BBOX3 komt eraan!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Stefan of lars: kan iemand van jullie proberen welke bestandssystemen werken met die USB, en meerbepaald of NTFS werkt?
Hieronder staan ze, het zijn er een pak. Hopelijk heeft de admin hiermee geen probleem. De mac adressen heb ik uitgeveegd. Wat me nu opvalt is dat de gedetecteerde apparaten tevoorschijnkomen onder 2.4, 5.0 of Ethernet, naargelang ze connecteren. Onder ethernet zie wat wat gegevens van de 4 ethernet poorten.Petervanakelyen schreef:Super! Zou je nog wat screenshots kunnen posten van de webinterface?
Wanneer je de stick insteekt krijg je onder het hoofdmenu dit:butskristof schreef:Stefan of lars: kan iemand van jullie proberen welke bestandssystemen werken met die USB, en meerbepaald of NTFS werkt?
als je dan doorklikt krijg je met een NTFS geformatteerde stick geeft dit:
FAT heb ik ook even geprobeerd:
Ik heb ook nog wat meer gekeken naar de snelheden die ik haal. Het is een eerste indruk en het is al laat op de avond aan het worden
Voor de volledigheid zoals reeds gezegd: PC met Windows 7 PC en een Intel® Centrino® Advanced-N 6205 ("802.11agn, 2x2, dual band delivers up to 300 Mbps "). De bbox staat in het lokaal hiernaast, achter het hoekje op zo'n 10 meter afstand.
Op het eerste zicht gaf dat een verbinding van 180Mbps. Ik heb dan nog even gekeken wat de snelheid geeft via de 2.4 en dat is dikwijls 65, 78 en gaat het soms naar 39, 52, 58 maar ook af en toe naar 104Mbps :
Wanneer ik nu terug naar de 5Ghz ga zie ik toch meer variatie in de snelheden. Het gaat dikwijls naar 162 en ook 300 Mbps.
Aan de hand van de snelheden kan je ook zien welke techniek hij gebruikt om de verbinding te maken. De eerste beste tabel met de "expected data rates" heb ik hier gevonden: http://www.xirrus.com/cdn/pdf/wifi-demy ... 1n_Plotter
Een klein stukje daaruit met de snelkheden die ik hier noteer:
De helft van van de tijd lukt het dus om 2 spatial streams te gebruiken met snelheden tussen 162 en 243 Mbps dankzij "channel bonding" en ook dikwijls 180 en 300 Mbps. Dat zou dan de "short guard interval" techniek moeten zijn als ik uit de genoteerde snelheden de gebruikte encoding techniek mag afleiden.
Het lijkt wel goed te zitten met deze nieuwe bbox3. Zou BGC ons deze keer dan toch een deftige router hebben aangeboden ?
Voor de volledigheid zoals reeds gezegd: PC met Windows 7 PC en een Intel® Centrino® Advanced-N 6205 ("802.11agn, 2x2, dual band delivers up to 300 Mbps "). De bbox staat in het lokaal hiernaast, achter het hoekje op zo'n 10 meter afstand.
Op het eerste zicht gaf dat een verbinding van 180Mbps. Ik heb dan nog even gekeken wat de snelheid geeft via de 2.4 en dat is dikwijls 65, 78 en gaat het soms naar 39, 52, 58 maar ook af en toe naar 104Mbps :
Wanneer ik nu terug naar de 5Ghz ga zie ik toch meer variatie in de snelheden. Het gaat dikwijls naar 162 en ook 300 Mbps.
Aan de hand van de snelheden kan je ook zien welke techniek hij gebruikt om de verbinding te maken. De eerste beste tabel met de "expected data rates" heb ik hier gevonden: http://www.xirrus.com/cdn/pdf/wifi-demy ... 1n_Plotter
Een klein stukje daaruit met de snelkheden die ik hier noteer:
De helft van van de tijd lukt het dus om 2 spatial streams te gebruiken met snelheden tussen 162 en 243 Mbps dankzij "channel bonding" en ook dikwijls 180 en 300 Mbps. Dat zou dan de "short guard interval" techniek moeten zijn als ik uit de genoteerde snelheden de gebruikte encoding techniek mag afleiden.
Het lijkt wel goed te zitten met deze nieuwe bbox3. Zou BGC ons deze keer dan toch een deftige router hebben aangeboden ?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 97 keer
Stefan,Stefan- schreef:Dat dacht ik ook altijd...
Met harddisk
Zonder harddisk
hoe lang stak die HD al in toen je die speed test uitvoerde? Want de GW gaat elke nieuwe disk beginnen met te indexen voor DLNA, en dat is een CPU-intensief proces dat de throughput gaat onderuithalen. Eenmaal de disk volledig geindexed zou je geen snelheidsverschil mogen merken
-
- Premium Member
de bbox3 heeft op 5GHz wel degelijk 4 spatial streams (is een 4x4) en op 2.4GHz heeft die er 2. Als je de bbox3 dus samen met de 5GHz video bridge gebruikt die ook 4 spatial streams heeft en een gig e-net uitgang, heb je de snelste WiFi verbinding.lars schreef:Het lijkt wel goed te zitten met deze nieuwe bbox3. Zou BGC ons deze keer dan toch een deftige router hebben aangeboden ?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 8 keer
flupke19 schreef:Stefan- schreef:Dat dacht ik ook altijd...
...
Stefan,
hoe lang stak die HD al in toen je die speed test uitvoerde? Want de GW gaat elke nieuwe disk beginnen met te indexen voor DLNA, en dat is een CPU-intensief proces dat de throughput gaat onderuithalen. Eenmaal de disk volledig geindexed zou je geen snelheidsverschil mogen merken
Een goede 24uur, en DLNA stond uit omdat er alleen maar .CR2 bestandjes (Canon RAW) op zouden kommen
Internet = EDPNet VDSL (50/10)
Telefonie = EDPNet - WeePee
TV = TVV APP - Disney+
Mobile = Orange
Netwerk = Ubiquiti
Telefonie = EDPNet - WeePee
TV = TVV APP - Disney+
Mobile = Orange
Netwerk = Ubiquiti
Kan je dat laatste wat meer toelichten flupke ? waar zou ik dat dan moeten configureren ? dank je wel.flupke19 schreef:de bbox3 heeft op 5GHz wel degelijk 4 spatial streams (is een 4x4) en op 2.4GHz heeft die er 2. Als je de bbox3 dus samen met de 5GHz video bridge gebruikt die ook 4 spatial streams heeft en een gig e-net uitgang, heb je de snelste WiFi verbinding.lars schreef:Het lijkt wel goed te zitten met deze nieuwe bbox3. Zou BGC ons deze keer dan toch een deftige router hebben aangeboden ?
-
- Premium Member
tja, configureren kan je dat niet: als je laptop maar 2 ingebouwde antennes heeft, kan je dan ook maar 2 spatial stream tegelijkertijd ontvangen. Maar de WiFi-bridge (http://www.belgacom.be/nl/prive/product ... wifibridge) heeft zoals de bbox3 ook 4 antennes ingebouwd en kan dan wel 4 streams tegelijkertijd ontvangenlars schreef:Kan je dat laatste wat meer toelichten flupke ? waar zou ik dat dan moeten configureren ? dank je wel.flupke19 schreef:de bbox3 heeft op 5GHz wel degelijk 4 spatial streams (is een 4x4) en op 2.4GHz heeft die er 2. Als je de bbox3 dus samen met de 5GHz video bridge gebruikt die ook 4 spatial streams heeft en een gig e-net uitgang, heb je de snelste WiFi verbinding.lars schreef:Het lijkt wel goed te zitten met deze nieuwe bbox3. Zou BGC ons deze keer dan toch een deftige router hebben aangeboden ?
- testertje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 68 keer
Hier ben ik ook benieuwd naar...lion51 schreef:Tnx lars voor info
Ip reservatie (DHCP) in netwerkwerk blijven die nu geshaved of zouden die weg zijn bij spanningsonderbreking zoals in bbox2
Victory Not Vengeance
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Kosten besparen zeker. Zo kunnen ze er zelf een goedkoop routerke achter zetten waar ze mee kunnen doen wat ze willen en wel deftige support op kunnen geven.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
de oude ruckus is ook een wifi-bridge.jackho schreef:je bedoelt waarschijnlijk de nieuwe wifi-bridge die tesamen werkt met de BBOX3 wifi
Ik ben ook benieuwd naar de ervaring van gebruikers !
Al kan k wel snappen dat ze hier niet dezelfde naam willen ophangen, kwa associatie.
Maar inderdaad daar doel ik op
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Eerst en vooral, er staat nergens vermeld dat de OLO's alleen een BBox access (zonder WiFi) krijgen.Zorba schreef:Wat is de reden dat ze voor de OLO's geen WiFi geven?
Het zal de keuze zijn van iedere OLO om te kiezen welke Bbox3 ze gaan gebruiken ...
OLO's zijn al lang vragende partij om hun eigen CPE te mogen installeren bij de klant (die ze dan zelf kunnen configureren)
De BBox3 access is een toegeving van Belgacom naar de OLO's. In dit geval zou een installatie kunnen bestaan uit:
- 1) een BBox3 access (= "modem only" die volledig door Belgacom beheerd wordt).
2) daarachter een router (die door de OLO beheerd wordt).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- testertje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 68 keer
Ik heb er één besteld via de website, en noch op de site, noch in de mail stond er iets van vertraging. Ben eens benieuwdkonda schreef:MClaeys
er is blijkbaar (volgens het meisje aan de telefoon) iets mis met de toestellen waardoor ze werden uitgesteld tot de 24ste
Victory Not Vengeance
-
- Premium Member
d'r is helemaal niks mis met die WiFi bridges: die zijn gewoon nog niet in voorraad. Dus, ja, je zal nog op de levering moeten wachtenkonda schreef:MClaeys
er is blijkbaar (volgens het meisje aan de telefoon) iets mis met de toestellen waardoor ze werden uitgesteld tot de 24ste
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Ah, ik dacht dat dat over de Bbox ging.
Ik vraag me af hoe lang het zal duren voor de OLO's dit gaan gebruiken. Dinsdag komen ze namelijk BelgacomTv installeren voor mijn ouders en waarschijnlijk de model vervangen omdat deze wat mankeert. Kzou t nie erg vinden om dan een Bbox 3 als vervanging te krijgen
Sent from my Lumia 900 using Board Express
Ik vraag me af hoe lang het zal duren voor de OLO's dit gaan gebruiken. Dinsdag komen ze namelijk BelgacomTv installeren voor mijn ouders en waarschijnlijk de model vervangen omdat deze wat mankeert. Kzou t nie erg vinden om dan een Bbox 3 als vervanging te krijgen
Sent from my Lumia 900 using Board Express
- Zorba
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 57 keer
Dan is de nieuws post op de homepage zeer dubbelzinnig ... Vandaar mijn vraag.philippe_d schreef:Eerst en vooral, er staat nergens vermeld dat de OLO's alleen een BBox access (zonder WiFi) krijgen.Zorba schreef:Wat is de reden dat ze voor de OLO's geen WiFi geven?
Het zal de keuze zijn van iedere OLO om te kiezen welke Bbox3 ze gaan gebruiken ...
Bedankt voor de verduidelijking.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 72 keer
Eerste indruk is grote verbetering
Ip reservation blijven bestaan na stroom onderbreking
Wat ik wel mis is overzicht van het vdsl profiel (waarden zijn 60/5 bvb) Dit is niet meer zichtbaar
Ip reservation blijven bestaan na stroom onderbreking
Wat ik wel mis is overzicht van het vdsl profiel (waarden zijn 60/5 bvb) Dit is niet meer zichtbaar
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
- Bedankt: 145 keer
Kan er iemand eens de wifi-snelheden vergelijken tussen de bbox2 en 3?
bvb met speedtest.net haal ik via de wan over wifi(bbox2) net de 20Mbit niet, terwijl ik wired 30Mbit heb.
en ook de wifisnelheid in de LAN van NAS naar PC vergeleken met de bbox2.
Dat zal veel mensen een idee geven van het verschil.
bvb met speedtest.net haal ik via de wan over wifi(bbox2) net de 20Mbit niet, terwijl ik wired 30Mbit heb.
en ook de wifisnelheid in de LAN van NAS naar PC vergeleken met de bbox2.
Dat zal veel mensen een idee geven van het verschil.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
@jackho: BGC holt altijd achter de feiten aan, met de bbox 2 zat de n-norm toch ook al volop in de lift?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
De nieuwe wifi norm (AC) zal voor de BBox 4 zijn die ergens tegen 2020 verwacht zal worden. Allé wees blij op dit moment dat versie 3 eindelijk op de markt is gekomen (als koopmodem en voor nieuwe klanten). Als ik zie wat deze versie ondertussen kan, lijkt mij dat alvast een reuzenstap vooruit in vergelijking met de 2. Hiep hiep hoera voor Belgacom.
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 90 keer
Sinds gisteren ook in het bezit van een bbox 3. Kan iemand die hem bezit eens testen of het bij hem lukt om iets in de dmz te zetten? Bij mij wil het maar lukken om mijn PS3 in de dmz te zetten. Heb zowel via de netwerkinstellingen als via het mac adres in het hoofdscherm de dmz geactiveerd, op ok geklikt, om daarna te constateren dat deze weer uit staat. Geen idee of ik het verkeerd doe (lijkt mij moeilijk anders te kunnen) of er iets fout is mijn bbox 3 of het de software in het algemeen is.
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
Alles zo gedaan, om het daarna nog eens te openen en te concluderen dat het terug op geen staat. Idem als ik rechtstreeks op het ip adres klik en daar via firewall geklikt en dan op dmz enable om daarna terug tot dezelfde conclusie te komen, dat het op disabled staat als ik het nog eens open.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 119 keer
Misschien dat iemand van de eigenaars eens een volledige review wil doen?
Tot nu toe zie ik weinig voordelen bij het verkiezen van een bbox3 voor zijn router functionaliteit boven eentje van de courante merken.
Tot nu toe zie ik weinig voordelen bij het verkiezen van een bbox3 voor zijn router functionaliteit boven eentje van de courante merken.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 72 keer
Ik zal proberen mijn bevindingen samen te vatten de komende dagen
Hij is inderdaad al beter dan BBox2 en zeker op WiFi gebied maar had nog wel ietske meer ervan verwacht van gebruiksvriendelijkheid van de instelmenu's betreft
Hij is inderdaad al beter dan BBox2 en zeker op WiFi gebied maar had nog wel ietske meer ervan verwacht van gebruiksvriendelijkheid van de instelmenu's betreft
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 12 keer
@Fallschirmjaeger
Heb ook BBOX3 staan en heb geen enkel probleem met de DMZ.
Er zijn 2 manieren, ofwell ga je via acces controll -> firewall, en daar kies je het toestel in de lijst of custom en vul je het IP in.
Of je zoekt je toestel bij de geconnecteerde apparaten (vb onder ethernet) je klikt het apparaat aan -> firewall en daar gewoon DMZ op Enabled zetten.
En in beide gevallen op de blauwe OK knop rechts vanonder drukken. Niet op het kruisje. En in het geval er al een ander toestel in DMZ staat zal hij dit ook melden.
Heb ook BBOX3 staan en heb geen enkel probleem met de DMZ.
Er zijn 2 manieren, ofwell ga je via acces controll -> firewall, en daar kies je het toestel in de lijst of custom en vul je het IP in.
Of je zoekt je toestel bij de geconnecteerde apparaten (vb onder ethernet) je klikt het apparaat aan -> firewall en daar gewoon DMZ op Enabled zetten.
En in beide gevallen op de blauwe OK knop rechts vanonder drukken. Niet op het kruisje. En in het geval er al een ander toestel in DMZ staat zal hij dit ook melden.
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
Is exact hetgeen ik doe, maar het lukt dus niet.
edit: nog maar eens naar fabrieksinstellingen gezet en probleem lijkt nu opgelost. Kan mijn PS3 nu in de dmz zetten, alleen blijft die zelfs dan moeilijk doen en een gesloten nat aangeven. Eens verder zoeken of er geen alternatieve oplossing bestaat.
Deze melding krijg ik dus ook niet als ik een ander apparaat selecteer uit mijn lijst en die daarna probeer toe te voegen in de dmz. Morgen dus eens bellen naar Belgacom.En in het geval er al een ander toestel in DMZ staat zal hij dit ook melden.
edit: nog maar eens naar fabrieksinstellingen gezet en probleem lijkt nu opgelost. Kan mijn PS3 nu in de dmz zetten, alleen blijft die zelfs dan moeilijk doen en een gesloten nat aangeven. Eens verder zoeken of er geen alternatieve oplossing bestaat.