Antwerpen krijgt er de komende jaren een pak openbare hotspots bij. Ook het contract voor de politie en Ocmw’s is opnieuw toegekend.
Bron: http://datanews.knack.be/ict/nieuws/ant ... 545094.htm
Antwerpen krijgt meer gratis hotspots
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Hmmm CityMesh... Ik ken het project van aan de kuststreek en hier in Gent. Wat Gent betreft kan ik zeggen dat het vooral erg sloom werkt (traaaaaaaaaag).
In antwerpen kan je ook gebruik maken van www.wirelessantwerpen.be In Gent hebben ze ook reeds een paar nodes maar helaas (nog?) niet op de plaatsen waar ik vaak kom.
In antwerpen kan je ook gebruik maken van www.wirelessantwerpen.be In Gent hebben ze ook reeds een paar nodes maar helaas (nog?) niet op de plaatsen waar ik vaak kom.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Deel van't meubilair
Men zou beter de horeca en andere openbare plaatsen wat meer stimuleren om gratis WIFI aan te bieden.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
goh is er daar nog vraag toe nu telenet die telenethomespot (en telenethotspot) heeft en belgacom FON?
95% van de modale belgen zijn bij één van de twee bovenstaande klant en kunnen dus bijna overal wel iets vinden om op in te loggen. Ik denk dat daarom de horeca niet graag investeert in dat soort zaken, er is nu al een overvloed aan free wifi's.
95% van de modale belgen zijn bij één van de twee bovenstaande klant en kunnen dus bijna overal wel iets vinden om op in te loggen. Ik denk dat daarom de horeca niet graag investeert in dat soort zaken, er is nu al een overvloed aan free wifi's.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Goh, in het buitenland is het soms moeilijk om een free wifi te vinden.... zoveel werk is dat toch niet om als horeca uitbater een gratis hotspot op te zetten ?
Het project in Brugge heb ik vorig jaar eens uitgetest, werkte redelijk goed.... geen uitval en 240p youtube werkte gewoon zonder hakkelen op verschillende terrasjes
Het project in Brugge heb ik vorig jaar eens uitgetest, werkte redelijk goed.... geen uitval en 240p youtube werkte gewoon zonder hakkelen op verschillende terrasjes
-
- Deel van't meubilair
Wat mij betreft is dat niet het doel publiek... wel toeristen om te vermijden dat je data roaming hebt of kaartjes moet kopen.krisken schreef:95% van de modale belgen zijn bij één van de twee bovenstaande klant en kunnen dus bijna overal wel iets vinden om op in te loggen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
op die "belgacom fon" spots kan elke fonero op... ofte meer dan 7 miljoen mensen (fonero's genaamd)...
die 3 tot 5% die niet bij Belgacom/Telenet zit kan voor amper 20-30 euro een fonera aansluiten op zijn router en zodus op elke belgacom FON
of BT_FON (Engeland) of SFR_FON (Frankrijk) of Comstar_fon (Portugal) etc aanmelden... eind dit jaar ook op KPN_FON in Nederland
Ook nog Brazilie (OI), Polen zitten in het FON netwerk
die 3 tot 5% die niet bij Belgacom/Telenet zit kan voor amper 20-30 euro een fonera aansluiten op zijn router en zodus op elke belgacom FON
of BT_FON (Engeland) of SFR_FON (Frankrijk) of Comstar_fon (Portugal) etc aanmelden... eind dit jaar ook op KPN_FON in Nederland
Ook nog Brazilie (OI), Polen zitten in het FON netwerk