Hallo,
kan er iemand zeggen wat je moet doen om bij een verhuis een bestaand telenetabonnement (pack tv en internet) over te zetten naar de nieuwe bewoners
Bedankt
hoe telenet overnemen bij verhuis
-
- Elite Poster
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ik weet zelfs niet of dat kan. Volgens mij moeten zij een nieuw contract aangaan, want een abbonement is op naam en verhuist normaal mee met de eigenaar ervan.
[
Post made via mobile device ]
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Slechts in uitzonderlijke gevallen is een overname mogelijk, bijvoorbeeld bij overlijden kan een inwonend familielid het contract overnemen.
Als je verhuist kan je je contract van het vorige adres mee verhuizen ofwel een nieuw contract sluiten met gelijk welke leverancier.
Als je verhuist kan je je contract van het vorige adres mee verhuizen ofwel een nieuw contract sluiten met gelijk welke leverancier.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Misschien moet de TS eens laten weten waarom hij zijn abonnement wil laten overzetten naar een nieuwe bewoner, en wat hierbij het voordeel zou zijn?
De regel is dat bij een verhuis alles blijft staan (hangen), en dat de nieuwe bewoner een aanvraag doet op het nieuwe adres.
In geval hij zelf een nieuwe klant wordt van Telenet, kan hij ook genieten van eventuele promoties voor nieuwe klanten. Waarom zou hij dan een overname (willen) doen??
De regel is dat bij een verhuis alles blijft staan (hangen), en dat de nieuwe bewoner een aanvraag doet op het nieuwe adres.
In geval hij zelf een nieuwe klant wordt van Telenet, kan hij ook genieten van eventuele promoties voor nieuwe klanten. Waarom zou hij dan een overname (willen) doen??
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
- Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
- Bedankt: 69 keer
Het idee dat contracten moeten worden overgenomen dateert van lang geleden. Toen er maar één aanbieder was van nutsvoorzieningen zoals elektriciteit, gas en water. Toen was het administratief zo dat men contracten doorgaans aan een woning koppelde en niet aan een klant, je had toch geen keuze voor een concurrent. En dan moest je de contracten van de vorige bewoners overnemen.
Zo werkt het sinds een jaar of 15 quasi nergens meer natuurlijk (uit commerciële overwegingen vooral) maar vooral oudere mensen blijven steevast aandringen op een overname (uit gewoonte zeker). Maar intussen neem je dus geen contracten meer over maar verhuis je dat van je vorige adres mee naar je nieuwe adres. Of je kiest er natuurlijk voor om een nieuw abonnement te nemen bij een andere operator dan daarvoor.
Zo werkt het sinds een jaar of 15 quasi nergens meer natuurlijk (uit commerciële overwegingen vooral) maar vooral oudere mensen blijven steevast aandringen op een overname (uit gewoonte zeker). Maar intussen neem je dus geen contracten meer over maar verhuis je dat van je vorige adres mee naar je nieuwe adres. Of je kiest er natuurlijk voor om een nieuw abonnement te nemen bij een andere operator dan daarvoor.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP