[ervaringen] scart naar HDMI upscaler

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer
Provider

Ik heb een DVD-speler, externe DVB-T (niet DVB-T2 , enkel vrije zenders) en Telenet HD digicorder. LCD tv 81cm scherm.

De vraag;
Een scart naar HDMI upscaler; werkt dat?

Ik heb gekocht - SKU: 129829
https://dx.com/p/scart-hdmi-to-hdmi-vid ... ack-129829
optie voor diverse resoluties als ouput en ook een een andere HDMI door te lussen met schakelknop.+ audio uitgang. ook nodig sku 3529 (euro-stekker)

Aangesloten op de DVD-speler en de beelden vergeleken met scart en het toestel ertussen. En ook eens met de DVB-T ontvanger.

Mijn ervaring is; het verschil is vrij duidelijk en kan ik echt globaal goed noemen. Natuurlijk is het niet zo goed als de HD van de digicorder. Maar ik kan het echt plaatsen - logisch eigenlijk - tussen SD en HD. Vooral goede gewoon SD beelden zijn zeer goed, zoals het journaal. Maar ook bij oudere bronopnames is het effect positief.

Soms loopt wel mis; ik heb gezichten gezien die in een soort van roze flux stonden, duidelijke faling van het digitaal getover. En bij wielrennen het grijs van de kiezelstenen van de voorbij zoevende weg waar ook zaken misliepen.

Maar dat is dan echt uitzonderlijk.

Men kan zich vragen stellen of het wel zinvol is aangaande kostprijs zo'n toestel te kopen tegenover een DVB-T ontvanger met een HDMI uitgang of een blu-ray speler met DVD upscaling functie.

In ieder geval; dit ding werkt én men kan het tussen diverse toestellen plaatsten tegenover een toestel met ingebouwde functie.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer
Provider

Voor die prijs kan ik me moeilijk inbeelden dat er hoogwaardige beeldverwerking kan verwacht worden...

Iedere HDTV met een scart ingang heeft trouwens een ingebouwde upscaler (want uw scherm heeft immers 1920x1080 pixels!). Dus als je een toestel uit de hogere range hebt, zal die ingebouwde upscaler zeker beter zijn dan dit hier.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”