Beste leden,
IS er iemand die raad kan geven in volgende zaak?
Nu op het moment 1 linksys router E3000 met tomato firmware. Gigabit aansluitingen en printer op router aangesloten om van elke pc te kunnen printen.
Wifi werkt perfect en stabiel. Voor mijn gebruik een prima toestel maar was het niet dat ik te weinig aansluiting heb. Op het moment staat er een WRT54gl (tomato firmware) ingesteld als switch om dit probleem tijdelijk op te vangen. Echter deze heeft maar 100mbit aansluitingen en is dus de trage factor in het netwerk. Nu zou ik graag een upgrade van heel het netwerk doen. Er zijn verschillende oplossing mogelijk natuurlijk. Heb in netwerk 1 nas van synology 412+ staan. Deze staat centraal voor bijna alle dataoverdracht in het netwerk en daarom zou ik graag LACP activeren en kunnen gebruiken. Verder staan er 2 ipcam's in het netwerk die nu gevoed worden via aparte adapters. Graag zou ik dit voeden via een central punt dus via een switch of dergelijke. 1 adapter voor voip via betamax, vaste pc, tv , radio , satelliet box, 2 aansluitingen voor herstellen van pc's, voor toekomst nog enkele vrije
oplossing 1 :
WRT54GL vervangen door switch maar dan heb ik naar mijn mening weer een bakje bij en wordt het stilaan een beetje te veel van het goeie. (vdsl modem, router , switch , nas, adapter analoge tel in combinatie met Voip betamax)
oplossing 2: (heeft mijn voorkeur)
Alles verwijderen buiten de vdsl modem en adapter voor telefoon)natuurlijk en een switch plaatsen met min 12poorten.
Deze moet Power over Ethernet hebben en LACP en moet een een verbinding PPPoE kunnen opbouwen. Echter zie ik door het bos de bomen niet meer en vraag ik mij af of er iemand een passende oplossing kan voorstellen die betaalbaar is, energiezuinig en natuurlijk instelbaar voor de verschillende poort verwijzing en als het nog even kan ook nog wifi heeft.
Bestaat dit?
Alvast bedankt voor de moeite.
Aankoop nieuwe switch ?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 6 keer
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Een switch die een PPPoE verbinding kan opbouwen en ook nog WIFI... je begrijpt duidelijk niet wat een "switch" is
Los daarvan... ook nog eens PoE ... dat gaat duur worden.
PS. Er zijn trouwens diverse topics over keuzes rond switches... misschien moet je die eens eerst lezen.

Los daarvan... ook nog eens PoE ... dat gaat duur worden.
PS. Er zijn trouwens diverse topics over keuzes rond switches... misschien moet je die eens eerst lezen.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 6 keer
Een router dan maar heeft iemand dan een idee?
-
- Deel van't meubilair
Volgens testen die ik zo snel kan vinden doet die zo'n 110 MB/s... en trek je er dus één gigabit verbinding mee vol... LACP heeft dus weinig zin.crazydavid schreef:Heb in netwerk 1 nas van synology 412+ staan. Deze staat centraal voor bijna alle dataoverdracht in het netwerk en daarom zou ik graag LACP activeren en kunnen gebruiken.
Plaats je adapters gewoon centraal... waarom zou je een dure/duurdere switch gaan kopen als je de adapters al hebt ?crazydavid schreef:Verder staan er 2 ipcam's in het netwerk die nu gevoed worden via aparte adapters. Graag zou ik dit voeden via een central punt dus via een switch of dergelijke.
Omdat je duidelijk ook niet begrijpt wat ieder netwerk component op zich doet. Als ik je posting lees is je enige probleem dat je te weinig poorten hebt (je bent namelijk tevreden van je E3000 router)... de oplossing is dat gewoon het plaatsen van een gigabit switch met voldoende poorten (als je de andere topics zou lezen dan merk je dat hier redelijk was mensen TP-Link gebruiken wat prijs/kwaliteit zeker niet slecht is).crazydavid schreef:Echter zie ik door het bos de bomen niet meer
Ga je alles in één toestel zoeken dan moet je telkens alles vervangen indien je meer mogelijkheden zoekt voor een bepaalde functie... nu kan je later je router vervangen door bijvoorbeeld een Routerboard, je wireless door een Unifi, ...
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Wat r2504 zegt...en je camera's vervangen door UBNT 

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Deel van't meubilair
Ik heb onlangs eens gekeken naar hun AirVision product (al heeft men recent 2.0 gereleased) en daar is er toch nog wel wat werk aan de winkel.krisken schreef:Wat r2504 zegt...en je camera's vervangen door UBNT
Spijtig genoeg kon ik het niet volledig testen (ik kreeg m'n niet-UBNT camera niet geconfigureerd) maar ik miste al gewoon het sturen van een mail bij een event.
Momenteel gebruik ik gewoon Blue Iris waar ik redelijke tevreden van ben, in tegenstelling tot m'n camera (die geeft ondanks het bewolkte weer nu een volledig wit beeld - veel te gevoelig dus, maar het is ook maar gewoon een simple ding voor binnnen dat op de tuin gericht staat).
Edit: CAM probleem gevonden... was de "flicker" setting die op één of andere manier was aangezet... overbelichting is weg