hallo,
ik heb een probleem met mijn netwerk instelling.
ik wil een netwerk instellen voor 2 computers die bijden voorzien zijn van WIN XP. en allebij conectie maken via hub
nu: de 2computers zie ik allebij bij mijn netwerklok lokatie en het lukt ook om in de gedeelde mappen te gaan kijken (ze bezitten alle 2 de naam mshome)
maar wat me niet lukt is dat mijn klient comp verbinding kan maken via het netwerk met mijn host comp, (die op internet aangesloten is via modem)
voordien heb had ik comp a voorzien als host en comp b als client
maar nu echter door verplaatsings redenen moet comp b host worden en comp a client (snap je ???)
ik heb al talloze instelling geprobeert maar het lukt me steeds niet ik het zelf bij internet opties > verbinding , de instellingen proberen wijzigen en bij inbellen voor particulier of virtuele netwerken staat enkel mijn alcatel modem zichtbaar. onderaan bij verbinding kan ik LAN instellingen aanduiden, onder rubriek LAN bij mijn verbindingen staat: instellingen van internet explorer automatische overnemen.
als de host comp nu op internet zit en ik probeer open bij de client comp mijn internet explorer vraagt deze steeds om verbinding te maken via alcatel modem. ik heb deze al eens verwijderd of uitgeschakeld als standaart verbinding maar als ik dan op internet probeer blijft mijn internet explorer gewoon offline
ik kan het probleem echt niet vinden
hopelijk kunnen jullie mij verder helpen
het probleem kan niet heel erg groot zijn denk ik omdat het voordien al gelukt is, ....
thx
netwerk problemen
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Je wil dus je client via de host op internet krijgen? Of is er iets in het netwerk dat niet werkt? Want het is redelijk verwarrend omschreven hoor.
Volgens mij moet je op de host gewoon ICS opzetten. Meer info kan je hier vinden.
Cheers
Volgens mij moet je op de host gewoon ICS opzetten. Meer info kan je hier vinden.
Cheers
ja ik weet het het is wat verwarrend maar dus kort
de bedoeling is dat comp a en comp b tesamen op het internet kunnen via een hub (dit is mij voordien gelukt maar nu niet meer, ik heb deze instellingen vroeger aangemaakt via xp in thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk opstellen)
comp a: moet nu zijn: host
comp b: moet nu zijn: client
comp a: aangesloten met internet
comp b: ook alcatel modem geinstalleerd maar deze moet via hub verbinding maken met comp a
comp a: was vroeger client
comp b: was vroeger host
comp a: ziet comp b in netwerk
comp b: ziet comp a in netwerk
comp a: gaat op internet
comp b: kan via het netwerk geen verbinding maken met comp a om op het net te surfen
de bedoeling is dat comp a en comp b tesamen op het internet kunnen via een hub (dit is mij voordien gelukt maar nu niet meer, ik heb deze instellingen vroeger aangemaakt via xp in thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk opstellen)
comp a: moet nu zijn: host
comp b: moet nu zijn: client
comp a: aangesloten met internet
comp b: ook alcatel modem geinstalleerd maar deze moet via hub verbinding maken met comp a
comp a: was vroeger client
comp b: was vroeger host
comp a: ziet comp b in netwerk
comp b: ziet comp a in netwerk
comp a: gaat op internet
comp b: kan via het netwerk geen verbinding maken met comp a om op het net te surfen
-
- Administrator
- Contacteer:
- trobbelke
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
"Internet Connection Sharing" (kortweg ICS) Wizard uitvoeren op comp A, daarna comp B instellen (weet het niet meer vanbuiten, heb hier router staan, is veel gemakkelijker) probeer eens met een Gateway op te geven bij TCPIP (waarbij IP adres van comp A de Gateway is)
Geplaatst: Di Aug 03, 2004 22:36 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
"Internet Connection Sharing" (kortweg ICS) Wizard uitvoeren op comp A, daarna comp B instellen (weet het niet meer vanbuiten, heb hier router staan, is veel gemakkelijker) probeer eens met een Gateway op te geven bij TCPIP (waarbij IP adres van comp A de Gateway is)
antwoord:
waar moet vind ik die tcpip juist?
en ip?
gateway voor wat staat dit juist
thx
--------------------------------------------------------------------------------
antwoord:
waar moet vind ik die tcpip juist?
en ip?
gateway voor wat staat dit juist
thx
-
- Erelid
- Contacteer:
Sub Zero schreef:Je wil dus je client via de host op internet krijgen? Of is er iets in het netwerk dat niet werkt? Want het is redelijk verwarrend omschreven hoor.
Cheers
Zoals Sub Zero schrijft
Meer info kan je
hier vinden.
Greetz
Weetgraag
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
"Carpe Diem"