Ik heb geen nood aan vaste telefonie. Op dit moment heb ik een 2P Fibernet (60Mbps) shake bij TN.
Whoppa is aantrekkelijk voor 5EUR extra per maand krijg ik een verdubbeling van men huidige downloadsnelheid (zelfde upload/FUP).
Ik ga er vanuit dat als ik bij TN zou blijven ik overschakel naar Whoppa en dan 63.50EUR per maand betaal (ik reken hier zonder huur digicorders).
Als ik naar EDPnet over zou schakelen is mijn totale maandelijkse kost € 61.15 63.65:
€ 35.95 EDPnet VDSL
€ 10.00 EDPnet Telephony 12.50 EDPnet Raw Copper
€ 15.20 Telenet Kabel
Dit zou dus op enkele centen na dezelfde maandelijkse kost zijn.
De reden dat ik EDPnet overweeg is dat volgens de lijntest ik 50/6 kan halen en ik een betere FUP verwacht en vooral dat ik eindelijk mijn NAS kan benaderen via poort 80/443.
Ik woon op de tweede verdieping van een appartement.
Op het gelijkvloers is er een klassieke belgacom telefoonlijn/VDSL klant.
Er is een open schacht waar de kabels eenvoudig door kunnen getrokken worden.
Wat kost het om een aansluiting te voorzien op het tweede verdiep zodat ik "raw copper" kan gebruiken?
Kan ik dit zelf voorzien? Welk materiaal heb ik hiervoor nodig (kwaliteit=prioriteit) qua splitters/kabels/..?
Hoe is de FUP bij EDPnet?
Is Scarlet een beter alternatief? Ik zie dat zij VDSL2 + raw copper voor € 35 + € 5 aanbieden... (Edit: al zeker niet voor de upload want die is maar 4Mbps)
Hoe is de klantendienst in vgl. met TN?
Ik zie hier berichten van mensen met een 70/6 profiel bij EDPnet, is dat een fantasietje of kan je dit effectief aanvragen/bekomen?
Alvast bedankt voor de info!
![Beerchug :beerchug:](./images/smilies/icon_beerchug.gif)