Vraagje over submappen

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
wingman03
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 maa 2008, 18:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Ik heb een enorme cataloog aan muziekbestanden.
Per artiest onderverdeeld in mappen.
Nu zitten er echter in deze mappen nog submappen met muziekbestanden.
Ik wil nu echter alle bestanden in de hoofdmap van de artiest krijgen zonder deze submappen telkenmale te moeten openen, selecteren en verslepen of verplaatsen.
Bestaat daar een proggie voor???
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Goh, de vraag is of dat wel nodig is? Tegenwoordig kan elke mediaspeler de inhoud indexeren waarmee je geen last meer hebt van mappen, submappen, ...
Je kan dat op verschillende manieren insteken: op jaar sorteren, op artiest, op beoordeling, op hoe vaak je een nummer beluisterd hebt, ...

Zelf hou ik deze vorm aan, voor zover ze van toepassing zijn:
Eerste letter artiest\Artiestnaam\Cdnaam (Jaartal)\[CDnr\]\Nummer - Titel.mp3
Dan krijg je:

Code: Selecteer alles

E:\Music\P\Pink Floyd\Dark Side of the Moon (1973)\05 - Money.mp3
Je hebt dan ook weer tools die op basis van zo'n indexering je hele mappenstructuur kunnen aanpassen, maar ik weet daar nu meteen geen voorbeeld van. Zijn vast plug-ins voor WinAmp voor die dat kunnen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

In hou gewoon de naam aan van het album (tot op heden geluk gehad dat ik nog niet tweemaal dezelfde naam heb gehad) omdat ik ze op die manier ook rip (als ik ze dan ooit opnieuw wil rippen is het eenvoudig), maar zoals Meon aangeeft heeft het eigenlijk verder weinig nut (de software die je gebruikt indexeerd het toch op alle mogelijke manier).
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

Musicbrainz picard zal je vast aanstaan.

Heeft de optie om je files te renamen en de folders aan te passen vanaf 1 folder.
dus je geeft hem bv C:\muziek, waarin nu al je mappen en submappen staan, je geeft een rename patroon, en je laat hem alles in c:\muziek zelf zetten.
toegevoegde waarde: files waar de id3 tag van ontbreekt, gaat hij zelf ook aanvullen.

op +/- 3000 bestanden, in verschillende folders, zonder enige structuur, zonder enige id3 tags, heeft hij zo'n 2750 bestanden perfect aangepast.
de andere ook (qua renamen en in de juiste map steken), maar daar waren de id3 tags niet van aangevuld.

linkje: hier
wingman03
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 maa 2008, 18:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Kzal captain Picard es uittesten.
Merci!
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Als ik me niet vergis kan Musicbee dit ook. Ik heb dit jaren geleden nog naar volle tevredenheid (was wel wat log) gebruikt, voor ik overstapte naar Spotify.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
nete
Pro Member
Pro Member
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 14 keer

Als je dat met TotalCommander doet zou het al een stuk overzichtelijker worden, omdat je dan 2 panelen hebt. Ene paneel open je de hoofdmap van een bepaald artiest, ander paneel de submappen waar je dan met * alle bestanden selecteert en kan verplaatsen naar de hoofdmap. Rest dan nog achteraf de lege submappen te deleten.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ga in de map van de artiest, zoek op *.MP3, selecteer alles en copier het naar de hoofdmap.

simple comme bonjoer.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”