verhuis naar nieuwbouw

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
mr_kimbo
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jul 2013, 12:05

Ik heb nu een abonnement bij edpnet voor telefoon en internet (vdsl2)

in augustus verhuizen wij echter naar een nieuwbouw en we willen alles laten verhuizen. nu blijkt edpnet er niet in te slagen om een fysieke lijn geregeld te krijgen voor de nieuwbouw. ik word hiervoor naar Belgacom gestuurd maar aan de telefoon en in het belgacom center wordt er mij gezegd dat EDPnet de fysieke lijn moet aanvragen bij hun. :bang: Volgens EDPnet moet ik de fysieke lijn zelf aanvragen/regelen. dit wordt/is een kastje naar de muur verhaal ...

Wie heeft er hier gelijk?
ik vind dat edpnet zelf de aansluiting moet regelen, ik ben immers klant bij EDPnet en niet bij Belgacom. :?

Doe ik misschien iets verkeerd? :x
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Kan je bij belgacom geen vooraanleg aanvragen? Men plaatst dan een nieuwe intro in je huis (zonder dat je verplicht bent bij belgacom een product af te nemen). Eenmalig ontvang je dan een factuur van rond de €30 voor de laswerken. Eenmaal je een belgacom intro hebt zou EDPnet de rest moeten kunnen afhandelen volgens mij.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
mr_kimbo
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jul 2013, 12:05

en wat houd zo een vooraanleg in?

ik heb er in het B center gevraagd voor een kabel aan het telefoon netwerk te hangen en deze in huis te brengen (eventueel met aansluitdoos)
aan de telefoon heb ik zowat de hele tekst op hun pagina voorgelezen en toen begonnen ze dat EDPnet dit moest aanvragen...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Ik weet niet hoe je deze nieuwbouw verwerft, als eigenaar of als huurder? Maar vooraleer je verhuisplannen maakt, moet je toch verdorie zeer goed bekijken of alle nodige nutsaansluitingen zijn geïnstalleerd. Een lastenboek of een plaatsbeschrijving brengt hierin duidelijkheid.

Als je hier amper één maand voor je verhuis op een forum moet komen vragen wat je moet doen, dan is er toch iets misgelopen bij jouw eigen planning. En niet bij EDPnet of Belgacom.

In zo'n uitzonderlijk geval, kan je niet anders dan zo snel mogelijk een voortijdige installatie(= vooraanleg) aanvragen bij netwerkbeheerder Belgacom.
Op voorwaarde dat jijzelf of jouw elektrisch installateur op privéterrein alle nodige voorbereidingen heeft getroffen bedraagt de kostprijs slechts 30 euro.
Wat een vooraanleg of voortijdige installatie inhoudt staat hier: http://www.belgacom.be/nl/prive/klantvo ... truc&tab=1

Alle technische voorschriften over deze fysieke aansluiting op het Belgacom-netwerk vind je hier: http://www.cheyns.be/cmsfiles/news/BGC- ... Cheyns.pdf

Je moet natuurlijk slim zijn en nooit tegen operator A zeggen dat je een abonnement bij operator B gaat nemen. Deze fysieke aansluiting staat volledig los van jouw telecomabonnement. Pas als de fysieke aansluiting in orde is, neem je contact op jouw telecomoperator voor de verhuis van jouw abonnement.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:


Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
mr_kimbo
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jul 2013, 12:05

raf1 schreef:Ik weet niet hoe je deze nieuwbouw verwerft, als eigenaar of als huurder? Maar vooraleer je verhuisplannen maakt, moet je toch verdorie zeer goed bekijken of alle nodige nutsaansluitingen zijn geïnstalleerd. Een lastenboek of een plaatsbeschrijving brengt hierin duidelijkheid.

Als je hier amper één maand voor je verhuis op een forum moet komen vragen wat je moet doen, dan is er toch iets misgelopen bij jouw eigen planning. En niet bij EDPnet of Belgacom.

In zo'n uitzonderlijk geval, kan je niet anders dan zo snel mogelijk een voortijdige installatie(= vooraanleg) aanvragen bij netwerkbeheerder Belgacom.
Op voorwaarde dat jijzelf of jouw elektrisch installateur op privéterrein alle nodige voorbereidingen heeft getroffen bedraagt de kostprijs slechts 30 euro.
Wat een vooraanleg of voortijdige installatie inhoudt staat hier: http://www.belgacom.be/nl/prive/klantvo ... truc&tab=1

Alle technische voorschriften over deze fysieke aansluiting op het Belgacom-netwerk vind je hier: http://www.cheyns.be/cmsfiles/news/BGC- ... Cheyns.pdf

Je moet natuurlijk slim zijn en nooit tegen operator A zeggen dat je een abonnement bij operator B gaat nemen. Deze fysieke aansluiting staat volledig los van jouw telecomabonnement. Pas als de fysieke aansluiting in orde is, neem je contact op jouw telecomoperator voor de verhuis van jouw abonnement.
ik ben eigenaar/bouwheer/.... en tja planning, de telefoon en tv leidingen waren nog niet aan de orde, en dat ik een tijdje zonder zit kan geen kwaad.. + de moment van aanvragen doet niets ter zake

dus ik moet zo een smarttube in de wachtbuis duwen en dan een voortijdige installatie aanvragen? ik vraag me af waarom ze dat bij belgacom zelf niet kunnen zeggen, de pagina waarnaar je verwijst heb ik zowat voorgelezen aan de telefoon -> geen reactie als ah maar dan bedoel je een voortijdige installatie.
als je op voortijdige installatie zoekt bij B-site vind je trouwens niks..
wat je voor die 30 euro krijgt is mij nog niet duidelijk, op de pagina staat ofwel laat je de electricien de smarttube installeren ofwel vraag je het aan bij B voor 30 euro. dan verwacht ik als ik naar dat nummer bel en letterlijk vraag om mijn huis op het B-telefoonnetwerk aan te sluiten dat ze me dan toch de smarttube oplossing voor 30 euro voorstellen?

enfin ik zal nogmaals bellen naar B

en de pdf is blijkbaar voor de electricien bedoeld?
mr_kimbo
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jul 2013, 12:05

alé, het wonder is geschied, ik heb nogmaals gebeld en nu toch een vooraansluiting kunnen aanvragen...
ik zou alles via email moeten ontvangen en het zou in orde moeten komen.

waarom ze me dit in het belgacom center en gisteren aan de helpdesk niet konden is me een raadsel...
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Dertig euro om een sleuf te graven in jouw privé voortuin? Ik hoop dat je zelf beseft dat die technieker voor dat bedrag er niet langer dan 5 minuten zal zijn...

Ik weet niet wat je afgesproken hebt natuurlijk, maar om teleurstellingen toch maar te vermijden: zorg ervoor dat er een "smarttube" en/of coax-kabel/wachtbuis ik de grond zit, hiervoor kan je de lokale elektricien aanspreken. Dan kan de Belgacom-technieker die kabel op het belgacomnetwerk aansluiten op de straatkant; en kan EDPnet vervolgens een technieker sturen om jouw aansluiting binnenshuis af te handelen (modem e.d. plaatsen).
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Ik had inderdaad een wachtbuis met trekkabel voorzien tot aan het trottoir. bgc moest dus enkel hun kabel erdoor trekken, een putje maken in het trottoir en aansluiten. Zij voorzien dan ook meteen een NTP in je woning.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Inderdaad, Roygenz vat in één zinnetje prima samen wat een voortijdige installatie inhoudt.

De pdf over de smarttube is feitelijk voor electriciens die zo vriendelijk zijn om Belgacom wat te ontlasten van het zware en vaak tijdrovende aansluitwerk. :wink:
Gebruikersavatar
Captain Unglued
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 dec 2013, 10:59
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Weet iemand hoeveel het kost als je verhuist en je bestaande EDPnet-internetabonnement wilt behouden? Op de website van EDPnet kan ik daar niets over vinden.
Internet: EDPnet ADSL enough internet
Telefonie: Belgacom Classic
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 472
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

Algemene voorwaarden:
9.4 In geval van een verhuis is, onder voorbehoud van eventueel nodige werken, enkel een éénmalige activatiekost van € 50,00 inclusief BTW verschuldigd.

Verhuispagina: http://www.edpnet.be/nl_be/forms/collect/move
Gebruikersavatar
Captain Unglued
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 dec 2013, 10:59
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Da's ietwat merkwaardig omdat de actievatiekost 25€ bedraagt voor nieuwe abonnementen! :?
Internet: EDPnet ADSL enough internet
Telefonie: Belgacom Classic
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 472
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

Het laagste bedrag is toepasbaar :)
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”