Eigen email server
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 14 keer
Ik zou een eigen mailserver willen en geen gebruik meer maken van gmail.
Momenteel gebruik ik gmail apps in combinatie met een eigen domeinnaam waarbij ik de DNS beheer via de domeinnaamhost.
Nu vroeg ik me af of het moeilijk is om zelf een email server te starten vanop een Telenet internet aansluiting? Ik zou eventueel naar Telenet business overschakelen moest dit niet anders kunnen (statisch IP)
Ik las over het Synology DiskStation waarvan je gemakkelijk een mail server kunt maken.. maar is dit wel een goed idee?
(http://www.synology.fr/support/tutorial ... d=448#t1_1)
Ik zou dan ook een fallback server moeten instellen?
Zijn er nog gemakkelijke manieren om een eigen mailserver te beginnen? Er bestaan geen plug n play mail servers? Ik neem aan dat verschillende mensen hier een mailserver hebben op het forum, wat gebruiken jullie?
Ik zou gerust een kleine investering willen doen, het gaat maar om een 10-tal users.
Momenteel gebruik ik gmail apps in combinatie met een eigen domeinnaam waarbij ik de DNS beheer via de domeinnaamhost.
Nu vroeg ik me af of het moeilijk is om zelf een email server te starten vanop een Telenet internet aansluiting? Ik zou eventueel naar Telenet business overschakelen moest dit niet anders kunnen (statisch IP)
Ik las over het Synology DiskStation waarvan je gemakkelijk een mail server kunt maken.. maar is dit wel een goed idee?
(http://www.synology.fr/support/tutorial ... d=448#t1_1)
Ik zou dan ook een fallback server moeten instellen?
Zijn er nog gemakkelijke manieren om een eigen mailserver te beginnen? Er bestaan geen plug n play mail servers? Ik neem aan dat verschillende mensen hier een mailserver hebben op het forum, wat gebruiken jullie?
Ik zou gerust een kleine investering willen doen, het gaat maar om een 10-tal users.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Mijn eerste vraag is, waarom wil je weg van gmail?
En de tweede vraag, zie je office 365 zitten?
En de tweede vraag, zie je office 365 zitten?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- xming
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 47 keer
Een MTA + MDA en pop3/imap opzetten is niet moeilijk maar toch niet echt plug&play. Je kan postfix/exim/senmail/qmail gebruiken voor MTA+MDA en devocot voor pop3/imap.
Andere mogelijkheid is zimbra, zafara of scalix gebruiken, er zijn appliances van die dingen. Static IP is niet noodzakelijk voor je thuis, je kan ook een VPS huren die dan SMTP rourteert, of iemand vinden die dat wilt doen voor je.
Andere mogelijkheid is zimbra, zafara of scalix gebruiken, er zijn appliances van die dingen. Static IP is niet noodzakelijk voor je thuis, je kan ook een VPS huren die dan SMTP rourteert, of iemand vinden die dat wilt doen voor je.
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Als je je mail wilt laten thuis toekomen (op zijn NAS dus) is een fixed IP wel nodig. Maar zoals men zegt huur ergens een simpele vps met 256MB of 512MB ram (offer.fusa.be, edis.at, transip.eu, ...) en je kan beginnen spelen zonder dat je jouw lijn moet updaten naar een zwaardere telenetlijn. Het zal je in elk geval een pak goedkoper uitkomen. Wil je puur weg van gmail omwille van je privacy, maar wil je europese/belgische hosters nog een kans geven (daar deze wel gebonden zijn aan privacywetgevingen en niet alle de usa) dan kan je voor een 10-tal euro per jaar wel ergens webhosting krijgen waar je ook je mail kan onderbrengen.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Ik zie niet veel redenen om zelf nog een email server op te zetten.
Zoek een goed hosting bedrijf, betaal een paar euro per jaar en problem solved.
Zelf gebruik ik Versio waar je voor het kleinste abonnement inclusief onbeperkt emailadressen 0,5 euro per maand betaalt.
http://www.versio.be/webhosting.php
Zelf gebruik ik Versio waar je voor het kleinste abonnement inclusief onbeperkt emailadressen 0,5 euro per maand betaalt.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 757 keer
Ik wel, als het om privacy redenen is, is er maar 1 goede oplossing, en dat is een eigen mailserver. Encrypted mail werkt niet, want de verzender is degene die die met jouw public key moet encrypten, en dat is er voor de meesten al ver over. Dus aangezien mail security via encryptie afhangt van de goodwill van iedereen die met jouw mailt, is dat dus een zeeeer beperkte oplossing.Astralon schreef:Ik zie niet veel redenen om zelf nog een email server op te zetten.
Blijft over: mail server zelf hosten, of, indien dat echt niet gaat, de noodoplossing om via pop3 binnenhalen (kan je wel nooit gebruik maken van webmail).
[

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 683 keer
- Bedankt: 156 keer
Synology ondersteunt webmail.
Providers zoals Dyndns hebben mail-services dat ze jouw mail ontvangen en doorsturen naar jouw dynamische adres op een andere poort dan poort 25.
Die services kosten ook geld maar minder dan een fixed adres.
Goedkoopste manier lijkt me ook een hosting provider en dan de mail binnenhalen via pop3. Nadien kan je de mails beschikbaar maken via imap of webmail.
Providers zoals Dyndns hebben mail-services dat ze jouw mail ontvangen en doorsturen naar jouw dynamische adres op een andere poort dan poort 25.
Die services kosten ook geld maar minder dan een fixed adres.
Goedkoopste manier lijkt me ook een hosting provider en dan de mail binnenhalen via pop3. Nadien kan je de mails beschikbaar maken via imap of webmail.
-
- Elite Poster
Welke privacy voordelen heb je als je zelf lokaal host t.o.v. een (virtuele) mail server in een data center?ITnetadmin schreef:Ik wel, als het om privacy redenen is, is er maar 1 goede oplossing, en dat is een eigen mailserver.
-
- Pro Member
Ik denk dat de reden waarom minder belangrijk is, ik zou gewoon willen weten of het praktisch haalbaar is met een telenet verbinding, of zou ik beter een business abo nemen?
Ik dacht ook dat die synology DS gemakkelijk te configureren zou zijn, heeft iemand hier op dit forum ervaring mee? Ik zag ook de "iNode" (http://www.easybow.nl/iNode/ ; dit zou ongeveer hetzelfde zijn als de synology DS NAS..
Ik dacht ook dat die synology DS gemakkelijk te configureren zou zijn, heeft iemand hier op dit forum ervaring mee? Ik zag ook de "iNode" (http://www.easybow.nl/iNode/ ; dit zou ongeveer hetzelfde zijn als de synology DS NAS..
-
- userbase crew
Sorry, ik zei "eigen", niet "lokaal", hoewel dat idd nog het beste is.Astralon schreef:Welke privacy voordelen heb je als je zelf lokaal host t.o.v. een (virtuele) mail server in een data center?ITnetadmin schreef:Ik wel, als het om privacy redenen is, is er maar 1 goede oplossing, en dat is een eigen mailserver.
Mails die doorgestuurd worden zijn "transitory", een webmail box kan op elk moment zijn inhoud prijsgeven. Een eigen server zorgt voor een kleiner doelwit dan bv gmail of dergelijke. Dus TomG, hoewel je gelijk hebt, is de lengte van exposure ook belangrijk. Een mail in transit is minder vulnerable dan een mailbox die ergens maandenlang zit met AL je mails in.
Hoe meer in eigen beheer, hoe beter, maar intrinsiek kan je met een server in eigen beheer ook al veel doen. Al ben je uiteindelijk privacy gewijs best af met alles in eigen beheer.
[

-
- Elite Poster
Dus een mail server bij een hosting bedrijf is volgens jou per definitie onveiliger dan je eigen mail server.
Ik heb nog altijd geen antwoord waaom dat zo is
Ik heb nog altijd geen antwoord waaom dat zo is

-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Inderdaad... er zijn gewoon meerdere partijen die je mailbox zouden kunnen inzien/copieren.Astralon schreef:Dus een mail server bij een hosting bedrijf is volgens jou per definitie onveiliger dan je eigen mail server.
Zoals ITnetadmin aangeeft is dat statistische data... een collectie van al je mails (daar waar sniffing bijvoorbeeld louter mails in transit kan vrijgeven).
Met eens standaard abonnement is poort 25 geblokkeerd en heb je trouwens geen vast IP. Je moet dus een beroep doen op andere services welke forwarding doen op een andere poort. Met een business abonnement heb je dat probleem niet... het is dus een soort kosten/baten analyse die je moet maken.Michaelv schreef:ik zou gewoon willen weten of het praktisch haalbaar is met een telenet verbinding, of zou ik beter een business abo nemen?
Ik draai trouwens m'n eigen mailserver op een Fibernet zonder enig probleem... al komt m'n mail gewoon toe op een gehoste server waar ik constant de mail van poll en lokaal terug injecteer.
-
- Pro Member
Bij een business abo moet ik dan direct een van de duurdere nemen met een vast IP; bij business abo's met variabel IP is de poort 25 ook geblokkeerd (http://klantenservice.telenet.be/conten ... rt-telenet)
Valt dit dan echt niet te omzeilen; zoals dyndns bijvoorbeeld, of no-ip? Kan ik niet vragen om die poort specifiek open te zetten op een particulier abonnement?
Het feit dat je dan een externe webhost/gehoste server gebruikt; zorgt er dan niet voor dat er een 'extra' stap is waardoor privacy toch niet optimaal is?
Valt dit dan echt niet te omzeilen; zoals dyndns bijvoorbeeld, of no-ip? Kan ik niet vragen om die poort specifiek open te zetten op een particulier abonnement?
Wat bedoelt u hier mee? Ik heb mijn domeinnaam geregistreerd bij domaindiscount24.com; daar heb ik dan ook de DNS (gratis) bij om alles te configureren.Je moet dus een beroep doen op andere services welke forwarding doen op een andere poort.
Via fibernet gebruik je dan een dienst zoals Dyndns, om je dynamisch IP een vaste naam te geven? En dan forward je je mail van de gehoste server via POP3 naar je eigen mail server thuis? En mails versturen doe je dan terug via smtp van de gehoste server?Ik draai trouwens m'n eigen mailserver op een Fibernet zonder enig probleem... al komt m'n mail gewoon toe op een gehoste server waar ik constant de mail van poll en lokaal terug injecteer.
Het feit dat je dan een externe webhost/gehoste server gebruikt; zorgt er dan niet voor dat er een 'extra' stap is waardoor privacy toch niet optimaal is?
-
- Deel van't meubilair
Inderdaad... TN wil hier duidelijk veel centen zien voor wat eigenlijk een basis dienst verlening zou moeten zijn.Michaelv schreef:Bij een business abo moet ik dan direct een van de duurdere nemen met een vast IP; bij business abo's met variabel IP is de poort 25 ook geblokkeerd (http://klantenservice.telenet.be/conten ... rt-telenet)
Nee (tenzij met specifieke betalende diensten) en nee.Michaelv schreef:Valt dit dan echt niet te omzeilen; zoals dyndns bijvoorbeeld, of no-ip? Kan ik niet vragen om die poort specifiek open te zetten op een particulier abonnement?
Aangezien je eigen mailserver niet te bereiken is op poort 25 zal je deze op een andere poort moeten plaatsen... bijvoorbeeld 2525. Aangezien echter andere mailservers dit niet weten en steeds op poort 25 trachten mail af te leveren kan je ergens een dienst ("smtp redirection") huren welke een soort van relay doet. Je zal hun server dus moeten opgeven als MX-record, zij luisteren op poort 25 en sturen deze data dan door naar jou server op poort 2525.Michaelv schreef:Wat bedoelt u hier mee? Ik heb mijn domeinnaam geregistreerd bij domaindiscount24.com; daar heb ik dan ook de DNS (gratis) bij om alles te configureren.
Nee, zoals ik al aangaf ga ik de mails halen op een hosted mail server (dit is het tegenovergestelde van de vorige vraag en heeft als voordeel dat je dus geen speciale services nodig hebt) dmv. software die ik zelf geschreven heb.Michaelv schreef:Via fibernet gebruik je dan een dienst zoals Dyndns, om je dynamisch IP een vaste naam te geven? En dan forward je je mail van de gehoste server via POP3 naar je eigen mail server thuis?
Nee, hiervoor gebruik ik gewoon de TN relay.Michaelv schreef:En mails versturen doe je dan terug via smtp van de gehoste server?
M'n mails blijven maximaal 1 minuut op de hosted server staan... daarna heb ik ze reeds getransferreerd naar m'n eigen server. Trouwens op zich is privacy niet de reden van m'n oplossing... als je die wil moet je stoppen met mail te gebruiken.Michaelv schreef:Het feit dat je dan een externe webhost/gehoste server gebruikt; zorgt er dan niet voor dat er een 'extra' stap is waardoor privacy toch niet optimaal is?
-
- Pro Member
Bedankt r2504 
Ik ga voorlopig dan toch nog geen eigen mailserver starten. Ik ga wel een NAS van synology kopen voor backups.. lijkt me wel handiger en goedkoper en veiliger dan crashplan.
Ik zou wel van gmail willen afstappen en via een hosted server mijn emails ophalen, via webmail en imap.
Momenteel heb ik mijn domeinnamen op domaindiscount24; deze zou ik verhuizen naar een goedkopere registrar zoals Versio.be (bedankt Astralon
)
En dan zou ik een hosted server (=webhosting?) willen in Zwitserland
Ik zou dan toch gewoon die domeinnaam via versio kunnen gebruiken om te emailen via de server in zwitserland?
Ik vind het enkel stom om voor webhosting te betalen als ik enkel de emails gebruik en niet de webruimte...

Ik ga voorlopig dan toch nog geen eigen mailserver starten. Ik ga wel een NAS van synology kopen voor backups.. lijkt me wel handiger en goedkoper en veiliger dan crashplan.
Ik zou wel van gmail willen afstappen en via een hosted server mijn emails ophalen, via webmail en imap.
Momenteel heb ik mijn domeinnamen op domaindiscount24; deze zou ik verhuizen naar een goedkopere registrar zoals Versio.be (bedankt Astralon

En dan zou ik een hosted server (=webhosting?) willen in Zwitserland

Ik vind het enkel stom om voor webhosting te betalen als ik enkel de emails gebruik en niet de webruimte...
-
- Deel van't meubilair
Offtopic... maar een eigen NAS voor backups is mooi als je ook goede software hebt om consequent die backups te maken (alles wat manuele acties vereist past dus hier al niet in). Trouwens voor de prijs van een gemiddelde NAS heb ik haast 10 jaar services bij Crashplan (wat is daar trouwens niet veilig aan, of bedoel je veilig in de zin van privacy ?)... het is dus maar hoe je het bekijkt.Michaelv schreef:Ik ga wel een NAS van synology kopen voor backups.. lijkt me wel handiger en goedkoper en veiliger dan crashplan.
Euh... waarom ook niet gewoon bij Versio.be dan ? Wat is er speciaal aan Zwitserland ?Michaelv schreef:En dan zou ik een hosted server (=webhosting?) willen in Zwitserland
De meeste hosting paketten bevatten zowel web als mail... bij Versio start dit reeds van een halve euro per maand. Vermoedelijk ga je meer betalen als je puur mail hosting zoekt dan dergelijke aanbiedingen.Michaelv schreef:Ik vind het enkel stom om voor webhosting te betalen als ik enkel de emails gebruik en niet de webruimte...
-
- Pro Member
Die software is maar eenmalig te configureren, ik gebruik Time Machine voor de Mac's. Ik zou de NAS ook gebruiken voor printserver en ftp..Offtopic... maar een eigen NAS voor backups is mooi als je ook goede software hebt om consequent die backups te maken (alles wat manuele acties vereist past dus hier al niet in). Trouwens voor de prijs van een gemiddelde NAS heb ik haast 10 jaar services bij Crashplan (wat is daar trouwens niet veilig aan, of bedoel je veilig in de zin van privacy ?)... het is dus maar hoe je het bekijkt.
Crashplan servers liggen in de VS, en altijd dat uploaden duurt enorm lang, en verbruikt ook veel batterij, te veel naar mijn mening.
Zwitserland omdat het geen deel uitmaakt van de Europese gemeenschap. Dacht dat dit wel beter zou zijn voor privacy redenen...
-
- Deel van't meubilair
Ik gebruik Crashplan dan ook om m'n server te backuppen... niet voor individuele PC's.Michaelv schreef:Crashplan servers liggen in de VS, en altijd dat uploaden duurt enorm lang, en verbruikt ook veel batterij, te veel naar mijn mening.
Beetje paranoide soms... of staan er zoveel geheimen in jou mails ?Michaelv schreef:Zwitserland omdat het geen deel uitmaakt van de Europese gemeenschap. Dacht dat dit wel beter zou zijn voor privacy redenen...
-
- Pro Member
Daarom dat ik dan ook een NAS wil kopen.. om te dienen als server onder andere..Ik gebruik Crashplan dan ook om m'n server te backuppen... niet voor individuele PC's.
Denk dat het geen kwestie van paranoide is. De dag van vandaag is het volgens mij niet meer dan normaal dat je je privacy probeert te beschermen. En als dit betekent een server in een ander land, waarom ook niet.Beetje paranoide soms... of staan er zoveel geheimen in jou mails ?
-
- Deel van't meubilair
Voor de gemiddelde burger is in dat opzicht een server in Belgie of Zwitserland niet beter of slechter.Michaelv schreef:De dag van vandaag is het volgens mij niet meer dan normaal dat je je privacy probeert te beschermen. En als dit betekent een server in een ander land, waarom ook niet.
Misschien dat je als Belg met een server in Zwitserland zelfs meer gaat opvallen en dus sneller een privacy "probleem" zal krijgen.
- Trojan
- Elite Poster
Heden dagen maakt het geen bal meer uit wie wat heeft staan om op te vallen, je kan altijd het argument maken dat het in een ander land bij die provider goedkoper is of je meer waar voor je geld krijgt.
Niemand gaat er raar van op kijken dat ik een server in nederland of zwitserland of zelfs china heb staan.
Maar als gebruiker is het wel belangrijk om te weten waar uw data het veiligste is, en dan heb je in landen zoals zweden een pak betere bescherming dan belgie of frankrijk. En daar komt dan nog bij hoe hard providers uw rechten gaan verdedigen als ze aan de deur komen kloppen met klachten.
Van OVH is al geweten dat ze klanten redelijk snel afsluiten als er klachten zijn.
Niemand gaat er raar van op kijken dat ik een server in nederland of zwitserland of zelfs china heb staan.
Maar als gebruiker is het wel belangrijk om te weten waar uw data het veiligste is, en dan heb je in landen zoals zweden een pak betere bescherming dan belgie of frankrijk. En daar komt dan nog bij hoe hard providers uw rechten gaan verdedigen als ze aan de deur komen kloppen met klachten.
Van OVH is al geweten dat ze klanten redelijk snel afsluiten als er klachten zijn.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Deel van't meubilair
Persoonlijk ben ik van mening dat mijn data nul komma nul waarde heeft voor dergelijke instanties... dus laat het me koud dat hij in Belgie staat of niet.Trojan schreef:Maar als gebruiker is het wel belangrijk om te weten waar uw data het veiligste is, en dan heb je in landen zoals zweden een pak betere bescherming dan belgie of frankrijk. En daar komt dan nog bij hoe hard providers uw rechten gaan verdedigen als ze aan de deur komen kloppen met klachten.
Trouwens alles staat bij me thuis... zo hoef ik er ook niet van wakker te liggen (al is het niet om die reden zoals ik al eerder aangaf).
- Trojan
- Elite Poster
Uw data heeft wel waarde, want dat is de reden dat je bij hun klant bent. Er zijn genoeg providers die vechten voor hun klanten, zeker in landen zoals Zweden. Waarom denk je dat de piratebay nog online is soms?
Bedrijven die niets in zitten met hun klanten zijn ofwel spotoedkoop (zoals OVH) of zijn binnen de kortste keren falliet.
Bedrijven die niets in zitten met hun klanten zijn ofwel spotoedkoop (zoals OVH) of zijn binnen de kortste keren falliet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 683 keer
- Bedankt: 156 keer
Het gaat hier bij Versio om 6 euro per jaar, zonder btw. In je eerste post schrijf je dat je zelfs bereid bent om een Telenet business abonnement te nemen om toch maar een statisc ip-adres te hebben. Dat gaat je een pak meer kosten hoor.Michaelv schreef: Ik vind het enkel stom om voor webhosting te betalen als ik enkel de emails gebruik en niet de webruimte...
Een Synology is een goede keuze, maar dan moet je die weer backuppen, en liefst ook offline.
Ik gebruik Synology met Crashplan als backup, en ik heb de test gedaan: de data worden geëncrypteerd geupload. Ik zeg niet dat ze mogelijk geen achterpoortje hebben om je data te lezen, maar voor een doorsnee Belg gaan ze daar echt niet aan beginnen hoor.
Het grotendeel van je mails staan sowieso op de servers van Google, Microsoft, enz... omdat je correspondenten daar hun email adres hebben. Ik gebruik Google Apps met een eigen domeinnaam en je moet dus al mijn mx-records opvragen voordat je weet dat een mail naar mij bij Google terechtkomt.
Mijn Synology doet dienst als backup van Gmail voor het geval Gmail eens plat ligt.
- Trojan
- Elite Poster
Gezien de hoge concentratie seriemoordenaars en pedofielen in onze contreien zou ik daar maar niet zo zeker van zijn.johcla schreef:Michaelv schreef:maar voor een doorsnee Belg gaan ze daar echt niet aan beginnen hoor.
Los daarvan wordt de meeste data automatisch afgeluisterd, pas als ze interesante gegevens tegen komen gaan ze u verder onderzoeken.
-
- Deel van't meubilair
Mijn data heeft waarde voor mezelf ja... niet voor anderen (tenzij ze graag vakantie fotootjes zien wat dat is het grootste aandeel trouwens).Trojan schreef:Uw data heeft wel waarde, want dat is de reden dat je bij hun klant bent.
The Pirate Bay is moeten gaan lopen uit Zweden... dagggg argument !Trojan schreef:Er zijn genoeg providers die vechten voor hun klanten, zeker in landen zoals Zweden. Waarom denk je dat de piratebay nog online is soms?
De NSA laat het koud dat we pedofielen hebben... zolang je geen bedreigen vormt voor hun zal je niet snel opgemerkt worden.Trojan schreef:Gezien de hoge concentratie seriemoordenaars en pedofielen in onze contreien zou ik daar maar niet zo zeker van zijn.
-
- Pro Member
Ik denk dat we het te ver gaan zoeken.. Zoals iedereen weet heeft gmail een akkoord met inlichtingendiensten. Of je nu een bedreiging vormt of niet is het probleem niet, ik wil gewoon mijn privacy niet opgeven aan inlichtingendiensten in andere landen. Bekijk het alsof iemand een reserve sleutel heeft van uw huis.. ook al zal deze persoon deze wellicht niet gebruiken; omdat je toch niet veel interessants in huis hebt staan; hij heeft toch gemakkelijk toegang. Daar zit het net, ik wil niet dat iemand een sleutel heeft tot mijn prive. It's mine and no one elses. Ik wil het daarom google en amerika ook niet te gemakkelijk maken. Ik wil gewoon dat mijn prive gegevens beschermd worden zoals het moet; zoals iedereen recht heeft op de persoonlijke levensfeer. Zo vreemd lijkt me dit toch ook niet..
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 20 keer
Je kan hier misschien een kijkje nemen? https://www.neomailbox.net/services/secure-email
Indien je de inhoud (de mailbox) al kan versleutelen ben je al een eind ver in je zoektocht naar privacy. Wat je naar anderen uitstuurt, daar zal eerder het schoentje wringen. Jij mag je nog tot de tanden toe militariseren, éénmaal buiten je eigen perimeter is er geen verdedigen meer aan tenzij je vooraf met de ontvanger een bepaalde encryptie overeenkomt en dan nog...
Indien je de inhoud (de mailbox) al kan versleutelen ben je al een eind ver in je zoektocht naar privacy. Wat je naar anderen uitstuurt, daar zal eerder het schoentje wringen. Jij mag je nog tot de tanden toe militariseren, éénmaal buiten je eigen perimeter is er geen verdedigen meer aan tenzij je vooraf met de ontvanger een bepaalde encryptie overeenkomt en dan nog...
-
- Deel van't meubilair
Ik stel voor dat je nu meteen de stekker uit je internet verbinding trekt... het klinkt misschien grappig maar als je dat idee hebt over privacy op het net is het dat wel.Michaelv schreef:Ik wil gewoon dat mijn prive gegevens beschermd worden zoals het moet; zoals iedereen recht heeft op de persoonlijke levensfeer. Zo vreemd lijkt me dit toch ook niet..
Ik veronderstel dus dat je ook geen Facebook, Twitter, Google, ... accounts hebt en totaal geen communicatie hebt met mensen die het wel gebruiken ?
Als je trouwens echt om privacy geeft dan zou ik me meer zorgen maken over een klantenkaart van een lokale winkel dan de NSA die jou mailtjes zou lezen !
- Trojan
- Elite Poster
Die klantenkaart beperkt zich hoogstens tot de winkelketen, en je bent zelfs niet eens verplicht om die te nemen om daar te kunnen winkelen.r2504 schreef:Als je trouwens echt om privacy geeft dan zou ik me meer zorgen maken over een klantenkaart van een lokale winkel dan de NSA die jou mailtjes zou lezen !
Maar eens je op het internet gaat ben je sowieso blootgesteld aan allerlei gevaren zoals onder andere afluisteren, virussen, advertentie tracking, ...
Welke is volgens u het veiligste?
-
- Pro Member
Ik heb trouwens na wat te zoeken wat informatie gevonden omtrend de DRD (Data Retention Directive). Blijkbaar hebben Belgie, Cyprus, Tjechie en Duitsland die (nog) niet toegepast. Duitsland zal deze wellicht nooit toepassen door tegenstrijdig met grondwet.. Tot mijn verbazing heeft Zwitserland deze wel toegepast, en zelfs andere niet EU landen zoals Ijsland en Servie. Deze DRD gaat wel 'enkel' over de records, en niet de eigenlijke inhoud.. deze zou dan tussen de 6 maand en 2 jaar bijgehouden worden. (https://en.wikipedia.org/wiki/Telecommu ... retention)
Blijkbaar heeft Duitsland ook het strikste privacy beleid van Europa; en moeten de grote spelers zoals google en facebook continu hun strategie aanpassen in Duitsland om aan de wetgeving te voldoen.
Blijkbaar heeft Duitsland ook het strikste privacy beleid van Europa; en moeten de grote spelers zoals google en facebook continu hun strategie aanpassen in Duitsland om aan de wetgeving te voldoen.
- Trojan
- Elite Poster
En zo hoort het ook.Michaelv schreef:Blijkbaar heeft Duitsland ook het strikste privacy beleid van Europa; en moeten de grote spelers zoals google en facebook continu hun strategie aanpassen in Duitsland om aan de wetgeving te voldoen.
Waar gaat het naartoe als landen hun wetgeving aanpassen of negeren om gunstig over te komen bij bedrijven. (*kuch* ierland)
-
- Deel van't meubilair
Ik breek je niet af, ik tracht je alléén enige zin voor realiteit bij te brengen maar voor mensen die paranoide zijn is dat vaak moeilijk te begrijpen (net zoals bij het soort dat rondloopt met aluminium hoedjes). Het feit dat je die zin voor privacy dan nog louter toepast op mail (wat een protocol is dat geen enkele vorm van encryptie heeft en van nature dus nooit privacy zal hebben) maakt je des te vreemder. Ik zou me dan persoonlijk meer zorgen maken over je Telenet router waarvan je niet weet of TN verborgen rules heeft om je eigen netwerk aan te spreken !Michaelv schreef:Zo afbreken dat men hier doet op dit forum altijd.
Ik begrijp privacy maar al te goed en besef dan ook dat je die op internet nooit zal hebben... ongeacht waar je server zal staan.Michaelv schreef:Jammer dat je het concept van privacy niet goed begrijpt.
Klantenkaarten worden actief gebruikt voor profiling... daar zijn ze namelijk voor bestemd. De NSA zal jou echter alléén profilen wanneer je een actieve en reele bedreiging bent voor hun en de kans is daarbij zo goed als nul komma nul (tenzij hier terroristen zitten op Userbase). Het gaat hem dus niet over wat het veiligste is, maar wel waar de kans het grootste is dat het ook effectief gebruikt zal worden.Trojan schreef:Welke is volgens u het veiligste?
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 315 keer
Je eigen mailserver omwille van privacy is een illusie. Je corespondenten hebben dit mogelijk niet waardoor onderscheppen van je mail via die weg wel zal lukken. Wel lijkt het me handig om je mail adressen zoals google, skynet, hotmail enz ....; te bundelen op je nas om via die link je e-mail te beheren.
- Trojan
- Elite Poster
In het eerste geval heb je de keuze om u te laten profilen, in het andere geval heb je die keuze niet.r2504 schreef:Klantenkaarten worden actief gebruikt voor profiling... daar zijn ze namelijk voor bestemd. De NSA zal jou echter alléén profilen wanneer je een actieve en reele bedreiging bent voor hun en de kans is daarbij zo goed als nul komma nul (tenzij hier terroristen zitten op Userbase). Het gaat hem dus niet over wat het veiligste is, maar wel waar de kans het grootste is dat het ook effectief gebruikt zal worden.Trojan schreef:Welke is volgens u het veiligste?
-
- userbase crew
Privacy is geen zwart/wit verhouding, hoe meer je zelf in eigen beheer hebt, hoe groter je privacy.
Andere nuttige trucs zijn zoveel mogelijk verschillende (valse) informatie op sites en andere formulieren achterlaten, zoveel fodder creeren dat het vinden van de juiste info tussen al de rest een non-trivial activiteit wordt.
Ieder kan zelf gerust beslissen hoeveel privacy ze graag willen, en wat de prijs daarvan is, zowel in benefits als in effort.
Ik weiger bv consistent klantenkaarten die weinig concrete voordelen geven; ikea daarentegen, met zijn instant kortingen en langere ruilperiode, doe ik dan weer wel.
Als de OP hier vindt dat zijn privacy beter gediend is door zijn mailbox zelf te hosten, dan is dat zijn goed recht. Dat die mail dan nog kan geintercepteerd worden doet niks af van het feit dat hij nog altijd extra privacy wint.
Ook zijn weinig hackers geinteresseerd in kleine doelwitten, tenzij specifiek op hem gemunt, dus dat soort grote leaks kan hij ook aan ontsnappen.
Het is dus niet omdat je nooit volledige privacy kunt krijgen dat je stom zou zijn om er toch zoveel mogelijk uit te wringen. Elke extraatje dat je kan beheren en/of voor wil betalen, kan daarbij helpen.
[
Post made via mobile device ]
Andere nuttige trucs zijn zoveel mogelijk verschillende (valse) informatie op sites en andere formulieren achterlaten, zoveel fodder creeren dat het vinden van de juiste info tussen al de rest een non-trivial activiteit wordt.
Ieder kan zelf gerust beslissen hoeveel privacy ze graag willen, en wat de prijs daarvan is, zowel in benefits als in effort.
Ik weiger bv consistent klantenkaarten die weinig concrete voordelen geven; ikea daarentegen, met zijn instant kortingen en langere ruilperiode, doe ik dan weer wel.
Als de OP hier vindt dat zijn privacy beter gediend is door zijn mailbox zelf te hosten, dan is dat zijn goed recht. Dat die mail dan nog kan geintercepteerd worden doet niks af van het feit dat hij nog altijd extra privacy wint.
Ook zijn weinig hackers geinteresseerd in kleine doelwitten, tenzij specifiek op hem gemunt, dus dat soort grote leaks kan hij ook aan ontsnappen.
Het is dus niet omdat je nooit volledige privacy kunt krijgen dat je stom zou zijn om er toch zoveel mogelijk uit te wringen. Elke extraatje dat je kan beheren en/of voor wil betalen, kan daarbij helpen.
[

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
- Bedankt: 78 keer
In navolging van bovenstaande, wat is een goede provider om email forwarding te doen ?
Ik ben op zoek naar een eigen domeinnaam om daarop enkele email accounts te maken met elk een klets aliassen.
De bedoeling is om die dan te laten forwarden/uitlezen door gmail.
Het is niet de bedoeling van een eigen mailserver te hosten daar ik geen TN business account heb.
Ik ben op zoek naar een eigen domeinnaam om daarop enkele email accounts te maken met elk een klets aliassen.
De bedoeling is om die dan te laten forwarden/uitlezen door gmail.
Het is niet de bedoeling van een eigen mailserver te hosten daar ik geen TN business account heb.