ik heb nu telenet maar ga op mijn appartement binnenkort adsl nemen,
thuis werk ik hier met een firewall via devil linux,
het een gewone (oude pc) die devil linux draait, hetwelke een firewall - router release is.
nu in die pc steken 2 netwerkkaartgen, 1 voor IP te krijgen en 1 voor die dient voor het uitdelen van IP's.
nu het verkrijgen van een IP bij telenet is makkelijk omdat de configuratie op de modem zit, je modem vraagt een IP en geeft die dan door aan de pc waardoor die firewall geen enkel probleem heeft.
mijn vraag is of ADSl ook zo werkt, want ik zie wel dat voor surfadsl je computer moet geconfigged worden en daardoor komt bij mij de vraag of mijn firewall een Ip gaat verkrijgen door er een te requesten aan een DHCP-server.
DHCP info en het verkrijgen van een IP
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Als je een Ethernet modem gebruikt, en die dan in "bridged" mode zet dan krijg je net als bij Telenet op de ene kaart een WAN ip en kan je de andere configgen voor NAT.
Dit is wel enkel zo bij PPoE .. dus ik hoop dat SurfADSL ook PPoE ondersteunt. Beste modem hiervoor is een Thomson ADSL 510. Te verkrijgen voor 19€ bij de Carrefour.
Grtz,
Sasuke
Dit is wel enkel zo bij PPoE .. dus ik hoop dat SurfADSL ook PPoE ondersteunt. Beste modem hiervoor is een Thomson ADSL 510. Te verkrijgen voor 19€ bij de Carrefour.
Grtz,
Sasuke