MJ schreef:bhaalu schreef:Zoals al eerder gezegd koop je voor de €300 niet enkel de box maar kom je ook voor een deel eigenaar van de gemeenschappelijke infrastructuur.
Ik snap nog steeds niet wat deze zin betekent...
1. Wat is die 'gemeenschappelijke infrastructuur' eigenlijk?
2. Wat heb ik er persoonlijk aan dat ik (mede)eigenaar ben van die infrastructuur?
bhaalu schreef:
De gemeenschap financiert zelf de vereniging. Right Brain is een software publisher en makelaar. Mocht Right Brain ooit ophouden te bestaan, kan de gemeenschap software updates bij andere leveranciers bestellen en zelf makelen of een andere makelaar aanstellen. Op de algemene vergadering van de vereniging kunnen andere vertegenwoordigers gekozen worden. Het mandaat van de vertegenwoordigers van de vereniging is overigens onbezoldigd.
Dit is ook chinees voor mij.
De gemeenschap = klanten veronderstel ik? Maar wie of wat is 'de vereniging' ? En als die gefinanciert wordt door de gemeenschap hoe wordt dit dan gedaan? Moet ik als klant een maandelijkse bijdrage leveren of zo...? Krijg ik een uitnodiging om op de algemene vergadering aanwezig te zijn?
Is het mogelijk om dit in 'lekentaal' even uit te leggen?
Bij deze nog wat meer uitleg bij het begrip 'vereniging':
1. Wat is die 'gemeenschappelijke infrastructuur' eigenlijk?
De gemeenschappelijke infrastructuur houdt ontvangst, onbeperkte tuning, onbeperkte kopiëer-, storage- en streaminginfrastructuur in.
2. Wat heb ik er persoonlijk aan dat ik (mede)eigenaar ben van die infrastructuur?
Het voordeel is dat je als mede-eignaar alle content kan opnemen, zonder de technische beperkingen van de huidige recorders (1 of slechts enkele tuners, beperkte opslagcapaciteit e.d.) Zonder gemeenschappelijke eigendom, zou je alleen de hele infrastructuur moeten aankopen, wat veel duurder is.
3. Wie of wat is 'de vereniging' ?
De vereniging doet niets anders dan de samenaankoop, verwerving, bezit en gebruik van de gemeenschappelijke infrastructuur.
4. En als die gefinanciert wordt door de gemeenschap hoe wordt dit dan gedaan?
De vaste kosten van de vereniging worden gedragen door de toetredingsbijdragen. Van elke verkochte bhaalu-box stort Right Brain een substantieel bedrag door naar de vereniging om de vaste kosten te financieren. De variabele kosten van de vereniging worden gedragen door variabele inkomsten: van de inkomsten vanuit de iPad stream, de HD stream en eventueel andere variabele inkomsten, stort Right Brain een deel door naar de vereniging ter afdekking van de storage en streamingkosten en eventuele andere variabele kosten. De vereniging heeft geen winstoogmerk, maar dient wel uit te kosten te komen; daartoe zijn vaste en variabele bijdragen variabel gemaakt over de tijd.
5. Krijg ik een uitnodiging om op de algemene vergadering aanwezig te zijn?
Jazeker, electronisch, per email zal die uitnodiging verzonden worden.
jorgo schreef:
Is het toegelaten om de bhaalu-box voor andere doeleinden te gebruiken wanneer je GEEN gebruik maakt van jullie diensten?
Iets concreter zou ik af en toe gebruik van XBMC willen gebruiken via een usb stick op de bhaalu-box. Dat jullie hier geen ondersteuning voor (kunnen) geven spreekt voor zich. Wel ben ik benieuwd of er bewust (hardwarematige) restricties zijn die dit niet mogelijk maken?
Onze software en hardware zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden...
Jack3770 schreef:ldw schreef:Jack3770 schreef:Ik werk in Hasselt dus wil daar wel eens een kijkje gaan nemen...
Dat zou wel leuk zijn, dan kan je ons vertellen hoe een smartcard-rack er juist uit ziet
Ik heb mezelf alvast uitgenodigd, even afwachten nu.
Foto's zal ik sowieso niet mogen nemen, maar als onafhankelijke bron kan ik toch al bevestigen of het al dan niet bestaat.
Je bent van harte welkom zoals afgesproken in PM!
Groeten,
Yuri van bhaalu