Powerline goed idee?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Spring485
Starter
Starter

Hallo iedereen,

Is het een goed idee een powerline van een bijgebouw naar de 2e verdieping te sturen of zijn er betere ideeën?
Hier een snelle schets die het misschien wat makkelijker maakt:
powerline.jpg
De wifi van de bbox 2 is irriterend traag op het 2e verdiep, hieronder een speednet test:
2800724428.png
Nogmaals, is powerline een goede oplossing, of toch beter iets anders? Ik dacht aan een devolo dLAN 500 duo+.

Alvast bedankt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Spring485 05 jul 2013, 12:40, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Powerline technologie is afhankelijk van de kwaliteit van je electriciteitsnet... en da's mogelijk niet ideaal wanneer je spreekt over een bijgebouw en een ander verdiep. Ik zou je dus zeker aanraden eerst een test te doen (kan je van niemand een setje lenen of zo ?).

Het beste blijft uiteindelijk een UTP kabel natuurlijk.
Spring485
Starter
Starter

r2504 schreef:Powerline technologie is afhankelijk van de kwaliteit van je electriciteitsnet... en da's mogelijk niet ideaal wanneer je spreekt over een bijgebouw en een ander verdiep. Ik zou je dus zeker aanraden eerst een test te doen (kan je van niemand een setje lenen of zo ?).

Het beste blijft uiteindelijk een UTP kabel natuurlijk.
Het is niet echt een bijgebouw maar een vroegere garage die later omgebouwd is, maar ik veronderstel dat dat niet veel aan de zaak veranderd. Het hele huis is wel een paar jaar geleden gerenoveerd dus is er waarschijnlijk wel een goede kwaliteit van het elektriciteitsnet.

Groeten
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ik kan r2504 bijtreden. De resultaten met Powerline zijn nagenoeg niet te voorspellen. Buiten de bekabeling spelen ook alle ingeplugde toestellen een rol.
Om je een idee te geven. Ik heb op 4 plaatsen in een vrij recent huis pluggen van 500Mbps steken. Het beste resultaat tussen 2 punten is 80 Mbps, het slechtste 20 Mbps. Dit laatste geval is met een plug in onze home-cinema waar een hoop toestellen in standby staan. Wanneer ik daar de stekkerblokken uittrek, haal ik ruim 60 Mbps. Maw, ik verlies 2/3 van mijn snelheid louter door de toestellen die ingeplugd zijn.

Kortom: op voorhand testen.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”