Kijk jij ook TV met een kaartje (CI+)?

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

gm123 schreef:Je koopt een DVB-C tuner voor in je (HT)PC (PCI of USB) en een aparte smartkaart lezer die je via USB aansluit. Met de nodige software combineer je dan de twee.
Je bedoelt software om de boxkey en rsakey van die CI+module uit te lezen?
Nu weten de HTPC-liefhebbers meteen wat hen te doen staat, want CI+ in een Linux-omgeving da's als vloeken in de kerk.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

de vraag is kan je dan een programma bekijken en een ander programma omnemen door middel ban dvd recorder op blz 1.
ben benieuwd
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Nice, werd tijd. Hopelijk dat Belgacom volgt, en niet alleen met zo'n Samsung app :/
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Na een beetje zoeken kwam ik deze tegen:

http://www.satshop.tv/Wisi-OR-DVB-C-HDT ... -optisch_1
of
http://www.youtube.com/watch?v=ZXYRKl0ULNM

Ik veronderstel (lees: hoop) dat je hiermee wel gewoon (unencrypted) kan opnemen, in tegenstelling tot die HDD die aan mijn Samsung hangt (waardoor idd de opnames enkel op dat toestel af te spelen zijn).

Nu nog iets vinden dat naar een NAS schrijft en dan denk ik dat ik hier wat wijzigingen ga aanbrengen, lees: 1 digicorder terug bezorgen aan Telenet en bovenstaande aanschaffen...
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Devilzown schreef:Nice, werd tijd. Hopelijk dat Belgacom volgt, en niet alleen met zo'n Samsung app :/
Technologisch kan voor Belgacom niks anders dan een app, aangezien het daar om een IP-stream gaat (en geen DVB).
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

en als ik tv wil via belgacom, moet ik ook internet via hen? Nu via edpnet (met hogere uploads dan bgc)

dus verlies ik ook 5à12 Mbit downloadsnelheid van mijn internet (veronderstellend dat ik 50GB DL heb).

dan mss. beter telenet kiezen? Om nu speciaal een nieuwe tv voor te kopen (CI+) is ook te veel van het goede....
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

je kan tv nemen zonder internet bij bgc en omgekeerd ook
Als je 50 Mbps DL hebt dan heb je nog zeker 30 Mbps DL over zelf als je 3 HD streams binnen trekt.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

meon schreef:
Devilzown schreef:Nice, werd tijd. Hopelijk dat Belgacom volgt, en niet alleen met zo'n Samsung app :/
Technologisch kan voor Belgacom niks anders dan een app, aangezien het daar om een IP-stream gaat (en geen DVB).
Theoretisch zou het toch moeten kunnen om daar een module voor te ontwikkelen om dat te decoderen? Mss bestaat dat ook ergens.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Btw, kwil ni zagen, maar net gemerkt dat dit topic in telenet internet forum staat, ipv tv. Mss een moveke waard?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
skank
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 feb 2013, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Telenet verkoopt CI+-modules vanaf 24 juni
Door Dimitri Reijerman, donderdag 13 juni 2013 13:16, views: 16.333 • Feedback
Submitter: Dima_2005

Telenet gaat vanaf 24 juni CI+-modules aanbieden. In combinatie met een smartcard is het volgens de kabelaar voortaan mogelijk om 75 digitale zenders te bekijken op een geschikt toestel, waardoor een losse settopbox niet langer nodig is.

De CI+-module krijgt een prijs van 69 euro. Omdat Telenet huurkosten voor zijn digicorders in rekening brengt, kan de CI+-module in acht maanden terugverdiend worden, zo schrijft Tik. In de module moet een Telenet-smartcard geplaatst worden, waarna deze in een CI+-compatibele televisie geschoven kan worden. Ook sommige tv-kaarten in pc's kunnen met de module overweg, evenals bepaalde settopboxen, zoals de Dreambox.

Hoewel de CI+-module, door Telenet aangeprezen met de slogan 'TV met een kaartje', een decoder overbodig maakt en de abonnee daarmee een vrijere hardwarekeuze krijgt, zijn er enkele beperkingen aan een CI+-module. Zo biedt de epg tot twee dagen vooruit aan programma-informatie. Ook zijn er geen interactieve mogelijkheden. Telenet heeft geen restricties aan de opnamemogelijkheden meegegeven, waardoor programma's van 75 tv-stations, inclusief hd-zenders, opgenomen kunnen worden op bijvoorbeeld een externe harddisk, mits de televisie dit ondersteunt.






Als je dit goed leest, zou het dus wel mogelijk zijn in een htpc en dus een combi met xbmc mogelijk :)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Als ik dat hier zo allemaal lees dat er nog geen enkele alternatieve ontvanger (Linux oplossing of mediacenter) bestaat waarin je een CI+ module kan gebruiken (zonder dat ik daar de technische achtergrond van ken) dan lijkt gans dat TV met een kaartje maar geschikt voor Jan Modaal die het in z'n tv kan gebruiken als alternatief voor de analoge kabel. Voor Telenet is het dè ultieme oplossing om zo de analoge kabel (verder) te kunnen afbouwen!

Nu maar hopen dat voor het geëncrypteerd aanbod op de satelliet (TV Vlaanderen en consoorten) niet binnen korte termijn overschakelt op CI+.
Ridiculer wordt het nog als je weet dat je alle free-to-air uitzendingen (DVB-T, DVB-S2 maar ook DVB-C voor de VRT bij Telenet bvb) gewoon kunt blijven opnemen, afhankelijk van de technologie ongeacht of je in het land van oorsprong woont of niet.
De moraal van't verhaal is dus dat je in eerste plaats geen commerciële troep zal kunnen opnemen (whatever ... :)) op "een alternatieve ontvanger".
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik denk,dat veel oude mensen (75+) hier gebruik gaan van maken,als telenet geen analoge kabel meer zal uitzenden.
Met sommigen heb ik al gepraat daarover,en die mensen willen eigenlijk alleen maar de Vlaamse zenders,de drie Nederlandse,en sommige onder hen die twee Duitse,ARD en ZDF.Alle andere (leuke) bijkomstigheden,bijv opnemen, intreseren hun niet,ze willen gewoon tv kijken,zoals vroeger,en zeker en vast,met een afstandsbediening!!!!!!!!!!!.Dat ze daarvoor mss een nieuwe tv gaan moeten kopen,dat is voor hen (over het algemeen)geen enkel probleem.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

TomG schreef:Als ik dat hier zo allemaal lees dat er nog geen enkele alternatieve ontvanger (Linux oplossing of mediacenter) bestaat waarin je een CI+ module kan gebruiken (zonder dat ik daar de technische achtergrond van ken)
Er bestaat er wel degelijk één, maar ik weet niet wat je er dan precies mee kan doen.
Ik vermoed dat hij alleen maar CI+ kan aanbieden omdat hij braafjes de beperkingen opgelegd door CI+ opvolgt.
In elk geval heb je er wel meerdere tuners in, en hij is Linux gebaseerd.

Ik zal de naam hier maar niet zetten, want dan wordt hij misschien geblacklist...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

telenet is nu ook niet dom hé, als ze alles toelaten gaan ze geen enkel digicorder meer verhuren en is hun melkkoe weg.
wat ik wel zie is bvb dat je op termijn wel zal kunnen tegen betaling bvb van 3.99€ per maand of mischien vrij opvragen :-D aan 4.99€
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

fluppie schreef:Ik denk,dat veel oude mensen (75+) hier gebruik gaan van maken,als telenet geen analoge kabel meer zal uitzenden.
Met sommigen heb ik al gepraat daarover,en die mensen willen eigenlijk alleen maar de Vlaamse zenders,de drie Nederlandse,en sommige onder hen die twee Duitse,ARD en ZDF.Alle andere (leuke) bijkomstigheden,bijv opnemen, intreseren hun niet,ze willen gewoon tv kijken,zoals vroeger,en zeker en vast,met een afstandsbediening!!!!!!!!!!!.Dat ze daarvoor mss een nieuwe tv gaan moeten kopen,dat is voor hen (over het algemeen)geen enkel probleem.
Vergeet wel niet dat je daarvoor al een TV moet hebben met een CI+ interface. Even snel gekeken: een Philips tv van goed een jaar oud die ik heb heeft alvast maar een gewoon CI slot.

In dat opzicht zal het voor bestaande tv's met CI slot dus goedkoper zijn om een digibox te huren dan nieuwe tv aan te kopen. Lees trouwens ook eens dit: http://nl.wikipedia.org/wiki/CI%2B#Kritiek_op_CI.2B
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

boulder schreef:Ik zal de naam hier maar niet zetten, want dan wordt hij misschien geblacklist...
http://www.xoro.de/produkte/dvb-c/

Telenet is ook niet stupid hé...gewoon CI+ receiver invoeren... :eek:


zou wel graag combi DVB-S2/C/T2? hebben

en wat kost het maandelijk abbo als je enkel zo'n CI+ kaartje hebt?
wat als je een abbo met receiver hebt en als extra zo'n CI+ kaartje?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

satsurfer schreef:Telenet is ook niet stupid hé...gewoon CI+ receiver invoeren... :eek:
Het feit dat aparte receivers bestaan lost nog steeds niets op aan het opnemen op PC.

Vermoedelijk kan dergelijke receiver ook enkel geencrypteerd opnemen op z'n interne harddisk.
satsurfer schreef:en wat kost het maandelijk abbo als je enkel zo'n CI+ kaartje hebt?
wat als je een abbo met receiver hebt en als extra zo'n CI+ kaartje?
Het kabelabonnement bij TN is steeds hetzelfde (+- 15 euro) ongeacht of je analoog, digitaal of "via een kaartje" kijkt... ongeacht hoeveel toestellen je hebt.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

weet het, beetje off-topic: is bgc ook 1 prijs voor onbeperkt aantal toestellen? ze gaan binnenkort toch ook met zo'n aanbod komen? voordeel bij TN: uw internetsnelheid blijft dezelfde vermoed ik. bij 2-3 streams verliest ge toch 12 Mbit?

http://info.upc.nl/pages/televisie/onli ... nysee.html
CI+ en USB-tuners
Met een USB-tuner, bijvoorbeeld van het merk Anysee, kunt u digitale televisie kijken op uw Windows computer. U kunt een CI+ Module in zo’n tuner steken om televisie te kijken via uw pc of laptop. Dit is helaas niet mogelijk met de CI+ Module van UPC.
http://www.anyseedirect.eu/Kabel/Anysee ... e.tpl.html
wel duur voor enkel CI module (dus de stream wordt door uw pc gedecodeerd, m.a.w. krachtige pc vereist?)

bij Tv-vlaanderen betaal je toch 3 € extra per kaart! (en dan slechts enkel de Vlaamse zenders!). Activatie bij TVV was toch ook 50 € indertijd...
Dus dit gaan ze voelen!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

satsurfer schreef:weet het, beetje off-topic: is bgc ook 1 prijs voor onbeperkt aantal toestellen? ze gaan binnenkort toch ook met zo'n aanbod komen? voordeel bij TN: uw internetsnelheid blijft dezelfde vermoed ik. bij 2-3 streams verliest ge toch 12 Mbit?
Bij BGC is het ook één prijs... echter daar moet je steeds een decoder hebben (kopen of huren) terwijl TN ook nog een analoog signaal heeft.
satsurfer schreef: http://info.upc.nl/pages/televisie/onli ... nysee.html
CI+ en USB-tuners
Met een USB-tuner, bijvoorbeeld van het merk Anysee, kunt u digitale televisie kijken op uw Windows computer. U kunt een CI+ Module in zo’n tuner steken om televisie te kijken via uw pc of laptop. Dit is helaas niet mogelijk met de CI+ Module van UPC.
http://www.anyseedirect.eu/Kabel/Anysee ... e.tpl.html
wel duur voor enkel CI module (dus de stream wordt door uw pc gedecodeerd, m.a.w. krachtige pc vereist?)
Ondanks wat de naam laat vermoeden is het geen CI+ (staat ook nergens op hun specificaties) ... daarom dat het ook niet werkt met UPC.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

satsurfer schreef:
boulder schreef:Ik zal de naam hier maar niet zetten, want dan wordt hij misschien geblacklist...
http://www.xoro.de/produkte/dvb-c/
Ah, dat is dan een andere dan die ik in gedachten had :-)
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Telenet kan elk niet "gecertificeerd" product zo blokkeren via een software update naar de CI+ kaarten. Het is dus geen antwoord op de roep van Test Aankoop om de vrije hardware keuze. Telenet bepaalt nog steeds welke TV's er zullen werken en welke niet.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Kathrein heeft CI+ toestellen met netwerkinterface :)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Tiens, en het was nog een andere :lol:
Maar ja, ze kunnen ze inderdaad blacklisten als ze dat willen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

boulder schreef:Tiens, en het was nog een andere :lol:
Wees maar zeker dat als ze er zijn TN (via z'n leverancier) deze wel zal kennen.

Ze hier al of niet vermelden gaat daar heus niets aan veranderen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Ja, sowieso, die lijst kan ook geüpdated worden, hee.
Als je dan zo'n ontvanger koopt en er een serieus bedrag voor betaalt, en dan blijkt dat het werkt, maar na een paar maanden staat hij wel op de zwarte lijst, ben je daar vet mee.
Vraag is trouwens hoeveel kanalen zo'n module tegelijk kan decoderen.
Als het maar één is, dan kun je nog een multi-tuner toestel hebben, maar heb je al 2 CI+ modules nodig opdat je 2 opnames tegelijk kunt maken.

Maar ik vermoed dat die toestellen gelicensieerd zijn omdat ze de opnames versleutelen.
Het maakt dan feitelijk niet uit of je toegang hebt tot je opnames, als ze toch versleuteld zijn, en enkel met dat ene toestel kunnen afgespeeld worden.
En waarschijnlijk gehoorzamen ze ook braafjes de andere CI+ features (niet kunnen opnemen, houdbaarheidsdatum van een programma, niet kunnen doorspoelen, etc.).
In dat geval is er ook geen reden om ze te blacklisten.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

sardonis schreef:Telenet kan elk niet "gecertificeerd" product zo blokkeren via een software update naar de CI+ kaarten. Het is dus geen antwoord op de roep van Test Aankoop om de vrije hardware keuze. Telenet bepaalt nog steeds welke TV's er zullen werken en welke niet.
Ik vind dit stemmingmakerij en speculatie.
Ik zou eerst afwachten, en we zien wel of Telenet enige intentie heeft bepaalde hardware of TV's te blokkeren. Ik heb niet de indruk dat dit hun bedoeling is.

Het woord "gecertificeerd" wordt hier ook verkeerd gebruikt: Telenet gaat geen toestellen certificeren. Wat ze bedoelen is dat je een CI+ gecertificeerd tv-toestel nodig hebt.
Theoretsich zouden ze wel bepaalde hardware kunnen "blacklisten" (maar dat heeft niets met de CI+ certificering te maken).

Als dit geen antwoord is op de roep voor vrije hardware keuze, wat wil je dan wel???
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gautier
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 31 dec 2012, 17:33
Locatie: Frankrijk / VK
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 94 keer

Hoe werelden kunnen verschillen. Ik woon in Frankrijk, en hier zijn heeft zo'n module gewoon geen bestaansrecht. Vele zenders, ook de commerciële, worden gratis (!) uitgezonden over DVB-T (digitale TV via zendmasten, ook in HD), en over kabel/ADSL zijn er minstens vijf concurrenten die triple of quadruple play aanbieden aan concurrentiële prijzen. Onmogelijk dat zo'n monopolistisch gedoe hier dus zou kunnen bestaan. En in de andere Europese landen waar ik gewoond heb was het heel gelijklopend.
Ondertussen zitten jullie vast in een duopolie, en lijkt Vlaanderen meer en meer op een digitale woestijn. Er is op z'n minst vier tot vijf jaar achterstand op de meer progressieve Europese landen. Misschien eens wat meer jullie volksvertegenwoordiger op aanspreken!
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

philippe_d schreef:
sardonis schreef:Telenet kan elk niet "gecertificeerd" product zo blokkeren via een software update naar de CI+ kaarten. Het is dus geen antwoord op de roep van Test Aankoop om de vrije hardware keuze. Telenet bepaalt nog steeds welke TV's er zullen werken en welke niet.
Ik vind dit stemmingmakerij en speculatie.
Ik zou eerst afwachten, en we zien wel of Telenet enige intentie heeft bepaalde hardware of TV's te blokkeren. Ik heb niet de indruk dat dit hun bedoeling is.

Het woord "gecertificeerd" wordt hier ook verkeerd gebruikt: Telenet gaat geen toestellen certificeren. Wat ze bedoelen is dat je een CI+ gecertificeerd tv-toestel nodig hebt.
Theoretsich zouden ze wel bepaalde hardware kunnen "blacklisten" (maar dat heeft niets met de CI+ certificering te maken).

Als dit geen antwoord is op de roep voor vrije hardware keuze, wat wil je dan wel???
Als je Telenet verandert in "CI+ TrustCenter", dan klopt zijn post wel. Ik ben er nog niet uit of een operator zoals Telenet wel de nodige rechten krijgt van het CI+ TrustCenter om bepaalde hardware te weigeren. Wat een operator wél kan is bepalen of iets al dan niet opgenomen mag worden, maar over apparaten hebben ze niets te zeggen want de hogere instantie (CI+ TrustCenter) regelt dit alles. In het vorige topic had ik al naar een presentatie gelinkt die deze structuur uit de doeken doet. Het CI+ TrustCenter is diegene die de nodige certification keys uitdeelt aan de TV-fabrikanten, e.d. Zij beheren ook de white- en blacklists van toestellen.

Verder heb ik voor de die-hards nog een paper gevonden: CI+ 1.3 Specification
Wie heeft er zin om zich door die 300 pagina's te wurmen? 8)
Afbeelding
Grigri
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 25 maa 2012, 20:07
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 33 keer

Misschien is dit beter leesbaar dan die turf van 300p, dezelfde uitleg maar met eenvoudige mooie figuren en de stappen + prijzen erbij voor de registratie van een CI+-toestel: http://www.ci-plus.com/data/ci-plus_ove ... -11-11.pdf.

Op een van de laatste pagina is ook een lijst te vinden van de verschillende fabrikanten die een CI+ licentie hebben bekomen (2011).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

philippe_d schreef:Het woord "gecertificeerd" wordt hier ook verkeerd gebruikt: Telenet gaat geen toestellen certificeren. Wat ze bedoelen is dat je een CI+ gecertificeerd tv-toestel nodig hebt.
Waarom moet TN dan een lijst van TV's publiceren... iedere TV die het CI+ logo heeft moet zo ie zo gecertificieerd zijn.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Ik heb een maand of twee geleden een Medion TV gekocht bij nonkel Aldi. Die heeft (volgens de folder) een CI+ interface.
Hopelijk werkt hij met het Telenet kaartje.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Grigri schreef:Misschien is dit beter leesbaar dan die turf van 300p, dezelfde uitleg maar met eenvoudige mooie figuren en de stappen + prijzen erbij voor de registratie van een CI+-toestel: http://www.ci-plus.com/data/ci-plus_ove ... -11-11.pdf.

Op een van de laatste pagina is ook een lijst te vinden van de verschillende fabrikanten die een CI+ licentie hebben bekomen (2011).
Welja, dat is de presentatie die ik ook al eerder had geplaatst, maar ik heb niet de indruk dat er veel zijn die er iets uit opgestoken hebben als ik het zo lees.
r2504 schreef:Waarom moet TN dan een lijst van TV's publiceren... iedere TV die het CI+ logo heeft moet zo ie zo gecertificieerd zijn.
Als ze die lijst 1 op 1 kopiëren van het CI+ TrustCenter, lijkt me dat puur om zichzelf in te dekken tegen mensen die een TV kopen die ooit CI+ certified was (dus het stickerke hangt er nog op), maar later op de zwarte lijst is terechtgekomen wegens gekraakte firmware of wat dan ook dat de CI+ maatregelen teniet kan doen. Als zij enkel zouden zeggen dat een het stickerke er moet ophangen zouden klanten zich kunnen miskopen zonder dat Telenet een poot heeft om op te staan.

PS: de enige juiste spelling is sowieso. :-)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Code: Selecteer alles

Sowieso / zowiezo
Is naast sowieso ook zowiezo juist?
Alleen sowieso is juist. Dit woord, dat 'toch al, in elk geval' betekent, komt volgens de grote Van Dale sinds de jaren vijftig in het Nederlands voor. Het is geleend uit het Duits. Het wordt gebruikt in zinnen als:

Ik houd niet van Koos Alberts, maar ik ben sowieso geen liefhebber van het Nederlandse lied.
Morgen ga ik niet fitnessen; ik heb sowieso geen tijd om meer dan twee keer per week te gaan.
Tv-programma's van vroeger lijken sowieso altijd beter.
Sowieso wordt erg vaak fout gespeld. Op internet kom je onder andere tegen: 'so wie so', 'zowiezo', 'zo-wie-zo', 'sowiezo', 'zowieso', 'sowiso', 'zowizo', 'soïso', 'zoïzo', 'soieso', 'zoiezo', 'zo en zo', 'sobieso' en 'zobiezo'.

Wij hebben thuis dus prime op een decoder, krijg met de beste wil van de wereld deze niet op de 2de decoder, zou ik dan thuis ook zonder decoder prime kunnen kijken met deze CI+ module op de andere TV (ik veronderstel dat mijn panasonic tx-p55vt50 dit aankan) ?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Volgens mij wel, maar dan ga je daar nog eens een Prime abonnement moeten op nemen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Teebee schreef:Wij hebben thuis dus prime op een decoder, krijg met de beste wil van de wereld deze niet op de 2de decoder
Zijn beide interactief ?
Teebee schreef:zou ik dan thuis ook zonder decoder prime kunnen kijken met deze CI+ module op de andere TV (ik veronderstel dat mijn panasonic tx-p55vt50 dit aankan) ?
Nee, voor CI+ kaartjes zal je volgens mij steeds een apart abonnement moeten aanschaffen (anders kan je de aan de familie uitdelen).
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

oops, ik vergis me van zender :oops:

Ze zijn beide interactief, maar ik bedoelde eigenlijk Sporting Telenet HD (prime sport HD). De gewone sport krijg ik wel, de HD wil ie niet meer tonen (in begin wel) :bang: .
Ben nog van het filmnet tijdperk, en zo naar canal+ en prime sport.

Maar als die CI+ thuis insteek, kunnen ze dan nie zien dat ik effectief thuis aan de router hang?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Neen, dat kunnen ze niet zien, want die module is niet met een netwerkverbinding aangesloten.
Je ontvangt dus alleen maar, kunt niets terugsturen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik vind dit vrij bizar, die CI+ toestellen. Ik heb een Samsung tv, serie 5, van een 4,5 jaar oud, en inderdaad, die heeft het (heeft 450€ gekost, full HD 1080 P zonder LED). Anderzijds zijn er veel Samsung LED tv's, die het niet hebben. Philips tv's hebben het nooit, Panasonic ook niet trouwens.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Vreemd, want op Tweakers staan er 141 modellen van Philips en Panasonic die wel met CI+ overweg kunnen.
Afbeelding
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Mijn nog recente Pansonic heeft ook CI+
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”