Belgacom TV Vlan vraagje.

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
flyerken
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 maa 2006, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Beste mensen,

Ik heb het volgende probleem.
Men telefoonlijn komt binnen op de kamer waar men PC staat. En daar staat ook de bbox2.
Ik heb een powerline verbinding naar de living waar een mediaplayer (PC) staat.
Wifi verbinding is niet mogelijk (te slecht signaal).
Nu begrijp ik dat het niet mogelijk is om de TV decoder bij te zetten op het normale netwerk. Dus ben ik op zoek naar 2 goedkope zuinige switches waarop ik VLAN's kan configureren zodat ik alle data over dezelfde powerline verbinding kan sturen. Heeft iemand hier enige suggesties voor?

alvast bedankt.
vixducis
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 maa 2011, 16:43

Normaal gezien kan je, als je bbox in routed mode staat, gewoon een simpele switch achter je bbox hangen en daar zowel je pc als je STB aanhangen.
flyerken
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 maa 2006, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Dat had ik gehoord, maar ik had begrepen uit andere posts dat dit een averechts effect heeft op de prestaties van de modem. Nu weet ik niet hoe groot deze impact is. Heeft iemand hier concrete gegevens over.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

sommige mensne hebben mij al gemeld dat ze in routed mode problemen hebben bij nPVR en VOD maar voor de rest werkt alles goed volgens hen.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

flyerken schreef:Dus ben ik op zoek naar 2 goedkope zuinige switches waarop ik VLAN's kan configureren zodat ik alle data over dezelfde powerline verbinding kan sturen.
Ik heb zelf aan de modem-kant een DIR-615 staan met OpenWRT en aan de TV een Belkin Play Max (F7D4301) met TomatoUSB (vond geen andere firmware die én 5GHz én VLAN's deed).
Ik weet echter niet of powerline-adapters VLAN's ondersteunen (zou 'k eens moeten testen).
Computer(k)nul
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”