MMS van Mobistar naar Proximus

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Mijn vriendin heeft sinds een week een Lumia 620. Het toestel werkt perfect, op een detail na. Ze kan geen MMS berichten sturen naar mij.
Ik heb de instellingen dan maar manueel toegevoegd zoals ze op de website staan = gevolg: telkens verzending mislukt :bang:
Dan maar terug de oude instellingen activeren en eens een MMS naar zichzelf sturen (op aanraden van de Mobistar winkel). Dat lukte verbazend genoeg. Nadien een naar mij verzonden en deze kwam verbazend genoeg ook binnen de 5 minuten aan. Opgelost zou je zo denken. Niet dus!
Dat is de enige MMS die ooit is toegekomen bij mij, ondertussen worden wel alle MMS berichten aangerekend van haar belkrediet :bang:
Bel ik naar Mobistar dan kom ik niet verder dan "Je moet naar 1910 bellen meneer, dan kan je dat activeren". Daar krijg je dan een uitleg over hoe je het via #123# moet doen maar dat maakt geen enkel verschil.

Nog ideeën? Ik zeg haar al een tijd om over te stappen naar een andere provider, maar ze durft niet omdat bij haar thuis iedereen Mobistar heeft :roll:

Een MMS getest naar haar zus en die kwam ook toe. Het probleem lijkt dus vooral tussen Mobistar en Proximus te zitten. Aangezien het niet de eerste problemen zijn met haar Mobistar kaart gok ik dat het daar nu ook weer van hetzelfde zal zijn.
MMS berichten van mij naar haar komen wel toe. Met SMS is er geen enkel probleem.

Men neemt snel op op de klantendienst en is altijd vriendelijk in de winkel (soms te opdringerig om een abonnement te slijten maar kom), maar echte hulp heb ik nog niet gehad. Vandaar dat ik hier eens informeer. Geen idee of Mobistar ook zo een forumverantwoordelijke heeft die kan helpen.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Heel de familie overschakelen?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Kzal u t adres geven, ge moogt eens proberen ;)
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

WhatsApp gebruiken ? Is ook een workaround, maar multiplatform en goedkoper dan mms.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Whatsapp trekt op niks op Windows Phone. Ook geen zin mijn/haar contactenboek naar een externe server te versturen en dan kan ze evengoed via mail doorsturen (want sms heeft ze toch onbeperkt gratis, dus daar moet het al niet voor). We zijn niet op zoek naar alternatieven, ze wil gewoon af en toe een MMS kunnen sturen ;) De prijs doet er niet zoveel toe want behalve aan sms-parkeren en een mms nu en dan gaat haar belkrediet niet op, ze heeft inmiddels ook een goede 90 euro er op staan. Daarom dat ze momenteel ook internet pakketjes koopt met haar belkrediet, aangezien het haar eerste stappen online zijn met een smartphone en dus een abonnement/herlaadkaart met data nog geen nut heeft :)
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”