Telenet Whop en Whoppa (was:Morgen nieuwe formules Telenet?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
steve_jaspers
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

heb net even wat stoom afgelaten op hun fbpost over hun "innovatieve product" (amai, moest bijna k*tsen toek ik het aan het typen was .. :bang: )

Ik ben sinds 2 maanden overgestapt naar een business shake M

60mbit down (vanaf september blijkbaar 80)
5mbit up
500GB harde limiet (maakt ni uit overdag of snachts of whatever ..)

Ik kan het iedereen warm aanbevelen !!!

ps: ik ben een gewone particulier, zonder btw nummer of wat dan ook, en heb me telefonisch laten overschakelen zonder probleem
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

shevchenko schreef:Whoppa komt nu neer op 71,7€ plus telefonie kosten :|
Dus weeral 1.5 a 1.7€ per maand meer :roll:
Check dan toch maar eens waar dat prijsverschil juist zit, want mijn normale prijs van een Fibernet Shake is ook gewoon €71.70. Heb je niet ergens een of andere korting ? Of misschien betaal je minder kabel-abonnement ? Zie: http://klantenservice.telenet.be/conten ... gasearch=1.
In beide gevallen zal je Whoppa prijs ook met hetzelfde bedrag verlaagd worden, en je dus nog altijd evenveel kosten als je Fibernet Shake nu.

Posts als deze illustreren gewoon hoe belabberd de pricing en communicatie van Telenet is. Gewoon zoveel mensen die denken dat ze meer gaan moeten betalen, maar waar dit gewoon niet blijkt te kloppen.

PS: en ja, je behoudt gewoon je HDXL gratis: http://klantenservice.telenet.be/conten ... gasearch=1
shevchenko
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Van die HD-Xl heb ik ook gevonden.

Via mijn telenet wordt ik blijkbaar ook whoppa :?
Betaal voor kabelabo 13,50€ +plus shake 56,50 dus totaal van 70€ plus daarbij nog gesprekken.
Krijg een shake korting van 18,45€ alsook voor dat hd pakket.
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Dus sowiezo nog 1.7€ verschil.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Ik heb vanavond rond 17uur de Whop besteld, momenteel heb ik een triple Basic en zie dat de prijs gelijk blijft ... mijn down zou wel van 30 naar 60 gaan en up van 2,5 naar 3 Mbps is goeie zaak voor de triple play basicers.
Kan me voorstellen voor de andere mensen dat het niet leuk is dat ze soms 5 € meer moeten betalen dan hun huidig abo met soms slechtere specificaties.
Benieuwd wanneer ik zal omgezet worden, want kheb al een docsis 3.0 modem, dus slechts mijn snelheid verhogen is alles wat ze moeten doen.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
dewie
Starter
Starter

hmm, ik ben op het eerste gezicht best tevreden.

Heb nu een fibernet xl shake aan volgende kosten: shake 77 euro + 14,53 euro (kabel abbo) = 91,53 euro
Als ik nu het whoppa abbo zou nemen zou ik het volgende betalen: whoppa 63,5 euro + digibox 8,2 euro = 71,7 euro

Lijkt me voor mij een besparing van 19,83 euro per maand, of vergeet ik nu ergens iets ?
Wat wel "veranderd" is de snelheid, van 150 mbit terug naar 120 mbit, maar die heb ik heus niet nodig, toch zeker niet voor 20 euro/maand extra te betalen.

en euh shevchenko, volgens mij ga jij +/- hetzelfde blijven betalen hoor. Op de telenet website staat duidelijk vermeldt dat er regio verschillen zijn, en dat de prijs op de site de maximum prijs is. Jij betaalt nu 13,5 euro kabel abbo en ik 14,53 euro al een verschil van 1,03 euro he
metal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Ik zie bij veel dat ze het HD-XL pack gratis hebben. Hoe zijn jullie daar aan geraakt? En gaat dit nog? Want daar staat discovery channel hd tussen. En die zou ik toch ook graag willen.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

dewie schreef:hmm, ik ben op het eerste gezicht best tevreden.

Heb nu een fibernet xl shake aan volgende kosten: shake 77 euro + 14,53 euro (kabel abbo) = 91,53 euro
Als ik nu het whoppa abbo zou nemen zou ik het volgende betalen: whoppa 63,5 euro + digibox 8,2 euro = 71,7 euro

Lijkt me voor mij een besparing van 19,83 euro per maand, of vergeet ik nu ergens iets ?
Wat wel "veranderd" is de snelheid, van 150 mbit terug naar 120 mbit, maar die heb ik heus niet nodig, toch zeker niet voor 20 euro/maand extra te betalen.

en euh shevchenko, volgens mij ga jij +/- hetzelfde blijven betalen hoor. Op de telenet website staat duidelijk vermeldt dat er regio verschillen zijn, en dat de prijs op de site de maximum prijs is. Jij betaalt nu 13,5 euro kabel abbo en ik 14,53 euro al een verschil van 1,03 euro he
Uw downloaddata verandert ook. 250/1250 wordt 150/750.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
shevchenko
Member
Member

Dat laatste had ik niet gezien, ivm die maximumprijs :-o Dusja ik kan ook tevreden zijn.

Ipv van hun shakes ieder jaar te veranderen zouden ze beter hun aanbod in sport eens opsplitsen.
Bij belgacom kon je indertijd een away abo nemen van je favoriete ploeg en dergelijke.

Hier wordt nogmaals aangetoond dat ze doen wat ze willen, en dusja OPENSTELLEN van dat netwerk en zsm.
tripkip
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 22 keer

Juist gebeld en volgens de klantendienst van Telenet zit het HD XL pakket niet gratis bij de verdoken 2P pakketten te vinden op deze pagina:
http://klantenservice.telenet.be/conten ... tale-tv-in
shevchenko
Member
Member

TiTanium schreef:
dewie schreef:hmm, ik ben op het eerste gezicht best tevreden.

Uw downloaddata verandert ook. 250/1250 wordt 150/750.
Dacht dat momenteel zo was.
Ach nog wat meer tijdens daluren dan :|

Dag 11 van je aanrekeningsperiode.
Huidig verbruik 24,33 GB (Laatste update gebeurde op 24/06/2013 om 19:41).
Status: Vrij gebruik
Je surft met volledige surfsnelheid.
Afhankelijk van je surfgedrag (tijdens drukke of minder drukke periodes) zul je tussen een verbruik van 163,70 GB en 721,17 GB als grootverbruiker opgemerkt worden.

Is wat er momenteel staat
tripkip
Plus Member
Plus Member

metal schreef:Ik zie bij veel dat ze het HD-XL pack gratis hebben. Hoe zijn jullie daar aan geraakt? En gaat dit nog? Want daar staat discovery channel hd tussen. En die zou ik toch ook graag willen.
Als je een shake hebt/had dan is/was dat gratis. Even bellen naar 015 66 66 66 dus.
metal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Kheb de fibernetshake. Kzal eens bellen dan

Net gebeld naar telenet, en het zijn exclusieve pakketten geworden. Dus je moet er nu 5.40€ voor betalen. Als het voor de ene gaat, moeten ze het voor de andere toch ook kunnen he. bende afzetters
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

shevchenko schreef:Betaal voor kabelabo 13,50€ +plus shake 56,50 dus totaal van 70€ plus daarbij nog gesprekken.

Heb eens met mijn factuur vergeleken, en het is je kabelabonnement dat goedkoper is dan bij mij (€10.32 ipv €12.02). Dat wil dus ook gewoon zeggen dat jouw Whoppa gewoon exact €70 zal kosten. Zie: http://klantenservice.telenet.be/conten ... gasearch=1 .
shevchenko
Member
Member

Tomby schreef:
shevchenko schreef:Betaal voor kabelabo 13,50€ +plus shake 56,50 dus totaal van 70€ plus daarbij nog gesprekken.

Heb eens met mijn factuur vergeleken, en het is je kabelabonnement dat goedkoper is dan bij mij (€10.32 ipv €12.02). Dat wil dus ook gewoon zeggen dat jouw Whoppa gewoon exact €70 zal kosten. Zie: http://klantenservice.telenet.be/conten ... gasearch=1 .
Thx, jammer om te horen dat er toch weer addertjes onder het gras zitten. :nono:
tripkip
Plus Member
Plus Member

Het is alsof de zenders van het HD XL pack verdwenen zijn... http://telenet.be/nl/digitale-tv
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

steve_jaspers schreef:heb net even wat stoom afgelaten op hun fbpost over hun "innovatieve product" (amai, moest bijna k*tsen toek ik het aan het typen was .. :bang: )

Ik ben sinds 2 maanden overgestapt naar een business shake M

60mbit down (vanaf september blijkbaar 80)
5mbit up
500GB harde limiet (maakt ni uit overdag of snachts of whatever ..)

Ik kan het iedereen warm aanbevelen !!!

ps: ik ben een gewone particulier, zonder btw nummer of wat dan ook, en heb me telefonisch laten overschakelen zonder probleem
Nice !

Ik ben altijd tegen een overstap geweest naar Telenet wegens "vrij" downloaden en poorten onder 1024 gesloten.
Maar als ik een Business Shake L zou kunnen nemen als particulier, dat ga ik toch eens nadenken.

Business Fibernet L heeft 80Mbit (120 vanaf september)

1TB volume en een vast IP.

Hieronder lees ik dat Business Fibernet met (geactiveerd) vast IP-adres poorten open zijn.
http://klantenservice.telenet.be/conten ... rt-telenet
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Voor de mensen die de persconferentie willen zien :

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
tripkip
Plus Member
Plus Member

Abusimbal schreef: Nice !

Ik ben altijd tegen een overstap geweest naar Telenet wegens "vrij" downloaden en poorten onder 1024 gesloten.
Maar als ik een Business Shake L zou kunnen nemen als particulier, dat ga ik toch eens nadenken.

Business Fibernet L heeft 80Mbit (120 vanaf september)

1TB volume en een vast IP.

Hieronder lees ik dat Business Fibernet met (geactiveerd) vast IP-adres poorten open zijn.
http://klantenservice.telenet.be/conten ... rt-telenet
Vergeet niet dat die prijzen zonder BTW en exclusief kabelkosten zijn...
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Het is duur ja, 107€, maar vast IP kost bij Belgacom 30€ extra.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
tom35
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 23 keer

Hoi,

Ik vind het redelijk degoutant hoe ver je moet gaan zoeken achter die datalimieten.
Heb hier ondertussen al 20 vensters open staan en als ik in deze thread geen rechtstreekse link had gevonden was ik er nog niet geweest.
Ze weten gewoon dat ze iets te verbergen hebben.
Ik zit bij BC op een 20Mb lijn en wil al lang over schakelen (dommel en dergelijke zijn geen alternatief vanwege VOIP) maar met dergelijke zogenaamde vrij downloadlimieten denk ik er niet aan.
Whopaa iedereen weg bij TN.

Tom
zerotol
Starter Plus
Starter Plus

Ik kan helemaal niet uit aan de ondoorzichtbare wirwar nu.

Kan iemand mij verklaren: als je een shake hebt van internet fibernet60 met digitale televisie, wordt je dan ook automatisch overgezet naar de formule met 100GB?

Dat zou toch werkelijk ongelofelijk zijn!
digishine
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

Enkel mensen die een 3 in 1 shake hebben worden automatisch overgezet naar de nieuwe Flop & Floppa.

Andere mensen met 2 producten in een shake worden niet overgezet tenzij je het zelf aanvraagt maar dan krijg je ook een telefoon nummer erbij.
zerotol
Starter Plus
Starter Plus

Dus ik blijf op FUP met mijn Fibernet 60?
Laatst gewijzigd door TiTanium 24 jun 2013, 21:22, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: FullQuote verwijderd.
digishine
Member
Member

Jep. voor jouw verandert er niets. enkel voor de mensen met een 3 in 1 shake
TiTanium
Moderator
Moderator

FibernetXL shake klanten worden normaal ook met rust gelaten. De fibernet shake klanten worden automatisch overgezet dacht ik.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
digishine
Member
Member

Jup dat is waar die hebben nog 150mbps en kunnen max 1250 downloaden lucky bastards :p
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Alleen de 2P klanten blijven ter plaatse trappelen of moeten zwaar in de buidel tasten om beter te krijgen. Persoonlijk ben ik hier niet tevreden mee, men DWINGT mensen om 3P te worden en wees maar gerust dat dit klanten gaat kosten. Het is jammer dat ik geen koperpaar liggen heb of ik had vandaag nog bij Belgacom getekend. In alle geval ga ik morgen navragen hoeveel dat de kabel trekken kost. Zo teleurgesteld ben ik in Telenet. Bij Belgacom krijg ik voor dezelfde prijs 50Mbit en onbeperkt en met wat zoekwerk is er volgens mij eveneens nog beter te vinden waar ze de klanten niet op stang jagen die maar 2 producten van hen afnemen.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

digishine schreef:Andere mensen met 2 producten in een shake worden niet overgezet tenzij je het zelf aanvraagt maar dan krijg je ook een telefoon nummer erbij.
DIt is niet correct. Ze gaan proberen van je een Whoppa/Whop aan te smeren, maar je kan wel degelijk ook nog opteren voor 2P zonder telefoon: http://klantenservice.telenet.be/conten ... tale-tv-in . Bereid je echter wel voor op een typische helpdesk experience, want blijkbaar is hun helpdesk maar weer half op de hoogte.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

digishine schreef:Jup dat is waar die hebben nog 150mbps en kunnen max 1250 downloaden lucky bastards :p
Maar we betalen wel opmerkelijk meer dan de huidige whop(pa) tarieven. De kans bestaat erin dat ik zal overschakelen naar het whoppa plan. Zelf wel even afwachten wat de situatie word voor XL klanten of na de heisa eens contact opnemen met de klantendienst, of als ik een mailtje zie passeren van telenet.

to be continued ...... :?
TiTanium
Moderator
Moderator

Dat we wel wat meer betalen klopt, maar we hebben 2GB webruimte, 20 mailboxen, security pack erbij en etc..., hetgeen je extra hebt verklaart wel de meerprijs. Ik downgrade niet, ik blijf bij die fibernet XL. 150/750 moet ik hier niet gebruiken met de streaming diensten die hier in huis staan!
iNFERNiS
Member
Member

ma lol, trekken ze die upload nog wa omlaag ipv hoger :lol:
Laatst gewijzigd door iNFERNiS 24 jun 2013, 23:37, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

wat mij onmiddelijk opviel:

de prijzen zijn nu INCLUSIEF het kabelabonnement, en het staat er zelfs duidelijk bij vermeld!
komt dat tegen, die nieuwe kerel daar in mechelen is precies nog van zin transparant te zijn? :)
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

TiTanium schreef:Dat we wel wat meer betalen klopt, maar we hebben 2GB webruimte, 20 mailboxen, security pack erbij en etc..., hetgeen je extra hebt verklaart wel de meerprijs. Ik downgrade niet, ik blijf bij die fibernet XL. 150/750 moet ik hier niet gebruiken met de streaming diensten die hier in huis staan!
overschakelen van XL naar whoppa is voor elk een persoonlijke keuze. Wat ben je met 20 mailboxen als je er maar 5 gebruikt en google of andere de bovenhand nemen. De 2 GB webruimte is ook geen hoogvlieger gezien de beperkingen de ze hanteren, en het security pack heb je in vele gratis versies ook ter beschikking.
Streaming diensten is denk ik wel de enige denkbare reden om de hoge datavolumes te behouden, maar de whoppa hanteert wel een FUP, dus meer dan 750 GB is dus wel mogelijk.
punk
Pro Member
Pro Member
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Net even naar dit ( ) filmpje van de persconferentie gekeken. Ik heb heeeeeel veel het woord transparantie gehoord.
Dan ga ik eens naar de website kijken dacht ik even. Probeer eens te vinden welke zenders ze aanbieden voor tv. Ik durf er grof geld opzetten dat iemand die niet een beetje mee is met de electronica van tegenwoordig niks maar dan ook niks begrijpt van die website.
Het minste dat je een beetje meer specifieke info wil moet je enkele (logische en onlogische) clicks doen.

Ok ja het feit dat ze de prijs van het kabelabonnement niet meer verstoppen is goed!
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Die whoppa FUP heeft een onderlimiet van 250GB, en een bovenlimiet van 750GB. Een héél verschil met fibernetxl, wat een bovenlimiet heeft van 1250GB.

Telefonie = EDPnet + OVH
R3ap4r
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 15 keer

Zojuist alle stappen ondernomen om over te schakelen van Fibernet60 Shake (internet+TV)
naar Whoppa via online diensten (Beste Paljas we hebben goed nieuws voor u .... linkje)

Na al het gebruikelijke gezever, pasnummertje invullen enzo....
tot de belangerijkere dingen, Whoppa combi nemen zoals ik het nu heb.

Effe FRee Phone Mobile afvinken die standaard stond aangevinkt, geen probleem.
Even over de Opmerking 1 onder Whoppa bekijken, installatie zal je niet zien als je modem voldoet.

Ik krijg toch wel dat scherm voor self start, en die andere opties waar het me 75€ zal kosten voor een teletrut technieker,
en een schoon tabelletje voor in te vullen waar en wanneer.

Ga ik ff checken of m'n modem niet voldoet( zoals ze voorschrijven), wat blijkt, DOCSIS 3.0 modem.

Ga ik terug effe over "vragen bijn deze bestelling", doodleuk, je kan pas vragen versturen als je je bestelling bevestigd hebt.....

Hallo, van't kaske naar de muur.

Dan krijg ik in't oog, rechts bij de opsomming van de reeds bestelde (en niet bestelde) goederen, dat plotseling dat telefonie
gedoe er terug tussenstaat (afgevinkt in de vorige stap...., weliswaar gratis, maar ik moet het NIET hebben)

Dus moet ik online eerst alles bevestigen, DAN pas m'n vraag stellen (ik voldoe dus ik heb geen technieker nodig, en geen 75€ "aan m'n kloten")
en die zogezegde "online korting van 20€" zal ook door m'n neus geboord worden.

Of zie ik dit volledig verkeerd? is er nog iemand met dezelfde formule die dit eens kan proberen?

Fibernet 60 Shake, Internet+TV only...
Afbeelding
dotslasher
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

ben ik nu de enigeste die de site van Telenet zeer lelijk en onoverzichtelijk vind?
En voor mensen die enkel 2P willen is dit ook geen aantrekkelijk aanbod.

Vind dit serieuze achteruitgang.
Loeri
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
Bedankt: 26 keer

De site valt mee, maar voor idd bvb tv + internet te nemen is het even zoeken!
http://klantenservice.telenet.be/conten ... gasearch=1

Nu nog zoeken hoe je het aan die prijs kan bestellen..
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Hmmm zo overzichtelijk is deze niet echt. Vorige versie was beter in mijn ogen

Telefonie = EDPnet + OVH
R3ap4r
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 15 keer

Loeri schreef:De site valt mee, maar voor idd bvb tv + internet te nemen is het even zoeken!
http://klantenservice.telenet.be/conten ... gasearch=1

Nu nog zoeken hoe je het aan die prijs kan bestellen..
Daar was ik dus ook terecht gekomen, en dan begint het verhaaltje.....
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”