Fritz!Dect 200 - alternatieven?

Plaats reactie
Goofie
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Provider

Eventjes onder VOIP-gepost, omwille van de verwantschap met de Fritz!Box 7390 ... :-D
Ik vond wat info terug over de Fritz!Dect 200 http://www.avm.de/de/News/artikel/2012/ ... _200E.html, een soort slimme schakelaar die je kan combineren met je FritzBox om apparaten in en uit te schakelen...

Zijn er forumleden die er al iets meer van weten - of er al eentje hebben? Zijn er alternatieven in de domaticawereld die ook gebruik maken van het zelfde DECT-protocol. Ik denk aan inbouwtoepassingen naar analogie met de X10-devices van Marmitek...
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer
Provider

Ik ben ook aan het overwegen me er eentje aan te kopen. De reviews op Amazon e.d. zijn over het algemeen positief. :-)

Buiten de vele features op de Fritz!Box zelf kan je ook de Fritz!Fon handsets gebruiken als afstandsbediening voor de schakeldoos.
Ook de metingen die het kan doen zijn accuraat:
Ein Vergleich mit dem ELV Energy Master Energiekostenmessgerät bestätigt dass die Messwerte der DECT 200 sehr genau sind.
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

Ik heb zo'n DECT200 in samenwerking met de FritzBox 7390 OS 05.50
Het is in feite een "intelligent" stopcontact, die met de FritzBox verbonden is via DECT technologie.

- Het is een schakelaar die je kan aan/uit zetten op tijd (per dag, per week, of zelfs volgens zons opgang en -ondergang).
- Je kan het manueel aan/uit zetten via de telefoon, via de Fritz'App, via de web interface, en zelfs op afstand via MyFritz.
- Buiten het schakelen wordt ook nog continue de spanning en stroomafname gemeten op het stopcontact.
- Na 24uur wordt een berekening gemaakt van het stroomverbruik (Kwh, EUR, CO2 uitstoot)
- je kan een push mail programmeren die je de resultaten + grafiek e-mailt (vb om de 24 uur, of bij iedere aan/uit wissel)

Hieronder een voorbeeld van zo'n grafiekje: stopcontact is mijn TV kast
  • - je ziet het verbruik wanneer de TV aanstaat.
    - je ziet het sluimervebruik van de TV kast (TV in standby, stereo, digicorder, VCR, DVD player, switch) wanneer TV uitstaat.
    - 's nacht gaat het automatisch uit tot 's morgens.
    - de piek om 5 uur is als ik 's nachts niet kan slapen en nog een halfuurtje zap :)
Bijlagen
DECT200.PNG
(42.75 KiB) 4 keer gedownload
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
limb
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer
Provider

Philippe , je zegt "Je kan het manueel aan/uit zetten via de telefoon"

Hoe doe je dit?

Ik had de Fritz!dect 200 graag aan en uit gezet zoals ik dit doe met de wifi dmv #96*1* of #96*0* te bellen
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

- Met een Fritz DECT telefoon is er een menupunt "Smart Home", met een schakelaar om de DECT 200 aan/uit te zetten.
- Met een smartphone en de "MyFRITZ!" app kan je dat zelfs vanop afstand doen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”