
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/ncnRtKVX/BD-free-2017-banner.jpg)
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
De reden is gewoon dat TV kijken in volle beweging is... Stevie, Bhaalu, WeePeeTV, BGC TV, TV Vlaanden, ... kortom er komt stilaan concurrentie en vooral Telenet zal daar het slachtoffer van zijn (ze komen namelijk van een markt waarin men 100% aandeel had). Nu nog dromen van extra klanten is dus een beetje utopie, de komende jaren denk ik dat je tevreden mag zijn als je je marktaandeel kan behouden.proximusboyke schreef:Kan ook zijn dat deze inziet dat het niet altijd wijselijk nieuwe klanten te aanvaarden met zo ene volle nodes
In hetzelfde artikel is er nochtans sprake van "sneller internet".Patje schreef:Wat is dit nu? niet meer innoverend zijn?...
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
hogere snelheid, ik weet niet of hun klanten daar nu zit op de wachten, of misschien hun upload
Waar mensen wel op wachten is stoppen met hun vrij download gedoe.
En doen zoals belgacom dommel edpnet base scarlet enz echt onbeperkt toelaten
Waar mensen wel op wachten is stoppen met hun vrij download gedoe.
En doen zoals belgacom dommel edpnet base scarlet enz echt onbeperkt toelaten
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Daar zijn mensen ook niet mee bezig. Waar mensen a la limit mee bezig zijn de prijzen.
Wat mensen echt bezighoudt, is dat het werkt, volgens mij.
Wat mensen echt bezighoudt, is dat het werkt, volgens mij.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
- Locatie: Zwevegem
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Interessant detail uit artikel:
Een dubbelcijferige groei is volgens hem ook niet meer houdbaar: ‘We gaan voor duurzame groei dankzij innovatie en door onze klanten meer te verkopen. Slechts 40 procent van onze klanten neemt drie producten (triple play) en amper 10 procent vier producten. We hebben dus nog veel potentieel’.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
"Sommige" mensen zal je bedoelen... ik ken persoonlijk niemand die problemen heeft met z'n limiet... behalve wat ik hier lees op het forum.proximusboyke schreef:Waar mensen wel op wachten is stoppen met hun vrij download gedoe.
Wel hoor ik af en toe klagen over trage uploads, gesloten poorten, ... en zo heeft iedereen zijn specifieke noden.
Op zich niets speciaals... triple play klanten stappen minder snel over (en dat is bij concurrentie extra belangrijk) omdat het een impact heeft op verschillende diensten. Op zich ben je dus beter met één triple play klant dan twee of drie klanten die slechts één product hebben (ervan uitgaande dat beide voor evenveel inkomsten zorgen).TomG schreef:Interessant detail uit artikel:
-
- Elite Poster
- Berichten: 3288
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Men mag er zeker van zijn dat klanten behouden veel moeilijker is,dan nieuwe klanten te winnen.Als de kabel opengaat,zal het wel wat minder worden voor Telenet vrees ik.Meer en meer consumenten raken ook beter geinformeerd,over allerlei nieuwe technieken (vooral voor TV).En veel mensen proberen nu uit te sparen,waar nog kan,het is immers crisis,en in de meeste landen v/d/ EU is er zelfs recessie.De tijd,van pak maar op,en neem het er maar bij........is voorbij.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
In andere woorden, we kunnen beter de bestaande klanten nog wat meer uitpersenTomG schreef:Interessant detail uit artikel:
Een dubbelcijferige groei is volgens hem ook niet meer houdbaar: ‘We gaan voor duurzame groei dankzij innovatie en door onze klanten meer te verkopen. Slechts 40 procent van onze klanten neemt drie producten (triple play) en amper 10 procent vier producten. We hebben dus nog veel potentieel’.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
-
- Starter
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 19 mei 2013, 22:47
Hoevaak ligt hun netwerk plat of heeft het problemen de laatste tijd?
Internet lag er de voorbije maanden (de algemene panne in het weekend een eindje geleden niet meegeteld) geregeld (2-3 keer per maand) uit voor minstens een uur. Meestal rond de middag of na middernacht.
Gisterenavond lag hun mobiele gsm netwerk plat, althans ik kon niet smsen en niet bellen voor een uur of 2-3.
Dan zijn er hun zwakke routers die plooien, bij mij toch, als er mobele telefoons op wifi gaan waardoor de latency van mijn netwerk de hoogte inschiet.
Belachelijk lage upload snelheden en FUP van minder dan 200gb!! bij mij.
Ook hun geafficheerde downloadsnelheid wordt niet gehaald, ik heb max 40Mbps inplaast van 60Mbps.
De router instelling worden geregeld via een online website en zijn niet offline te veranderen. De hulplijnen zijn gesloten na 22 uur. En op hun website worden geen pannes aangegeven.
Ze hebben nog wat werk aan de winkel om hun huidge klantenbestand tevreden te houden.
Internet lag er de voorbije maanden (de algemene panne in het weekend een eindje geleden niet meegeteld) geregeld (2-3 keer per maand) uit voor minstens een uur. Meestal rond de middag of na middernacht.
Gisterenavond lag hun mobiele gsm netwerk plat, althans ik kon niet smsen en niet bellen voor een uur of 2-3.
Dan zijn er hun zwakke routers die plooien, bij mij toch, als er mobele telefoons op wifi gaan waardoor de latency van mijn netwerk de hoogte inschiet.
Belachelijk lage upload snelheden en FUP van minder dan 200gb!! bij mij.
Ook hun geafficheerde downloadsnelheid wordt niet gehaald, ik heb max 40Mbps inplaast van 60Mbps.
De router instelling worden geregeld via een online website en zijn niet offline te veranderen. De hulplijnen zijn gesloten na 22 uur. En op hun website worden geen pannes aangegeven.
Ze hebben nog wat werk aan de winkel om hun huidge klantenbestand tevreden te houden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
- Locatie: 51RUI0
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
't valt me toch ook op dat er de laatste tijd meer problemen zijn dan vroeger. Onlangs nog een korte stroompanne gehad hier in de late namiddag, na de stroompanne een hele avond geen Telenet... de dag erop was het pas hersteld. Waarschijnlijk een node zonder ups backup die niet meer startte?
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Wat verwacht je dan van een consumer dienst... 24u support met een SLA van 2u ?billgoldberg schreef:De hulplijnen zijn gesloten na 22 uur.
Uiteindelijk is dat moeilijk te veralgemenen... ik heb totaal geen problemen (en doe constant aan monitoring dus ieder probleempje zou ik meteen weten).Roygenz schreef:'t valt me toch ook op dat er de laatste tijd meer problemen zijn dan vroeger.
Nodes hebben geen UPS... en het heeft ook geen zin omdat ze lokaal staan en je dus zelf ook geen stroom hebt op dat moment. Het nadeel van stroompanne's is dat je hierdoor soms pieken krijgt wat voor defecten kan zorgen, maar een downtime van de late namiddag tot de volgende morgend lijkt realistisch (technieker die ter plaatse komt in de avond, eventueel een wisselstuk nodig heeft, ...).Roygenz schreef:Onlangs nog een korte stroompanne gehad hier in de late namiddag, na de stroompanne een hele avond geen Telenet... de dag erop was het pas hersteld. Waarschijnlijk een node zonder ups backup die niet meer startte?
-
- Elite Poster
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
- Locatie: 51RUI0
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Ook als ze business klanten (evt met SLA's) op die node hebben zitten? Als ik hier een UPS plaats om mijn VOIP etc online te houden moet ik dus niet bij telenet zijn...r2504 schreef:Nodes hebben geen UPS... en het heeft ook geen zin omdat ze lokaal staan en je dus zelf ook geen stroom hebt op dat moment. Het nadeel van stroompanne's is dat je hierdoor soms pieken krijgt wat voor defecten kan zorgen, maar een downtime van de late namiddag tot de volgende morgend lijkt realistisch (technieker die ter plaatse komt in de avond, eventueel een wisselstuk nodig heeft, ...).
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Het was misschien een te snelle conclusie van mij... geen idee dusRoygenz schreef:Ook als ze business klanten (evt met SLA's) op die node hebben zitten? Als ik hier een UPS plaats om mijn VOIP etc online te houden moet ik dus niet bij telenet zijn...![]()
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Over wat voor downtimes spreek je dan... en heb je TN hierover al aangesproken ? (nogal veel klanten klagen hier wel maar nemen nooit contact op met TN).Roygenz schreef:Ook ik heb monitoring lopen en merk dat er hier de laatste tijd meer downtimes zijn dan vroeger.
-
- Elite Poster
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
- Locatie: 51RUI0
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Wel, ze hebben een paar maand geleden de node vernieuwd denk ik, en sindsdien heb ik af & toe korte onderbrekingen (modem die plots eens reboot, internet die simpelweg voor enkele seconden durft weg te vallen). Geen idee of het met de werken aan die node te maken heeft, maar het is wel sindsdien dat ik onderbrekingen merk. Allemaal nog niet dramatisch, maar vroeger bleef het hier toch stabieler.
Als de problemen blijven ga ik telenet wel even contacteren, voorlopig kan ik er nog mee leven![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Als de problemen blijven ga ik telenet wel even contacteren, voorlopig kan ik er nog mee leven
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Tja... maar ondertussen wel "klagen" over downtimes.Roygenz schreef:voorlopig kan ik er nog mee leven
Langs de andere kant... mits de correcte monitoring moet TN dit ook zelf wel zien, al weet ik uit ervaring dat dit niet het geval is. Ik heb ooit ook een defecte node gehad, heel het straat verloor toen enkele keren per dag z'n connectie voor enkele seconden. Zelfs na contact met de helpdesk bleef men volhouden dat er niets aan de hand was... tot een technieker ter plaatse kwam (welke serieus kwaad was omdat ze dit volgens hem in Mechelen ook perfect konden zien).