Telenet Yelo zonder all in one modem

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Heren,

Heeft iemand al eens tijd gestoken in het reverse engineeren van een all in one modem icm YeloTV.

Ik heb hier een modem only en wil dat voorlopig zo houden, echter is het dan onmogelijk voor mij om uit te vogelen welke kneepjes telenet uitvoerd met hun all in one modem.

Ik vermoed dat de all in one modem een NAT ip toevoegd / digibox waardoor je digibox 'zichtbaar' wordt langs LAN kant. Echter als ik dit doe dan heb ik geen enkele access tot de digibox, ik zou namelijk verwachten dat ik op zijn minst 1 open poort moet vinden waar de UPNP http server op zit, ook dit is niet geval. ik vermoed dan ook dat telenet nog wat meer doet naar firewalling.

Wil imand voor mij eens een nmap van zijn private netwerk leveren en enkel de digibox eruit filteren, benieuwd ben ik dan naar het IP van je digibox vs het IP langs je LAN kant.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik heb een modem-only en kan je er dus niet bij helpen.

Ik heb zonet wel iets leuks gevonden... wanneer je je eigen opnames bekijkt via Yelo TV (op je PC) dan blijken deze NIET van je eigen decoder te komen maar van servers zoals yelohsspt02-vip.prd.telenet-ops.be (213.224.147.25) en kan je zodra je opname gestart is je decoder zelfs afzetten !
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

@r2504 ja inderdaad, net daarom dat het zo idioot is dat je dit niet kan bekijken als je niet thuis bent, ik vind het allemaal nogal slordig van telenet, als zij nu gewoon eens UPNP gebruiken zoals je doen tussen 2 digiboxen dan zou het allemaal makkelijker zijn, en dit kan je perfect zelfs combineren met de versleuteling die ze gebruiken.

We zoeken verder ;-)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

r2504 schreef:Ik heb zonet wel iets leuks gevonden...
Dat was hier toch al lang geweten ? Je bent nochtans een regular hier :D.
Je kan je opnames immers ook bekijken vanop een homespot/hotspot, of zelfs vanop een tablet/PC die achter je eigen NATting router hangt en dus je decoder helemaal niet kan bereiken.

Eigenlijk best wel ferm. Maar het feit dat je je opnames van de grote Vlaamse zenders niet kan bekijken is wel een enorme domper. Dacht ook van dat eens te proberen en bleek dat 90% van mijn opnames gewoon niet te bekijken zijn via Yelo. :bang:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Tomby schreef:Dat was hier toch al lang geweten ? Je bent nochtans een regular hier :D.
Blijkbaar heb ik iets gemist dan.
Tomby schreef:Je kan je opnames immers ook bekijken vanop een homespot/hotspot, of zelfs vanop een tablet/PC die achter je eigen NATting router hangt en dus je decoder helemaal niet kan bereiken.
Ow, dan spreek je Netdata tegen... trouwens ik had ook vernomen dat hot/homespots niet werken voor je eigen opnames te bekijken.

Edit: Net getest vanop een homespot en ik krijg wel m'n overzicht van opnames, maar afspelen gaat dus wel degelijk niet (melding "De opname kan op dit moment niet afgespeeld worden. Probeer later opnieuw.").
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Hmm, ok, dat van die homespot heb ik nog niet getest eigenlijk. Zal het dan inderdaad wel verkeerd voorhebben. Ook wel stom eigenlijk want dat zou het nog veel nuttiger maken. Wist wel al dat het niet werkte over 3G.
Wat zeker wel werkt, is gewoon op mijn thuisnetwerk hier dat achter mijn eigen router hangt en helemaal geen route heeft naar mijn Digicorder.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

In ieder geval, het geeft aan dat TN zelf alle (althans voor de zenders waarvoor je dit kan gebruiken) programma's opneemt (en hopelijk zijn ze zo slim om te dedupliceren... al vraag ik me wel af hoe het zit met de x-minuten voor/na) zoals eigenlijk Bhaalu ook doet.
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

@r2504

Wat telenet eigenlijk doet is een stream van de zender opslaan op disk en aan jou digicorder gaan vragen wat de timestamp is van start en einde en vervolgens U dat stukje streamed.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Als we nu sniffen hoe TN dat komt vragen aan m'n Digicorder... dan zou ik dit antwoord kunnen faken en opnames bekijken die ik nooit zelf heb gemaakt 8)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Goed idee, maar ik vermoed dat ze in eerste instantie ook al je effectieve 'programmeringen' doorgeven aan server kant, zodat ze daar ook weten wat je daadwerkelijk opgenomen hebt.
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

r2504 schreef:Als we nu sniffen hoe TN dat komt vragen aan m'n Digicorder... dan zou ik dit antwoord kunnen faken en opnames bekijken die ik nooit zelf heb gemaakt 8)
Goed plan, al ben ik er sterk van overtuigd dat er een SSL aanwezig zal zijn ;-)
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

r2504 schreef:Als we nu sniffen hoe TN dat komt vragen aan m'n Digicorder... dan zou ik dit antwoord kunnen faken en opnames bekijken die ik nooit zelf heb gemaakt 8)
Ik heb net een hubje toegekregen en wil daar wel ns wireshark op runnen, maar ik heb ook een modemonly, hoewel ik denk dat dit geen verschil zal uitmaken als ze idd van hun mastercopy streamen.

En qua SSL, je spreekt hier wel over het bedrijf dat erin slaagde om in yelo 1.0 je paswoord in plaintext over internet te sturen ;-)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”