Telenet wil vooral huidig klantenbestand behouden

Nieuws omtrent telecom
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Het doel is niet langer massaal nieuwe klanten aan te trekken, maar wel om het huidige klantenbestand te behouden. Dat vertelt de nieuwe ceo John Porter in een interview met De Tijd en L’Echo.

John Porter doet een aantal opmerkelijke uitspraken in een gesprek met de zakenkranten De Tijd en L’Echo dit weekend: ‘De strategie van het verleden werkt niet meer. Duco Sickinghe was de leider voor het Telenet van het voorbije decennium. Ik ben dat voor de volgende tien jaar.

Bron: http://datanews.knack.be/ict/nieuws/tel ... 891561.htm
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Awel het is te hopen dat ze eens aan de bestaande klanten beginnen denken, door aan klantenbinding te doen.
Als je X-tijd klant bent eens iets extra, gratis upgrade, snelle service bij problemen, etc...
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

een gratis downgrade of een gratis aansluiting bij verhuis bv...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

thamar schreef:Awel het is te hopen dat ze eens aan de bestaande klanten beginnen denken
Met uitspraken van de helpdesk zoals "als het je niet aanstaat moet je het maar afbollen" is er duidelijk nog heel wat werk aan de winkel.
Nu Duco was steeds bereikbaar per mail voor ernstige problemen... is "den John" ook zo vlot bereikbaar ?
Vaganzza schreef:een gratis downgrade
Dat kan je al heel lang.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster

Alleen als ze hun prijzen verhogen wrs? Ik bedoel permanent: want als ik mij niet vergis betaal je anders nog steeds 50€ "activatiekosten".

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Nope... je kan altijd kosteloos veranderen (zie linkje )

Iemand die ik ken verhuisde onlangs en moest z'n 50 euro ook niet betalen (na een klein beetje protest).
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster

Aha, eerste keer dat ik dit lees ivm verhuis. Is dit recent gewijzigd?

ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Vaganzza schreef:Aha, eerste keer dat ik dit lees ivm verhuis. Is dit recent gewijzigd?
Er is niets gewijzigd mbt. verhuizen... maar mits wat zeuren geraak je nogal makkelijk van die kosten vanaf.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Kan ook zijn dat deze inziet dat het niet altijd wijselijk nieuwe klanten te aanvaarden met zo ene volle nodes :-D
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

:lol:
tom35
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 23 keer

Lol, hij geeft aan dat liberty geld genoeg heeft voor overnames te doen, het zal nog niet, ze hebben het vlaamse telenet net voor 1 miljard bestolen door het "dividend" dat uitgekeerd is geweest, waarvan de grote hap voor Liberty was.

tom
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Code: Selecteer alles

Hij wijst er op vroeger de producten centraal stonden: ‘We moesten de volgende innovatie hebben, het beste product op de markt, en sneller dan de concurrentie. Nu komt de klant centraal.
Wat is dit nu? niet meer innoverend zijn?... dacht om klanten tevreden te houden is op zijn minst mee concurreren met de concurrentie _ als voorbeeld: zoals laagste abo bij belgacom minstens 150 GB volume en 50 Mbps terwijl het bij Telenet nu 100 GB en 30 Mbps is......
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Misschien gaan ze nu eens stoppen met hun achterbakse reclame.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

proximusboyke schreef:Kan ook zijn dat deze inziet dat het niet altijd wijselijk nieuwe klanten te aanvaarden met zo ene volle nodes :-D
De reden is gewoon dat TV kijken in volle beweging is... Stevie, Bhaalu, WeePeeTV, BGC TV, TV Vlaanden, ... kortom er komt stilaan concurrentie en vooral Telenet zal daar het slachtoffer van zijn (ze komen namelijk van een markt waarin men 100% aandeel had). Nu nog dromen van extra klanten is dus een beetje utopie, de komende jaren denk ik dat je tevreden mag zijn als je je marktaandeel kan behouden.
Patje schreef:Wat is dit nu? niet meer innoverend zijn?...
In hetzelfde artikel is er nochtans sprake van "sneller internet".
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

hogere snelheid, ik weet niet of hun klanten daar nu zit op de wachten, of misschien hun upload
Waar mensen wel op wachten is stoppen met hun vrij download gedoe.
En doen zoals belgacom dommel edpnet base scarlet enz echt onbeperkt toelaten
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Daar zijn mensen ook niet mee bezig. Waar mensen a la limit mee bezig zijn de prijzen.

Wat mensen echt bezighoudt, is dat het werkt, volgens mij.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Interessant detail uit artikel:
Een dubbelcijferige groei is volgens hem ook niet meer houdbaar: ‘We gaan voor duurzame groei dankzij innovatie en door onze klanten meer te verkopen. Slechts 40 procent van onze klanten neemt drie producten (triple play) en amper 10 procent vier producten. We hebben dus nog veel potentieel’.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

proximusboyke schreef:Waar mensen wel op wachten is stoppen met hun vrij download gedoe.
"Sommige" mensen zal je bedoelen... ik ken persoonlijk niemand die problemen heeft met z'n limiet... behalve wat ik hier lees op het forum.

Wel hoor ik af en toe klagen over trage uploads, gesloten poorten, ... en zo heeft iedereen zijn specifieke noden.
TomG schreef:Interessant detail uit artikel:
Op zich niets speciaals... triple play klanten stappen minder snel over (en dat is bij concurrentie extra belangrijk) omdat het een impact heeft op verschillende diensten. Op zich ben je dus beter met één triple play klant dan twee of drie klanten die slechts één product hebben (ervan uitgaande dat beide voor evenveel inkomsten zorgen).
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Men mag er zeker van zijn dat klanten behouden veel moeilijker is,dan nieuwe klanten te winnen.Als de kabel opengaat,zal het wel wat minder worden voor Telenet vrees ik.Meer en meer consumenten raken ook beter geinformeerd,over allerlei nieuwe technieken (vooral voor TV).En veel mensen proberen nu uit te sparen,waar nog kan,het is immers crisis,en in de meeste landen v/d/ EU is er zelfs recessie.De tijd,van pak maar op,en neem het er maar bij........is voorbij.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

TomG schreef:Interessant detail uit artikel:
Een dubbelcijferige groei is volgens hem ook niet meer houdbaar: ‘We gaan voor duurzame groei dankzij innovatie en door onze klanten meer te verkopen. Slechts 40 procent van onze klanten neemt drie producten (triple play) en amper 10 procent vier producten. We hebben dus nog veel potentieel’.
In andere woorden, we kunnen beter de bestaande klanten nog wat meer uitpersen :lol:
squid
Plus Member
Plus Member
Twitter: JoyVanAcker
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

Het werd inderdaad eens tijd dat ze stopten met de beste van de klas te proberen zijn met hun innovatie en wat al. Wat meestal uitdraaide op dingen die half werkten. En ze nu hopelijk wat gaan doen aan hun klantvriendelijkheid en bekwaamheid in de callcenters.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
billgoldberg
Starter
Starter

Hoevaak ligt hun netwerk plat of heeft het problemen de laatste tijd?

Internet lag er de voorbije maanden (de algemene panne in het weekend een eindje geleden niet meegeteld) geregeld (2-3 keer per maand) uit voor minstens een uur. Meestal rond de middag of na middernacht.

Gisterenavond lag hun mobiele gsm netwerk plat, althans ik kon niet smsen en niet bellen voor een uur of 2-3.

Dan zijn er hun zwakke routers die plooien, bij mij toch, als er mobele telefoons op wifi gaan waardoor de latency van mijn netwerk de hoogte inschiet.

Belachelijk lage upload snelheden en FUP van minder dan 200gb!! bij mij.

Ook hun geafficheerde downloadsnelheid wordt niet gehaald, ik heb max 40Mbps inplaast van 60Mbps.

De router instelling worden geregeld via een online website en zijn niet offline te veranderen. De hulplijnen zijn gesloten na 22 uur. En op hun website worden geen pannes aangegeven.

Ze hebben nog wat werk aan de winkel om hun huidge klantenbestand tevreden te houden.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

't valt me toch ook op dat er de laatste tijd meer problemen zijn dan vroeger. Onlangs nog een korte stroompanne gehad hier in de late namiddag, na de stroompanne een hele avond geen Telenet... de dag erop was het pas hersteld. Waarschijnlijk een node zonder ups backup die niet meer startte?
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

billgoldberg schreef:De hulplijnen zijn gesloten na 22 uur.
Wat verwacht je dan van een consumer dienst... 24u support met een SLA van 2u ?
Roygenz schreef:'t valt me toch ook op dat er de laatste tijd meer problemen zijn dan vroeger.
Uiteindelijk is dat moeilijk te veralgemenen... ik heb totaal geen problemen (en doe constant aan monitoring dus ieder probleempje zou ik meteen weten).
Roygenz schreef:Onlangs nog een korte stroompanne gehad hier in de late namiddag, na de stroompanne een hele avond geen Telenet... de dag erop was het pas hersteld. Waarschijnlijk een node zonder ups backup die niet meer startte?
Nodes hebben geen UPS... en het heeft ook geen zin omdat ze lokaal staan en je dus zelf ook geen stroom hebt op dat moment. Het nadeel van stroompanne's is dat je hierdoor soms pieken krijgt wat voor defecten kan zorgen, maar een downtime van de late namiddag tot de volgende morgend lijkt realistisch (technieker die ter plaatse komt in de avond, eventueel een wisselstuk nodig heeft, ...).
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

r2504 schreef:Nodes hebben geen UPS... en het heeft ook geen zin omdat ze lokaal staan en je dus zelf ook geen stroom hebt op dat moment. Het nadeel van stroompanne's is dat je hierdoor soms pieken krijgt wat voor defecten kan zorgen, maar een downtime van de late namiddag tot de volgende morgend lijkt realistisch (technieker die ter plaatse komt in de avond, eventueel een wisselstuk nodig heeft, ...).
Ook als ze business klanten (evt met SLA's) op die node hebben zitten? Als ik hier een UPS plaats om mijn VOIP etc online te houden moet ik dus niet bij telenet zijn... :) Nu, het blijft een particulier product natuurlijk dus ik kan niet eisen dat ik altijd online ben, maar het valt gewoon op. Ook ik heb monitoring lopen en merk dat er hier de laatste tijd meer downtimes zijn dan vroeger.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Roygenz schreef:Ook als ze business klanten (evt met SLA's) op die node hebben zitten? Als ik hier een UPS plaats om mijn VOIP etc online te houden moet ik dus niet bij telenet zijn... :)
Het was misschien een te snelle conclusie van mij... geen idee dus :oops:
Roygenz schreef:Ook ik heb monitoring lopen en merk dat er hier de laatste tijd meer downtimes zijn dan vroeger.
Over wat voor downtimes spreek je dan... en heb je TN hierover al aangesproken ? (nogal veel klanten klagen hier wel maar nemen nooit contact op met TN).
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Wel, ze hebben een paar maand geleden de node vernieuwd denk ik, en sindsdien heb ik af & toe korte onderbrekingen (modem die plots eens reboot, internet die simpelweg voor enkele seconden durft weg te vallen). Geen idee of het met de werken aan die node te maken heeft, maar het is wel sindsdien dat ik onderbrekingen merk. Allemaal nog niet dramatisch, maar vroeger bleef het hier toch stabieler.

Als de problemen blijven ga ik telenet wel even contacteren, voorlopig kan ik er nog mee leven :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Roygenz schreef:voorlopig kan ik er nog mee leven :)
Tja... maar ondertussen wel "klagen" over downtimes.

Langs de andere kant... mits de correcte monitoring moet TN dit ook zelf wel zien, al weet ik uit ervaring dat dit niet het geval is. Ik heb ooit ook een defecte node gehad, heel het straat verloor toen enkele keren per dag z'n connectie voor enkele seconden. Zelfs na contact met de helpdesk bleef men volhouden dat er niets aan de hand was... tot een technieker ter plaatse kwam (welke serieus kwaad was omdat ze dit volgens hem in Mechelen ook perfect konden zien).
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”