Verdomme Belgacom. Vorige week vrijdag (21/6) geeft ik dmv de sms code 8989 toestemming aan Mobile Vikings om mijn Pay&Go nummer over te dragen naar hen.
Op de site staat max. 3 dagen. Omdat het vrijdagavond is en in het weekend niet gewerkt wordt wacht ik nog tot vandaag (7 dagen later) om contact op te nemen met Proximus. 's Ochtends gebeld (1 uur in totaal naar een betalend nummer) om te wachten en uiteindelijk de situatie uit te leggen. MV had mij al per mail op donderdag laten weten dat de aanvraag correct is uitgevoerd, en dat de overdracht nu aan Proximus/belgacom ligt.
De persoon aan de lijn controleert mijn GSM nummer en zegt dat de overdracht geblokkeerd werd (Fout bij Belgacom) geen verdere uitleg maar het zou in de loop van de dag gebeuren. Om 15u30 opnieuw gebeld om te melden dat de overdracht nog niet gebeurd is en dat ik toch graag zou kunnen bellen in het weekend.
Ik vertik het om nog meer geld op de Pay&Go kaart te zetten. Flippo zegt dat ik nog maar wat geduld moet hebben. Ja tot wanneer? tot na 17u00 als iedereen stopt met werken en ik nog niet kan overstappen?
Dat het gehele systeem van aanmaak, toekenning van nummers, en overdracht nog door Belgacom moet gebeuren, is een dikke miserie. Dit zou door een onafhankelijk orgaan moeten gebeuren, en niet door een bedrijf die telefonie aanbiedt en dus in de mogelijkheid is het moeilijk te maken voor klanten die naar de concurrentie willen overstappen.
Overstappen van Pay&Go naar Mobile Vikings
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dat het gehele systeem van aanmaak, toekenning van nummers, en overdracht nog door Belgacom moet gebeuren, is een groot misverstand.77slevin schreef:Dat het gehele systeem van aanmaak, toekenning van nummers, en overdracht nog door Belgacom moet gebeuren, is een dikke miserie
- - In jouw geval moet Proximus je nummer vrijgeven, omdat je bij Proximus zit. Dat dit mislopen is, is jammer, en héél uitzonderlijk (tenzij openstaande facturen of zo). Portaties naar MV gebeuren meestal héél vlotjes.
- In geval je bij een andere provider zou geweest zijn (base, Mobistar), dan zou Belgacom daar absoluut niet tussenkomen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Wij hebben het hier over een prepaid pay&go kaart, dus daar kunnen al geen openstaande facturen voor zijn. Ze hebben mijn geld al nog voor ik hun diensten gebruik.
En zo heel uitzonderlijk is het niet hé, als je verschillende forums leest die handelen over telecom in België (Inclusief dit eigenste forum)
En waar zit het misverstand? Proximus is de mobiele tak van Belgacom die de nummers aanmaakt, beheert en overdraagt. (Of niet in dit geval)
Feit is: ze hebben vandaag nog xx aantal centen en euro's verdiend aan een klant die naar de concurrentie wil. 60 minuten betalend aan de lijn deze ochtend, 20 minuten aan de lijn om 15u30) Wie is hier nu naief, ik of jij?
En zo heel uitzonderlijk is het niet hé, als je verschillende forums leest die handelen over telecom in België (Inclusief dit eigenste forum)
En waar zit het misverstand? Proximus is de mobiele tak van Belgacom die de nummers aanmaakt, beheert en overdraagt. (Of niet in dit geval)
Feit is: ze hebben vandaag nog xx aantal centen en euro's verdiend aan een klant die naar de concurrentie wil. 60 minuten betalend aan de lijn deze ochtend, 20 minuten aan de lijn om 15u30) Wie is hier nu naief, ik of jij?
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Bij een overstap met nummerbehoud geldt één gouden regel:
1) Contacteer NOOIT jouw oude operator. De nieuwe operator is 100% verantwoordelijk voor de correcte afhandeling. Zelfs als de oude operator fouten maakt, moet de nieuwe operator dit oplossen.
1) Contacteer NOOIT jouw oude operator. De nieuwe operator is 100% verantwoordelijk voor de correcte afhandeling. Zelfs als de oude operator fouten maakt, moet de nieuwe operator dit oplossen.