TV met een kaartje - Infobase

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

MJ schreef:Zou het niet interessant zijn om een infoBase te maken voor 'TV met een kaartje'? Er is nu toch al heel wat informatie bekend geraakt hoe het technisch in elkaar zit, welke mogelijkheden/beperkingen er zijn ivm opnemen, wat de minimum hardware vereisten zijn, welke toestellen zeker of niet werken, enz...

Ik denk dat die informatie zeker nog gaat uitbreiden naargelang er meer en meer forumleden TV met een kaartje aanschaffen, het zou wel leuk zijn om die informatie ergens te bundelen.
Wat is "TV met een kaartje"

Telenet introduceerde op 24 juni 2013 "TV met een kaartje".
Hiermee kan je, met een geschikt TV toestel, alle (versleutelde) digitale kanalen ontvangen, zonder gebruik van de Telenet decoder (digibox of digicorder).

Hoe werkt "TV met een kaartje"
In de Telenet shop kan je voor 69€ het "TV met een kaartje" pakket kopen. Dit bevat:
  • 1) een CI+ module SMARCAM3.5
    2) een Telenet smartcard.
    3) de gebruiksaanwijzing.
Indien de kaart niet geactiveerd werd in de winkel, kan je de kaart telefonisch of via "Mijn Telenet" activeren. Zorg ervoor dat je de volgende gegevens bij de hand hebt:
  • 1) jouw Telenet klantennummer (vind je op de maandelijkse aanrekening).
    2) het 12-cijferig nummer van de CI+module (vind je op de module, of op het eitket op de verpakking).
    3) het nummer van je smartcard.
De klantendienst zal een nieuwe "niet-interactieve" lijn aanmaken onder jouw IDTV account met bovenstaande gegevens. Na een 20-tal minuten kan je de versleutelde kanalen al bekijken.

Is mijn TV toestel geschikt?
Op http://telenet.be/sites/default/files/l ... s-v0-8.pdf vind je een lijst met "goedgekeurde" toestellen. Geen paniek indien jouw toestel niet op het lijstje staat:
  • 1) Kijk na of jouw toestel een DVB-C tuner bevat.
    2) Kijk na of jouw toestel een CI slot heeft, dat geschikt is voor een CI+ module.
Indien aan beide voorwaarden voldaan is, is jouw toestel in principe geschikt. Dit hoeft niet noodzakelijk een TV toestel te zijn, ook HDD recorders met een DVB-C tuner en CI+ slot, kunnen gebruikt worden voor TV met een kaartje.

Welke zenders kan ik ontvangen?
- Zonder meerkost krijg je alle zenders van het basisaanbod. Dit zijn een 75-tal TV zenders, een 30-tal radiozenders, en 10 MUSIC CHOICE kanalen.
- Je kan telefonisch of via "Mijn telenet" extra zenderpaketten toevoegen aan jouw kaartje: Prime, Sporting, HD XL pack, Music Choice, Passion, Plus (Sports & Adults, Docu & Lifestyle, Entertainment, Kids & Music). Noteer dat:
  • a) indien je reeds geabonneerd bent op extra paketten, zijn deze niet geldig voor "TV met een kaartje".
    b) bij activatie krijg je gedurende 14 dagen gratis toegang tot alle extra paketten (inclusief de erotische kanalen indien gewenst).
- Afhankelijk van je TV toestel heb je ook een TV gids (2 dagen).

Installatie van "TV met een kaartje"
De installatie is héél eenvoudig:
- Zorg ervoor dat de antenne ingang van je TV verbonden is met de kabel van Telenet (coax).
- Voer een nieuwe scan uit van de kanalen op de kabel (scannen op "digitaal", niet analoog).
- Indien gevraagd, geef Netwerk-ID op (Vlaanderen = 22, Brussel = 12). De meeste kanalen gaan "zwart" blijven (versleuteld).
- Steek nu je smartcard in de CI module, en plaats de CI+module in het voorziene CI slot van je toestel. Nu krijg je ook beeld op de versleutelde zenders van het basispakket.

Hoeveel kost "TV met een kaartje?"

- je betaalt éénmalig 69.00€, er zijn geen maandelijkse huurkosten aan verbonden.
- je kan meerdere kaarten activeren op één klantennummer.
- activatie is gratis indien je al minstens één digitaal product hebt van Telenet (internet, IDTV of telefonie). Zoniet kost activatie 50€ (voor het eerste kaartje).
- je moet wel een actief kabelabonnement hebben (15.20€ per maand, of inclusief in de Whop en Whoppa packs).
- je kan je CI+ module en kaartje gebruiken op een andere locatie (vakantie adres), op voorwaarde dat deze locatie ook een actieve kabel heeft (analoog of digitaal kabelabonnement).
- ja kan maximaal vier kaartjes laten activeren op één klantennummer.

Wat zijn de mogelijkheden met "TV met een kaartje"?

- gezien TV met een kaartje niet interactief is, kan je geen interactieve diensten gebruiken (rode knop, VoD, e-mail, enz ...).
- je kan alle digitale TV en radio programma's zien / beluisteren.
- Afhankelijk van de mogelijkheden van je toestel kan je pauzeren (time-shiften) en opnemen (op een aangesloten HDD of USB stick).
- De CI+ module kan niet gelijktijdig 2 streams decoderen. Dit is een beperking van de huidige CI+ 1.3 standaard. Zelfs indien jouw toestel 2 tuners bevat, kan je dus niet gelijktijdig kijken naar een programma en een andere programma opnemen, tenzij één van beide een niet-versleutelde zender is.

Wat zijn de voordelen van "TV met een kaartje"?
- Je gebruikt alle functionaliteit van je TV, voor te zappen, kanaal-lijst, TV gids, allemaal in de interface van je TV.
- Geen extra decoder (= rommel met kabels, extra stroomvreter ...)
- Laagdrempelig voor mensen die niet overweg kunnen met de digicorder (huidige analoge kijkers)
- prijs: éénmalige instapkost, geen maandelijkse digicorder huur.
- ideale oplossing voor bijkomende toestellen in huis.

Nadelen:
- niet interactief (geen mogelijkheid voor gebruik rode knop, Video on demand, enz)
- beperkte opname mogelijkheden (afhankelijk van je toestel, geen mogelijkheid voor opnemen en gelijktijdig naar een andere zender kijken, enz ...

Hieronder de foto's van de CI+ module, smartcard, hoe die in de TV zit achteraan, en enkele foto's van de GUI van de TV zelf.
bron:
selder

http://weyland.be/files/Telenet-TV-met-kaartje/
http://gallery.weyland.be/v/various/Tel ... t-kaartje/

Kaartje en verpakking:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo zit het in m'n Samsung TV - je moet er dan eerst een plastieke CI+ module houder inklikken, en daar schuif je het kaartje in.

Afbeelding

Foto's van de GIU van de Samsung TV (heeft dus op zich niet veel meer met het kaartje te maken)

Hier zie je informatie over de stream: 1080i, 16:9, "HD", titel van het programma, en van wanneer tot wanneer het loopt.
Afbeelding

TV gids.
Afbeelding

Channel list - hier kan je voor "TV" of voor "Radio" kiezen, of een overzicht van alle opkomende programma's van een zender.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Je kan nu ook de TimeShift functionaliteit van de TV gebruiken:
Afbeelding
Afbeelding

Foto's van de "CI Instellingen" menu's van de TV.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Indien men enkel analoge klant is, moet men eenmalig 50€ activatie betalen en dit enkel voor het 1ste kaartje.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Vermeld ook even dat je voor Prime en andere betaalzenders een extra zenderpakket moet aankopen, ook als je al Prime hebt.
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

a) indien je reeds geabonneerd bent op extra paketten, zijn deze niet geldig voor "TV met een kaartje".
Dat heeft ie reeds vermeld, Sylvester.
- Steek nu je smartcard in de CI module, en plaats de CI+module in het voorziene CI slot van je toestel. Nu krijg je ook beeld op de versleutelde zenders van het basispakket.
Als de TV is ingeschakeld, of uit staat? Of maakt dat geen verschil?
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

had ik niet gezien
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

philippe_d schreef: Wat zijn de mogelijkheden met "TV met een kaartje"?

- De CI+ module kan niet gelijktijdig 2 streams decoderen. Dit is een beperking van de huidige CI+ 1.3 standaard. Zelfs indien jouw toestel 2 tuners bevat, kan je dus niet gelijktijdig kijken naar een programma en een andere programma opnemen, tenzij één van beide een niet-versleutelde zender is.
Enkel met 2 CI+ modules is het dus mogelijk :
johan.devos schreef:Zoals beloofd eens getest met een panasonic DT60 met dual tuner / dual CI+ slots en 2 Telenet kaartjes.

Alles werkt zoals vewacht. Er kan een versleuteld kanaal opgenomen worden en men kan tegelijkertijd kijken/zappen naar andere versleutelde zenders.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Teebee schreef:
- Steek nu je smartcard in de CI module, en plaats de CI+module in het voorziene CI slot van je toestel. Nu krijg je ook beeld op de versleutelde zenders van het basispakket.
Als de TV is ingeschakeld, of uit staat? Of maakt dat geen verschil?
Volgens de handleiding bij uitgeschakeld toestel, maar uit de ervaring blijkt het geen verschil te maken:
zie: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 20#p499449
selder schreef:CI+ module erin geramd als de TV aanstond (in de handleiding stond niet dat je je TV moest afzetten, dus maar geriskeerd), boodschap van de TV dat de kaart geïnitialiseerd aan het worden was. 30 minuten gewacht, en voila, het werkt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
schizm
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 jun 2013, 09:22
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

philippe_d schreef:
MJ schreef: Welke zenders kan ik ontvangen?
- Zonder meerkost krijg je alle zenders van het basisaanbod. Dit zijn een 75-tal TV zenders, een 30-tal radiozenders, en 10 MUSIC CHOICE kanalen.
- Je kan telefonisch of via "Mijn telenet" extra zenderpaketten toevoegen aan jouw kaartje: Prime, Sporting, HD XL pack, Music Choice, Passion, Plus (Sports & Adults, Docu & Lifestyle, Entertainment, Kids & Music). Noteer dat:
  • a) indien je reeds geabonneerd bent op extra paketten, zijn deze niet geldig voor "TV met een kaartje".
    b) bij activatie krijg je gedurende 14 dagen gratis toegang tot alle extra paketten (inclusief de erotische kanalen indien gewenst).
- Afhankelijk van je TV toestel heb je ook een TV gids (2 dagen).
Ben je zeker dat het HD XL Pack ook kan ? Want dat kan ik niet kiezen bij de zenderpakketten op "mijn telenet".

Ik zit nu in de 14 dagen alles dus kan iemand me bevestigen dat de zenders uit HD Start als dat verloopt nog kunnen bekeken worden ? Op het zenderoverzicht van Telenet (http://klantenservice.telenet.be/sites/ ... i_2013.pdf) staat enkel "gratis inbegrepen bij een HD Digibox/HD Digicorder".

edit : nog een tip als je zoals mij beschikt over een Samsung met een CI gleuf die nog in de TV moet worden geklikt (bvb. T24A350EW) , als je denkt dat hij al vast zit druk dan nog is extra door als hij er niet goed inzit herkent hij de module immers niet.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

schizm schreef:Ben je zeker dat het HD XL Pack ook kan ? Want dat kan ik niet kiezen bij de zenderpakketten op "mijn telenet".
Dat ben ik niet zeker, maar in de "Zenderkaart Vlaanderen" staat het DH XL pack aan 10.80€; dus ik ga ervan uit dat je dat kan bestellen.
schizm schreef:Ik zit nu in de 14 dagen alles dus kan iemand me bevestigen dat de zenders uit HD Start als dat verloopt nog kunnen bekeken worden ? Op het zenderoverzicht van Telenet (http://klantenservice.telenet.be/sites/ ... i_2013.pdf) staat enkel "gratis inbegrepen bij een HD Digibox/HD Digicorder".
Ik lees iets anders. Er staat: ** Zendernummering enkel voor HD Digicorders. Ik ga ervan uit dat de zenders uit HD Start tot het "Basisaanbod" behoren, en dus integraal beschikbaar blijven na de 14-d trial.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

schizm schreef:Ben je zeker dat het HD XL Pack ook kan ? Want dat kan ik niet kiezen bij de zenderpakketten op "mijn telenet".
Ik vermoed dat het hetzelfde is als bij de koop HD digiboxen.
Ik heb zo'n toestel, en géén shake.
HD XL zenders heb ik niet meer sinds de proefperiode, wil ik ze hebben moet ik 10,80€/maand bijbetalen.
Ook in mijn geval zie ik dat pakket er niet tussenstaan in "Mijn Telenet".
Ik heb begrepen dat dit enkel telefonisch te bestellen is.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Hm. Ik heb m'n kaartje gekocht terwijl ik al digital TV van Telenet heb, en ik heb toch €50 activatiekosten moeten betalen, bovenop de €69 voor het kaartje en CI+ module zelf. Maandag maar eens naar de klantendienst bellen dan.

Hier zijn de foto's van de CI+ module, smartcard, hoe die in de TV zit achteraan, en enkele foto's van de GUI van de TV zelf.

http://weyland.be/files/Telenet-TV-met-kaartje/
http://gallery.weyland.be/v/various/Tel ... t-kaartje/

[Edit] Foto's verhuisd naar de startpost
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

selder schreef:Ik heb m'n kaartje gekocht terwijl ik al digital TV van Telenet heb, en ik heb toch €50 activatiekosten moeten betalen, bovenop de €69 voor het kaartje en CI+ module zelf.
Dan heb je je laten bedriegen... stelde je daar dan geen vragen achter ?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

"Bedriegen" amai :) Ik heb wel wat beters te doen dan me daar zorgen over te maken :) Maandag even bellen en het is toch opgelost?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Wacht, moet ik dus voor speciale zenderpacks betalen per tv? Dat zal niet waar zijn. Eens kijken of ik niet gewoon de output van mijn digicorder dan dupliceren naar tv 2, en via een IR toestelletje de digicorder vanuit de andere kamer kan bedienen.

Nadelen:
- niet intercatief (geen mogelijkheid voor gebruik rode knop, Video on demand, enz)
- beperkte opname mogelijkheden (afhankelijk van je toestel, geen mogelijkheid voor opnemen en gelijktijdig naar een andere zender kijken, enz ...
typfoutje gevonden: interactief, niet intercatief

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ITnetadmin schreef:Wacht, moet ik dus voor speciale zenderpacks betalen per tv? Dat zal niet waar zijn.
Inderdaad... aangezien men op de kaartjes geen fraude controle kan doen moet je betalen per kaartje.
ITnetadmin schreef:Eens kijken of ik niet gewoon de output van mijn digicorder dan dupliceren naar tv 2, en via een IR toestelletje de digicorder vanuit de andere kamer kan bedienen.
Bedoel je zo'n wireless transmitter... tja, kwaliteit is om van te schreeuwen al zijn er ook veel duurdere die wel HD hebben (al is het maar de vraag of die werken met HDCP). Trouwens voor de prijs ben je dan beter dat je een HD Digbox koopt... dan kan je je opnames nog delen met je andere decoder (moest je die hebben).
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

ITnetadmin schreef:Wacht, moet ik dus voor speciale zenderpacks betalen per tv? Dat zal niet waar zijn. Eens kijken of ik niet gewoon de output van mijn digicorder dan dupliceren naar tv 2, en via een IR toestelletje de digicorder vanuit de andere kamer kan bedienen.
Dan kun je misschien wel die andere digicorder bedienen vanop afstand, maar je hebt dus geen onafhankelijke tuner : je ziet dan inderdaad de output van die ene digibox/corder, maar als iemand anders dus zapt op die digibox zapt jouw ontvanger mee, bekijkt iemand een opname, dan kijk jij ook naar die opname.
Het kan dus misschien een oplossing zijn als je maar op één plek tegelijk wilt kunnen kijken, maar niet als je op meerdere locaties tegelijk naar iets anders wilt kunnen kijken, en zoals gezegd is de beeldkwaliteit meestal niet optimaal.
Misschien zou je wel met een HDMI splitter kunnen werken en dan op één van de uitgangen met wireless HDMI aansluiten, dan heb je in principe betere kwaliteit.
Maar dit zal ook allemaal erg veel kosten.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Dat klopt wel, het is enkel een oplossing om op een andere plaats te kijken, niet om met meerdere mensen tegelijk te kijken :-)
Qua wireless, niks van, gewoon een lange hdmi kabel, oftewel een hdmi>cat5 converter?
En dat zal dus minder kosten dan eenmalig 69 euro, en daarna maandelijks bij te betalen voor extra zenders.

Ik snap dat fraude probleem trouwens niet. Die kaartjes zijn toch aan mijn account gelinked? Dan moet wat er unlocked is op mijn digicorder toch ook gratis kunnen unlocked worden op zo'n kaartje? Als er idd een fraude probleem is, dan kan je geen enkel pakket op een kaart unlocken.
EDIT: aah, gaat het mss over kaartjes aan je account linken en dan aan de familie geven?

Nuja, ik kijk vaak 's avonds discovery, natgeo, of bbc3, allen kanalen waar ik voor bijbetaal. Het zou in mijn geval dus meer kosten om die ook te unlocken gewoon om vanuit bed of bureau te kunnen kijken, dan wat te investeren in extra hardware om de digicorder aan een 2e tv te verbinden.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Het gaat bij die fraude inderdaad om het controleren dat alle ontvangers wel bij jou thuis staan, en niet bij buren of familie.
Voor het basispakket maakt dit normaal niet uit, want je moet een kabelabonnement hebben om digitale TV te kunnen ontvangen, maar voor extra pakketten ligt dat anders, natuurlijk.
Daarvoor die dient die MSTB, en daarvoor moeten alle ontvangers interactief zijn.
Ik dacht aan draadloze oplossingen omdat je voor TV met een kaartje wou gaan, maar als je dan toch kabels trekt, zou je ook 2 HD digiboxen kunnen bijnemen, en die gewoon interactief maken.
Dan heb je ook alle extra pakketten op die extra boxen, en hoef je dus niet op IR transmitters of zo te rekenen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Grigri
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 25 maa 2012, 20:07
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 33 keer

Is er ergens een lijst beschikbaar met HD tuners of HD recorders die geschikt zijn voor "Telenet met een kaartje"? We kijken namelijk altijd TV met een beamer op groot scherm, ik zoek daarvoor een HD recorder met CI+ slot...

Ik dacht zelf aan een Humax: http://www.myhumax.info/producten.htm, deze hebben een CI+ slot en zijn gecertificeerd voor de kabelTV-aanbieder Ziggo in Nederland. Iemand enig idee of deze goed werken met TV met een kaartje?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

boulder schreef:Het gaat bij die fraude inderdaad om het controleren dat alle ontvangers wel bij jou thuis staan, en niet bij buren of familie.
Voor het basispakket maakt dit normaal niet uit, want je moet een kabelabonnement hebben om digitale TV te kunnen ontvangen, maar voor extra pakketten ligt dat anders, natuurlijk.
Daarvoor die dient die MSTB, en daarvoor moeten alle ontvangers interactief zijn.
Ik dacht aan draadloze oplossingen omdat je voor TV met een kaartje wou gaan, maar als je dan toch kabels trekt, zou je ook 2 HD digiboxen kunnen bijnemen, en die gewoon interactief maken.
Dan heb je ook alle extra pakketten op die extra boxen, en hoef je dus niet op IR transmitters of zo te rekenen.
Met de boxen kunnen ze toch zien op welke node die zitten, waarom zou dat met een kaartje anders zijn ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

silencer schreef:Met de boxen kunnen ze toch zien op welke node die zitten, waarom zou dat met een kaartje anders zijn ?
In een kaartje zit geen UTP aansluiting en de nodige software om die controle te doen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Grigri schreef:Is er ergens een lijst beschikbaar met HD tuners of HD recorders die geschikt zijn voor "Telenet met een kaartje"? We kijken namelijk altijd TV met een beamer op groot scherm, ik zoek daarvoor een HD recorder met CI+ slot...

Ik dacht zelf aan een Humax: http://www.myhumax.info/producten.htm, deze hebben een CI+ slot en zijn gecertificeerd voor de kabelTV-aanbieder Ziggo in Nederland. Iemand enig idee of deze goed werken met TV met een kaartje?
Je kan er van uitgaan dat een toestel dat Ziggo gecertificeerd ook zal werken met Telenet CI+
Noteer wel dat zo'n CI+ kaart maar één stream kan decoderen, dus dat gelijktijdig opnemen en naar een andere zender kijken zal niet lukken (tenzij je 2 CI+ modules gebruikt).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

r2504 schreef:
silencer schreef:Met de boxen kunnen ze toch zien op welke node die zitten, waarom zou dat met een kaartje anders zijn ?
In een kaartje zit geen UTP aansluiting en de nodige software om die controle te doen.
Dan kun je digiboxen toch ook elders gebruiken/misbruiken ?
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

nee, dat gaat niet. Die moet bij jou thuis staan om bijvoorbeeld Prime te kijken.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

De waarheid ligt ergens tussenin.
  • Als je maar één digibox hebt op jouw naam, kan je die, net zoals "TV met een kaartje", probleemloos op een andere locatie gebruiken. Activatie van Prime op je smartcard gebeurt namelijk via de coax.
  • Als je 2 digiboxen hebt die niet gelinkt zijn, voorbeeld op 2 accounts (MSTB niet actief), dan gedragen die zich totaal los van elkaar, maar dan worden de betaalpaketten niet overgedragen van de ene box naar de andere.
  • Als je (2 of meer) digiboxen hebt die WEL gelinkt zijn (via MSTB), dan kan je op ALLE boxen dezelfde betaalpaketten bekijken, waarvoor je éénmaal betaalt. Deze boxen moeten interactief staan (of tenminste mekaar "zien" via de netwerkverbinding), anders worden de betaalzenders na een tijdje gedeactiveerd. In zo'n geval kan je de box niet op een andere locatie gebruiken.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Ik had van Telenet enkel analoge TV en betaalde dus 1x per jaar het abonnement van ong. 185€/jaar. Ik heb vorige week een kaartje gekocht en vandaag een credietnota gekregen zonder uitleg met de restwaarde van het abonnement (ong. 160€).

Ik veronderstel dat ik vanaf nu maandelijks het abonnement zal moeten betalen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Inderdaad... vanaf nu zal je maandelijks ongeveer 15 euro moeten betalen (afhankelijk van je regio).

Heb je trouwens de 50 euro activatie moeten betalen of had je nog een ander TN product ?
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Dat is eigenaardig, want toen ik dat kaartje kocht bij een Telenet verdeler zeiden ze daar dat ik nog altijd 1 keer per jaar moet betalen nl: € 182.
Eigenlijk is dat logisch dat je maandelijks moet betalen want stel je voor dat je bijkomende zenders zoals Prime, Music Choise bestelt, dan worden deze bijdragen wel maandelijks aangerekend.
De vraag is nu of domiliciëring verplicht is of kan je nog altijd met een gewone overschrijving betalen?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

philippe_d schreef:De waarheid ligt ergens tussenin.
  • Als je maar één digibox hebt op jouw naam, kan je die, net zoals "TV met een kaartje", probleemloos op een andere locatie gebruiken. Activatie van Prime op je smartcard gebeurt namelijk via de coax.
  • Als je 2 digiboxen hebt die niet gelinkt zijn, voorbeeld op 2 accounts (MSTB niet actief), dan gedragen die zich totaal los van elkaar, maar dan worden de betaalpaketten niet overgedragen van de ene box naar de andere.
  • Als je (2 of meer) digiboxen hebt die WEL gelinkt zijn (via MSTB), dan kan je op ALLE boxen dezelfde betaalpaketten bekijken, waarvoor je éénmaal betaalt. Deze boxen moeten interactief staan (of tenminste mekaar "zien" via de netwerkverbinding), anders worden de betaalzenders na een tijdje gedeactiveerd. In zo'n geval kan je de box niet op een andere locatie gebruiken.
Dus een digibox van een vriend kun je gerust gebruiken op een adres waar je (officieel) geen telenet hebt ?
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ja, ik neem men digicorder altijd mee naar de kust, doordat ik nog een type 2000 heb, kan deze 14 dagen voort zonder problemen. Na die 14 dagen verlies ik men betaalzenders. Bij men digibox gebeurt dit al na 5 dagen. Je kan het letterlijk overal gebruiken waar een kabel aanwezig is en actief is. Maar maak deze alleen niet interactief ;)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

silencer schreef: Dus een digibox van een vriend kun je gerust gebruiken op een adres waar je (officieel) geen telenet hebt ?
Op een adres waar geen telenet is kan je die natuurlijk niet gebruiken, er moet natuurlijk signaal op de kabel zitten (dus minimum een analoog TV abonnement)
apestaart schreef:Dat is eigenaardig, want toen ik dat kaartje kocht bij een Telenet verdeler zeiden ze daar dat ik nog altijd 1 keer per jaar moet betalen nl: € 182.
Toch raar dat sommige verdelers zo weinig op de hoogte zijn. Van zodra het kaartje op jouw klantennummer geactiveerd is, word je automatisch een digitale klant, met maandelijkse facturatie.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

r2504 schreef:Heb je trouwens de 50 euro activatie moeten betalen of had je nog een ander TN product ?
Ik was enkel analoge klant en heb 1x50€ activatie en 3x69€ voor de 3 kaartjes betaald.

De verkoper beweerde nochtans dat ik geen activatie moest betalen...
Ik heb ook gemerkt dat ik op slechts 2 van de 3 kaartjes de tijdelijke extra kanalen (prime,...) bijgekregen heb. Ook een foutje van de verkoper?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik heb zopas vernomen van de Telenet verdeler, dat ze maximum vier kaartjes kunnen activeren op één klantennummer.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Klopt, hebben ze bij mij ook gezegd: max 4 digitale toestellen. Dus de som van Digiboxen, Digicorders en kaartjes op 1 abonnement is max. 4. Wil je meer dan moet je een tweede abonnement betalen.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

MarkDM schreef:Klopt, hebben ze bij mij ook gezegd: max 4 digitale toestellen.
Da's iets anders dan wat philippe zegt... 4 "kaartjes"... da's dus bovenop eventueel de decoders die iemand reeds heeft.

Nu ja, je kan altijd een kaartje op iemand uit je familie laten zetten... er is toch geen controle op.
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

Vraagje : wanneer ik als nieuwe klant bij Telenet enkel digitale TV neem (CI+), komt er dan ook een technieker langs om een versterker te plaatsen of heb ik die niet nodig?
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Nee, je kunt gewoon dat kaartje halen en installeren. Daar is geen NIU of modem voor nodig.
r2504 schreef:
MarkDM schreef:Klopt, hebben ze bij mij ook gezegd: max 4 digitale toestellen.
Da's iets anders dan wat philippe zegt... 4 "kaartjes"... da's dus bovenop eventueel de decoders die iemand reeds heeft.

Nu ja, je kan altijd een kaartje op iemand uit je familie laten zetten... er is toch geen controle op.
Het is inderdaad 4 kaartjes én 4 decoders. De uitleg is dat je maximum 4 elementen per 'lijn' kan krijgen, zoals men dat bij Telenet noemt.
Een kaartje is een andere 'lijn' dan een decoder. Het zal wel een administratieve lijn bedoeld zijn.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Maar een NUI kan wel helpen om een beter signiaal te hebben (SNR).
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

Misschien wel nodig op de eerste verdieping van een Appartement? Ik heb er in ieder geval nog wel ene liggen van de vorige huurder moest het nodig blijken...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

MJ schreef:Vraagje : wanneer ik als nieuwe klant bij Telenet enkel digitale TV neem (CI+), komt er dan ook een technieker langs om een versterker te plaatsen of heb ik die niet nodig?
De NIU heeft 2 functies:
  • 1) het versterken van het TV signaal (om 4 TV's te kunnen aansluiten).
    2) het afschermen van het Telenet netwerk voor storingen die de klanten op het net zouden kunnen brengen.
Als er op deze locatie nog géén digitale installatie geweest is (alleen analoge TV), dan zit er buiten, op de aftakking naar jouw coax, een filter, die het Telenet netwerk beschermt voor eventuele storingen uitgestuurd door (oude) TV toestellen, of andere huiselijke apparatuur.
In zo'n geval is een NIU niet nodig (tenzij het signaal te zwak is, en dus versterkt moet worden).

Als er op deze locatie wel al een digitale installatie geweest is (telefoon, internet of interactieve digitale TV), dan is de buitenfilter verwijderd, en vervangen door de NIU. In dit geval mag je geen TV toestel rechtstreeks op de coax aansluiten.
Laatst gewijzigd door philippe_d 30 jul 2013, 16:38, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: typo verbeterd (NIU)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”