Europa: grootste geldverspilling ooit

Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

De reden dat de eurotop zo graag een verenigd europa wou:

http://www.50plusser.nl/?page=magazine& ... le_id=6598

ik ben nooit voorstander geweest van europa, maar dit is toch wel beschamend imho...
en dan maar zielig doen over de arme landen steunen en solidariteit enzo...
ben benieuwd hoeveel solidariteit er in het parlement is als het niet over de eigen zakken gaat
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

W A L G E L I J K
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Heel simpel... in den beginne hadden ze allemaal principes, maar uiteindelijk zijn ze allemaal "te koop". Vandaar de hoge vergoedingen, dan kijkt gelijk welk politicus al eens de andere kant op. Grappig dat ze die communist daar te pakken hadden. :lol:

Vergeet niet dat heel die constructie volgens het "Belgisch" recept is. Met andere woorden als dit land ooit voorgoed in de knoop geraakt bij een formatie, dan sleurt men de hele EU-constructie met zich mee in de dieperik.
Afbeelding
t-town
Premium Member
Premium Member
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 22 keer

En dan doen alsof ze in het belgische parlement minder verdienen...
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Haha, dat iedereen daar zo raar van opkijkt... Daar moet ge nu toch geen raketgeleerdheid voor gestudeerd hebben om te zien dat dat allemaal 1 corrupte boel is? Elke politieker die eraan begint door zijn overtuiging, die piept wel anders nadat 'm het geld gezien heeft. Moeilijk te geloven? Geef me 1 tegenvoorbeeld.

Hier in België is dat toch helemaal hetzelfde? Graaien en spelen met onkosttenota's en whatnot. Weet ge wel hoeveel ne politieker verdient, of ne minister? Dat is gewoon van de pot gerukt. Ook moeilijk te geloven? Geef me dan een tegenvoorbeeld :)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
gbmed
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

Zou die klokkenluider nu ook bedreigd worden ? Gaat die nog Europolitieker kunnen blijven ? Hoop dat dit op alle frontpagina's van alle kranten in Europa (of de wereld als we dan toch al goed bezig zijn) komt te staan !
Afbeelding Afbeelding
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Dit is een paar jaar geleden ook al eens aangekaart geweest in een reportage. Toen werd er geen gehoor aan gegeven, en nu zal dat ook niet gebeuren.

Politiek is nu eenmaal een synoniem voor verspilling.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

selder schreef:Haha, dat iedereen daar zo raar van opkijkt...
Raar van opkijken doe ik er niet van... maar het is alléén droevig dat er zelfs nog geen beetje schaamte aan te pas komt.
gbmed
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

Maar wél aggressie !
Afbeelding Afbeelding
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Hetgeen ik eigenlijk erg vind is dat die mensen er niet eens uit zien als politieker. Dat zien er mij mensen uit die ze van het straat of veld hebben geplukt en gevraagd hebben om even een gebouw binnen te gaan en handtekening te plaatsen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Wat mij betreft komt er gewoon een wettelijk plafond voor salarissen van parlementsleden en ministers. Bijvoorbeeld 1800 euro netto per maand, misschien dat ze dan zelf eens voelen wat ze doen met hun beslissingen en belastingen
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Allemaal Europese mensen/politiekers maar I don't understand, I don't understand...

Ik versta ze ook niet :D
Afbeelding
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

qless schreef:Wat mij betreft komt er gewoon een wettelijk plafond voor salarissen van parlementsleden en ministers. Bijvoorbeeld 1800 euro netto per maand, misschien dat ze dan zelf eens voelen wat ze doen met hun beslissingen en belastingen
Je zit wel met een probleem, de enige die het loon van die parlementariers kan aanpassen zijn de parlementariers zelf... :bang:

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Op zich vind ik het normaal dat Ministers en Regeringsleiders een deftige wedde verdienen. Je moet tenminste competente mensen kunnen aantrekken. Je moet dan natuurlijk geen 25 verschillende postjes creëren op federaal, gemeenschaps-, provinciaal, gemeente, ... niveau... Op Europees vlak lijkt het nog meer de spuigaten uit te lopen. :|
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

qless schreef:Wat mij betreft komt er gewoon een wettelijk plafond voor salarissen van parlementsleden en ministers. Bijvoorbeeld 1800 euro netto per maand, misschien dat ze dan zelf eens voelen wat ze doen met hun beslissingen en belastingen
Kom, kom. Nu niet overdrijven. Ik kan me best inbeelden dat ministers en sommige parlementsleden echt wel hard werken. Een tijd terug was er bvb een reportage (in de Humo als ik me niet vergis) over de minister van Defensie, De Crem. Je kan voor of tegen die man zijn, maar die was wél enorm bezig met zijn job. En hoewel een groot deel van job erin bestaat om van hot naar her te vliegen zijn dit hoegenaamd geen snoepreisjes. Als je bvb ook leest dat Steven Vanacker geen minister meer wil zijn omdat het gewoon een te grote impact heeft op zijn (familie)leven en gezondheid zegt het wel genoeg.

Zoals Goztow zegt, je moet competente mensen aantrekken en dat kan nu eenmaal niet met enkel de eer van 'minister' zijn alleen. Er moet financieel ook wat tegenover staan. Verspilling is langs de andere kant ook uiteraard uit den boze, maar een loon van 1800€ netto voor een minister met zo'n veratnwoordelijkheid is er toch over.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

een volk krijgt de regering die het verdient, en dit geldt evengoed voor (europese) volkeren...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
leohein
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 11 keer

gbmed schreef:Zou die klokkenluider nu ook bedreigd worden ? Gaat die nog Europolitieker kunnen blijven ? Hoop dat dit op alle frontpagina's van alle kranten in Europa (of de wereld als we dan toch al goed bezig zijn) komt te staan !
Volgens :
http://www.standaard.be/cnt/DMF20130626_00636978

streek die zelf een vergoeding op voor een ontwenningskuur.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Goztow schreef:Op zich vind ik het normaal dat Ministers en Regeringsleiders een deftige wedde verdienen. Je moet tenminste competente mensen kunnen aantrekken. Je moet dan natuurlijk geen 25 verschillende postjes creëren op federaal, gemeenschaps-, provinciaal, gemeente, ... niveau... Op Europees vlak lijkt het nog meer de spuigaten uit te lopen. :|
Dan zitten er niet veel competente mensen in onze regering.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Goztow schreef:Op zich vind ik het normaal dat Ministers en Regeringsleiders een deftige wedde verdienen. Je moet tenminste competente mensen kunnen aantrekken. Je moet dan natuurlijk geen 25 verschillende postjes creëren op federaal, gemeenschaps-, provinciaal, gemeente, ... niveau... Op Europees vlak lijkt het nog meer de spuigaten uit te lopen. :|

Dus kleiner is absurd, maar groter is ook absurd ? :bang:

on-topic: Ivo-belet en een of andere turk op studio Brussel , zij vonden dit niet meer dan normaal + blijkbaar was half het filmpje gelogen. Tja, dan zeg ik afschaffen die handel.
Owja, Ivo vond het niet abnormaal dat hij een telefoon rekening had van 700€ per maand :bang:
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Als Ivo Belet een telefoonrekening van +700€ per maand heeft, en daarmee 1000€ aan reiskosten uitspaart, graag.

Je gaat me toch niet vertellen dat je zelf, als je verkozen zou geraken, er iets aan zou doen ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dan heeft Ivo Belet geen Base 39? Of belt veel naar/vanuit buitenland :-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Goh, hij zit dus minstens 5 dagen in Frankrijk. Enfin, ten laatste om 22uur maandagavond en vrijdagmiddag om kwart na 12 zijn ze schuppes :angel:

Eigelijk maakt het allemaal niet zoveel uit, wat ik het ergste vond waren die kerels die misbruik maakten van het systeem, niet zozeer wat ze opstreken of wat er op hun bord kwam.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

- een deftig loon: ja, dat mogen ze hebben (zeg, 3500 netto / maand ?)

- dat systeem van ff inchecken om half 6 en dan naar huis => 300 euro in the pocket? afschaffen

- kleiner parlement e.d. (geen functies van "he, ik zit hier maarehm, wat is mijn job?)

- afschaffen van gebouwen die absurd veel kosten en minder dan 50% van een werkjaar gebruikt worden

- afschaffen van exposities/tentoostellingen ginds.... dat mag eender wat zijn, geen kat hoeft te weten hoe/wat, maar het kost wel geld én je kan er dan nog ff champagne bij drinken terwijl je naar iets totaal onbekend en mogelijk oninteressant kijkt

- controle op de parlementsleden!
voor bijna elke instantie is er een overkoepelende instantie die controles uitvoert (voor de politie bv het comite p),
dan moet dat zeer zeker voor de overheid en het europees parlement!

laat ze maar zelf een keer genieten van de wondere wereld van papierwerk: alle onkosten verantwoorden en laten goedkeuren door het volk - of een representatie daarvan.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Dat lijkt me een goed begin ja.

Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Splitter schreef:- dat systeem van ff inchecken om half 6 en dan naar huis => 300 euro in the pocket? afschaffen
Nee, gewoon omkeren. Niet aanwezig gedurende een groot deel van de dag? Dan gaat er 300 euro van uw loon af. :twisted:
De enige reden dat dit bestaat is omdat het een bende kinderen zijn die liever brossen dan naar school te komen.
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Laten wij dat morgen eens doen bij onze werkgever...
Naar binnen wandelen, inchecken en terug in de auto naar huis. Wat denk je? Gaat het loon op je rekening staan?

Ik heb er absoluut geen problemen mee dat ze meer verdienen dan ik. Maar op dergelijke extravagante manier...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
misterjo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

Ik neem aan dat iedereen dit wel walgelijk vindt maar de hamvraag is : "wat doen we er aan?"
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Wat KAN je eraan doen ? Het is gewoon een wereldje van ons zorgt voor ons... daar zal niemand aan raken.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

alle begin is moeilijk, en een lange reis begint bij de eerste stap. Met velen op PVDA stemmen kan misschien al iets doen veranderen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Crisis ?
Iedereen moet besparen, ya right. De werkende mens maar betalen.

Zelfde geld voor de ambtenaren in België worden meer en meer uitgeperst, zouden ze voor bij die politiekers moeten doen, maar nee hoor.

Ik kan begrijpen dat er onkostenvergoeding, chauffeur, eten e.d. allemaal is, maar dit is toch echt erover.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 75 keer

Ikzelf heb 2 jaar als externe IT'er voor de Europese Commissie gewerkt, en ik kan je zeggen: mijn ogen zijn toen ook opengegaan.
Onwerkelijke budgetten voor onnuttige dingen, bij de minste gelegenheid start men een drink, evenementen organiseren die stukken van mensen kosten gecombineerd met buffetten en alcohol a volente.
Alles draait om postjes pakken en incasseren.

Ik verschiet dus niet van deze reportage, maar het is wel degoutant om te zien hoe die ambtenaren reageren op de confrontatie...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Eén probleem opgelost... tien andere in de plaats ?

Nee serieus... je zou eigenlijk op een idee moeten kunnen stemmen... en niet op een partij.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

@r2504
Ook mijn gedacht, ze zouden meer volksraadplegingen moeten houden.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
svenska
Elite Poster
Elite Poster

Extra reportage in Ter Zake over de lonen: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/v ... /1.1378862

Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

leohein schreef: Volgens :
http://www.standaard.be/cnt/DMF20130626_00636978

streek die zelf een vergoeding op voor een ontwenningskuur.
Hospitalisatieverzekering...

Als je zelf 1 hebt van het werk, kijk maar eens in de polis. Veel kans dat erin staat dat men tussenkomt voor een opname in een psychiatrisch centrum en detox valt daar in veel gevallen onder...
Je gaat me nu toch niet zeggen dat indien jij dit zou nodig hebben, dat je er dan geen gebruik van zou maken. Ze moeten de polis in zo een geval dan maar van de nodige uitsluitingen voorzien...

De onkostenvergoedingen zijn voor overal he. Hoevelen krijgen er geen van het werk zonder dat ze er iets moeten voor bewijzen.
Goed, het misbruik moet wel tegengegaan worden.

Intekenen en weglopen, tja die rotte appels moeten eruit. Maja, dan moeten ze dat systeem ook maar waterdicht maken. De technologie ervoor is er...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

thamar schreef:Hospitalisatieverzekering... Als je zelf 1 hebt van het werk, kijk maar eens in de polis. Veel kans dat erin staat dat men tussenkomt voor een opname in een psychiatrisch centrum en detox valt daar in veel gevallen onder...
De gouden tijd van hospitalisatie verzekeringen die alles betaalden is ook voorbij hoor... de enige uitzondering is misschien DKV.
thamar schreef:De onkostenvergoedingen zijn voor overal he. Hoevelen krijgen er geen van het werk zonder dat ze er iets moeten voor bewijzen.
Ook die tijd is voorbij... de belastingen weten bedrijven ook te vinden vandaag.
thamar schreef:Intekenen en weglopen, tja die rotte appels moeten eruit. Maja, dan moeten ze dat systeem ook maar waterdicht maken. De technologie ervoor is er...
Gewoon geen vergoeding... ze hebben toch reeds hun loon... of krijg jij op het werk ook nog eens extra om op een meeting aanwezig te zijn ?
Goztow
userbase crew
userbase crew

Er bestaat zoiets als zitpenningen / zitgelden maar dat is een manier om experten te verlonen voor deelname aan bijvoorbeeld officiële adviesorganen. Meestal is dat beperkt tot 10 tot 20 € per vergadering die 2-3 uren duurt + verplaatsingskosten. Dit vind ik ergens wel logisch.

Maar het gaat dan natuurlijk om mensen die niet op de loonlijst staan van de commissie waarvoor ze vergoed worden, wat hier duidelijk wel het geval blijkt te zijn!

Ik vind het trouwens jammer dat in de reportage het bruto ook niet meegegeven wordt. 6.400 € netto is natuurlijk veel, maar ik durf wedden dat het bruto niet zo veel hoger ligt. Europa belast namelijk gewoon veel minder! In Luxemburg zie je dat ook: de brutolonen zijn niet enorm veel hoger maar de netto's wel, wat uiteraard heel interessant is voor de bedrijven.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
svenska
Elite Poster
Elite Poster

In de RTBF reportage die ik hierboven gepost heb (link Ter Zake) laten ze een voorbeeld zien van een loon dat 3500 euro bruto bedraagt, maar uiteindelijk bijna 5000 euro netto is, en daar gaat 88 euro belasting af.
Gewoon om zot van te lopen...
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Conclusie ? De grootsten dief is de belasting :angel:
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Het filmpje van GeenStijl past helemaal in de eurosceptische houding van Nederland in het algemeen. Maar ze zeggen er niet bij wat de omschrijving van die 'vergoeding' is en niemand hier weet het, ik ook niet. Trouwens, die nederlandse europarlementarier in de reportage deed toch ook schoon mee, niet ? Ik heb 'm nergens iets opbouwend horen vertellen om het systeem aan te pakken, ik denk zelfs niet dat hij gezegd heeft dat hij er tegen is...

Stel even dat het vervoers- en verblijfskosten zijn.
Je vertrekt in je eigen land op maandagmorgend richting Brussel, waar je een hotelkamer hebt voor de week. Die kosten zijn eigen aan je plaats van tewerkstelling (probeer het te projecteren naar je eigen situatie) maar je moet gaan 'bewijzen' dat je die trip op maandag hebt gemaakt en niet op dinsdag. Dan is er in dit geval geen vuiltje aan de lucht.

Je kan dan discussieren over de grootte van de vergoeding, maar niet over het principe. Als jij voor je werk op maandag moet vertrekken zodat je dinsdagmorgend vroeg kan beginnen aan een project in het buitenland, zou je het dan normaal vinden dat de reis en de nacht op hotel van maandag op dinsdag, niet vergoed worden ? ik niet.

Het is niet het europese parlement dat beslist heeft om alles in Brussel en Straatsburg te organiseren.
Met de huidige Videoconferencing technologieën zou het perfect kunnen dat deze mensen in hun eigen land blijven om te vergaderen, maar iedereen weet dat er altijd en overal informele gesprekken zijn en dat face2face nog altijd een ander effect heeft van via welke technologische weg dan ook.

Ik heb de terzake reportage ook gezien, die europarlementarier kreeg niet eens de kans om iets uit te leggen, slecht interview dus en dat zie je bij terzake helaas meer en meer.

En het is eigen aan het beestje dat je niet in je eigen vel snijdt. Daarom is het geen goed idee om mensen over zichzelf te laten beslissen. Ik heb zo bvb in heel mijn carriere nog maar 1 (één) manager gekend die zichzelf had weggereorganiseerd. Respect voor die man.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”