Internet heel onstabiel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
barbapapa
Starter
Starter

Zit hier nu al een 2 maanden bij Scarlet; na vast te moeten stellen dat die router nauwelijks bereik heeft had ik me ook een powerline adapter aangeschaft voor op de hogere verdiepen van het huis.

Echter sinds een paar weken trekt de connectie hier op niks meer.
Paar dingen die me zijn opgevallen: Op de startpagina van de router lijkt die soms vanzelf VLAN 20 in te vullen; als ik met bvb mn iPad offline ben geweest en er terug op wil is dat onmogelijk tot ik terug op "release" druk.
In de LAN servers, worden er willekeurige UDP poorten geopend zogezegd vanuit mijn ip adres (deze computer): iC58743, iC49261, en ga zo maar verder.
Internet valt soms uit, en download snelheden via torrent enzo wisselen om de seconde van NIETS naar 3MB/sec ofzo. En dan soms blijft het stabiel rond de halve megabyte/sec...

Soit, het is me goed gek aan't maken; en ik weet niet goed meer waar ik de oplossing moet vinden.
Tot een paar weken terug werkte het allemaal vrij perfect, en de Powerline adapters maakten het alleen maar beter. Maar van 1 dag op de andere is't gewoon barslecht geworden.
Het maakt overigens niet uit of ik verbinding maak met de router rechtstreeks, of de powerline adapter... Blijft erg onstabiel hier.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Je spreekt over ipad (wifi) en powerline. Wifi is gevoelig voor storingen van buitenaf en powerlines hangen af van je elektriciteitsnet, ze zijn dus geen garantie voor snel internet. Het zou goed kunnen dat het de ene dag goed werkt en de andere niet, afhankelijk van de omstandigheden. Wat je daar zegt over VLAN20, die staat gewoon standaard ingevuld hoor en heeft niks met je internet te maken, ik zou niet weten waarom je altijd op release zou moeten duwen.

Die UDP poorten zijn poorten die door bepaalde programma's automatisch open worden gezet (utorrent doet dat bv).

Als je internet aan de modem (met draad) ook instabiel is dan moet je eens naar Scarlet bellen.
Laatst gewijzigd door gm123 04 jun 2013, 23:51, in totaal 1 gewijzigd.
barbapapa
Starter
Starter

Ik vind het gewoon bizar dat die powerline adapter van 1 dag op de andere niet meer deed wat ie er voor deed; en er is voor zover ik weet niets verandert aan het stroomnet hier thuis.

Die UDP poorten is ook bizar, want dat heb ik Transmission (wat ik gebruikt op de Mac) nog nooit weten doen.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Je hebt nochtans de functie Upnp bij transmission, kijken of dat uit staat als je geen ongewenste poorten wilt zien open staan...

Dat de powerlines niet meer doen wat je ervan verwacht op één dag is niet abnormaal, probeer ze alletwee eens uit te trekken en kijken of het probleem opgelost is.

En probeer eens met een LAN kabel aan te sluiten, zo weet je meer waar het probleem ligt.
Als de problemen met een LAN kabel nog voordoet dan moet je naar scarlet bellen.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”