Dommel cityline down regio 03

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Omstreeks 16u lijkt het internet hier down te zijn. Ik heb ook de modem eens verwisseld aangezien ik een reserve heb staan maar beide kunnen niet connecteren. Zijn er andere in de regio met deze probleem?
Gebruikersavatar
bogy
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 nov 2005, 21:28
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 3 keer
Contacteer:

het internet is inderdaad down .
ik heb gebeld gehad met de help desk ze beloven om vandaag nog het internet te herstellen . dat was rond 3 uur ..ondertussen nog steeds niet hersteld en help desk onbereikbaar .

ik vrees voor het zoveelste weekend zonder internet . dat is een ramp want ik draai een eigen mail server vanaaf meer dan 24 uur komen de mails niet meer aan .
hiervoor haat ik dommel echt, want toen ik het aan liet sluiten wist me beloofd dat er zo geen probleem meer zouden zijn .
het zal niet lang meer duren voordat ik ergens anders adsl neem met alle poorten en een fixed ip. al zal dat laatste me een pak meer kosten als bij dommel.

maar 4 keer op een jaar plat liggen tijdens het weekend kan ook niet , zeker niet anno 2013.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
BoGy's Visie op de wereld: een blog maar dan anders dan de anderen....
Mijn werk = http://F1Help.be PC-Herstellingen
Je mag zeker m'n werksite bezoeken, maar ik heb liever dat je m'n blog bezoekt; ik ben zeker dat deze veel interessantere inhoud heeft te bieden ...
bfanatic
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2013, 19:12

zelfde hier..
tussen 14:00 en 16:00 is het internet hier in Borsbeek uitgevallen..

toch maar eens beginnen uitkijken naar andere providers..
gelukkig loopt mijn jaarabbo binnenkort af.

@bogy: al een idee waar je naartoe zou verhuizen? edpnet?
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

halleluja we zijn terug online hier.
bfanatic
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2013, 19:12

20:00 -> ondertussen terug online
Fonske45
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 nov 2008, 10:21
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer

Hier (Borgerhout) ook enkele uren geen internet verbinding. Reden????
Gebruikersavatar
bogy
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 nov 2005, 21:28
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 3 keer
Contacteer:

bfanatic schreef:zelfde hier..
tussen 14:00 en 16:00 is het internet hier in Borsbeek uitgevallen..

toch maar eens beginnen uitkijken naar andere providers..
gelukkig loopt mijn jaarabbo binnenkort af.

@bogy: al een idee waar je naartoe zou verhuizen? edpnet?


Ik weet het eigenlijk ngo ni...

Ik moet eerlijk zeggen; het is al een beetke verbeterd bij dommel (geen dagelijkse uitval meer om 04.00u die 10à20 minuten duurt, ook al heb je fixed ip)

maar, als ik verhuis dan heb ik de volgende eisen die ZEKER moeten voldaan worden;

- VAST IP die niet resolved naar iets met 'home', 'dyn' of 'adsl' in de hostnaam (dsl zonder de A mag nog wel en jah, ik heb al fixed ip's met DYN in de resolver gezien)
- geen limieten (niet dat ik een gigagoochelaar ben, maar ik werk nu al vn in 1998 met breedband zonder limieten, op een paar maand na (telenet voerde plots limieten in in 1998, en ik was weg naar skynet (1mbit, geen limieten; kon je dus op uw sokken 130 gbyte/mnd mee doen)
- deftige upload; liefst Modulatie adsl2+AnnexM (hierbij wordt een deel van je downloadband mee gemoduleerd naar uploadbandreedte.. zodoende heb je meer uploadbandreedte dan je normaal me je verbinding zou hebben)
- open oorten; vooral poort 25, 993, 465 en 1723 moeten zeker open kunnen, anders kan ik mijn mailserver niet draaien en is er geen vpn connectie naar huis mogelijk. Poort 25 wil men nogal eens dichthouden onder het mom van 'spambeveiliging'... maar eigenlijk wil men dus dat je de mailserver van de ISP gebruikt en dure pakketten afneemt als je mailing zou willen doen... ik lever bv gratis mailinglijsten voor mijn klanten
- Prijs

Al bij al zit ik niet slecht bij dommel hoor; zolang de uptime in orde is heb ik niet te klagen... zolang het werkt krijg je echt wel waar voor je geld...
zo zijn ze zowat de enige provider waar je zelf je adsl2+ profiel kan instellen (als je een modem hebt die dat kan natuurlijk; ik heb een Linksys Wag120N).
Natuurlijk zal ik weer vloeken de volgende keer dat ze weer down gaan, 't is alleen te hopen dat he niet tijdens het weekend is want dan zal ik echt op zoek moeten gaan...

In mijn geval is het probleem vooral.. geld! voor mijn vereisten betaal ik bij dommel 36 euro/maand. Er is voor zover ik weet geen andere provider die me hetzelfde kan leveren dat ook maar enigzins in de buurt komt van dat bedrag vanaf je dat vast IP bij in de mand gooit... een aantal (ook bekede isp's) bieden zelfs geen fixed IP aan...
BoGy's Visie op de wereld: een blog maar dan anders dan de anderen....
Mijn werk = http://F1Help.be PC-Herstellingen
Je mag zeker m'n werksite bezoeken, maar ik heb liever dat je m'n blog bezoekt; ik ben zeker dat deze veel interessantere inhoud heeft te bieden ...
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Bogy ben akkoord met je voordelen van cityline en ben ook een tevreden gebruiker.
Alleen die ANNEX-M die je zo graag zou behouden .. werkt voor mijn type bekabeling en afstand niet.
Bij mij is die een nadeel (het echte nadeel is dat mijn fritzbox mij niet laat kiezen voor annex-a en dat hij automatisch kiest) want de synch waarden van de upload is niet beter (ong 950 kbps) maar de download zakt wel naar 17 mbps .. en als hij dan wel eens synchro neemt op annex a is die altijd beter (18a 19)

BTW die 36€ per maand is dat cityline+boostpak ofzo? Ik betaal maandelijks omgerekend 22€ (jaarlijkse cyclus)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”