Telenet homegateway: wifi problemen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Jrddobbe
Starter
Starter

Hallo,

Ik heb al sinds het begin problemen met mijn telenet wifi. De router voor draadloos internet die bij ons werd geïnstalleerd is een CBN router. Van zodra er een iet of wat recent toestel met ons wifi wil contacteren geeft dat problemen:

Dell Latitude laptop (Toestel nieuw in maart 2013): Het connecteren met wifi was mogelijk maar viel steeds na 1 minuut verbinding uit. Ik heb hiervoor herhaaldelijk naar telenet gebeld. Het enige dat ze mij vertelden is dat hun signaal werkt en dat het dus een fout is van de producent. Na het afschuimen van fora op het internet ben ik tot de constatatie gekomen dat telenet zijn CBN router de software van mijn netwerk kaart niet aankon. De oplossing was dat ik de driver van mijn netwerk kaart heb moeten downgraden. (Fout van de producent? De sloebers maken nieuwe software!!!!! :nono: )

Samsung Galaxy 3S (Toestel nieuw in juli 2012): Het connecteren met ons telenet wifi thuis werkt prima maar na bepaalde handelingen valt dit uit. Wat deze handelingen zijn heb ik nog niet kunnen achterhalen. Wat wel duidelijk is, is dat ik soms na 2, soms na 10 min of soms na langer dan een uur het wifi de verbinding verliest en ik opnieuw dien te connecteren. Een vriend met hetzelfde toestel en router heeft hetzelfde probleem.

Ipad Mini 6.1.3. (Toestel nieuw in februari 2013): Het connecteren van de ipad mini met het telenet wifi bij ons thuis lukt welgeteld een fractie van een seconde. Daarna valt het uit. Wat ik ook probeer, niets werkt. Om met de ipad mini op internet te geraken hebben we telenet homespot moeten aanzetten en nu zitten we zelf op telenet homespot (van de buren veronderstel ik).

Ik heb al vanalles geprobeerd in de instellingen van 'Mijn Telenet' tot vervelens toe. Het bellen naar de klantendienst lost niets op. De laatste keer dat ik belde vertelde de man me dat het internet werkt. Ik bevestigde hem dat het internet werkt maar dat hun router niet naar behoren werkt maar dat leek hij tot mijn grote frustratie niet te snappen. Eerst wou hij het op de modem steken, tot wanneer hij besefte dat die er bij mij niet tussenzit. Dan stak hij het op mijn Basic internet dat niet zoveel toestellen aankan (wat niet klopt want we surfen met max 2 tegelijk en ze hebben allen een local unieke IP --> het mag vertragen maar niet uitvallen) Vervolgens kwam hij tot de conclusie dat de router goed werkt want de laptop (met gedowngrade netwerk driver) kan op internet. :bang:

Wat mij betreft lijkt het probleem duidelijk: die CBN router ondersteunt geen recente toestellen/netwerkkaarten en kan mijn probleem opgelost worden door een nieuwe (up-to-date) router. Daarom 2 vragen aan de pro's op dit forum :-)
1. Kan je bevestigen, als je mijn uitleg leest, dat het probleem dus weldegelijk de CBN router is?
2. Wat kan ik doen om deze router te laten veranderen, wetende dat telenet er alles aan doet om de schuld/werk af te schuiven?

Alvast dank voor je reactie!
Grtn,
Een :evil: (en bijna ex-)telenet klant...
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

Uw vraag staat hier eigenlijk verkeerd. Uw vraag is niet relevant voor dit specifieke topic.
Misschien beter een nieuw topic aanmaken, zodat de mods dit kunnen verwijderen?

[Mod Edit] afgesplists, bedankt voor de moderatie tip
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Jrddobbe schreef:1. Kan je bevestigen, als je mijn uitleg leest, dat het probleem dus weldegelijk de CBN router is?
Niet echt nee... je zou ook kunnen stellen dat het probleem in de toestellen zelf zit... bewijs is dat wanneer je een andere driver neemt voor je Dell (hebben ze trouwens geen change log, of heb je al contact opgenomen met hen ?) het plots wel werkt (hierboven lees je trouwens ook mensen die totaal geen probleem hebben). Ik zie ook niet meteen het verband met een "recent" toestel... de WIFI standaard is al een hele tijd stabiel dus waarom zou een recent toestel plotseling anders reageren.
Jrddobbe schreef:2. Wat kan ik doen om deze router te laten veranderen, wetende dat telenet er alles aan doet om de schuld/werk af te schuiven?
Problemen als deze zijn vrij complex... en totaal boven de capaciteiten van de helpdesk medewerkers. Deze laatste volgen gewoon een stomme flowchart en als je probleem er niet in past heb je pech. Voor je trouwens een andere router vraagt... ben je zeker dat het daar wel mee zal werken, ken je iemand die dergelijk model heeft ?
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
Bedankt: 102 keer
Provider

Hier thuis geen enkel probleem met de wifi verbonden toestellen zoals, een yarvik tablet, childpad van archos(kinder ipad), netbook, notebook en een desktop met wifi D-link usb-stick en 2 Gsm's van samsung.
Mijn persoonlijke desktop is bedraad aangesloten. Al de andere toestellen zijn via wifi verbonden en hebben nooit een disconnect.

grts
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
xayana
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

Heb je je Galaxy S3 al een update gegeven naar de laatste androidversie 4.1.2?
cavecat
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Hello,

Ivm je router/modem : Staan je instellingen correct in de router ? WPA2/PSK met AES encryptie zou het moeten zijn.

Gebruik je de 5Ghz of de 2.4Ghz band ?
(Zet in Mijn Telenet beide radio's aan en geef het netwerk manueel een verschillende naam en beveiligingscode , zo kan je gaan testen)
Staat je kanaalbreedte op 20Mhz ?

Heb je al eens met inSSIDer of iets dergelijks de WiFi situatie bekeken qua netwerken in de buurt ?
Wat je vertelt qua verbreken van de verbinding kan ook voorkomen door "storing" van andere netwerken in de buurt.

Br,
D. Hasselhoff
Floris Bakker for president!
Synman
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 12 keer

Hebben andere personen met hun toestel al eens bij u thuis getest op de connectie? Hadden zij dezelfde problemen als jij? Dan maf telenet langskomen en de router vervangen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”