Is het aangewezen om nu en dan de windows installer te cleanen of is dit not done???
Dank
windows installer
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Je bedoelt winsxs? Dat kan veel worden eh. Opkuisen kan je in theorie na een maand doen of zo, als alles dan nog goed draait is de kans klein dat je wilt uninstallen...
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Met de disk cleanup tool van Windows gaf hij slechts 540 MB aan service pack spul aan (terwijl die directory 15.6 GB groot is).
Ben nu de "dism /online /cleanup-image /spsuperseded /hidesp" aan het draaien.
Edit: Nog steeds 11.1 GB over
Ben nu de "dism /online /cleanup-image /spsuperseded /hidesp" aan het draaien.
Edit: Nog steeds 11.1 GB over
- gbmed
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
- Bedankt: 126 keer
Ik krijg het volgende:
Code: Selecteer alles
PS C:\> dism /online /cleanup-image /spsuperseded /hidesp
Deployment Image Servicing and Management tool
Version: 6.1.7600.16385
Image Version: 6.1.7600.16385
Service Pack Cleanup can't proceed: No service pack backup files were found.
The operation completed successfully.
PS C:\>
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Aangezien je vanaf Vista niet meer de mogelijkheid hebt om zelf uw Service Packs in de originele Windows ISO te slipstreamen, heb ik er de gewoonte van gemaakt om bij elke nieuwe release van een Service Pack een verse installatie van Windows te doen (bij XP was dat broodnodig, nu al minder). Microsoft stelt speciale ISO's ter beschikking waar zij zelf een bepaald Service Pack in hebben verwerkt. Ik vind dat veel properder dan na een nieuwe installatie zelf nog een Service Pack te moeten installeren, want dan vervuil je de boel alweer omdat Windows dan een herstelpunt moet maken en heel de santenboetiek.
-
- Deel van't meubilair
Tja, dat geeft aan dat je geen service packs geinstalleerd hebt... misschien toch eens je updates bekijken.gbmed schreef:Service Pack Cleanup can't proceed: No service pack backup files were found.
-
- Starter Plus
Wat mijn vraag met service packs te maken heeft begrijp ik niet. Mijn probleem was dat ik een trail versie van Nero12 had geïnstalleerd maar heb die later terug verwijderd. Toch kreeg ik elke dag en dit regelmatig, dat ik nero express moest installeren met een cd rom wat ik niet had en niet moet hebben. En er werd toen verwezen naar windows installer, nero.express.msi. Toen heb ik een programma gaan zoeken om de windows installer op te kuisen en kwam op 'windows installer cleaner'. Heb daaruit dan alles van nero verwijder en heb daarna geen problemen meer gehad. Daarom mijn vraag mag ik soms gans windows installer cleanen?
-
- Deel van't meubilair
Als je vraag te weinig informatie bevat kunnen we enkel trachten te gokken wat je wil... vermeld dus in het vervolg de nodige details !sissel1950 schreef:Wat mijn vraag met service packs te maken heeft begrijp ik niet.
Neeee... wat je doet is het programma verwijderen uit de lijst van "Installed programs"... wat je normaal nooit moet doen tenzij de normale uninstall procedure een probleem heeft. Voor de programma's die wel correct geinstalleerd zijn hoef je dit dus zeker niet te gebruiken want dan kan je het vermoedelijk ook nooit meer op een deftige manier uninstallen.sissel1950 schreef:Daarom mijn vraag mag ik soms gans windows installer cleanen?
-
- Starter Plus
Dank