Triiing Smartphone-app laat Telenet-klanten 'gratis' bellen

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
Dettie
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 68 keer

Telecombedrijf Telenet brengt een smartphone-app op de markt waarmee je via internet naar vaste en mobiele telefoons kan bellen tegen het tarief van een vaste lijn.
Dat betekent dus ook gratis bellen na 16u en in het weekend, meldt technologiewebsite ZDNet.be.
De app Triiing is een eerste stap van het Mechelse bedrijf om mobiele 'voice over IP'-diensten aan te bieden.
Het enige dat je nodig hebt is een vaste telefoonlijn van Telenet, en een wifi-verbinding.
Vervolgens kan je twee smartphones aan een telefoonlijn koppelen, en iedereen via gsm bellen tegen het tarief van de vaste verbinding.

Voorlopig is er enkel een applicatie beschikbaar voor toestellen op het mobiele besturingssysteem iOS van Apple. Aan een Android-versie wordt momenteel hard gewerkt, en Telenet is op zoek naar bètatesters voor die versie.

Bron HLN
http://www.hln.be/hln/nl/4124/Multimedi ... llen.dhtml

Bron Telenet
http://telenet.be/3769/nl/thuis/vaste-t ... fo/triiing

http://snap.telenet.be/artikel/triiing- ... r-dan-ooit
Laatst gewijzigd door Dettie 07 mei 2013, 20:04, in totaal 1 gewijzigd.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

App installed.
Ziet er wel deftig uit eigenlijk. Enkel jammer dat je niet via 3G kan bellen... Of toch tenminste je de optie laten om het te doen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Waarom zorgt men niet gewoon dat je standaard via VoIP kan registreren... of het nu via die app is of wat dan ook (zo zou ik thuis/elders gewoon via de PC kunnen bellen ipv. het vast toestel) ?

Trouwens voor zover ik zie ben je zelf niet bereikbaar... althans er wordt niet over gesproken.
Triiing voor andere besturingssystemen (Windows Phone, ...) volgt later, ze kunnen alleen nog niet zeggen wanneer.
Wow... ze vermelden al Windows Phone... al betwijfel ik of we het eerste jaar hiervoor een app gaan zien.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

werkt goed, vergelijkbaar met viking talk ook de kwaliteitsenquete na het gesprek is dezelfde......
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

r2504 schreef:
Triiing voor andere besturingssystemen (Windows Phone, ...) volgt later, ze kunnen alleen nog niet zeggen wanneer.
Wow... ze vermelden al Windows Phone... al betwijfel ik of we het eerste jaar hiervoor een app gaan zien.
Telenet werkt hiervoor goed samen met Microsoft. Overlaatst was het zo ook de presentatie van de Yello app :) ik ben altijd blij als een bedrijf WP niet links laat liggen.

Sent from my Lumia 900 using Board Express
florisla
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

Krijgt de opgebelde partij hiermee je vast telefoonnummer te zien?
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Nee, de ontvanger krijgt jouw gsm nummer te zien, dat je moet instellen op voorhand.
Net getest, en werkt goed!
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Misschien licht off-topic maar:
Kan je nu ondertussen al verschillende accounts maken en gebruiken voor de verschillende telenet diensten?
Voor de hotspot toegang lijkt dit wel te kunnen omdat je met een telenet mail adres kan inloggen maar alle andere diensten zoals de verbruik app of Yelo lijken steeds gelinkt aan de hoofd gebruiker. Op het eerste zicht geldt dit ook voor Triiing.
Ambetant als er meerdere gebruikers in het gezin zijn en eigenlijk niet zo heel erg veilig.
Heb ooit eens de klantendienst (via de website) gecontacteerd maar nooit een antwoord op gekregen.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

Yelo werkt volgens mij ook gewoon met de individuele accounts hoor. Zo kan elk gezinslid zijn eigen favorieten instellen en dergelijke.

OT: ik kan niet wachten tot ze dit ook op Android gaan releasen. Dan kan ik eindelijk ook gewoon met mijn werk-GSM thuis privé bellen zonder dat het op de factuur van mijn werk komt (waarop we belast worden). Ideaal zou zelfs zijn als we via die app ook zelf opgebeld zouden kunnen worden via de vaste lijn, maar als ik het goed begrijp zal dat wel niet het geval zijn.
Kubbie92
Member
Member
Bedankt: 5 keer

Het komt wel op factuur van je telefoon: jouw werk dus hoor... (Of als gratis gesprek)

Anders heb je je verkeerd uitgedrukt denk ik :)
UBremoved9108
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 29 keer

Tomby schreef: Ideaal zou zelfs zijn als we via die app ook zelf opgebeld zouden kunnen worden via de vaste lijn, maar als ik het goed begrijp zal dat wel niet het geval zijn.
Dan zou je via een achtergrondapplicatie ook steeds aangemeld moeten blijven bij uw SIP provider (in dit geval dus Telenet), dit zuipt batterij.
Ik heb dit een tijdje gedaan bij een WeePee nummer, qua batterij is dit echt niet aan te bevelen!
Kubbie92
Member
Member
Bedankt: 5 keer

Voor degenen met een jailbreak: vanaf nu bel je met de tweak '3G Unrestrictor' via 3G en LTE met de applicatie Triiing! :)

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”