Telecombedrijf Telenet brengt een smartphone-app op de markt waarmee je via internet naar vaste en mobiele telefoons kan bellen tegen het tarief van een vaste lijn.
Dat betekent dus ook gratis bellen na 16u en in het weekend, meldt technologiewebsite ZDNet.be.
De app Triiing is een eerste stap van het Mechelse bedrijf om mobiele 'voice over IP'-diensten aan te bieden.
Het enige dat je nodig hebt is een vaste telefoonlijn van Telenet, en een wifi-verbinding.
Vervolgens kan je twee smartphones aan een telefoonlijn koppelen, en iedereen via gsm bellen tegen het tarief van de vaste verbinding.
Voorlopig is er enkel een applicatie beschikbaar voor toestellen op het mobiele besturingssysteem iOS van Apple. Aan een Android-versie wordt momenteel hard gewerkt, en Telenet is op zoek naar bètatesters voor die versie.
Bron HLN
http://www.hln.be/hln/nl/4124/Multimedi ... llen.dhtml
Bron Telenet
http://telenet.be/3769/nl/thuis/vaste-t ... fo/triiing
http://snap.telenet.be/artikel/triiing- ... r-dan-ooit
Triiing Smartphone-app laat Telenet-klanten 'gratis' bellen
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Waarom zorgt men niet gewoon dat je standaard via VoIP kan registreren... of het nu via die app is of wat dan ook (zo zou ik thuis/elders gewoon via de PC kunnen bellen ipv. het vast toestel) ?
Trouwens voor zover ik zie ben je zelf niet bereikbaar... althans er wordt niet over gesproken.
Trouwens voor zover ik zie ben je zelf niet bereikbaar... althans er wordt niet over gesproken.
Wow... ze vermelden al Windows Phone... al betwijfel ik of we het eerste jaar hiervoor een app gaan zien.Triiing voor andere besturingssystemen (Windows Phone, ...) volgt later, ze kunnen alleen nog niet zeggen wanneer.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
werkt goed, vergelijkbaar met viking talk ook de kwaliteitsenquete na het gesprek is dezelfde......
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
- MClaeys
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Telenet werkt hiervoor goed samen met Microsoft. Overlaatst was het zo ook de presentatie van de Yello appr2504 schreef:Wow... ze vermelden al Windows Phone... al betwijfel ik of we het eerste jaar hiervoor een app gaan zien.Triiing voor andere besturingssystemen (Windows Phone, ...) volgt later, ze kunnen alleen nog niet zeggen wanneer.

Sent from my Lumia 900 using Board Express
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 85 keer
Misschien licht off-topic maar:
Kan je nu ondertussen al verschillende accounts maken en gebruiken voor de verschillende telenet diensten?
Voor de hotspot toegang lijkt dit wel te kunnen omdat je met een telenet mail adres kan inloggen maar alle andere diensten zoals de verbruik app of Yelo lijken steeds gelinkt aan de hoofd gebruiker. Op het eerste zicht geldt dit ook voor Triiing.
Ambetant als er meerdere gebruikers in het gezin zijn en eigenlijk niet zo heel erg veilig.
Heb ooit eens de klantendienst (via de website) gecontacteerd maar nooit een antwoord op gekregen.
Kan je nu ondertussen al verschillende accounts maken en gebruiken voor de verschillende telenet diensten?
Voor de hotspot toegang lijkt dit wel te kunnen omdat je met een telenet mail adres kan inloggen maar alle andere diensten zoals de verbruik app of Yelo lijken steeds gelinkt aan de hoofd gebruiker. Op het eerste zicht geldt dit ook voor Triiing.
Ambetant als er meerdere gebruikers in het gezin zijn en eigenlijk niet zo heel erg veilig.
Heb ooit eens de klantendienst (via de website) gecontacteerd maar nooit een antwoord op gekregen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
- Bedankt: 508 keer
Yelo werkt volgens mij ook gewoon met de individuele accounts hoor. Zo kan elk gezinslid zijn eigen favorieten instellen en dergelijke.
OT: ik kan niet wachten tot ze dit ook op Android gaan releasen. Dan kan ik eindelijk ook gewoon met mijn werk-GSM thuis privé bellen zonder dat het op de factuur van mijn werk komt (waarop we belast worden). Ideaal zou zelfs zijn als we via die app ook zelf opgebeld zouden kunnen worden via de vaste lijn, maar als ik het goed begrijp zal dat wel niet het geval zijn.
OT: ik kan niet wachten tot ze dit ook op Android gaan releasen. Dan kan ik eindelijk ook gewoon met mijn werk-GSM thuis privé bellen zonder dat het op de factuur van mijn werk komt (waarop we belast worden). Ideaal zou zelfs zijn als we via die app ook zelf opgebeld zouden kunnen worden via de vaste lijn, maar als ik het goed begrijp zal dat wel niet het geval zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 29 keer
Dan zou je via een achtergrondapplicatie ook steeds aangemeld moeten blijven bij uw SIP provider (in dit geval dus Telenet), dit zuipt batterij.Tomby schreef: Ideaal zou zelfs zijn als we via die app ook zelf opgebeld zouden kunnen worden via de vaste lijn, maar als ik het goed begrijp zal dat wel niet het geval zijn.
Ik heb dit een tijdje gedaan bij een WeePee nummer, qua batterij is dit echt niet aan te bevelen!