[Ervaringen] Yelo, Tv overal, WPTV, Mobi TV en andere.

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Versta het ook niet, bv ingebedde video in flash, html5 bekijk ik in full screen 1080p zonder de minste happeringen, vloeiend scherp beeld...

Verstuurd van mijn ASUS Transformer Pad TF300T met Tapatalk
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Tijd om wat aanvulling:
WeepeeTV via homespot (2.2 MBPS via speedtest):
Stabiliteit: voldoende
sporadisch wordt er eens gebufferd

WeepeeTV via Fon (2.7 MBPS via speedtest):
Stabiliteit: Goed
Zeer sporadisch wordt er eens gebufferd

WeepeeTV via Proximus (niet 4g - 6.2 MBPS):
Stabiliteit: Redelijk goed
Sporadisch wordt er eens gebufferd.

WeepeeTV via base (1.72 MBPS via speedtest):
Stabiliteit: Onvoldoende/slecht
Veel buffering tot geen content

WeepeeTV via Mobistar
Sim in bestelling nog niet aangekregen.

Opgelet: Eigen ervaring op 3 plaatsen, via 3G kan het van plaats tot plaats verschillen. Base komt er voorlopig als slechtste uit. Ik ga deze test nog op verschillende plaatsen doen (Antwerpen, Duffel en Mechelen zijn de 3 locaties)
Speedtesten geven alleen het hoogst gemeten waarde aan.

Op deze manier wil ik een pijnpunt blootleggen, dat is bij lagere verbindingen is men beter dat men naar een lager kwaliteit schakelt. Ik zie persoonlijk liever een paar blokjes dan dat er continu gebufferd wordt.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

:bump:

kan iemand mij het verschil in bitrate geven die geleverd worden voor bgv tvoveral en tn yelo? :) of zijn deze identiek?

edit: na enig zoekwerk vond ik voor tv overal 1.2 Mbit en voor yelo ook.. is dit nog up to date?

thx
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Zelf eens getest : Dreambox 8000 met streaming :

1) intern : werkt perfect, je krijgt de beeldkwaliteit en de zenderkeuze van het origineel
2) extern : met gebruik van Enigma TV, dat op een Windows PC draait.
De Dreambox stuurt de stream naar de PC, en die hercomprimeert hem naar de gewenste bandbreedte, en via de upload wordt hij naar een client op internet gestuurd.

Voordelen :

* mogelijkheid om zelf kwaliteit in te stellen (50 Kbps in tussenstappen tot 10 Mbps)
* wat wordt doorgestuurd is een stream, niet de video uitgang (wat bij een Slingbox het geval is), dus je Dreambox kan ondertussen gerust nog andere zaken opnemen
* mogelijkheid om opnames of ander videomateriaal te streamen, onafhankelijk van hoe oud die zijn
* alle zenders die de Dreambox kan tonen, kunnen gestreamd worden
* niet afhankelijk van de internetprovider waarop het bekeken wordt
* geen technische beperkingen qua locatie (werkt dus ook in het buitenland)
* geen extra kosten voor abonnementen op Stievie, Yelo, enz.

Nadelen :

* PC moet blijven aanliggen, om de hercompressie te doen, dus extra kosten van stroomverbruik
* in geval de PC crasht, moet je toegang ter plaatse hebben om het systeem weer in orde te krijgen
* indien PC zwaar belast wegens andere activiteiten, dan komen er natuurlijk haperingen
* H.264 (MPEG4) zenders, of het nu SD of HD is, vereisen veel meer CPU kracht om te hercomprimeren dan MPEG zenders, mijn Core 2 Duo van een aantal jaar oud is niet snel genoeg om HD of SD zenders in MPEG4 te hercoderen zonder frame drops, de CPU gaat naar 100%
* voor goede kwaliteit is een snelle upload zonder limiet nodig (in geval van vaak gebruikt)
* bandbreedte voor streamen gaat af van de upload bandbreedte
* niet geschikt om snel te zappen
* wettelijk in orde ?
Bijlagen
enigmatv.PNG
één (SD versie), onversleuteld op kabel
(353.37 KiB) 34 keer gedownload
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

weepeechris schreef:Tegenwoordig is de stream 1Mbps dus 1 X60x60 = 3600, dat deel je door 8 en... 400 mb voor een uur :)
Schommelt wel op basis van het type video.

Wijkt niet veel af van belgacom en telenet...
Afwachten ook wat "stievie" en "bhaalu" te zien geven binnenkort!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Ik heb nog een negatief punt voor weepeetv... VRT netten niet te bekijken in het buitenland. Op die manier heb je helemaal geen aanbod meer.

Heeft er hier niemand een Snow abo om hun mobiele tv eens te testen?

Misschien hier af en toe eens het topic wat opruimen en er een sticky van maken? Vind het toch wel "het" onderwerp der onderwerpen voor dit forum onderdeel. :)
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

@Slafes even meegeven dat dit een juridische beperking is, geen technische. Anderen mogen dat in principe ook niet.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dus als ik mijn TV vlaanderen schotel meepak naar elders (pakweg FR of ES) ben ik in principe illegaal bezig?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Klopt, dat mag niet, zie algemene voorwaarden TVV: http://www.tv-vlaanderen.be/uploadedFil ... _kopen.pdf
Art. 22 Intellectuele eigendomsrechten op tv-programma’s
22.1 Op de door de Klant uit hoofde van zijn Abonnement ontvangen televisieprogramma’s en de gebruikte encryptiesoftware rusten intellectuele eigendomsrechten. De programma’s mogen alleen in België en in de privé-sfeer van de Klant worden ontvangen. Iedere andere bestemming of ieder ander gebruik van de programma’s en/of encryptiesoftware en/of het signaal – daaronder begrepen het kopiëren, verhuren, uitlenen, gecodeerd of ongecodeerd doorzenden (aan bijvoorbeeld andere huishoudens), het bewerken van de encryptie, het al dan niet commercieel delen van de smartcard (cardsharing) en de vertoning in het openbaar (waaronder bioscoopvertoning, televisie-uitzending, vertoning in verenigings- of schoolverband, cafés, restaurants, gemeenschappelijke ruimtes) – is, behoudens wettelijke uitzondering, zonder toestemming van de rechthebbenden verboden en wettelijk strafbaar gesteld.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Dan zijn er veel mensen in overtreding met TVV hoor...

Waarom werken VTM en 2Be dan bvb wel in het buitenland?

Altijd die auteursrechten en juridische beperkingen... Jammer dat het in de EU zo slecht wordt geregeld. Uiteindelijk betaal je toch voor TV, en of ik nu in mijn huiskamer zit of op een buitenlands netwerk? Wat maakt het verschil? Ik log in op dat moment, met dezelfde pc als thuis, dezelfde kijker(s) en toch omdat ik op een frans IP zit lukt me dat niet? Goh, het wordt tijd dat ik een vpn aanschaf die al die beperkingen opheft dan... Ik zie dat als enige oplossing.
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

@Slafes heeft te maken met hoe licenties voor programma's werken. Die zijn bijna altijd per land. Dus zender X koopt het recht om serie Y uit te zenden in land Z. Maar mag dat niet in een land waar ze die licentie niet hebben. Gaat niet enkel over buitenlandse series/films, maar ook over lokale. En aangezien bijna elke zender tegenwoordig een aantal aangekochte producties heeft...

Dit was allemaal heel logisch toen zenders duidelijk enkel in een bepaald geografisch gebied werden uitgezonden. Nu is er eigenlijk geen enkele technische beperking meer om dat wereldwijd te gaan doen, wat het hele content model op zijn kop zet.

Dat is ook de reden waarom iets als Netflix in de UK totaal andere zaken aanbiedt dan in de US en waarom ze nu moeten onderhandelen om in andere landen te lanceren. It's all about content :)
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”