Telenet Whop en Whoppa (was:Morgen nieuwe formules Telenet?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
realworldneo
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jan 2011, 15:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

r2504 schreef: het zijn enkel de nieuwe klanten die zich zorgen moeten maken vanwege het zeer beperkte aanbod.
Ja nog 1 stap "transparanter" en het zou one size fits all zijn.
tripkip
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 jan 2011, 13:53
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 22 keer

Dat is het net, 2P's zijn (tegen dezelfde prijs en niet 2P Fiber XL) beter af van niet te veranderen naar Whop/Whoppa.
Ik denk dat de meeste mensen (waaronder ikzelf) zich gewoon bedot voelen dat we als 2P in de kou blijven staan en niet kunnen profiteren van de "vernieuwing" en "verbetering" waarmee ze uitpakken.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

realworldneo schreef:
Ikzelf ga me dan gedurende de zomer dan maar wat verder laten uitmelken door Telenet met m'n XL want totdat ik tenminste hetzelfde krijg schakel ik niet over naar een andere formule, dat lijkt me momenteel het slimste voor de XL gebruikers. Hopelijk heeft dan in september de "whoppa"' ten minste de specs van een XL en kunnen wij genieten van een prijsdaling of krijgen we voor het huidige geld ook een echte upgrade.
Er zijn een groep internetters die het snelste van het snelste willen en de fibernet xl shake niet kunnen missen. Dat je daar uiteindelijk +/- 20 Euro meer voor blijft betalen is natuurlijk je persoonlijke keuze en dat je je wil laten uitmelken door telenet vind ik dan weer niet zo slim.
Zelf ben ik zo'n (volgens jouw niet slimme) gebruiker die van XL overgestapt is naar Whoppa. De rede is omdat hier nog steeds een FUP aanwezig is, en ik nog steeds over mijn limiet kan gaan. Alleen zal ik nu iets sneller een grootverbruiker worden :| . het aantal mailboxen en de extra webruimte dat ik verlies gebruikte ik nooit en met de snelheidsvermindering kan ik best leven.
realworldneo
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jan 2011, 15:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

mailracer schreef: Zelf ben ik zo'n (volgens jouw niet slimme) gebruiker die van XL overgestapt is naar Whoppa. De rede is omdat hier nog steeds een FUP aanwezig is, en ik nog steeds over mijn limiet kan gaan. Alleen zal ik nu iets sneller een grootverbruiker worden :| . het aantal mailboxen en de extra webruimte dat ik verlies gebruikte ik nooit en met de snelheidsvermindering kan ik best leven.
Als jij daar tevreden mee bent is dat voor jou een mooie besparing, het blijft inderdaad een persoonlijke keuze wat voor jou het beste is.

Ik vind het alleen jammer dat Telenet zoveel klanten in de kou laat staan. Voor zowel de Fibernet XL klanten als de 2P klanten is er nu gewoon geen upgrade product en die vallen allemaal naast de boot want al onze producten staan nu op een zijspoor.

Ikzelf ben niet tevreden over de Whopa specificaties. Ik vind zelfs de upload van een XL nog te laag dus laat staan dat ik daarop nog ga inleveren. Ook op het volume van XL wil ik niet inleveren dus ben ik voorlopig bereid hiervoor extra te betalen en af te wachten wat het najaar zal brengen. Het is ook niet dat je nog terug kan eens je ervoor gekozen hebt, dus voorlopig houd ik mijn XL.
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Telenet is vooral bang dat de mensen in plaats van digitale TV te nemen bij hen, zich zouden abonneren
op een online TV dienst.
Ze zijn ook bang dat je een film download, ipv hem te bestellen bij hun digibox.

daarom terug datalimieten, en veel te hoge bedragen voor vrij downloaden. Daarom overdreven prijzen voor internet alleen...
Het wordt tijd dat de politiek ingrijpt...


Porter is niet goed voor ons
Porter zegt het ook zelf in een interview


http://datanews.knack.be/ict/nieuws/tel ... 891561.htm


citaat:

"John Porter ziet de concurrentie ook niet bij Belgische telecomoperatoren of tv-zenders: ‘De dreiging komt niet van Belgacom of VMMa, maar van de globalisering. GoogleTV, AppleTV, Netflix, peer-to-peernetwerken en piraterij. "
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Dan vraag ik me af wat ze hierbij winnen? Mensen die online streaming willen bekijken en tegen de telenet limietmuur botsen gaan toch geneigd zijn naar de concurrentie te stappen? Ik ga in ieder geval geen digicorder & telenet digitale tv aanschaffen omdat men terug met limieten komt aandraven...
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Nog een mooi puntje uit het interview ...

"Slechts 40 procent van onze klanten neemt drie producten (triple play) en amper 10 procent vier producten. We hebben dus nog veel potentieel’. "

Proberen ze het nu niet in sommige klanten 3P hun te duwen met deze toestanden :cry:
VLokkY
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jun 2013, 20:39

Roygenz schreef:Dan vraag ik me af wat ze hierbij winnen? Mensen die online streaming willen bekijken en tegen de telenet limietmuur botsen gaan toch geneigd zijn naar de concurrentie te stappen? Ik ga in ieder geval geen digicorder & telenet digitale tv aanschaffen omdat men terug met limieten komt aandraven...
Ik ben net aan het overstappen naar Belgacom..
Ik kijk bijna uitsluitend streams.. geen tv, nothing.

Maar ondertussen 3 maand op rij op exact 110gig 'verwittiging' gehad en op 150 tot 180gig ben ik grootverbruiker..
Dan maar liever iets trager en zeker zijn dat ik toekom ipv de variable FuP formulle van onze vriend Telenet.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

kaarsenbril schreef:Telenet is vooral bang dat de mensen in plaats van digitale TV te nemen bij hen, zich zouden abonneren op een online TV dienst.
Dat marktaandeel is vandaag (en zelfs de komende jaren) totaal verwaarloosbaar.
kaarsenbril schreef:daarom terug datalimieten, en veel te hoge bedragen voor vrij downloaden.
Waar haal je dat toch vandaan... alles blijft zoals het is wat betreft volumes ! Basic Shake wordt Whop, Fibernet Shake wordt Whoppa... beide met dezelfde volumes als voordien. Voor Fibernet XL is er geen Plopsa-formule dus dat blijft ook gewoon zoals het is.
tripkip
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 jan 2011, 13:53
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 22 keer

Jaar en dag gezworen bij Telenet. Nu is de maat vol. Ik stap zo goed als zeker voor internet naar Belgacom (DTV blijft bij TN).
:idea: Min. 500GB, dan blokken gratis 'bijkopen'
:idea: Open inkomende poorten 80/443
:idea: Gratis .net domein
:!: Geen kutmarketing vol met leugens om de aandeelhouders te pleasen (ik zie het al komen binnen een half jaar uitpakken met de stijging van 3P klanten :nono:)
r2504 schreef: Waar haal je dat toch vandaan... alles blijft zoals het is wat betreft volumes ! Basic Shake wordt Whop, Fibernet Shake wordt Whoppa... beide met dezelfde volumes als voordien. Voor Fibernet XL is er geen Plopsa-formule dus dat blijft ook gewoon zoals het is.
Daar zit het hem net. Ze zeggen "bestaande klanten eerst" "meer luisteren naar de klant" "voorruitgang" "vernieuwing" blablablablabla. Maar de power users en 2p klanten blijven in de kou staan. Niemand is verplicht van te veranderen, maar het voelt niet aangenaam aan voor de mensen die er niet op voorruit gaan. En voorruitgang is nu eenmaal wat we verwachten van een ISP en daar is niets mis mee.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

tripkip schreef:Daar zit het hem net. Ze zeggen "bestaande klanten eerst" "meer luisteren naar de klant" "voorruitgang" "vernieuwing" blablablablabla.
In het beste geval krijg je wat meer snelheid... that's it, niets meer... een Floppa dus (al lijkt men het in Mechelen enorm te vinden van 60 naar 120).
tripkip schreef:Maar de power users en 2p klanten blijven in de kou staan. Niemand is verplicht van te veranderen, maar het voelt niet aangenaam aan voor de mensen die er niet op voorruit gaan. En voorruitgang is nu eenmaal wat we verwachten van een ISP en daar is niets mis mee.
Inderdaad... het voelt aan als een lege doos... totaal geen vooruitgang en verwarring troef (en maar spreken over transparantie in hun presentatie :bang: )
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Vanavond bij mijn thuiskomst zie ik dat mijn snelheid van 30 omhoog gegaan is naar 60 Mbps, dus vanaf nu Whop whop whop :p

Afbeelding
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Voor ons verandert er buiten de snelheid niks, dus de "upgrade" is welkom.

Afbeelding


Gisteren gebeld om direct om te zetten, had geen geduld tot eventueel september ;)
Dettie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 27 aug 2006, 13:17
Locatie: Poperinge
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 66 keer

Na de miserie om geactiveerd te worden,self starter die niet werkte,maandag 17h30 nieuwe modem gehaald,geïnstalleerd en proberen te activeren,
er waren geen diensten om te activeren zei em doodleuk ... Geen internet,telefoon en dig interactiviteit meer .
Na al mijn pogingen om het in orde te krijgen maar gebeld naar de klantendienst. 18h35 (10min in gesprek) sorry meneer, ons systeem ligt eruit, bel binnen een uurke terug.
19h45 nogmaals gebeld naar techn dienst (31min) hebben ze het manueel geactiveerd.

Dit alles met mijn gsm mogen doen wegens geen telefoon (gelukkig nog gratis belminuten over deze maand)

Mijn telenet =>
* Self activering link blijft er staan wat eigelijk niet meer nodig is
* Telemeter

Blijkt voor geen meter te werken ...
Jammer genoeg zat ik gisteren aan de laatste dag van de maand, zonder het te kunnen zien zat ik aan 90% van mijn verbruik (100GIG)
de redirectpagina kwam tevoorschijn, downloads & internet vielen uit, want de pagina had fouten en ik moest de klantendienst bellen ...
Kon dus ook niet klikken op VERDER SURFEN, dan maar gaan slapen, aangezien het vannacht resette, vandaag kan ik weer surfen, maar de telemeter werkt nog voor geen meter ...

Na de klantendienst gebeld te hebben zeiden die doodleuk, u hebt 27mb verbruikt vandaag, ik zelf kan het nergens zien, als je vraag wanneer het in orde kan komen , morgen , overmorgen, volgende week, ...

* Telefoon stottert momenteel ook tijdens een gesprek, dit moet ik nog uitzoeken


om zot van te komen

Enige voordeel is dat ik mijn modem only + switch + router heb kunnen vervangen door 1 combi router van telenet nu (minder stroomverbruik)
en sneller kan surfen tegen dezelfde prijs
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Zit er een kans in dat als je een CI-kaartje gaat halen, dat ze je abonnement nu ineens ongewenst omschakelen naar een wizzy/woppy formule?

Heb nu nog fibernet XL, en zou deze het liefst behouden.
caravia_asterix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 31 jan 2010, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

heb vandaag per post een kaartje ontvangen van telenet, op mijn naam met o.a. een persoonlijke whoppa-code.
Iemand enig idee wat de bedoeling hiervan is?
Wacht nog even om hiermee in te loggen of wat, want ik ken die gasten van telenet, niet te betrouwen
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Hij vroeg waar die code voor dient ;). Heb ook zo een kaart gekregen en heb ook geen clue. Ik heb de indruk dat die code je simpelweg naar de formule brengt die voor jou van toepassing is. Want meer dan dat gebeurde er toch niet als ik mijn code ingaf. Gewoon pure marketing nonsense dus, want als je op Mijn Telenet inlogt, kunnen ze dat even goed.
Die code is blijkbaar overigens gewoon voornaam + enkele cijfers. Gegarandeerd zijn die cijfers niets meer een checksum op de voornaam + een bit die zegt of je Whop of Whoppa aangeboden zult krijgen :roll: .
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Je vindt je persoonlijke code op die 3 communicaties. Met die code kun je jouw specifieke situatie online bekijken op de landingspagina www.telenet.be/mijnwhoppa
quote vanaf bovenstaande link :wink:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik krijg volgend aanbod...

Plezier thuis, met z'n allen tegelijk:
•Digitale tv met 75 zenders. Niets nieuws
•Live tv kijken op al je schermen met de Yelo TV-app. Niets nieuws
•Tv-opnames van 20 zenders bekijken op alle schermen in huis: tv, pc, tablet, smartphone. Niets nieuws
•Ultra-snelle 120 Mbps internetverbinding. Ow, van 60 naar 120
•Gratis bellen met de vaste lijn: onbeperkt naar vaste lijnen in België tijdens de daluren, weekend en feestdagen, 2000 min. in Europa tijdens de daluren. Niets nieuws
•Thuis bellen met je smartphone tegen het voordelige tarief van je vaste lijn met de Triiing-app. Niets nieuws

Ook buiten:
•Gratis snelle internetverbinding via Wi-Free: 750.000 homespots (bij vrienden, op café, …) en 1200 Telenet-hotspots (station, banken, …). Niets nieuws
•Live tv kijken en je tv-opnames beheren op je pc, tablet of smartphone met de Yelo TV-app. Niets nieuws
•Mobiel bellen met de Triiing-app via Wifi, tegen het voordelige tarief van je vaste lijn. Ook vanop kot en vanuit het buitenland. Niets nieuws

Wat ik wel wens maar ook niet krijg...
• Meer volume (al kom ik persoonlijk wel toe)
• Meer upstream
• Open poorten

Als ik dat bekijk moet ik toch toegeven dat het een ongeloofelijke vooruitgang is... wat een Floppa :bang:

De Rode Flop was destijds zelfs een grotere vooruitgang... wat is hier de bedoeling van deze show Telenet :???:
Laatst gewijzigd door ubremoved_539 26 jun 2013, 22:16, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

wat is hier de bedoeling van deze show Telenet
Transparantie :idea: :bang:
Gebruikersavatar
gbmed
Erelid
Erelid
Berichten: 542
Lid geworden op: 07 apr 2013, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

@r2504: Alles blijft hetzelfde in jouw geval maar je download verdubbelt van 60 naar 120 (waarvan ik weet dat jij dit specifiek helemaal niet nodig vind). Maar ik begrijp niet dat jij dit géén vooruitgang vindt :? Ik vrees dat ik je gedachtesprongen niet (meer) begrijp.
Afbeelding Afbeelding
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Het is jammer dat de update maar voor een bepaald percentage van de klanten geldig is, las ik hier daarstraks nu geen 40%? De overige 60% brengt dus voor Telenet niet voldoende op. Al zou ik als 2P klant ook meer uitgewrongen kunnen worden. Ik zou namelijk wel een 2P shake zien zitten met internet 120 ipv de basic shake die ik nu heb, alleen, ik WEIGER voor telefonie te betalen en wil dus een correcte prijs voor een 2P product.

Dat men voor basicnet een 100 gig hanteert vind ik ook normaal, maar voor internet 60 is 100 gig bvb belachelijk, en dan ook nog eens de zeer lage upload die voor nieuwe klanten nadeliger is dan voor de oude getrouwe klanten die met hun 3P ofwel deels vooruit gaan, of met hun 2P ter plaatse blijven trappelen. :bang:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

gbmed schreef:Maar ik begrijp niet dat jij dit géén vooruitgang vindt :? Ik vrees dat ik je gedachtesprongen niet (meer) begrijp.
95% van de diensten op internet hebben ruim voldoende met minder dan 5 Mbps. Aan 60 Mbps kan je dus zonder problemen 12 van dergelijke diensten simultaan gebruiken... met 4 gezinsleden zijn er dan nog 3 per persoon.

Vertel mij dus eens wat de toegevoegde waar is van 120 Mbps (tenzij je niets anders doet dan downloaden en de betreffende servers die snelheid ook nog kunnen leveren) en waarom ik daarmee dolgelukkig moet mee zijn.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

r2504 schreef:De Rode Flop was destijds zelfs een grotere vooruitgang... wat is hier de bedoeling van deze show Telenet :???:
Het is een Amerikaans bedrijf hé. De sales talk telt meer dan wat ze werkelijk kunnen aanbieden.
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

gbmed schreef: Schitterend idee om deze tabel te maken ! Zou je er nog eventueel de kabelkost, de huur van de decoder en vooral de datalimieten willen bijzetten ?
Tabel aangepast, incl. kabelkost + huur digicorder.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
R3ap4r
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 jun 2011, 16:22
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 15 keer

Nr10 schreef:
In welk tijdperk leeft Telenet nu?
Van 5 naar 10 of meer lijkt mij toch realistischer in tijden van Cloud en co.
Volgens de reclame zitten we nu in het tijdperk van de gewervelde zoogdieren alsook de vogels.
Nog een ijstijd of twee drie en we komen er wel!
Da's de reden waarom de dinosaurussen uitgestorven zijn.
De meteoor viel op de aarde aan "Supersnelle Lichtsnelheid",
maar de planten groeiden zoals de upload snelheid, boenk, baf, einde discussie....
en toen was er B******omg .....
Afbeelding
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

De 2P formules mogen geschrapt worden uit de tabel aangezien ze bij Telenet nu wel door hebben dat er mensen achter begonnen vragen. Ze zijn dan ook geschrapt uit Telenet Café en kunnen niet meer ingeboekt worden...
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Dat is wat ik in het begin al zei en mijn Telenet contact me bevestigde... 60% van de klanten wordt spontaan aan de kant geschoven. De 2P paria's. :bdaysmile:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ze schuiven die niet aan de kant... ze gaan die overtuigen enkele euro's extra te betalen en 3P te worden :wink:
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

In de praktijk kan je tegen 3P-tarief nog steeds 2P-klant blijven door simpelweg geen telefoontoestel aan te sluiten. Ik zei het al eens: het zit allemaal tussen de oren.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

raf1 schreef:In de praktijk kan je tegen 3P-tarief nog steeds 2P-klant blijven door simpelweg geen telefoontoestel aan te sluiten.
Zoals bij Snow, waar de prijs met of zonder telefonie identiek is. Alleen ligt bij Snow de prijs gevoelig lager waardoor niemand dat een probleem vindt.

De meeste huidige 2P-klanten zouden dan een (duurder) 3P-pakket moeten nemen. Het is inderdaad marketing, om in de toekomst enkel nog 1P en 3P te hebben, waardoor sneller 3P zal gekozen worden.

Eerlijk gezegd verwacht ik ook mensen die overstappen naar Belgacom doordat Telenet weer strenger geworden zijn op het volume en minder "pakketten op maat" heeft. Maar dat zal Telenet worst wezen, dat de grootverbruikers overstappen vinden ze wellicht niet zo erg. Ze hebben liever klanten die amper data verbruiken en iedere maand betalen. Maar dat laatste geldt wellicht voor iedere provider.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

philippe_d schreef:
gbmed schreef: Schitterend idee om deze tabel te maken ! Zou je er nog eventueel de kabelkost, de huur van de decoder en vooral de datalimieten willen bijzetten ?
Tabel aangepast, incl. kabelkost + huur digicorder.
Mooi overzicht!

Blijkbaar kan je als particulier ook Business Fibernet bestellen. Zeker de Fibernet M kan nog een mooie tussenoplossing zijn.
55.66€ (incl. btw) - http://business.telenet.be/nl/small/int ... m#services

Downloadsnelheid(2): 60 Mbps
Verhoging naar 80 Mbps in september
Uploadsnelheid(2): 5 Mbps
Internetvolume: 500 GB

+ nog andere voordelen van Business abo: herstelling zelfde dag, A-desk
kost 9€/mnd meer dan een Internet 60.
Laatst gewijzigd door ddd 27 jun 2013, 11:08, in totaal 1 gewijzigd.
bladebel
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 mei 2008, 00:08

ik vroeg gisteren via twitter over dat 2P-aanbod en mister telenet-twitter zei dat het perfect kon (zie bijlage) om over te schakelen naar http://klantenservice.telenet.be/conten ... tale-tv-in

nu zien of ze daar bij telenet-telefoon daar ook zo over denken ...
telenet.JPG
(36.75 KiB) 1101 keer gedownload
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

driesve schreef:Eerlijk gezegd verwacht ik ook mensen die overstappen naar Belgacom doordat Telenet weer strenger geworden zijn op het volume
Waar blijft toch die foutieve informatie vandaan komen ? De volume beperkingen zijn nog steeds zoals ze voordien waren.

Whoppa is het equivalent van Fibernet, niet van Fibernet XL (wat een hogere FUP heeft).
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Persoonlijk zit ik ook in een vervelende situatie, namelijk dat mijn werkgever mijn internet betaalt.
Aanvankelijk had ik een voordelige Fibernet Shake (kabel, digicorder, telefoon en internet voor ongeveer 64 euro per maand), maar deze is ontbonden omdat dus de factuur van mijn internet naar mijn werkgever moet gaan. Hierdoor vervallen dan ook de shake-kortingen. Op zich niet zo erg, ik moet sowieso minder betalen.

De huidige situatie is als volgt:
- Werkgever krijgt factuur Fibernet van ongeveer €46,25 (incl. BTW voor het gemak)
- Ik krijg factuur kabel, telefoon en digicorder, ongeveer €43 in de maand

Bij de overgang van Fibernet naar Internet 120 (wat ik vanzelfsprekend verkies boven Internet 60) zal dit als volgt worden:
- Werkgever krijgt factuur Internet 120 van ongeveer €66,5, dat is ineens 20 euro meer
- Ik krijg factuur kabel, telefoon en digicorder, van nog steeds ongeveer €43 in de maand

Punt is: met de nieuwe formules wordt het plaatje duurder voor mijn werkgever... zal die dat willen bekostigen of zal ik moeten terugvallen naar een (onaanvaardbare) Internet 60? Ik ben benieuwd...
Spijtig genoeg wil mijn werkgever voor de 'eenvoud' niet met onkosten werken (dan zou ik maandelijks een schappelijk forfaitair bedrag kunnen inbrengen en ook nog eens zelf minder moeten betalen omdat ik de shake met zijn korting kan behouden).
De vraag is of ik dan wel moet veranderen naar Internet 60/120 of dat ik (of beter gezegd mijn werkgever) gewoon het huidige contract kan aanhouden.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

r2504 schreef:De volume beperkingen zijn nog steeds zoals ze voordien waren.
Nu begin je écht flagrante leugens te verspreiden hoor!

Telenet is écht wel strenger geworden op het volume:

- vroeger: 150-750 FUP voor 46,50 euro/maand of 250-1250 FUP voor € 66,50 euro/maand
- nu: 100 GB harde limiet voor 46,50 euro/maand of 150-750 FUP voor € 66,50 euro/maand

En je kan vandaag ook niet meer kiezen voor een 250-1250 FUP.

De goedkoopste Telenet FUP-oplossing momenteel is Whop voor 63,50 euro/maand (of 59,50 euro/maand als je er in slaagt een 2P-pack te bestellen) terwijl je vroeger voor 46,50 euro/maand al FUP kon krijgen.
Laatst gewijzigd door raf1 27 jun 2013, 11:43, in totaal 2 gewijzigd.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

NukeM,

ik zit met een gelijkaardige situatie, mijn werkgever betaalt internet, dit is een Fibernet op dit moment.
Dus 60/4 Mbps met FUP 150/750 voor 46,25 per maand.

Er is geen gelijkaardig pakket meer in de telenet aanbiedingen, dus ik blijf gewoon op dit abonnement zitten tot het niet meer kan, en jij doet best het zelfde denk ik.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

raf1 schreef: De goedkoopste Telenet FUP-oplossing momenteel is Whop voor 63,50 euro/maand terwijl je vroeger voor 46,50 euro/maand al FUP kon krijgen.
correct, en voor mensen die enkel internet nodig hebben (zoals ik die IPTV en VOIP gebruik) telt al die kabel en telefonie nonsense niet. Ik heb één domme pijp nodig in mijn huis voor internet, de rest komt daar dan wel door.

Dus zolang ik op fibernet kan blijven zitten ok, zodra dit niet meer kan is het naar Belgacom (want de werkgever wil dit ook betalen)
marijke1968
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jan 2009, 14:27
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Pagina van Telenet Incentive plan al aangepast blijkbaar, zie deze link


U bent hier: Home > Producten > Telenet Incentive Plan > Werkgever
Telenet Incentive Plan
Fiscaal geniaal

Betaal als werkgever vanaf nu
elke maand een deel van
de telecomfactuur van uw werknemer.

Contact

Overzicht
Voordelen
Hoe werkt het
Veel gestelde vragen

Hoe werkt het

U bepaalt de bijdrage voor uw medewerkers:

Internet & Telefonie
Installatie
Verbruik

Uw bijdrage gaat elke maand af van het totaalbedrag op de factuur van uw werknemers.
U ziet het bedrag duidelijk vermeld op uw maandelijkse factuur

Als u voor een bepaald type medewerkers een ander plan wil opstellen, kan dat.

Voorbeeld

U kiest de Whoppa (omvat internet , telefonie en digitale TV) van € 63,50 BTW incl. incl., kabelabonnement
U draagt € 37.75 incl BTW bij voor het internet- en telefoonabonnement* en € 125,00 voor eenmalige kosten.*
Shake Normale prijs Combinatievoordeel WG bijdrage Totaal WN Totaal WG
Internet: Internet 120 € 66,50 € 30,50
(87,00-56,50) € 37,75 € 10,55 € 37,75
Telefonie: Freephone Europe € 20,50
Televisie: kabelabonnement € 15,20 € 0,00 € 0,00 € 15,20 € 0,00
Televisie: HD Digicorder € 8,20 € 0,00 € 0,00 € 8,20 € 0,00
Prijs Whoppa korting WG bijdrage Totaal WN Totaal WG
Installatie € 125,00 € 0,00** € 0,00 € 0,00 € 125,00
€ 14,86 € 162,70

* Telenet Incentive Plan bijdrage wordt niet geleverd op televisie gerelateerde producten en diensten.
** Promo is afhankelijk van residentiële promoties op moment van intekening
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”