BBOX3 komt eraan!

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Tony8
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 feb 2010, 11:51
Bedankt: 1 keer

Bij mij heeft men vandaag Belgacom internet en tv geïnstalleerd. Ik ben een volledig nieuwe klant, had zelfs geen telefoonlijn.
Technieker kwam af met b-box2 en v4 decoder. Na aandringen werd toch een b-box3 geïnstalleerd, maar volgens de technieker zijn v5 decoders nog niet leverbaar en heeft dus nog niemand een v5 decoder. Er werd bij mij dus een v4 geïnstalleerd.
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

allez, ze zijn weer goed bezig.

Eens zien wat ze bij mij zullen leveren ? Als het een Bbox 2 is, zal ik ook een Bbox 3 eisen + v5
Medlo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 20 nov 2012, 13:41
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 31 keer

V5 decoder is wel al leverbaar..
Heb ze bij ons deze week binnengekregen.

Klanten met DIY krijgen van ons sowieso de BBox3 + decoder V5.
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

ik heb een maxi pack besteld met 2 proximus abonnementen + tablet als extra.

Ze zeiden me dat ze mij gingen opbellen ivm met die tablet + internet en tv. Zal ik dan naar de winkel moeten en een DIY pakket krijgen of komen ze dit installeren ?
Medlo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 20 nov 2012, 13:41
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 31 keer

Heb je gekozen voor een Do it yourself installatie? Of voor een installatie door de technieker?

In geval van DIY zou men je normaalgezien per post een installatiepakket moeten toesturen.

Enkel bij bestelling in een van de winkels, krijg je vaak het pakket meteen mee.
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

ik heb besteld via internet en toen belden ze me op. Er is niet echt duidelijk gezegd wat er verder juist gaat gebeuren buiten het feit dat ze mij gingen opbellen van de winkel ivm met internet en telefonie omdat ik de tablet als extra gekozen had en dat zij dat niet konden regelen vanaf de telefoon. (ze hebben me wel 2 email gestuurd om mijn gsm nr's over te zetten naar proximus)
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

diederik schreef:allez, ze zijn weer goed bezig.

Eens zien wat ze bij mij zullen leveren ? Als het een Bbox 2 is, zal ik ook een Bbox 3 eisen + v5
ALS een technieker deze al heeft dan zal hij deze installeren bij een nieuwe klant. (Dit is verplicht)
Indien hij ze nog niet heeft ontvangen kan je eisen wat je wil, maar hij kan deze niet uit het niks toveren.
Geloof mij dat techniekers niet staan te wachten op dit soort discussies en u liever uw goesting geven dan te staan palaveren.
Ze werken gewoon met het materiaal dat ze krijgen.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

dan heb je er alle voordeel bij van het DIY pakket te kiezen als het zo zit !
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Devilzown schreef:
diederik schreef:allez, ze zijn weer goed bezig.

Eens zien wat ze bij mij zullen leveren ? Als het een Bbox 2 is, zal ik ook een Bbox 3 eisen + v5
ALS een technieker deze al heeft dan zal hij deze installeren bij een nieuwe klant. (Dit is verplicht)
Indien hij ze nog niet heeft ontvangen kan je eisen wat je wil, maar hij kan deze niet uit het niks toveren.
Geloof mij dat techniekers niet staan te wachten op dit soort discussies en u liever uw goesting geven dan te staan palaveren.
Ze werken gewoon met het materiaal dat ze krijgen.
Dat kan ik best begrijpen, het gaat gewoon over het feit dat EVA zegt dat alle nieuwe klanten een Bbox 3 + V5 krijgen maar blijkt dat er nog techniekers rondrijden met alleen Bbox 2 en V4. Dan kan ze niet garanderen dat je bij plaatsing dit krijgt
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Kan je achter een BBox3 net zo gemakkelijk een fritzbox plaatsen als achter een BBox2?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

diederik schreef: Dat kan ik best begrijpen, het gaat gewoon over het feit dat EVA zegt dat alle nieuwe klanten een Bbox 3 + V5 krijgen maar blijkt dat er nog techniekers rondrijden met alleen Bbox 2 en V4. Dan kan ze niet garanderen dat je bij plaatsing dit krijgt
Subco orders wss: eerst de oude stock opgebruiken.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

de bbox3 is wel duidelijk goed afgewerkt qua firmware...
Bijlagen
nuttig.png
(41.4 KiB) 24 keer gedownload
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

johcla schreef:Kan je achter een BBox3 net zo gemakkelijk een fritzbox plaatsen als achter een BBox2?
neen (voor zover ik weet)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Misschien wat nuanceren, want:
  • a) "de" BBox3 bestaat niet, er zijn verschillende soorten BBox3 ...
    b) er zijn ook verschillende manieren om een FritzBox achter een BBox3 te zetten.
Wat betreft de BBox3 opties:
  1. Bbox3 access: deze is speciaal gemaakt om er een eigen router achter te gebruiken. Dus hier zal het antwoord wel "Ja" zijn.
  2. Bbox3 residential (zonder FSX): gezien deze Box geen VoIP aan boord heeft, ga ik ervan uit dat er géén problemen zijn om VoIP te runnen achter deze Box (problemen zoals we nu kennen van de BBox2).
    • een FritzBox, ingesteld als ATA (IP Client), zou dus probleemloos moeten werken.
    • een FritzBox, ingesteld als router, zou ook moeten werken, maar dat is niet aan te raden wegens dubbele NAT.
    • een FritzBox, ingesteld met eigen PPPoE: (dat is waarschijnlijk de vraag van de TS): geen idee, maar zolang Belgacom meerdere PPPoE sessies toelaat, zie ik niet in waarom dat met deze BBox3 niet mogelijk zou zijn.
  3. Bbox3 professional (= met FSX poorten en VoIP aan boord): hier verwacht ik dezelfde problemen als met de BBox2, namelijk dat poort 5060 "bezet" is wegens de ingebouwde VoIP.
    • FritzBox ingesteld als ATA en/of router zou problemen kunnen geven, tenzij je de VoIP van de BBox3 kan disablen, of de poort wijzigen naar iets anders dan 5060.
    • FritzBox met eigen PPPoE: zou moeten lukken (tenzij Belgacom de "PPPoE passtrough" uitgeschakeld heeft).
[EDIT]
Op 19/6/2003 poste user lion51 in deze topic hetvolgende (http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... oe#p497330):
lion51 schreef:Heb op verzoek van paar mensen hier de proef gedaan of er een twee PPPOE sessie kan worden opgebouwd met een andere router na de BBox3.
Ditmaal met een Linksys WRT54GL en dit lukt zonder problemen. Terwijl de BBox3 zelf nog een actieve PPPOE sessie heeft.
Heb ik op Linksys router volgende test gegevens via speedtest.telenet.be 42.98Mps download en 3.46Mps upload
Op een andere pc die als gebruiker aan BBox3 hangt had ik via zelfde site 44.62Mps download en 3.88Mps upload
Het is dus perfect mogelijk om een FritzBox (met eigen PPoE) achter de BBox3 te plaatsen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

philippe_d schreef:Bbox3 achter een FritzBox? Wat zou hiervan de bedoeling zijn?
Een tikfout van mij. Ik bedoelde kan een FritzBox 7390 achter een BBOX3 geplaatst worden. Ik had achter en voor met elkaar omgewisseld. :wink:
philippe_d schreef:Het is dus perfect mogelijk om een FritzBox (met eigen PPoE) achter de BBox3 te plaatsen.
Bedankt Philippe, voor de heldere uitleg. Dit is wat ik me afvroeg.

Ik denk dat in zo een geval de "Bbox3 access" meer dan voldoende is, om (als VDSL2 vectoring modem) voor je Fritzbox 7390 te plaatsen.

Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

philippe_d schreef:
johcla schreef:Kan je achter een BBox3 net zo gemakkelijk een fritzbox plaatsen als achter een BBox2?
"de" BBox3 bestaat niet, er zijn verschillende soorten BBox3 ...
Een extra kleine toelichting op mijn vorige post.
Als we het in deze topic over "de" BBox3 hebben, dan bedoelen we meestal de residentiële BBox3 (zie optie (2) hierboven), zonder VoIP. Maar gebaseerd op het resultaat van testen hier op het Forum, blijft mijn conclusie dat ik geen problemen voorzie bij het gebruik van een FritzBox achter een BBox3.
Gent32m schreef:Ik denk dat in zo een geval de "Bbox3 access" meer dan voldoende is, om (als VDSL2 vectoring modem) voor je Fritzbox 7390 te plaatsen.
De gewone residentiële gebruiker zal niet kunnen kiezen welke BBox3 hij krijgt.
BBox3 access is alleen bedoeld voor specifieke doeleinden (vb voor OLO's die een eigen router willen introduceren)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
vixducis
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 maa 2011, 16:43

Er komt ook nog een olo bbox3 met fxs. En ook binnen de residentiële bbox3 zullen er nog verschillen zijn.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Blijkbaar toch geen BBOX3 bij migratie ADSL2+ naar VDSL2.
De BBOX2 werd omwille van problemen tijdens migratie vervangen door ... een BBOX 2.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Je moet blijkbaar weer geluk hebben, om een vb te geven iemand meldt mij dat hij vandaag zijn defecte V4 binnegebracht heeft in een BC en heeft zonder er specifiek om te vragen een V5 in ruil gekregen.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Of geef als excuus dat hij altijd vol staat en graag een grotere decoder wilt? :)
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Zou het volgende lukken:
Voor je vakantie je decoder teruggeven aan BGC.
Na je vakantie een nieuwe decoder huren.
Resultaat: geen huur betaald tijdens vakantie en een V5 krijgen?
Gebruikersavatar
squid
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 13 sep 2011, 18:10
Twitter: JoyVanAcker
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

Iedereen is hier wel makkelijk Et het "eisen" van hun bbox3 en v5 wat moet Belgacom dan doen met hun huidige stock? Opsturen naar Afrika? :-D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik vind het niet meer dan normaal dat mensen dit eisen/willen.
De b-box 3-modem
  • De b-box3 is voorzien van een krachtiger Wi-Fi (“n-type”) dan bij de b-box 2.
  • De klant kan heel eenvoudig al zijn Wi-Fi-toestellen aansluiten en ook met een druk op de knop we Wi-Fi in- en uitschakelen.
  • Ingebouwde zender voor de ruckus
  • Voorganger was echt lelijk (persoonlijke smaak)
De V5-decoder
  • De decoder is kleiner dan de vorige decoder
  • drie keer krachtiger (sneller en vlotter zappen)
  • energiezuiniger
  • automatisch uit de “diepe slaap”.
  • De V5-decoder heeft een eenvoudig en sober display
  • verwijderbare harde schijf met een capaciteit van 320 GB.
Als ik dit lees, zou ik toch ook en liefst GRATIS upgraden hoor... Veel beter gerief die meer aangepast is aan de dag van vandaag!
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

squid de klant betaald evenveel als een nieuwe klant dus is het ergens normaal dat ze dezelfde kwaliteit willen in hardware
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Als Belgacom om de 2 jaar al zijn hardware moet vervangen dan gaat die prijs serieus stijgen hoor.
Ik snap wel dat de mensen graag het nieuwste materiaal hebben, maar je moet ook een beetje realistisch zijn.
Belgacom gaat geen duizenden vrij dure apparaten wegsmijten he.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

volgens mij is het nog altijd de operator die beslist welk materiaal hij levert en als je daar niet mee akkoord kunt gaan denk ik dat de oplossing voor de hand ligt .
Ik zou persoonlijk ook liever een bbox3 en een V5 hebben en zeker omdat ik al zoveel jaren een trouwe klant ben en een nieuwe klant dit wel krijgt (toch meestal :wink: )
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

ingebouwde zender voor de ruckus
Bij mijn weten werkt de ruckus niet samen met de ingebouwde wifi-zender van de bbox3 of ben ik dan weer verkeerd ingelicht !
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Het verschil tussen bbox2 en bbox3 is dermate groot, dat als Belgacom niet zelf voor een omwissel zorgt,
klanten misschien zelf op zoek naar creatieve manieren om niet betalend aan de bbox3 te gereken

gevolg: klant heeft zijn bbox3, en Belgacom heeft er veel administratie bij om alles geregeld te krijgen

mogelijkheden:
- internetabo opzeggen voor de reis en een nieuwe aansluiting vragen na de reis op naam van uw vrouw/partner (best afspreken met de buren dat je tijdelijk hun wifi mag gebruiken om de overgangsperiode te overbruggen)
- bellen om een vervanging te krijgen: klantendienst overbelast
- als er geen bbox2 replacements meer zijn: bbox2 "frituren"
- ...

bbox2 is een cheape router, no way dat Belgacom daar veel geld voor moet betalen.
Idem bbox3, er zit maar gewone standaard technologie in (wifi n enzo), niets ultra-nieuw ofzo

Ik heb mezelf een wifi-n router gekocht voor €20, want het is me al lang duidelijk dat trouwe klanten niet op de eerste rij komen te zitten.
Ik ben te lui om één bovenstaande scenario's te kiezen :).
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Ik denk dat dat eisen wel meevalt.

Het Userbase-publiek is niet het doorsnee publiek. De meeste mensen weten niet dat er een nieuwe versie is en wat de verbeteringen zijn.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

heist_175 schreef:Het verschil tussen bbox2 en bbox3 is dermate groot, dat als Belgacom niet zelf voor een omwissel zorgt,
klanten misschien zelf op zoek naar creatieve manieren om niet betalend aan de bbox3 te gereken

gevolg: klant heeft zijn bbox3, en Belgacom heeft er veel administratie bij om alles geregeld te krijgen

Verwaarloosbaar aantal mensen zou dat doen. :-)

mogelijkheden:
- internetabo opzeggen voor de reis en een nieuwe aansluiting vragen na de reis op naam van uw vrouw/partner (best afspreken met de buren dat je tijdelijk hun wifi mag gebruiken om de overgangsperiode te overbruggen)
- bellen om een vervanging te krijgen: klantendienst overbelast
- als er geen bbox2 replacements meer zijn: bbox2 "frituren"
- ...

Gaat de gemiddelde klant nooit doen, zelfs voor userbasers lijkt me dit al sterk

bbox2 is een cheape router, no way dat Belgacom daar veel geld voor moet betalen.
Idem bbox3, er zit maar gewone standaard technologie in (wifi n enzo), niets ultra-nieuw ofzo

Bbox2 kostte Belgacom meer dan de Bbox3. Er worden er ook geen meer gemaakt, degene die nog verdeeld worden zijn reeds aangekocht en nog in stock.

Ik heb mezelf een wifi-n router gekocht voor €20, want het is me al lang duidelijk dat trouwe klanten niet op de eerste rij komen te zitten.

Voor ruim 90% van de klanten voldoet die Bbox2 nog altijd perfect hoor.
En sorry maar het altijd hetzelfde: "trouwe klanten krijgen niets"
De meeste klanten hebben zelf in het begin ook van een promotie kunnen genieten.
Iedere klant elke promotie geven is nu eenmaal niet realistisch en economisch onhaalbaar.
Elke zoveel jaar alle modems vervangen is ook niet economisch haalbaar, tenzij je ineens stukken meer wilt betalen per maand.


Ik ben te lui om één bovenstaande scenario's te kiezen :).

Voila :P
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

stuur gewoon je vrouw of je dochter, op haar hete zomers gekleed, naar een Belgacom centrum en die komt zelf met twee BBOX3's naar buiten :lol:
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Werd wel tijd, hoeveel mensen niet overschakelen naar telenet omdat internet te traag is bij bgc of omdat het niet werkt (de wifi) wil je niet weten.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Toch wel, dat willen we wel weten :-) .... weet jij het soms?
Volgens mij is dit een héééél klein percentage, zo klein dat Belgacom daar serieus niet wakker van ligt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

silencer schreef:Werd wel tijd, hoeveel mensen niet overschakelen naar telenet omdat internet te traag is bij bgc of omdat het niet werkt (de wifi) wil je niet weten.
Mja moet je weten hoeveel mensen naar Snow, Scarlet, Belgacom, Edpnet overschakelen omdat Telenet duur is, traag s'avonds, limieten heeft, teveel bakskes tegen de muur vijst, decoders constant kapotgaan. etc. :-)
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

proximusboyke schreef:squid de klant betaald evenveel als een nieuwe klant dus is het ergens normaal dat ze dezelfde kwaliteit willen in hardware
Ik huur al 3 jaar een V3 decoder (eerste jaar 6€/maand, jaar derop 7€, en nu 8€) dus ik heb al +-250€ uitgegeven aan die box, terwijl je ze kan kopen aan de helft van de prijs (http://www.belgacom.be/nl/prive/product ... rd_dechd_s). Gelukkig heb ik nog een pack waar TV gratis bij inzit, anders had ik de boel al lang buiten gezwiert.

Kan het BIPT de providers niet verplichten om z 'n hardware niet langer dan een bepaalde periode te verhuren aan de klant, een soort van leasing bv. Na die bepaalde periode zou de klant de optie krijgen om voor een kleine meerprijs de huidige decoder te kopen, ofwel een nieuwe decoder te huren tegen een (eventueel) hogere huurprijs. De huurprijs zou dan in de huurperiode ook niet mogen verhoogt worden door de provider zoals nu nog wel het geval is :evil:

Ik heb in Oktober 2010 een pack (internet + TV + mobile) genomen voor 53€/maand, nu betaal ik al 59€/maand zonder meer te verbruiken, dit is puur door verschillende prijsstijgingen in die 3 jaar, een nieuw pack kost minstens 64€/maand, dat is 11€ meer dan wat toen bijna het duurste pack was...

EN DAT IS ALLEMAAL MAAR NORMAAL???? :bang:
Gebruikersavatar
squid
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 13 sep 2011, 18:10
Twitter: JoyVanAcker
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

Ik denk dat moest iedereen hier op het forum een provider/bedrijf zou zijn er veel op de fles zouden gaan... Ik bedoel je moet eens redeneren uit hun perspectief... Ik wil ook zeer graag een bbox3 en v5 iedereen... Maar zoiets vragen van Belgacom om al zijn klanten te upgraden is gewoonweg niet mogelijk...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Je kan áltijd veranderen van abonnement... er zijn er al voor 56 euro. Uw volume is in tussentijd ook verhoogd, net als de snelheden, en je krijgt gratis extra's zoals mobiel 3G-volume en kan tablets huren, je kan mobiele nummers toevoegen aan je pack om zo korting te krijgen, vanaf Pack Comfort heb je TV Overal gratis, wifi hotspots wereldwijd, gratis bellen naar vaste nummers ook in europa, etc.

Maar dat laten mensen graag buiten beschouwing, als ze maar kunnen zagen over een paar euro.

Iedereen ziet deze zaken vanuit hun eigen beperkt perspectief...
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

inderdaad niet iedereen is ontevreden over zijn BBOX2 't hangt er allemaal van af wat je er van verwacht en wilt mee doen.
De doorsnee gebruiker zal dan ook tevreden mee zijn en zelf niet weten dat de bbox3 beter is of al bestaat.
ik moet maar kijken naar mijn dochter die van thuis uit werkt en door haar werk ook bij bgc zit met een bbox2 en over wifi werkt, en als ik vraag geen problemen met bgc dan is het antwoord nee waarom 't marcheert toch heel goed, ik ben er echt content van.
Dan heb ik nog het zelfde verhaal van mijn schoonzoon, geburen , collega's enz.... die zijn allemaal heel tevreden en over hun BGC TV ook .
Conclusie het zijn eigenlijk alleen die mensen die het systeem grondig op het rooster willen (kunnen) leggen die dan natuurlijk vast stellen dat er iets beter bestaat maar daarvoor moet dus iedereen eerst weten dat er iets veel beter bestaat vooraleer ze massaal zullen BGC buiten gooien,
vandaar ook het grote aantal klanten dat bgc blijft behouden.
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Kan ik met bbox3 een fixed ip adres toekennen aan een toestel? Ik vind het niet terug in de settings.
Victory Not Vengeance
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik ben ook tevreden over mijn bbox2. Naar de hoofdpc heb ik wel een draad getrokken.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”