Europa: grootste geldverspilling ooit

Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

r2504 schreef: De gouden tijd van hospitalisatie verzekeringen die alles betaalden is ook voorbij hoor... de enige uitzondering is misschien DKV.
Dat is een feit. Maar niet iedereen vult de reden van opname even oprecht in he...

Ma bon, dat is ook weer een heel andere discussie.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

thamar schreef:Dat is een feit. Maar niet iedereen vult de reden van opname even oprecht in he...
Je hospitalisatie verzekering vraagt je documenten op van het ziekenhuis of de instelling (ook bij psychiatrische problemen).

Men weet dus exact waarover het gaat !
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

Joe de Mannen schreef:Het filmpje van GeenStijl past helemaal in de eurosceptische houding van Nederland in het algemeen. Maar ze zeggen er niet bij wat de omschrijving van die 'vergoeding' is en niemand hier weet het, ik ook niet. Trouwens, die nederlandse europarlementarier in de reportage deed toch ook schoon mee, niet ? Ik heb 'm nergens iets opbouwend horen vertellen om het systeem aan te pakken, ik denk zelfs niet dat hij gezegd heeft dat hij er tegen is...
Dat hij tegen is, heeft hij wel een paar keer gezegd.
maar hij haalt ook iets heel logisch aan: zolang het er IS, en zolang men er niks aan DOET.... kan je er evengoed gebruik van maken.
en daar geef ik die mens ook gelijk in:

- het systeem is belachelijk en kost hopen geld
- niemand is van plan dat te veranderen
- je zit in de situatie waarbij je gebruik kan maken van iets dat er is, dat niemand zal veranderen, en dat al de anderen OOK gebruiken
- dan zou je het toch ZELF OOK gebruiken?

laat ons eerlijk zijn: ik ben ook tegen heel die manier van werken, maar moesten ze me morgen zeggen "hier tekenen, naar huis gaan, 300 euro innen"... sja,
als het kan, why not?
daarom dus dat het moet afgeschaft worden en er controle moet komen: een mens zal nu eenmaal pakken wat te pakken valt
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Splitter schreef:als het kan, why not?
Misschien hebben sommige mensen toch nog een moraal ?
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

er zullen zeker nog zijn met een moraal... maar ik denk dat je ze op 1 hand kan tellen en nog wat overhebt.
als er geen enkele vorm van controle is, en het mogelijk/beschikbaar is, en je ziet tal van collega's het doen...
dan lijkt het mij dat je uiteindelijk zelf ook geneigd gaat zijn om het te doen onder het mom van "als zij het mogen en zoveel extra hebben, dan..."

de wereld draait nu eenmaal om geld, en jaloezie bestaat ook onder de mensen...
als je dan nog een systeem in stand houdt dat eigenlijk misbruik bevordert, dan vraag je erom, niet?
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Dat is natuurlijk geweldig hypocriet van die Hollander in de reportage "als men er niets aan doet" terwijl hij zelf deel uitmaakt van de "men"...
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”