Ik weet dat hier nog redelijk wat mensen Crashplan gebruiken. Werkt jullie cloud backup nog deftig ?
Mijn backups blijven hangen in 'Connecting to backup destination' en dat al gedurende 3 dagen. Ook de dagen ervoor heb aan mijn routerlogs gezien dat er opvallend minder gebackupt werd dan anders.
Crashplan down ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Hier werkt alles prima op een Synology NAS.
Backup je vanop een pc of een NAS?
Op een NAS weet ik dat er problemen kunnen zijn als je dataset te groot wordt en dat dan in een config-file het beschikbare RAM geheugen moet aangepast worden.
Backup je vanop een pc of een NAS?
Op een NAS weet ik dat er problemen kunnen zijn als je dataset te groot wordt en dat dan in een config-file het beschikbare RAM geheugen moet aangepast worden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Vanop een Windows 8 bak. Dat van die config-file heb ik idd vroeger al eens moeten doen. Dataset werd inderdaad te groot waardoor de Java VM crashte en je zijn heapsize hoger moest zetten.
Ik heb overigens unlimited maar zie nu in de config staan dat mijn Space Quote op 'Automatic' staat. Zouden ze ook een soort FUP toepassen ? Ik zie namelijk dat ik al bijna aan 3 TB space used zit.
Ik heb overigens unlimited maar zie nu in de config staan dat mijn Space Quote op 'Automatic' staat. Zouden ze ook een soort FUP toepassen ? Ik zie namelijk dat ik al bijna aan 3 TB space used zit.
-
- Elite Poster
Ik zie nu wel iets anders wat niet normaal lijkt.
Als je naar Settings (links) gaat en dan de Backup tab selecteert, zie je de Destinations. Bij mij staat 'CrashPlan Central' aangeduid als zijnde van type Friend ?! Op http://support.crashplan.com/doku.php/r ... ]=settings zie ik in een van de screenshots dat het type Cloud zou moeten zijn...
Als je naar Settings (links) gaat en dan de Backup tab selecteert, zie je de Destinations. Bij mij staat 'CrashPlan Central' aangeduid als zijnde van type Friend ?! Op http://support.crashplan.com/doku.php/r ... ]=settings zie ik in een van de screenshots dat het type Cloud zou moeten zijn...
-
- Elite Poster
Een dikke PLUS voor de support van CrashPlan. Terwijl ik op hun site zocht, zag ik onderaan een LiveChat optie. Dus dacht van dat eens te proberen. Kreeg binnen de minuut iemand aan de virtuele lijn, en 5 minuten later was het probleem opgelost !
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Als ik m'n logs van de afgelopen dagen bekijk is er netjes iedere dag gebackup'ed.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 70 keer
Tomby,
heb jij concreet iets moeten ondernemen ?
heb jij concreet iets moeten ondernemen ?
-
- Elite Poster
In de client's command line (dubbel-klik op CrashPlan logo) moest ik 'ra, restart' typen. Die 'ra' lijkt precies een hidden feature, en weet ook niet wat het juist doet.boran_blok schreef:heb jij concreet iets moeten ondernemen ?
Edit: volgens 'ra ?' betekent dit commando 'reconnectAuthority' wat mij nog altijd niet veel wijzer maakt .
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 70 keer
ahja, ik was die hele commandline vergeten, dat is een krachtig tooltje.
Heb er in het begin mee zitten klooien om mijn voorkeur server aan hun kant te verkrijgen.
Heb er in het begin mee zitten klooien om mijn voorkeur server aan hun kant te verkrijgen.