Bhaalu : de toekomst van televisiekijken

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
MVA
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 apr 2013, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Als je ook nog in rekening brengt dat je met Bhaalu de service van Net Gemist, ooit Gemist en varianten kan realiseren(op alle zenders), zonder daarvoor extra te betalen, dan is het al helemaal een competitief aanbod.
karp_p
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 16 dec 2006, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

ja, en hoe lang gaat het duren voordat belgacom en telenet hun download tarieven aanpassen als ze zien dat hun TV-klanten gaan lopen zijn....
Er wordt nu al gesproken over verschillende tarieven afhankelijk van wat je met je internetconnectie doet, een tarief voor VOIP, VIDEO,......
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Voor internet zullen er altijd alternatieve prpviders blijven denk ik. Tv is veel moeilijker om een aanbod te realiseren, cf weepee...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MVA
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 apr 2013, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Dat probleem lossen we op als het zich stelt :lol: . Bhaalu zal nog heel sterk moeten groeien voordat Telenet en Belgacom er echt wakker van gaan liggen, denk ik.(Lees ik zie dat de eerste 5 jaar niet veranderen). Qua internet-limieten: Wij zijn hier al jaren belgacom-klant. Ik heb de limiet zien stijgen van 10 over 12 naar 25 Gb en dan naar 100+ en nu "onbeperkt"(500). Allemaal voor "dezelfde" prijs. In die mate dat we hier een downgrade overwogen. Vanwege interessant om een hoge upload te hebben voor onze situatie voorlopig bij Maxi gebleven. Toch verbruiken wij max 100 GB ofzo per maand. Met Bhaalu zouden we ineens optimaal gebruik maken van ons abonnement :-D
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Zo te zien is die Bhaalu een interessant aanbod. Als je bij Bhaalu een pak meer zenders hebt en dat je altijd kan terug gaan is het misschien voor de kleinere providers een interessant gegeven om met bhaalu in zee te gaan. Als ze dan een overeenkomst kunnen verkrijgen dan kunnen ze ook volledige packs voorzien voor de klant, das hetgeen dat de meeste klanten aantrekt.
Krisken schreef:Overigens : ik denk dat er meer gezinnen zijn zonder TV dan zonder internet.
Ik denk dat niet, ik zie zeer veel mensen zonder een internetlijn. Vele joden hebben geen internetlijn (maar wel satTV), vele vreemdelingen hebben geen internet (maar wel satTV), vele mensen van de 3de leeftijd hebben tv maar geen internet. Dus ik ben niet akkoord met uw stelling ;)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

TiTanium schreef:
Krisken schreef:Overigens : ik denk dat er meer gezinnen zijn zonder TV dan zonder internet.
Ik denk dat niet, ik zie zeer veel mensen zonder een internetlijn. Vele joden hebben geen internetlijn (maar wel satTV), vele vreemdelingen hebben geen internet (maar wel satTV), vele mensen van de 3de leeftijd hebben tv maar geen internet. Dus ik ben niet akkoord met uw stelling ;)
Klopt helemaal wat je zegt maar als je dat vergelijkt met het aantal gezinnen die geen TV hebben maar wel internet... Ook dat stuk groeit elke dag. Zeker onder de jongeren!

Helaas, na een rondje google, vind ik er alvast geen cijfers over.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Wat ik wel merk (en ik ben er ook zo eentje), is dat er wel internet is bij jonge gezinnen, maar meer op dvd / bluray of gedownloade content gekeken wordt. En DVB-T als extraatje genomen wordt.
In onze vriendengroep zijn er toch al 2 zo'n situaties.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dat is inderdaad wat ik bedoel. Ook hier merk ik dat overigens. Mensen die vlotjes zijn met pc's gaan sneller reeksen downloaden en op hun PC bekijken (of op hun TV met een mediabox). Ik denk hierbij aan national geographic en discovery channel.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik heb inmiddels al wat getweet en gemaild met de mensen van Bhaalu. Hieronder enkele citaten
Het klopt dat we momenteel op 4Mbps verbruik zitten, binnen enkele weken gaan we naar 2Mbps wat voor veel mensen een pak zal schelen. Op dat moment zal 100GB per maand (in veel gevallen de standaard) wel volstaan om op een 'normale' manier TV te kijken.
De bhaalu software zal trouwens altijd automatisch updaten, je hoeft dit dus niet met een USB-stick te doen.
Wat betreft de poorten, in de winkel staat waarschijnlijk nog de eerste versie van de bhaalu-box. Die had nog iets meer poorten ter beschikking. Op de uiteindelijke versie zijn er volgende aansluitingen:
HDMI
2 x USB 2.0
2 x USB 3.0
Ethernetpoort RJ45
WiFi-antenne
Stroomkabel (AC-adapter)
De zwarte box, blauw bhaalu beertje en oranje cirkel is nog de vorige versie. Bij de laatste nieuwe batch is er geen oranje cirkel meer te bespeuren (zoals op de foto's op onze website). Waarschijnlijk waren er geen nieuwe genoeg in voorraad, de functionaliteit blijft toch dezelfde. Enkel de poorten wijzigen.
Dat de bhaalu-box trouwens foto's, mp3 of andere externe content zou afspelen is ook van de pot gerukt. De box streamt enkel TV, voorlopig geen andere functionaliteiten. Natuurlijk willen we dat in de toekomst die ondersteuning zeker niet uitsluiten. We willen trouwens iedereen aanmoedigen om zelf nieuwe features/apps te ontwikkelen die ook werken met onze bhaalu-box. Het is tenslotte een collaborative PVR, voor en door de community!
Bij beide betalingsmogelijkheden kom je voor een deeltje mede-eigenaar van de gemeenschappelijk infrastructuur. Dat zijn bijvoorbeeld de servers die in de cloud gedeeld worden door alle leden van de bhaalu-gemeenschap. Daarmee streamen ze naar hun eigen thuisomgeving. Er zijn dus cloudservers, maar Right Brain bezit of beheert die niet. Dat doet de bhaalu-community zelf. Het is tenslotte een collaborative PVR.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Wat ik mis, maar dat is eerder uit persoonlijke intresse. Waar zitten de master feeds als je geen schotel nodig hebt ? Staan er ergens in het land een hoopje schotels die alle muxen continue opnemen ? Of krijgen zij een copy van de feed van tvv ergens ?
Gebruikersavatar
gbmed
Erelid
Erelid
Berichten: 542
Lid geworden op: 07 apr 2013, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

MVA schreef:Als je ook nog in rekening brengt dat je met Bhaalu de service van Net Gemist, ooit Gemist en varianten kan realiseren(op alle zenders), zonder daarvoor extra te betalen, dan is het al helemaal een competitief aanbod.
Net Gemist op alle zenders, akkoord. Maar niet Ooit Gemist !
Afbeelding Afbeelding
MVA
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 apr 2013, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Je hebt volledig gelijk. Maar omdat je 60 dagen "Net Gemist" hebt, word de nood aan Ooit Gemist misschien kleiner? :lol:
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Voor de mensen die 300 euro veel vinden: je moet hier ook het aspect bekijken van de kosten die je anders maakt. Sommigen onders ons steken NAS-systemen in elkaar die honderden tot zelf duizend euro kosten, om die dan voor 90% te vullen met films en series. Moest je met Bhaalu uw opnames levenslang kunnen bewaren, dan zou je de mogelijkheid hebben om uw NAS af te schrijven en zo kan je ook besparen doordat je er geen nieuwe moet kopen. Uw nood aan ruimte zakt dan zienderogen, tenzij je een hobby hebt die ook veel ruimte vereist (foto/video).

Het is maar een kanttekening die ik maak, en die is zeker nu nog niet van toepassing, laat staan voor iedereen, maar het heeft misschien wel potentieel. Alhoewel dat levenslange opnames in de cloud bewaren zonder maandelijkse kosten waarschijnlijk niet echt realistisch is...
Afbeelding
Gautier
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 31 dec 2012, 17:33
Locatie: Frankrijk / VK
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 94 keer

Ik stel vast dat er rond Bhaalu maar één grote waas (cloud?) blijft bestaan, en dat is betreffende het dataverkeer. Ze zouden er toch goed aan doen hierover opheldering te verschaffen zodat mensen kunnen inschatten wat dat toestel juist staat te doen op alle uren van de dag, of je nu kijkt of niet, of hij nu (vermeend) uit staat of niet. Tot nu toe zie ik hier enkel maar gissingen over, en dat kan toch echt niet. Deze informatie moet van Bhaalu komen.

Bovendien houdt het juridisch geen steek dat je een toestel in huis zou halen, waarop een dienst draait, waarvan de koper niet weet wat die dienst doet en hoeveel belasting die veroorzaakt voor de internetverbinding van de koper. Het is immers zijn verbinding, niet die van Bhaalu, en de koper moet correct ingelicht worden over het volume verkeer en het tijdstip van dit verkeer, zodat de koper de gevolgen voor zijn internetverbinding kan inschatten.

Mocht iemand een contract met Bhaalu willen afsluiten, gelieve dan de kleine lettertjes eens door te sturen, want daar ben ik echt benieuwd naar.
MVA
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 apr 2013, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Je hebt een punt. Hier zijn de voorwaarden : http://www.bhaalu.com/_docs/bhaalu_alge ... aarden.pdf

De passage over Transferkosten is me een beetje vaag. Voor de rest bevat het niet echt meer details over hoe het werkt. Ik heb het wel maar vluchtig doorgenomen.
Laatst gewijzigd door MVA 02 jun 2013, 19:28, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Gautier schreef:Bovendien houdt het juridisch geen steek dat je een toestel in huis zou halen, waarop een dienst draait, waarvan de koper niet weet wat die dienst doet en hoeveel belasting die veroorzaakt voor de internetverbinding van de koper. Het is immers zijn verbinding, niet die van Bhaalu, en de koper moet correct ingelicht worden over het volume verkeer en het tijdstip van dit verkeer, zodat de koper de gevolgen voor zijn internetverbinding kan inschatten.
Graag een bron aub. Het staatsblad liefst.
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

krisken schreef:Waarom zou jij moeten overschakelen naar VDSL2? Jij hebt een 12mbit ADSL lijn, dus 4mbit gaat er perfect door toch?
Dan heb je uiteindelijk nog amper 8 Mbit voor je internet... niet echt een grote luxe als iemand in je gezin ook nog eens wat download.

Erger is de 1 Mbits upstream... da's bij de meeste abbo's 30 a 50% van je capaciteit !
Bij beide betalingsmogelijkheden kom je voor een deeltje mede-eigenaar van de gemeenschappelijk infrastructuur. Dat zijn bijvoorbeeld de servers die in de cloud gedeeld worden door alle leden van de bhaalu-gemeenschap. Daarmee streamen ze naar hun eigen thuisomgeving. Er zijn dus cloudservers, maar Right Brain bezit of beheert die niet. Dat doet de bhaalu-community zelf. Het is tenslotte een collaborative PVR.
Toch een raar statement... alsof Bhaalu geen eigen storage heeft en puur afhankelijk is van de community ? Ik veronderstel dat de meeste mensen overdag geen TV kijken (en dus ook niets stockeren), dus hoe blijft men garanderen dat er ook voor deze uren 60 dagen historiek is ?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

r2504 schreef:Erger is de 1 Mbits upstream... da's bij de meeste abbo's 30 a 50% van je capaciteit !
Dat betekent dat Scarlet ADSL2+ al wegvalt, want die heeft maar 640Kbps upload, dan moet je dus al VDSL2 nemen, 10€/maand extra dus (35€/maand).
Dus 10€/maand extra voor je internet, je moet nog een TVV abonnement hebben van 11€/maand voor het minimumabonnement, zit je al aan 21€/maand die je extra uitgeeft, en dan nog de box (eenmalige investering).
Dit systeem lijkt mij absoluut niet goedkoper dan de kabel, zeker als je dan het zenderaanbod gaat vergelijken.
Het is trouwens inderdaad interessant om te weten of je de feeds rechtstreeks van TVV krijgt, of dat ze eerst opgevangen worden via een schotelantenne.
In dat laatste geval kun je dus bij een storing zonder beeld zitten, en weet je niet waar ergens de oorzaak zit.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

r2504 schreef: Toch een raar statement... alsof Bhaalu geen eigen storage heeft en puur afhankelijk is van de community ? Ik veronderstel dat de meeste mensen overdag geen TV kijken (en dus ook niets stockeren), dus hoe blijft men garanderen dat er ook voor deze uren 60 dagen historiek is ?
zoals ik het nu begrijp is dat er wel centrale cloud servers staan, die je "aankomt" samen met de box voor 300eur. Dat ze overal benadrukken dat de community eigennaar is van die centrale cloud servers is puur iets om het allemaal "legaal" te houden. Anders zouden zij als distributeur gezien worden, en da's met deze methode niet het geval.
zeratul
Plus Member
Plus Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 19 nov 2008, 09:59
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 26 keer

Een beetje dezelfde discussie hier als destijds toen Belgacom TV gelanceerd werd. Toen was het pas echt nipt, MPEG2 videostream van 3Mbit op een 3.3Mbit ADSL lijntje. Nog 300kbit over om te surfen. Ook dat ging.
Hoeveel % van de mensen met een 12mbit ADSL zouden zich storen dat er terwijl ze tv kijken een klein kwart van hun downloadsnelheid afgaat? Dat zal wel meevallen...

Ik lees trouwens nergens officiele vereisten voor uplink. Zal wel een reden voor zijn.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@boulder

daarom zweer ik bij mijn eigen schotelantenne...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik heb inmiddels contact gehad met de mensen van Bhaalu, en meteen gevraagd of ze interesse hebben om zich alhier te registreren en op alles duiding te geven. Meer kan ik niet doen...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Bij beide betalingsmogelijkheden kom je voor een deeltje mede-eigenaar van de gemeenschappelijk infrastructuur. Dat zijn bijvoorbeeld de servers die in de cloud gedeeld worden door alle leden van de bhaalu-gemeenschap. Daarmee streamen ze naar hun eigen thuisomgeving. Er zijn dus cloudservers, maar Right Brain bezit of beheert die niet. Dat doet de bhaalu-community zelf. Het is tenslotte een collaborative PVR.
Hoe gaat dit dan concreet ? Wordt je aandeelhouder ofzo ? Een deelnamebewijs van een CV ? Over welk deel spreekt men dan concreet ? Kan je dat dan als 'eigenaar' terug verkopen nadien ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ChelloExtremer schreef:zoals ik het nu begrijp is dat er wel centrale cloud servers staan, die je "aankomt" samen met de box voor 300eur. Dat ze overal benadrukken dat de community eigennaar is van die centrale cloud servers is puur iets om het allemaal "legaal" te houden. Anders zouden zij als distributeur gezien worden, en da's met deze methode niet het geval.
Dat spreekt men nochtans tegen met dit statement...
Er zijn dus cloudservers, maar Right Brain bezit of beheert die niet
... iemand moet ze namelijk beheren en bezitten. Dat de cloud louter en alléén zou bestaan uit de storage bij iedereen thuis lijkt me nogal onrealistisch zeker voor de onpopulaire uren (normaal gaan m'n z'n box overdag en 's nachts uitzetten) en tevens voor de bandbreedte (4 Mbits stream, terwijl de upstream maar 1 Mbits is zou betekenen dat voor het bekijken van een opname er factor 4 mensen moeten zijn).

@Krisken... heb je niet gezien welke connecties de box had bij het bekijken van een opname versus live TV ?
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Hier een review van iemand die de box een week heeft getest. Lees zeker het stuk "Mijn mening" onderaan:
http://www.smosblog.be/2013/06/bhaalu-d ... tv-kijken/

Hier nog info van hun contactpersoon:
Op de capaciteit van de harde schijf heb ik geen zicht, maar die speelt eigenlijk slechts een heel beperkte rol. Alles gebeurt namelijk in de cloud, je hebt de harde schijf dus in principe niet nodig om je opnames op te plaatsen.
Wat er dus op neerkomt dat je helemaal niets kan bekijken als het internet eruit ligt?
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

r2504 schreef:
@Krisken... heb je niet gezien welke connecties de box had bij het bekijken van een opname versus live TV ?
Neen, dit heb ik niet bekeken.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

HD optie (betalend)
pffff

Je kan alles continu opnemen enzo maar dat kan ik nu toch ook (min of meer, zoveel deftigs is er nooit tegelijkertijd.)

Of zitten alle programma's in die cloud en kan je dus gewoon alle reeds uitgezonden programma's bekijken zonder dat je ze zelf opgenomen moet hebben? (bv wanneer je een eerste aflevering gemist hebt van een nieuw programma dat naderhand goed blijk te zijn.)
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Kenw00t schreef:Hier een review van iemand die de box een week heeft getest. Lees zeker het stuk "Mijn mening" onderaan:
http://www.smosblog.be/2013/06/bhaalu-d ... tv-kijken/
Een review die begint met "Bhaalu: Dé nieuwe vorm van TV kijken" en eindigt met "Binnenkort geven we er misschien wel 1 (of meer) weg, dus stay tuned!
Nick Van Walleghem", mag je dat nog een review noemen ?
Lijkt mij eerder reclame.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Heronic schreef:
HD optie (betalend)
pffff

Je kan alles continu opnemen enzo maar dat kan ik nu toch ook (min of meer, zoveel deftigs is er nooit tegelijkertijd.)

Of zitten alle programma's in die cloud en kan je dus gewoon alle reeds uitgezonden programma's bekijken zonder dat je ze zelf opgenomen moet hebben? (bv wanneer je een eerste aflevering gemist hebt van een nieuw programma dat naderhand goed blijk te zijn.)
Dat klopt inderdaad : ze nemen continue alles op. Als je dus wilt kijken naar de hype van deze winter waarvan je 3 afleveringen hebt gemist, dan kan dit perfect. ook al heb je niet ingesteld dat je dit wilt zien. Ze nemen dus van alle zenders alles 24/24u op. Je kan dus zelfs urenlang naar het testbeeld kijken van 5 dagen terug :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Je kan dus zelfs urenlang naar het testbeeld kijken van 5 dagen terug
YES, hoef ik eindelijk niet meer tot kot in de nacht op te blijven! Leuk hebbeding maar 300€.. ik wacht nog wel even tot de verkoop daalt.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
MVA
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 apr 2013, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Ik zou ook nog willen zien hoe het werkt met de bbox2 van belgacom. Met al de verhalen over die modem/router ... Vraag ik mij af of die het een beetje deftig gaat doen qua uitval enzo als je daar constant 4,5 Mb/s gaat doortrekken. Nu eigenlijk geen klagen over de bbox2, buiten dat je slechts max 20 mb/s haalt over wifi, maar dat vind ik niet echt een probleem voor ons (licht) gebruik.

Ik bedoel net dat 20 Mb/s heel normaal is. Dat is inherent aan de technologie.
Laatst gewijzigd door MVA 04 jun 2013, 12:24, in totaal 1 gewijzigd.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

4.5Mbit is geen probleem voor de sagem/bbox2. Echter is er een verschil met gewoon downloaden of bvb p2p verkeer.
Overigens is 20mbit over wifi héél normaal.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Verschil In welk opzicht?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

bij p2p heeft de modem meer werk te verrichten (meerdere threads die open staan) waardoor hij het snel warm kan krijgen. Ofwel loopt hij vast door de warmte (spontane reboot) ofwel loopt hij vast door de vele threads die open staan dan. Bij een continue download van één site zijn er niet zoveel threads open.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
gbmed
Erelid
Erelid
Berichten: 542
Lid geworden op: 07 apr 2013, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

MVA schreef:Je hebt volledig gelijk. Maar omdat je 60 dagen "Net Gemist" hebt, word de nood aan Ooit Gemist misschien kleiner? :lol:
Ik denk dat je niet begrijpt wat Ooit Gemist is:
Niet alleen programma's van de voorbije week, maar ook toppers van vroeger en unieke specials zitten in het ruime aanbod van Ooit gemist.
Afbeelding Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Wat GBMed wilt zeggen is dat bvb de afleveringen van kapitein zeppos nog kunnen opgevraagd worden.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

dan nog liever schipper naast mathilde... :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
MVA
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 apr 2013, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

gbmed schreef:
MVA schreef:Je hebt volledig gelijk. Maar omdat je 60 dagen "Net Gemist" hebt, word de nood aan Ooit Gemist misschien kleiner? :lol:
Ik denk dat je niet begrijpt wat Ooit Gemist is:
Niet alleen programma's van de voorbije week, maar ook toppers van vroeger en unieke specials zitten in het ruime aanbod van Ooit gemist.
Ik weet heel goed wat Ooit Gemist inhoud. Maar ik ga ervan uit dat je zoiets vooral opvraagt als er niets naar gading op tv is. En daarvoor is de 60-dagen terug van Bhaalu dan een alternatief. Maar ik drukte mij ook voorzichtig uit met "misschien" en " :lol: "
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

krisken schreef:
TiTanium schreef:
Krisken schreef:Overigens : ik denk dat er meer gezinnen zijn zonder TV dan zonder internet.
Ik denk dat niet, ik zie zeer veel mensen zonder een internetlijn. Vele joden hebben geen internetlijn (maar wel satTV), vele vreemdelingen hebben geen internet (maar wel satTV), vele mensen van de 3de leeftijd hebben tv maar geen internet. Dus ik ben niet akkoord met uw stelling ;)
Klopt helemaal wat je zegt maar als je dat vergelijkt met het aantal gezinnen die geen TV hebben maar wel internet... Ook dat stuk groeit elke dag. Zeker onder de jongeren!

Helaas, na een rondje google, vind ik er alvast geen cijfers over.
http://www.express.be/business/nl/techn ... 191276.htm

Dat mensen meer en meer afhaken van het traditioneel tv-kijken, is duidelijk
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Vandaag door bpost geleverd: mijn Bhaalu box! (het pakje stond wel zonder aftekening op mijn deurdrempel, maar goed, dat is een ander topic hier op UB :wink: )

Unboxed, installed and so many experiences!

Een review volgt snel, vanavond eens doorgronden...

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”