Ik heb al sinds het begin problemen met mijn telenet wifi. De router voor draadloos internet die bij ons werd geïnstalleerd is een CBN router. Van zodra er een iet of wat recent toestel met ons wifi wil contacteren geeft dat problemen:
Dell Latitude laptop (Toestel nieuw in maart 2013): Het connecteren met wifi was mogelijk maar viel steeds na 1 minuut verbinding uit. Ik heb hiervoor herhaaldelijk naar telenet gebeld. Het enige dat ze mij vertelden is dat hun signaal werkt en dat het dus een fout is van de producent. Na het afschuimen van fora op het internet ben ik tot de constatatie gekomen dat telenet zijn CBN router de software van mijn netwerk kaart niet aankon. De oplossing was dat ik de driver van mijn netwerk kaart heb moeten downgraden. (Fout van de producent? De sloebers maken nieuwe software!!!!!

Samsung Galaxy 3S (Toestel nieuw in juli 2012): Het connecteren met ons telenet wifi thuis werkt prima maar na bepaalde handelingen valt dit uit. Wat deze handelingen zijn heb ik nog niet kunnen achterhalen. Wat wel duidelijk is, is dat ik soms na 2, soms na 10 min of soms na langer dan een uur het wifi de verbinding verliest en ik opnieuw dien te connecteren. Een vriend met hetzelfde toestel en router heeft hetzelfde probleem.
Ipad Mini 6.1.3. (Toestel nieuw in februari 2013): Het connecteren van de ipad mini met het telenet wifi bij ons thuis lukt welgeteld een fractie van een seconde. Daarna valt het uit. Wat ik ook probeer, niets werkt. Om met de ipad mini op internet te geraken hebben we telenet homespot moeten aanzetten en nu zitten we zelf op telenet homespot (van de buren veronderstel ik).
Ik heb al vanalles geprobeerd in de instellingen van 'Mijn Telenet' tot vervelens toe. Het bellen naar de klantendienst lost niets op. De laatste keer dat ik belde vertelde de man me dat het internet werkt. Ik bevestigde hem dat het internet werkt maar dat hun router niet naar behoren werkt maar dat leek hij tot mijn grote frustratie niet te snappen. Eerst wou hij het op de modem steken, tot wanneer hij besefte dat die er bij mij niet tussenzit. Dan stak hij het op mijn Basic internet dat niet zoveel toestellen aankan (wat niet klopt want we surfen met max 2 tegelijk en ze hebben allen een local unieke IP --> het mag vertragen maar niet uitvallen) Vervolgens kwam hij tot de conclusie dat de router goed werkt want de laptop (met gedowngrade netwerk driver) kan op internet.

Wat mij betreft lijkt het probleem duidelijk: die CBN router ondersteunt geen recente toestellen/netwerkkaarten en kan mijn probleem opgelost worden door een nieuwe (up-to-date) router. Daarom 2 vragen aan de pro's op dit forum

1. Kan je bevestigen, als je mijn uitleg leest, dat het probleem dus weldegelijk de CBN router is?
2. Wat kan ik doen om deze router te laten veranderen, wetende dat telenet er alles aan doet om de schuld/werk af te schuiven?
Alvast dank voor je reactie!
Grtn,
Een