Opzegperiode bij ADSL2Fit ?

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Plaats reactie
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Hallo,

Eerst en vooral, ik wil het heel duidelijk maken dat ik hier niet post om (nog ?) maar eens een flame te starten. Ik zit gewoon met een -denk ik- normale vraag, en op de ADSL2Fit site is een antwoord blijkbaar niet terug te vinden, en dat vind ik persoonlijk vrij verontrustend.

Mijn situatie : ik zit al enkele jaren bij Telenet, maar sinds een tijdje stoor ik me steeds meer aan een factuur van 42 Euro, en het feit dat je daar dus slechts 10 Gig in ruil voor krijgt. (nachtsurfen is wel mogelijk, maar voor mij niet de meest geschikte oplossing).

Dus keek ik sinds verleden jaar wat rond, en ik had eigenlijk het aanvraag-formulier voor ADSL2Fit al ingevuld, toen ik op deze site op een toch wel aardig grote hoeveelheid posts gestoten die melding maken van problemen met snelheid en stabiliteit van de ADSL2Fit verbinding. Die "nieuwe" 40 gig limiet deerde mij eigenlijk niet, met 20 tot 25 Gig per maand heb ik veel meer dan ik zou nodig hebben. De reden waarom ik bij Telenet weg wil is principieel deze : al die jaren heb ik 11 maanden op 12 hooguit een traffic van 5 Gig gehad. Ik wil *1* maand 25 Gig downloaden, en *boem* de factuur volgt. Legaal ? Contractueel in orde ?Yep. Correct ? Nou, valt over te twisten : ik vind het vergelijkbaar met een betaalkaart voor een mobieltje waar je beltegoed iedere maand verloren gaat. Dat zou ik niet accepteren van een telefoonoperator, dus waarom wel van een ISP ? Natuurlijk maakt iedere ISP zich hier schuldig aan, maar Telenet is met zijn 10Gig voor 42 Euro toch wel een van de grootste "zondaars" in dit geval.

Dus keek ik terug het ADSL2Fit contract na : er is in België normaal sinds 1991 een wettelijke verplichting om IEDERE aankoop ongedaan te kunnen laten maken binnen een periode van 7 dagen *zonder opgave van reden*. Helaas vind ik daar dus totaal NIKS over terug in de voorwaarden zoals ADSL2Fit die opgeeft.

"...De Belgische wet op de handelspraktijken en de informatie en de bescherming van de consument van 14 juli 1991, laat de koper toe om binnen de 7 werkdagen na ontvangst van het product de verkoper te informeren dat hij van de verkoop afziet."

Ik had zoiets van : binnen een periode van 7 dagen weet ik wel of er inderdaad problemen zijn of niet, maar als een firma -eender welke firma- geen melding maakt van deze wettelijke verplichting, duidt dat dan op onwil, een vergetelheid of vinden de mensen bij ADSL2Fit dat deze regelgeving geen toepassing heeft op hun bedrijf ?

Nogmaals, het is niet de bedoeling hier nu een hele reeks niet-tevreden klanten te horen : jullie hebben allemaal mijn sympathie. Ik zou gewoon zeker willen weten of er een mogelijkheid bestaat om NIET in het geval "never worked as advertised" te komen.

Kan iemand van ADSL2Fit er toe bewogen worden om stelling te nemen bij deze uitspraak ? Mijn excuses indien deze post niet in het juiste forum is ingegeven, maar het leek me toch ergens een "ADSL2Fit probleem".

Vriendelijke Groetjes,
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ik weet niet (meer) hoe dat juist in elkaar zit, maar is er geen uitzondering op deze wet ivm de dienstensector?

want inet is nogaltijd een dienst en geen product naar mijn weten

dit is mijn idee, ik ben niet zeker vn de juridische correctheid van deze uitspraak
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
kaween
Elite Poster
Elite Poster

Is inderdaad best mogelijk dat er uitzonderingen zijn toegestaan op die wet ; maar als je een kijkje neemt op de contracten van bijvoorbeeld Tiscali of zelfs Versatel om er maar 2 te noemen zie je dat er daar uitdrukkelijk melding wordt gemaakt van dat 7-dagen opzegrecht.

Natuurlijk heb ik eerst telefonisch contact proberen op te nemen met ADSL2Fit hierover, maar tot op heden ben ik na meerdere pogingen nog steeds er niet in geslaagd om daar iemand aan de lijn te krijgen. (ofwel bezet, ofwel wordt er ogenschijnlijk niet opgenomen ?).

Groetjes,
Kris
-------------------
kaween
Elite Poster
Elite Poster

... heb inmiddels wat bijkomend opzoekwerk gedaan. Er blijkt geen echt onderscheid gemaakt te worden tussen "diensten" en "goederen" bij deze wettekst. Hij is natuurlijk 60 pagina's lang en niet zo vlot leesbaar als je gemiddelde krantenkop, maar ik zie geen aanduiding dat ADSL2Fit zich aan deze regelgeving kan onttrekken zonder in de illegaliteit te vervallen.

link :

http://mineco.fgov.be/protection_consum ... nl_001.pdf

Eens te meer, een officiële stellingname van ADSL2Fit zou mij heel erg genegen zijn.

Groetjes.
inter
Pro Member
Pro Member

Persoonlijk denk ik dat je best eens contact opneemt met Webvisie en testaankooop ivm met deze vraag.
Let wel, vraag dan zeker na of die zeven dagen beginnen vanaf de dag dat je effectief kan surfen enz en dat het niet de datum is van bv aanvraag ! Wat met activatiekosten enz ...

Inter
Nobody is perfect but I'm f*** close [Clawfinger]
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

Kaween,

Zulks een vraag is reeds een keer aan bod geweest, en ik dacht ik dat die zelfs al eens gesteld had aan adsl2fit. Zij kunnen inderdaad niet onder deze wetgeving uit, echter heeft deze totaal geen invloed op de situatie daar deze geld "vanaf ondertekening van het contract (in al zijn wettelijk toegestane vormen". Het probleem bij een ADSL verbinding is dat het meer dan 7 dagen kan duren eer deze word opgeleverd.

In België dient deze wet enkel ter bescherming van de consument die per ongeluk of onder dwang iets heeft ondertekend. Een soort van "try before you buy" scenario kan je hiermee dus niet loskrijgen.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gast

Ik denk dat het volgende liedje van toepassing is :wink:

"Vogelke, gij zijt gevangen ... in een kooike zult gij hangen ... "
kaween
Elite Poster
Elite Poster

Hallo.

Wel, allersinds bedankt voor het antwoord. Ik neem aan dat het hier gaat over een zekere tollerantie vanwege de provider : Versatel bijvoorbeeld heeft mij schriftelijk bevestigd dat hun 7 dagen ingaan vanaf de oplevering van de modem of de activatie van de dienst. (het tweede gelde als er geen modem werd verstuurd, aangezien de lijn volgens hun altijd al actief is bij ontvangst van de modem). Mijn vader zit nu al een tijdje bij die jongens, en in alle eerlijkheid : die mannetjes houden zich 100% strikt aan de regels en beloften die zij zichzelf opleggen. In vergelijking met hun zijn (bijvoorbeeld) de mensen van Telenet zonder meer onbetrouwbaar te noemen.

*zucht*

Probleem is enkel : de 512K lijn. Ik ervaar dat de door hun opgegeven snelheid bijna altijd gehaald wordt (bij 60K/sec geen wonder natuurlijk), maar het blijft traag. Zeer traag zelfs. Maar ik lees hier over verschillende gevallen (te veel naar mijn mening om mij goed bij te voelen) die dat soort snelheden met hun ADSL2Fit zelfs niet meer halen ?!

What now ? Flipping a coin ? Iewiewaweg ? Ik weet het even niet meer.

Toch bedankt voor alle reacties ! Verdere goede raad (doen, niet doen) is hiermede meer als welkom.

Groetjes.
kaween
Elite Poster
Elite Poster

Ha vergeten : aangezien ik de indruk had dat de snelheidsproblemen regio-gebonden lijken/leken, zijn eventuele reacties van gebruikers binnen zone 011 ten zeerste welkom. Ik heb daar zelf ook al naar gezocht op dit forum (zo lui ben ik nu ook weeral niet), maar daar komt ook helemaal geen duidelijk beeld uit.

Ik ga er dan ook een beetje naïef van uit dat mensen die geen reden hebben om te klagen zich op dit forum niet snel zullen uitten. Dus .....
Sandman
Pro Member
Pro Member

Dat is idd wel een goede opmerking, dat mensen waaar het wel loopt zoals het zou moeten, idd dit niet zo vaak zeggen als iemand waar het tegendeel het geval is.

Voor de rest, ik ken een paar abbo's in de zone 011, en daar loopt hety nu toch ongeveer lijk het zou moeten lopen dacht ik. Zelf, heb ik in Genk, op dit moment, gn probleem

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 2807 kbit/s or 351 kbyte/s
- Upload speed : 195 kbit/s or 24 kbyte/s
Tue Jul 20 2004 at 09:16:14 UTC+0200

Waarbij ik dien op te merken dat mijn synch lager is als 512/4098 (andere reden) ->

Stream Type Actual Data Rate
Up Stream Duplex 384 (Kbps.)
Down Stream Duplex 3328 (Kbps.)

En dat mijn upload in praktijk rond de 40 ligt.

Ik denk ook te kunnen stellen, dat het overgrote merendeel nu wel fatsoenlijke snelheden haalt, al is het zeker nog niet helemaal op punt. Maar de kans dat je hoger zit als 60 kbyte down, die lijkt me HEEL erg hoog.
Shag
Plus Member
Plus Member

Mss een beetje off-topic maar kzou ook graag willen weten of de regio 016 zoveel probs hebben.

Alvast bedankt
Shag :wink:
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Mja,

Sorry dat ik ff moeilijk doe .. maar de problemen zijn NIET regio gebonden ... ze zijn er gewoon overal, alleen niet bij iedereen.

Grtz,

Sasuke
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Sasuke schreef:Sorry dat ik ff moeilijk doe .. maar de problemen zijn NIET regio gebonden ... ze zijn er gewoon overal, alleen niet bij iedereen.
Kom, kom... volgens Webvisie zijn het enkele regionale problemen.
metal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

ik ken mensen van de regio 011 die probs hebben en die geen probs hebben. ikzelf zit in de 014, een km van de 011 zone vnaf en zit nogaltijd met de snelheden van 20-50KB/sec dusja. voor mij word het nu versatel. ik ben deze snelheden toch al gewoon. versatel is zelfs nog sneller.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Ik zit in 011.
Wat zijn problemen?
Vergeleken met mensen die altijd onder de 100kbit/s hebben heb ik geen problemen.
Ook niet volgens de Staff van A2F die stelt dat 300kbit/s een te aanvaarden snelheid is.
Mijn snelheid overdag varieert van een enkele piek in de morgen van 2 Mbit/s, in de middag aflopend tot 500kbit/s rond een uur of 1700.
Daarna is het een kwestie van duimen voor een goede internetverbinding.
Meestal, op een aantal momenten in de avond duikt de snelheid onder de 300kbit/s.
Was dat een stabiele snelheid, dan viel er zelfs nog wel mee te leven, maar de downloadstream stopt vaak voor 1 tot 2 seconden, af en toe zelfs tot 4 seconden.
Regiogebonden? Misschien niet hoewel, wat dit verschijnsel betreft, ik wel de indruk heb, er zijn meerdere problemen met het A2F netwerk.
Mensen die vorige maand dachten een goede verbinding te hebben hebben plotseling snelheidsproblemen en omgekeerd.
Zelfs al zou je een maandje proef kunnen draaien, je zou daarop geen beslissing kunnen nemen voor een heel jaar.
Bezint eer ge begint met A2F!
kaween
Elite Poster
Elite Poster

"..Ook niet volgens de Staff van A2F die stelt dat 300kbit/s een te aanvaarden snelheid is"

Euh ? Meen je dat nu ? (natuurlijk wel, maar ik val hier bijna van mijn stoel). En die mens(en) durven zoiets breedband noemen ? Da's meer een veredelde ISDN.

Kijk, "wat zijn problemen". In die 5 jaar (effe nagekeken) dat ik op Telenet zit, heb ik hooguit 5 interrupties van de dienst gehad : en _allemaal_ uitgezonderd 1 keer door een compleet falen van de distributie. (maw, geen TV, geen radio, geen Telenet : blikseminslag, klojo die zijn auto in de distributiekast parkeerde, aangekondigde werken aan de lijnen, dat soort dingen).

Mijn vader zit nu sinds een tijdje bij Versatel : nog nooit onderbrekingen gehad, altijd inlogbaar hoewel de eerste synchronisatie soms een minuutje of 2 duurde. Mij valt trouwens op dat de meeste Versatel problemen gemeld worden door Mac gebruikers, dus daar ben ik niet bij.

Ik laat deze vraag-thread nog een tijdje begaan, maar als er niet heel snel een paar "geen enkel probleem sinds ik ben aangesloten"-type antwoorden komen, denk ik dat ik ofwel bij Telenet ga moeten blijven of de lage snelheden van Versatel ga slikken. Mijn schoonbroer zit bij Scarlet : ook serieuze ellende blijkbaar. Hij belt me regelmatig op om te vragen "kan je eens op die en die site, want hij flikkert me er hier altijd terug uit".

Allersinds iedereen hartelijk dank voor de posts. Ik wens jullie allemaal vandaag al een probleemloze ADSL service toe : jullie wachten -en betalen- er duidelijk al meer als lang genoeg voor.

Groetjes
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Beste,

Ook ik, als gedoodverfde verdediger van webvisie, kan niet stellen dat ik nog nooit problemen heb gehad. Ik vind het zeer spijtig, maar zolang webvisie geen stabiel product kan afleveren (welk spijtig genoeg aan het onderliggende netwerk van Scarlet ligt) kan ik dan ook niemand een adsl2fit verbinding aanraden.

Maar ... indien downloadsnelheid/- stabiliteit geen vereiste is én je gewoon een goede upstream zonder beperkingen wil (qua servers e.d.) dan kan je enkel a2f nemen.

Grtz,

Sasuke
Afbeelding
sander

nooit problemen gehad, altijd perfect sinds de aansluiting
.::DaRulE::.

sander schreef:nooit problemen gehad, altijd perfect sinds de aansluiting
Allee we hebben een nieuw A2F favorietje. :wink:

Ik zeg niet dat er weinigen zijn met een goeie aansluiting, maar het heeft geen zin dat er hier op dit forum fundamentele problemen worden gemeld die gelezen worden door Webvisie en waarop vervolgens NIET op gereageerd wordt! Die mensen zouden hun gal zo niet uitspuwen als er gedurende weken/maanden NIETS ondernomen werd aan hun problemen. Mensen, er zijn voldoende bewijzen dat er sommige zooo'n slechte snelheden hebben dat hiertegen MOET gereageerd worden, zo simpel is het.

@ Sander, 't is niet omdat ge met die gasten goed overeen komt dat ge ze een hand boven het hoofd moet houden. Ge zou wel anders piepen moest ge de problemen ervaren (hebben) als vele hier op dit forum. Ik wil best geloven dat er hier een paar op dit forum zitten die er een sport van maken om A2F zwart te maken, maar na ettelijke 100'en pagina's met klachten, flames, probleemmeldingen kan er momenteel geen enkel excuus meer bestaan om die overige mensen te STEUNEN in hun (waarschijnlijk) laatste maanden en problemen bij A2F !

@ Webvisie, u laat al gedurende weken niets meer van u horen. Ik kan het u moeilijk kwalijk nemen, maar als zelfs de immer verdedigende Sasuke Moderater zijn hoop aan het verliezen is in A2F, dan verwachten wij een duidelijke stellingname van u naar alle klanten toe die zich vrijwel op smallband bevinden zoals dit hier al werd genoemd.

Persoonlijk kan ik bijna niet geloven dat er iemand zo gek kan zijn om nog bij A2F te gaan na het raadplegen van dit forum (en geloof me, deze klucht gaat veel verder dan dit forum). Maar goed, dat is natuurlijk mijn bescheiden mening die niemand dient te volgen natuurlijk...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Sasuke schreef:Maar ... indien downloadsnelheid/- stabiliteit geen vereiste is én je gewoon een goede upstream zonder beperkingen wil (qua servers e.d.) dan kan je enkel a2f nemen.
De uitspraak op zich is al lachwekkend, maar om dan ook nog te stellen dat je bij A2F geen beperkingen hebt qua servers is helemaal te gek. Je mag zelfs nog geen website hosten voor een non-profit vereniging.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Tja,

... dat is dan ook serven voor derden, en niet serven voorjezelf. Anyway, je kan dit natuurlijk interpreteren zoals je wil. En iemand zoals jij zal altijd alles wat ik typ slecht interpreteren en anderen dan weer andersom hé.

Maar het feit blijft, als 'upload' uw ding is én dat je als kleine zelfstandige of kmo goedkoop een mailserver wil draaien dan kan een extra a2f lijntje wonderen doen. Ik moet eerlijkheidshalve wel toegeven dat ik aan een kmo nooit een a2f lijn zal proberen te verkopen, maar als geld echt een issue is ..

Eigenlijk .. nu ik hier mezelf zo bezig zien snap ik niet echt waarom .. eigenlijk zou ik gewoon niemand een a2f lijn durven voorstellen (allez, jawel, mensen die ik niet goed kan hebben bvb.)

Ik ben op dit moment zo op het niveau van: Ik kan ermee leven totdat m'n contract gedaan is, maar meer ook niet.

Grtz,

Sasuke
Afbeelding
sander

lol tis ni omdak goe overeen zou kome da da ook goe bolt eh :p

kem natuurlijk niks tege die manne omdat goe werkt bij mij, ma da is al vanaf het begin zo dat macheert en ik ken versch mense waar het goe werkt en aghr waarom reageer ik weer cant help it
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Hopelijk werkt het beter dan de zinnen die je schrijft :lol:
sander

ja tis da ge mij ni verstaat he, djeez, is dit de kleuterklas mr r2504 ?

we kunnen niet allemaal zo perfect zijn als u eh

ik denk dat god u speciaal geschapen heeft om naar zijn eigen beeld te scheppen omzo een 2de perfectie op de wereld te zetten

ik bewonder uw vaardigheden enorm
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Het is niet omdat kleuters zo schrijven en praten, of omdat je via SMS dergelijke nonsens mag verzenden dat je ons daarmee een dienst bewijst op het forum. Het leest alles behalve prettig, en als ik me niet vergis hebben andere moderators al gelijkaardige opmerkingen gemaakt over dergelijke stijl (of net het gebrek eraan).

Veel plezier als je later je sollicitatiebrief zo gaat schrijven.
sander

ja zeer juist en op cafe praat je hetzelfde als op je werk ja... GOED BEZIG

kzou zegge ga nog beetje in de spiegelstaan en jezelf bewonderen djeezes christ
airzimmy
Erelid
Erelid

stop daarmee alle2 en stick to the point
kaween
Elite Poster
Elite Poster

Tja.

Gezien de ervaringen op dit forum, heb ik dan maar besloten ADSL2Fit niet te proberen. Het idee om minstens een jaar aan een provider vast te hangen die er blijkbaar zelfs niet in slaagt om de meest elementaire elementen van een goede breedbandverbinding te garanderen is toch wel iets waarvan ik me afvraag hoe dat tegenwoordig nog mogelijk is. Ik weet ook best wel dat er altijd een paar gifkikkers tussen de gebruikers zitten voor wie het nooit goed is en ook nooit hun fout, maar mij dunkt dat de gebruikers die hier verblijven geen doordeweekse nitwits zijn die het verschil niet kennen tussen een muis en een modem. (ik ken er zo een paar, is soms huilen met de pet op).

Met andere woorden, neen dank U. Hartelijk dank aan ALLE mensen die hebben gereageerd met zowel positieve als negatieve reacties. Zonder jullie had ik me mogelijk serieus wat ellende op de nek gehaald.

Ikzelf ga nog eventjes de kat uit de boom kijken : Versatel heeft een nieuwe produktaankondiging op zijn site "Versatel More" of zoiets : meer details vanaf 1 September.

Ik kan me voorstellen dat ze een soort variatie gaan maken op hun vroegere 1.1mb/sec abo systeem (voor 31 december 2003 dus 28 Euro unlimited tegen 1.1mb/sec) met vergelijkbare upload/download policies als bij hun huidige producten. Indien ze dat kunnen doen aan een goede prijs, zal ik zonder twijfel die weg nemen.

Ah propos voor de mogelijk geintereseerden, die gratis E-tech USB modem van Versatel is niet echt de meest geweldige modem. Heb zo'n 19 Euro-510 Thompson Skynet modem gekocht en geflashed naar de nieuwste software : werkt perfect, geen enkel stabiliteitsprobleem meer, zelfs niet met het "Free ADSL" systeempje.

Bedankt, en tot ziens. Mogen jullie allemaal morgen al terug het plezier beleven van een snelle en stabiele breedbandverbinding, al dan niet bij ADSL2Fit.
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”