Hallo,
Ben 3jaar geleden overgestap van het toenmalige DXadsl ,reseller van Full Telecom naar Belgacom.
Had toen alles correct gedaan wat moest gedaan worden (aangetekende brief, 1maand opzegtermijn gerespecteerd...)
Wat er toen gebeurd is is dat de aangetekende nooit aanvaard geweest is door dxadsl en ik die teruggestuurd gekregen heb! Heb het toen ook maar via mail gedaan, en nooit antwoord op gekregen...
Nu krijg ik 3jaar na datum een brief van scarlet dat er nog een openstaande rekening moet betaald worden, met een hele uitleg over overname van full telecom door scarlet en boekhoud controle enz.
76 euro en heb blijkbaar zonder blozen maar 15 dagen om te betalen..
Nu ben ik niet van plan dit te betalen omdat ik alles correct had opgezegd, die aangetekende brief heb ik nog ongeveer een jaar bewaard maar is nu weg.. Wat zouden jullie doen, kan dit zomaar na 3 jaar?
openstaande factuur na 3jaar!
- on4bam
- Moderator
- Berichten: 6415
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: 127.0.0.1 of elders
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
Zelfde probleem maar ik heb wel bevestiging gekregen.
Zie hier: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... it=scarlet.
Zie hier: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... it=scarlet.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
- Bedankt: 248 keer
Laattijdig factureren mag niet.... toch al zeker niet aan particulieren. Verjaringstermijn : 1jaar ((art. 2272 BW))
copy past link aub
Ook naar de btw toe, kan dit niet....
Probeer zelf maar eens de btw terug te vorderen op een factuur die je pas 3 jaar later ontvangt....
wat u nu moet doen is uw factuur schriftelijk protesteren, vermelden dat je bvb de 3/2010 uw contract hebt stopgezet... laat hun maar bewijzen dat dit niet is. Mocht het ooit tot het vredegerecht geraken, zullen zij zwak in hun schoenen staan.
https://www.sbb.be/Nederlands/Topmenu/S ... ctuur.aspx
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wetArt. 2272. (Lid 1 opgeheven) <W 06-08-1993, art. 63>.
(De rechtsvordering) van (gerechtsdeurwaarders), tot betaling van hun loon voor de akten die zij betekenen, en voor de opdrachten die zij uitvoeren; <W 06-08-1993, art 63>.
Die van kooplieden, wegens de koopwaren die zij verkopen aan personen die geen koopman zijn;
Die van kostschoolhouders, tot betaling van het kostgeld van hun leerlingen; en van andere meesters, tot betaling van het leergeld;
Die van dienstboden die zich bij het jaar verhuren, tot betaling van hun loon,
verjaren door verloop van een jaar.
http://www.cvaroeselare.be/index.php?id ... 8b962e5552Voor veel van uw openstaande vorderingen is het wellicht nog niet te laat. Zijn uw schuldenaars consumenten, dan geldt een verjaringstermijn van één jaar. Dus niet betaalde facturen die u al een half jaar geleden verstuurde maar nooit opvolgde, kan u nog altijd invorderen. Voor transacties tussen ondernemers geldt zelfs een verjaringstermijn van tien jaar. Betalingen waar u al vijf jaar tevergeefs op wacht, kan u dus nog altijd opeisen.
copy past link aub
Ook naar de btw toe, kan dit niet....
http://www.kapitalevragen.be/2011/wanne ... opstellen/Normaal gezien moet de factuur opgesteld worden op de dag zelf van de prestatie of van de verkoop. Een facturering voor of na de prestatie is mogelijk wanneer het contractueel voorzien is of wanneer het gaat om opeenvolgende leveringen of prestaties. Voor de btw-administratie moet de factuur in elk geval uitgereikt worden binnen de vijf werkdagen die volgen op de maand waarin de btw opeisbaar wordt, dus binnen de vijf werkdagen die volgen op de maand van de prestatie of levering. Indien een factuur laattijdig opgesteld wordt, kan dit zelfs een boete van 50 EUR per laattijdige factuur meebrengen. Zo wil de btw-administratie vermijden dat het betalen van de btw uitgesteld wordt. Indien de btw echter betaald werd, kan deze boete verminderd worden.
Probeer zelf maar eens de btw terug te vorderen op een factuur die je pas 3 jaar later ontvangt....
wat u nu moet doen is uw factuur schriftelijk protesteren, vermelden dat je bvb de 3/2010 uw contract hebt stopgezet... laat hun maar bewijzen dat dit niet is. Mocht het ooit tot het vredegerecht geraken, zullen zij zwak in hun schoenen staan.
https://www.sbb.be/Nederlands/Topmenu/S ... ctuur.aspx
de koe zegt boe
Bedankt voor de info bambipower. Vond de redelijke termijn voor een openstaande factuur ook zwaar overschreden. Wist niet dat het één jaar bedroeg..
Zoals ik al zei heb ik die brief meer dan een jaar bewaard en daarna weg gedaan, dus geen bewijs meer daarvan. Wel vandaag contact opgenomen met de post of zij mij de exacte datum van versturen konden zeggen, blijkbaar kunnen ze maar 1 jaar terug gaan.. Of het moet via het gerecht gaan.
Ook bebeld naar dat incasso bureau en de situatie uitgelegd, moet een mail sturen met alle info die ik heb..Kga de mail kort houden, het is niet meer aan mij om te bewijzen of ik nu wel of niet op tijd heb opgezegd... Ze zijn gewoon veel te laat..
Gr.
Zoals ik al zei heb ik die brief meer dan een jaar bewaard en daarna weg gedaan, dus geen bewijs meer daarvan. Wel vandaag contact opgenomen met de post of zij mij de exacte datum van versturen konden zeggen, blijkbaar kunnen ze maar 1 jaar terug gaan.. Of het moet via het gerecht gaan.
Ook bebeld naar dat incasso bureau en de situatie uitgelegd, moet een mail sturen met alle info die ik heb..Kga de mail kort houden, het is niet meer aan mij om te bewijzen of ik nu wel of niet op tijd heb opgezegd... Ze zijn gewoon veel te laat..
Gr.
Hoi Tallica,wat is er ondertussen tussen jou en Scarlet nog gebeurd? Geven ze hun fout toe?Of blijven ze naar ''hun'' geld vragen? Ik heb ook zoiets meegemaakt...maar ik kan me niet eens herinneren hoe ik mijn contract stopzette! Zooo lang geleden was dat...Tallica schreef:Bedankt voor de info bambipower. Vond de redelijke termijn voor een openstaande factuur ook zwaar overschreden. Wist niet dat het één jaar bedroeg..
Zoals ik al zei heb ik die brief meer dan een jaar bewaard en daarna weg gedaan, dus geen bewijs meer daarvan. Wel vandaag contact opgenomen met de post of zij mij de exacte datum van versturen konden zeggen, blijkbaar kunnen ze maar 1 jaar terug gaan.. Of het moet via het gerecht gaan.
Ook bebeld naar dat incasso bureau en de situatie uitgelegd, moet een mail sturen met alle info die ik heb..Kga de mail kort houden, het is niet meer aan mij om te bewijzen of ik nu wel of niet op tijd heb opgezegd... Ze zijn gewoon veel te laat..
Gr.
Als ik goed begrijp jij hebt uw contract op een correcte wijze beëindigd en toch van Scarlet iets anders gehoord.Hoeveel bedroeg de aanmaning dan?Het blijkt dat ze dit met iedereen doen die bij een ander provider is gegaan.Dat kan toch niet door de beugel en ik vind dat ze toch op een of andere manier gesanctioneerd moeten worden voor zulke praktijken.Ik heb hetzelfde meegemaakt,een meer dan 3 jaar oude factuur....hoe kan ik nog weten wat ik gedaan heb zo lang geleden.Maar dat is juist wat ze willen bereiken.Hopen dat mensen hun bewijs weggooien en dan hulpeloos toegeven aan de eisen van Scarlet.Dat mag in de krant staan als dat waar is - ze moeten hierdoor klanten verliezen opdat ze zoiets in de toekomst nooit meer doen.Devilzown schreef:Zelfde doen als ik, bewijsje opsturen van opzegging (kopie opzegbrief/ticketje van aangetekend verzenden) en klaar is kees.
Heb ondertussen gemaild naar dat icasso bedrijf die vermeld stond op die brief. De situatie uitgelegd zoals hierboven en uitdrukkelijk vermeld dat ik die factuur niet ga betalen.. Kort voor die mail had ik al een tweede brief gekregen waarbij ze rappelkosten aanrekenen ,dreigen met gerechtsdeurwaarders, nalatigheidsintresten enz.. Ook vermeld in de mail dat zulke praktijken na 3jaar niet kunnen..
Het rare van het verhaal is dat ze gewoon niet antwoorden op mijn mail!! Waarschijnlijk weten ze dat ze in de fout gaan? Als ik er nog antwoord op krijg zal ik het hier laten weten
Grtz,
Het rare van het verhaal is dat ze gewoon niet antwoorden op mijn mail!! Waarschijnlijk weten ze dat ze in de fout gaan? Als ik er nog antwoord op krijg zal ik het hier laten weten
Grtz,
Dag Tallica,bedankt voor de update.Bij mij hetzelfde:ze antwoorden niet op mijn mails.Waarom precies dat zo is, is natuurlijk een raadsel.Maar dat toont zeker aan wat voor een bedrijf Scarlet is.Ik ga zeker contact opnemen met de ombudsman.Ik zou dat aan u ook aanraden.Blijkt dat meer dan 80% van de klachten die behandeld worden door de ombudsdienst zijn gegrond.Wat de verjaring van de factuur betreft (na 1 jaar) ben ik niet zeker.Als dat zo was waren dan onze problemen opgelost. Veel succes ermee en hou mij op de hoogte.Ik ga da ook doen - spannend....
Groet
Groet