compressed files altijd corrupt

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TauRuS
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 feb 2003, 11:28

Hallo,

Ik zit al sinds de eerste dag dat ik ADSL heb met een probleem en heb het allang opgegeven, maar ik dacht ik ga het hier eens uitleggen, je weet maar nooit.
Ik heb nu ongeveer 3 jaar ADSL bij Planet Internet (idd planet, maar ga heel binnenkort overschakelen). Ik kan perfect downloaden, goeie snelheid enz. (zit sinds gisteren op 3.3mbit/s btw), nooit connectieproblemen of dergelijke. Het enige waar ik problemen mee heb is het volgende: minstens 70% van gecompresseerde files die ik download zijn corrupt. En dit vooral met RAR-files. Als het om kleine bestanden gaat (kleiner dan 5mb) heb ik dit probleem niet. Vanaf dat hem om files gaat van bv 10 of 15mb, zijn ze meestal corrupt. Rar-files, Zip-files, Cab-files. Bij TAR-files (ook een soort zip) heb ik dit probleem nooit! Om een vb te geven: ik download een film in rar-files, in totaal een 50-tal files van 15mb. Het downloaden gaat perfect, goeie snelheid enz. Wanneer ik ze probeer uit te pakken krijg ik verschillende errors dat er verschillende files corrupt zijn, het rare hierbij is dat winrar telkens andere file-names geeft die corrupt zijn, bv ik extract de 1ste keer: file 1, 5, 12,36 = corrupt, ik extract 2de keer: 3, 18, 25 = corrupt, etc.
Ik heb gisteren nog een BIN-file gedownload, perfect kunnen extracten, maar er zaten CAB-files in. Het was een game. Als ik het wou installeren kreeg ik crc-errors bij het extracten van de cab-files.


Anyway..
Het probleem is dus dat ik altijd corrupte files heb als ik compressed files download.
Voordat er iemand reageert: de volgende dingen heb ik al geprobeerd en uitgetest:

- het gaat niet om files van 1 bepaalde server, maar op alle mogelijk servers, ftp's, newsgroups, http, enz
- als ik dezelfde files van dezelfde servers bij vrienden download en extract werkt het 100% zonder problemen
- voor files via ftp, verschillende ftp-clients: flashfxp, smarftp, cuteftp, enz met verschillende opties en instellingen getest
- verschillende versies van Winrar en andere programma's
- verschillende bessturingssystemen (win98, win 2000, win xp, ...)
- uitschakelen van andere programma's (antivirus etc.)
- het ligt niet aan hardware want heb ondertussen een volledig nieuw systeem, als ik dezelfde files op een andere pc wil extracten zijn ze ook corrupt
- de telefoonlijn is getest en is 100% ok
- met of zonder router zelfde prob
...

Het enige wat volgens mij nog het probleem zou kunnen zijn is de modem. Ik heb een Alcatel SpeedTouch Home.
Kent iemand dit probleem of heeft iemand nog suggesties wat ik kan proberen? Er zijn ongelooflijk veel dingen die ik niet kan downloaden door dit idioot probleem! :cry:

Thx

Groetjes
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

ik heb dit ook soms voor maar meestal is het opgelost als ik dat file opnieuw download, verder weet ik geen echte oplossing voor jou probleem, ik heb ook een speed touch home modem en ook een eicon adsl usb modem gehad en bij geen een van de 2 er echt problemen mee gehad. ik heb altijd de nieuwste versie van winrar gebruikt
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmm,

voor alle duidelijkheid: dit probleem heeft weinig of niks met je eigenlijke adsl-verbinding zelf te maken. Die SPT Home, ligt het volgens mij ook niet, heb zelf als mee getest en gespeeld en ge zou de eerste zijn die er problemen mee heeft ;-)

Waar het normaal aan ligt:
- slechte versie van WinRar (e.d.)
- connectie verlies met de server etc...
- Een fout binnen het windows systeem (maar als je zegt dat het al een compleet nieuw is veronderstel ik ook nen nieuwe windows dus zal het dat ook niet zijn)

Die denkpiste modem lijkt mij heel onwaarschijnlijk al gaan ik ze nog niet uitsluiten.
Om te testen met of het effectief aan je modem ligt, zou ik je aanraden ofwel eens af te spreken met een vriend die ook een SPT Home heeft en de modem eens te verwisselen en de test te doen of de file er deftig doorkomt... lukt het met die modem wel, mja dan kan het zijn dat er ietsje defect is aan de modem, of kan het zijn, dat er met de modem geknoeid is.... (dit is de enige manier om dit deftig te testen)


Waar ik wel weet van heb is van corrupted files na een transfer over een LAN maw over een netwerkkaart... dit heb ik al in een paar gevallen tegengekomen, daar je netwerkkaart wordt gebruikt voor je adslmodem kan zij de schuldige zijn..maar als dit ook al getest is, dan zou ik zeggen, test de modem!

Als je geen vriend zou vinden, die met je kan wisselen, raad ik je aan te bellen naar 080022800 het probleem uit te leggen en een technieker laten komen, zij testen standaard met zo'n modem, heb dus zeker een deftig toestel in hun wagen liggen.
I love it when a plan comes together!
tuurke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 28 sep 2002, 06:47

die file daar is niets mis mee , ge gebruikt gewoon het verkeerde programma om het te openen

tip: als het niet lukt met winrar (3.0 versie ) , gebruik dan winace
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

tuurke schreef:die file daar is niets mis mee , ge gebruikt gewoon het verkeerde programma om het te openen

tip: als het niet lukt met winrar (3.0 versie ) , gebruik dan winace


TauRuS schreef:Voordat er iemand reageert: de volgende dingen heb ik al geprobeerd en uitgetest:
....
verschillende versies van Winrar en andere programma's
....


hmm kveronderstel dat hij met die post wel bedoelde wat gij bedoeld... ;-)
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
TauRuS
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 feb 2003, 11:28

The Oddity schreef:Waar het normaal aan ligt:
- slechte versie van WinRar (e.d.)
- connectie verlies met de server etc...
- Een fout binnen het windows systeem (maar als je zegt dat het al een compleet nieuw is veronderstel ik ook nen nieuwe windows dus zal het dat ook niet zijn)

Die denkpiste modem lijkt mij heel onwaarschijnlijk al gaan ik ze nog niet uitsluiten.
Om te testen met of het effectief aan je modem ligt, zou ik je aanraden ofwel eens af te spreken met een vriend die ook een SPT Home heeft en de modem eens te verwisselen en de test te doen of de file er deftig doorkomt... lukt het met die modem wel, mja dan kan het zijn dat er ietsje defect is aan de modem, of kan het zijn, dat er met de modem geknoeid is.... (dit is de enige manier om dit deftig te testen)


Waar ik wel weet van heb is van corrupted files na een transfer over een LAN maw over een netwerkkaart... dit heb ik al in een paar gevallen tegengekomen, daar je netwerkkaart wordt gebruikt voor je adslmodem kan zij de schuldige zijn..maar als dit ook al getest is, dan zou ik zeggen, test de modem!


Verschillende versies van winrar heb ik idd al geprobeerd en ook winace. Ik verlies nooit connectie, kan alles perfect downloaden. Ik heb sinds ik het probleem heb (altijd al dus lol) al minstens 5 keer een volledige reinstall gedaan van verschillende operating systems ;-). De netwerkkaart kan het ook niet zijn want zoals ik al zei, ik heb sinds enkele maanden een volledig nieuw systeem (PIV 2.4Ghz, 521mb DDR, etc). Met de modem is nooit geknoeid geweest, niet getweaked ofzo, standaard uit de doos :-). Maar dat is idd het enige wat ik nog niet getest heb, een andere modem. Ik werk in een computer & internet-bedrijf dus kan een nieuwe modem meenemen om te testen. Dat zal ik dus eens proberen als ik de tijd vind héhé.
wish me luck :?

thx voor de reacties in elk geval
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Taurus,

wat ik met connectie-loss bedoel is: connectie naar de http of ftp-server waarvan je download, er kan zo ff een time-out plaatsgevonden hebben, das meestal de reden waardoor een crc error ontstaat bij sommige archivefiles. Ik bedoelde geen connection-loss van uw eigenlijke adsl connectie.

Hmja, dan zal het je netwerkkaart ook niet zijn, maar ik zou aanraden, test alles traag en zorgvuldig, want meestal wordt er over de oorzaak van het probleem gekeken!!!

Kan mij moeilijk voorstellen dat het de modem is, maja, zullen zien.

Keep us posted I'd say.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Een virus op je pc dat dat soort files aantast? Misschien wat ver gezocht maar zeker niet onmogelijk.

Btw, tar files gebruiken geen compressie, tar pakt enkel files samen en maakt er één file van zodat je met gzip bvb een iets betere compressie kan krijgen dan met elke file apart. Tar wordt ook veel gebruikt bij het maken van backups (alles samenpakken en dan één filetje op tape zetten bvb) Dit even terzijde :)
NuKeM
Gebruikersavatar
TauRuS
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 feb 2003, 11:28

The Oddity schreef:Taurus,
wat ik met connectie-loss bedoel is: connectie naar de http of ftp-server waarvan je download, er kan zo ff een time-out plaatsgevonden hebben, das meestal de reden waardoor een crc error ontstaat bij sommige archivefiles. Ik bedoelde geen connection-loss van uw eigenlijke adsl connectie.


Nope geen time-out ofzo, heb het meermaals getest en er echt bij blijven zitten elke second van de download..

The Oddity schreef:Hmja, dan zal het je netwerkkaart ook niet zijn, maar ik zou aanraden, test alles traag en zorgvuldig, want meestal wordt er over de oorzaak van het probleem gekeken!!!


Ik test alles traag & zorgvuldig, dit is namelijk men job. Er wordt idd soms snel over de oorzaak heen gekeken. Ik heb mij er al uren en dagen mee bezig gehouden en nadien met collega's besproken en zij denken ook dat het de modem is. Ik heb mijn prob in dit forum gezet omdat ik gezien had dat er hier mensen zijn die ook wel ervaren zijn, in de hoop dat iemand het probleem al kende. Maar idd we zullen zien, ik hou je op de hoogte :wink: .

Groetjes
Gebruikersavatar
TauRuS
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 feb 2003, 11:28

NuKeM schreef:Een virus op je pc dat dat soort files aantast? Misschien wat ver gezocht maar zeker niet onmogelijk.


Meermaals herinstall gedaan + volledig nieuw systeem + antivirus up-to-date :-).
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

kzou zeggen, test met die modem, maar ben er niet echt van overtuigd dat het daar aan ligt.

Ma kom zullen zien, laat iets weten als je getest hebt, anders gaan we eens alles moeten overlopen, om te weten wat je probleem is ;-)
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

TauRuS schreef:Als het om kleine bestanden gaat (kleiner dan 5mb) heb ik dit probleem niet ..
het rare hierbij is dat winrar telkens andere file-names geeft die corrupt zijn, bv ik extract de 1ste keer: file 1, 5, 12,36 = corrupt, ik extract 2de keer: 3, 18, 25 = corrupt, etc. ..
Ik heb gisteren nog een BIN-file gedownload, perfect kunnen extracten, maar er zaten CAB-files in. Het was een game. Als ik het wou installeren kreeg ik crc-errors bij het extracten van de cab-files


:arrow: dit is HEEL raar !
"het rare hierbij is dat winrar telkens andere file-names geeft die corrupt zijn" -> volgens mij ligt het dus aan je pc en niet aan je modem...
Nog verder gezocht als daarjuist, maar unzippen vraagt nogal wat cpu en harddriveactiviteit, misschien kan je pc de combinatie van de druk op beide niet aan :? (controller ofzo waar iets mis mee is kan misschien ook)
Dit zijn wel very long shots en onwaarschijnlijk. Ik heb hier een labtop die ook van die rare dingen doet... en ik denk dat de controller ervan naar de botten is.
Je moet eens proberen linux te installen, linux is heel gevoelig voor dit soort dingen + geeft ook een mooie error zodat je weet wat er scheelt.
Probeer eens een grote zipfile te maken en dan op een andere pc te decompressen (met wat geluk krijg je een error van winzip tijdens het zippen).
NuKeM
Gebruikersavatar
TauRuS
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 feb 2003, 11:28

NuKeM schreef: :arrow: dit is HEEL raar !
"het rare hierbij is dat winrar telkens andere file-names geeft die corrupt zijn" -> volgens mij ligt het dus aan je pc en niet aan je modem...
Nog verder gezocht als daarjuist, maar unzippen vraagt nogal wat cpu en harddriveactiviteit, misschien kan je pc de combinatie van de druk op beide niet aan :? (controller ofzo waar iets mis mee is kan misschien ook)
Dit zijn wel very long shots en onwaarschijnlijk. Ik heb hier een labtop die ook van die rare dingen doet... en ik denk dat de controller ervan naar de botten is.
Je moet eens proberen linux te installen, linux is heel gevoelig voor dit soort dingen + geeft ook een mooie error zodat je weet wat er scheelt.
Probeer eens een grote zipfile te maken en dan op een andere pc te decompressen (met wat geluk krijg je een error van winzip tijdens het zippen).


Zoals ik al zei: 2 verschillende systemen: identiek probleem. Zip-files kan ik maken en unzippen op een andere pc zonder probs. Linux heb ik er ook opstaan btw. Ik heb ook al een hele reeks rar-files ergens anders gedownload, op cd gezet en op mijn pc extract, zonder probs. Heb enkele dagen geleden nog een rar-file van ongeveer 70mb gedownload, kon hem extracten, 3 kansen op de 10 heb ik zo eens geluk. Stel dat ik nu een gig rar-files binnehaal kan ik minstens 50% ervan niet extracten.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

TauRuS schreef:Zoals ik al zei: 2 verschillende systemen: identiek probleem. Zip-files kan ik maken en unzippen op een andere pc zonder probs. Linux heb ik er ook opstaan btw. Ik heb ook al een hele reeks rar-files ergens anders gedownload, op cd gezet en op mijn pc extract, zonder probs. Heb enkele dagen geleden nog een rar-file van ongeveer 70mb gedownload, kon hem extracten, 3 kansen op de 10 heb ik zo eens geluk. Stel dat ik nu een gig rar-files binnehaal kan ik minstens 50% ervan niet extracten.


Mmm ja sorry overgelezen :)
Dan blijft inderdaad enkel nog de modem/internet verbinding over...
NuKeM
Gebruikersavatar
taj
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 maa 2003, 21:19
Locatie: B, Tielt
Contacteer:

misschien een rare vraag... maar heb je je versie van winrar met een crack geregistreerd?
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”