Ik ben bezig met mijn systeem compleet aan het upgraden voor een redelijke prijs... Nu ben ik bezig met de processor en ik twijfel
Mij vraag is, neem ik best een :
AMD Athlon 3400+, 64bit, Socket 754 Boxed with cooler
of
INTEL PIV 3200 1024KB PRESCOTT Socket 478 800FSB Boxed with cooler
De amd is dan wel €30 duurder, maar dat maakt niet zoveel uit ...
Een moederbord heb ik al in gedachten, in beide gevallen de max3 van abit, of welk moederbord raden jullie aan ?
Dank u ...
Beste keuze upgrade PC
- bke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 6 keer
blux schreef:Ik ben bezig met mijn systeem compleet aan het upgraden voor een redelijke prijs... Nu ben ik bezig met de processor en ik twijfel
of
Een moederbord heb ik al in gedachten, in beide gevallen de max3 van abit, of welk moederbord raden jullie aan ?
Dank u ...
Ik werk al 5 jaar met Intel, nog nooit problemen mee gehad, ik zou toch voor de amd gaan in u geval, want over die Prescott's heb ik jammergenoeg nog niet veel goed nieuws gehoord!
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
hou wel rekening dat die boxed cooler bij amd 3400 64 niet echt de 'juiste' is, alle, het voldoet wel, maar temperatuur gaat aan de hoge kant liggen 60/65 idle.
- bke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 6 keer
Wat betere koeling betreft zou ik een Zalman CNPS 7000A CU nemen. (Wel op volle toeren als je de meeste koeling wilt)crapiecorn. schreef:amd 64 , maar dan je wel wat extra moeten investeren in betere cooling
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
- metal
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
als ik een volgende CPU zou kopen is het een pentium. geen amd meer. veel te traag naar men goesting en pentium is veel sneller (nu met die van tegenwoordig weet ik het nietmeer zo echt). en da moederbord da ge wilt kopen is echt een goei
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Lol metal,
Gesproken als een echte "kenner" NOT. Het is al meerdere malen bewezen dat AMD gewoon een veel betere koop is dan Intel .. en trager ?? Lol .. waar haalt ge dat vandaan ?
Het enige waar Intel sneller in is, is het softwarematig encoden van films, meer ni.
Tel daarbij dat het nog eens goedkoper is ook en dan weet je ineens waarom ik iedereen die nu nog Intel koopt voor zot verklaar
Grtz,
Sasuke
Gesproken als een echte "kenner" NOT. Het is al meerdere malen bewezen dat AMD gewoon een veel betere koop is dan Intel .. en trager ?? Lol .. waar haalt ge dat vandaan ?
Het enige waar Intel sneller in is, is het softwarematig encoden van films, meer ni.
Tel daarbij dat het nog eens goedkoper is ook en dan weet je ineens waarom ik iedereen die nu nog Intel koopt voor zot verklaar
Grtz,
Sasuke
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
blux schreef:Ik ben bezig met mijn systeem compleet aan het upgraden voor een redelijke prijs... Nu ben ik bezig met de processor en ik twijfel
of
Dank u ...
In beide gevallen de max3 van Abit ?? Dat zal moeilijk gaan denk ik, mobo's voor een Intel CPU en mobo's voor een AMD CPU zijn totaal verschillend hoor.
Enne, de Athlon 64 3400+ zou ik nemen, die is 1. 64Bit, 2. Word "minder" heet, 3. Is sneller !!
En volgende week word 'm goedkoper ook
Grtz,
Sasuke
Idd, ga begod voor die Ahtlon64, ik heb er nog niks dan goeds van gehoord. Wat snelheid betreft ga je niet moeten inboeten hoor, lees er de reviews maar eens op na.
Al maakt de 64 bit amper iets uit vandaag de dag, het is mss wel handig meegenomen wanneer je deze comp zou gebruiken in combinatie met een 64bit OS (guess which ). Naar de toekomst gaat dit zeker interessant zijn wanneer je het systeem binnen 2 of 3 jaar als vb secundaire comp gebruikt.
Al maakt de 64 bit amper iets uit vandaag de dag, het is mss wel handig meegenomen wanneer je deze comp zou gebruiken in combinatie met een 64bit OS (guess which ). Naar de toekomst gaat dit zeker interessant zijn wanneer je het systeem binnen 2 of 3 jaar als vb secundaire comp gebruikt.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Sasuke schreef:blux schreef:Ik ben bezig met mijn systeem compleet aan het upgraden voor een redelijke prijs... Nu ben ik bezig met de processor en ik twijfel
of
Dank u ...
In beide gevallen de max3 van Abit ?? Dat zal moeilijk gaan denk ik, mobo's voor een Intel CPU en mobo's voor een AMD CPU zijn totaal verschillend hoor.
Enne, de Athlon 64 3400+ zou ik nemen, die is 1. 64Bit, 2. Word "minder" heet, 3. Is sneller !!
En volgende week word 'm goedkoper ook
Grtz,
Sasuke
van de max3 is er een versie voor amd en voor intel, ik bedoel dus indien AMD:
ABIT KV8-MAX3 (SOCKET 754, VIA KT800, OTES, 3 DDR400, 6X SATA RAID, Gig. Lan, Firewire, USB 2.0, 5.1 SOUND)
indien intel:
ABIT IC7-MAX3 (Intel 875P, AGP, P4 478 800FSB, 6SATA, SATARAID (0+1), 4DDR Dual Channel PC3200, 5PCI, CSA Gb LAN, OTES Tech )
inderdaad doe gelijk mij en ga voor athlon 64 maar intel is gewoon populairder omdat ze cijfertjes gebruiken p4 EE 4GHz blijkt een Athlon 64 3x00 sneller te zijn met maar 2.xxGhz
kheb wel net onlans gelezen dat amd binnenkort (redelijk vroeg) gaat stoppen met socket 754 maar zich gaat concentreren op socket 939
dus wil je een nieuwe pc met de bedoeling om hem binnen een jaar nog te kunnen updaten met nieuwe procesor zult ge voor een socket 939 moeten gaan maar die zijn duur alleen de 3500 (de eerste 939?) valt mee van prijs (iets in de 300€) maar wat is 300 € in vergelijking met een intel p4 EE van 600€ als de goedkopere sneller is...
hou er rekening mee dat pcs redelijk snel verouderen en je bijna jaarlijks zult moeten updaten om nieuwe games e.d te kunnen draaien dus waarom extra geld gaan geven aan een duurdere processord als je na een jaar toch een nieuwe moet kopen?
ps: ik ga een nieuwe pc kopen en ik ga voor de athlon 64 wel ben ik nog aan het twijfelen tussen 754 of de duurdere 939 waarvoor er nog niet veel mobo's zijn
kheb wel net onlans gelezen dat amd binnenkort (redelijk vroeg) gaat stoppen met socket 754 maar zich gaat concentreren op socket 939
dus wil je een nieuwe pc met de bedoeling om hem binnen een jaar nog te kunnen updaten met nieuwe procesor zult ge voor een socket 939 moeten gaan maar die zijn duur alleen de 3500 (de eerste 939?) valt mee van prijs (iets in de 300€) maar wat is 300 € in vergelijking met een intel p4 EE van 600€ als de goedkopere sneller is...
hou er rekening mee dat pcs redelijk snel verouderen en je bijna jaarlijks zult moeten updaten om nieuwe games e.d te kunnen draaien dus waarom extra geld gaan geven aan een duurdere processord als je na een jaar toch een nieuwe moet kopen?
ps: ik ga een nieuwe pc kopen en ik ga voor de athlon 64 wel ben ik nog aan het twijfelen tussen 754 of de duurdere 939 waarvoor er nog niet veel mobo's zijn
de pispaal <<
mr cide, het hangt er net vanaf wat je wilthe. socket 754 gaat idd uitfaseren maar er komen zeker nog nieuwe cpu's voor uit. (ik dacht dat ne 4000+ al was toegezegd op dit platform)
Je moet zelf weten wat voor jou belangrijk is. Ik zou om eerlijk te zijn als mn budget beperkt is, eerder wat minder uitgeven aan pure cpupower (hoevaak belast jij je cpu echt gedurende langere tijd voor meer als 80%? en dan heb ik het niet over folding@ home ofzo ) maar ik zou meer geld spenderen dan mijn meeste klanten doen aan
meer ram.
betere Harde schijven.
betere en stillere koeling.
En als je gamed, uitkijken voor een geschikte grafische kaart. dan komt dit nog eerder voor in het lijstje.
Je moet zelf weten wat voor jou belangrijk is. Ik zou om eerlijk te zijn als mn budget beperkt is, eerder wat minder uitgeven aan pure cpupower (hoevaak belast jij je cpu echt gedurende langere tijd voor meer als 80%? en dan heb ik het niet over folding@ home ofzo ) maar ik zou meer geld spenderen dan mijn meeste klanten doen aan
meer ram.
betere Harde schijven.
betere en stillere koeling.
En als je gamed, uitkijken voor een geschikte grafische kaart. dan komt dit nog eerder voor in het lijstje.
-
- Member
ikzelf heb een P4 3.2 prescot
me andere PC is een AMD xp 2400+
ik heb de intel gekocht omdat die als 24/7 server dient en heavy loaded is en omdat ik die veel koeler kan houden dan me vorige amd.
zelf heb ik nu nog geen probs gehad met die prescot.
en voor games draait ie ook perfect
mvg
ik heb de intel gekocht omdat die als 24/7 server dient en heavy loaded is en omdat ik die veel koeler kan houden dan me vorige amd.
zelf heb ik nu nog geen probs gehad met die prescot.
en voor games draait ie ook perfect
mvg
-
- Pro Member
unicomplex schreef:ikzelf heb een P4 3.2 prescot
Die Prescott is zowat de heetste desktopprocessor die ooit is uitgebracht, en presteert bovendien slechter dan een gelijk geklokte Northwood (of een half zo snelle Athlon64 ) ...
De Athlon64's hebben bovendien nog "cool 'n quiet", wat de processorsnelheid doet variëren in functie van de benodigde processorkracht. M'n systeem thuis draait vrijwel steeds maar op 800MHz, verbruikt dus minder stroom, wordt minder warm en is bovendien zeer stil, omdat de fans vrijwel altijd op laagste snelheid draaien.
- metal
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
Sasuke schreef:Lol metal,
Grtz,
Sasuke
sasuke, als echte kenner? helemaal niet want ik ken daar de balle van. ik hoor alleen maar wat ik hoor van andere mensen. dus ben ik nie echt een kenner. en als AMD echt sneller is dan intel dan neem ik dat terug he. mja en tegen dak deer nen nieuwe koop zal ik veel revieuws derover lezen he. maar kenner van pc ben ik zeker niet
-
- Member
bubbs schreef:unicomplex schreef:ikzelf heb een P4 3.2 prescot
Die Prescott is zowat de heetste desktopprocessor die ooit is uitgebracht, en presteert bovendien slechter dan een gelijk geklokte Northwood (of een half zo snelle Athlon64 ) ...
De Athlon64's hebben bovendien nog "cool 'n quiet", wat de processorsnelheid doet variëren in functie van de benodigde processorkracht. M'n systeem thuis draait vrijwel steeds maar op 800MHz, verbruikt dus minder stroom, wordt minder warm en is bovendien zeer stil, omdat de fans vrijwel altijd op laagste snelheid draaien.
die server PC draait zowat 24/7 en wordt veel onder stress gezet en hou em mooi koel. temp varieert tussen de 29-31 graden non stressed, en 37-39 graden stressed.
nogtans gee probs ondervonden met de prescot
mvg
blux schreef:Bestaan er moederborden van de nieuwste generatie AMD (939) die zowel AGP als PCI EXPress aan boord hebben?
ik denk van niet daar pci express(x16) de opvolger zal zijn van agp(x8) en moesten ze alletwee op een bord zetten zou je 2 3d kaarten kunnen draaien
________
ik ga ws toch voor 754 (de 3200+) die staat goedkoop en is snel genoeg
en idd investeren in ram is ook noodzakelijk want alleen met een snelle proc en 256 MB ram gaat ge het niet trekken en voor hdd neem ik een sata 200 GB (ik heb nu al 2 harde schijven die gewoon mee verhuizen naar nieuwe pc)
de pispaal <<