Citrix hosting?

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
ubtk
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Voor mijn werk kom ik bij heel veel verschillende bedrijven, en de enige mogelijkheid om op Internet te raken is vaak via één van hun bedrijfs PC's. Nu zijn deze vaak zwaar beveiligd (geen admin rechten, firewall op Internet toegang), zodat ik meestal mijn eigen email niet kan checken, of bepaalde (legitieme) websites niet kan bezoeken.

Als oplossing dacht ik aan Citrix hosting. Dus ik huur ergens bij een firma een server waar Citrix op draait, en ik installeer daar Outlook en Internet Explorer, en stel deze ter beschikking via Citrix op het web. Vanop elke PC met Internet toegang kan ik dan via Internet Explorer aan mijn Outlook alsook alle sites via Internet Explorer.

De meeste bedrijfs pc's hebben al een citrix client geinstalleerd, dus dat is geen probleem. Alternatieve programma's die ik al bekeken heb, vereisen meestal admin rechten om een IE plugin te installeren.

PS. Ik heb ook een 3G stick, maar gezien de plaatsen waar ik kom is er heel vaak geen goede ontvangst (in grote metalen fabrieken)

Liefst zou ik dit niet thuis hosten, en dus is mijn vraag of er firma's zijn die dit "kant en klaar" (server met citrix erop) met een maandelijkse factuur kunnen voorzien (dan moet ik zelf Citrix niet aankopen noch configureren).

Alvast bedankt!
wolverine
Starter Plus
Starter Plus

Beste,

hier bij ons op Trustteam hebben zo een omgeving, info => http://www.trustteam.be
Thuis Afbeelding
Werk Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Waarom draai je niet gewoon TeamViewer op een PC thuis ?
ubtk
Starter Plus
Starter Plus

heb je daar geen IE plugin voor nodig?
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Kijk eens bij FUSA (http://offer.fusa.be/), het bedrijf van UB gebruiker Tim.Bracquez

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
squid
Plus Member
Plus Member
Twitter: JoyVanAcker
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

Zou je met een VPS zo niks kunnen opzetten? Denk maar luidop ben er ook zo geen expert in.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

ubtk schreef:heb je daar geen IE plugin voor nodig?
Ik dacht het niet... er is zelfs een TeamViewer portable versie... rechtstreeks te starten vanaf USB.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Is eender welke SSL-VPN of SSH-over-poort-443 geen oplossing?
Ikzelf heb thuis op een desktop Bitvise SSH Server (gratis voor privégebruik), of FreeSSDH draaien onder Windows over poort 443 (=SSL).
In de Bitvise SSH client geef ik m'n gegevens op, inclusief proxy-server van het bedrijf... en ben tot nu toe toch altijd d'er doorheen geraakt.
Op die manier kan je tunnelen wat je wilt, bijvoorbeeld ook een RDP-connectie.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Het probleem met tunnels is vaak dat je de connectie verliest (puur routing issue) met je lokale LAN.

Het voordeel van een Citrix of TeamViewer is dat dit niet zo is.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Ik heb thuis een windows server 2012 draaien waarop VDI geconfigureerd is. Zo publish ik enkele apps zoals IE en RDP en kan ik zonder problemen surfen naar waar ik wil.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
ubtk
Starter Plus
Starter Plus

r2504 schreef:
ubtk schreef:heb je daar geen IE plugin voor nodig?
Ik dacht het niet... er is zelfs een TeamViewer portable versie... rechtstreeks te starten vanaf USB.
Bedankt, dat ga ik eens proberen.
ubtk
Starter Plus
Starter Plus

meon schreef:Is eender welke SSL-VPN of SSH-over-poort-443 geen oplossing?
Ikzelf heb thuis op een desktop Bitvise SSH Server (gratis voor privégebruik), of FreeSSDH draaien onder Windows over poort 443 (=SSL).
In de Bitvise SSH client geef ik m'n gegevens op, inclusief proxy-server van het bedrijf... en ben tot nu toe toch altijd d'er doorheen geraakt.
Op die manier kan je tunnelen wat je wilt, bijvoorbeeld ook een RDP-connectie.
Het probleem is dat je administrator moet zijn om programma's of IE plugins te installeren...
ubtk
Starter Plus
Starter Plus

Trojan schreef:Ik heb thuis een windows server 2012 draaien waarop VDI geconfigureerd is.
Dat is al een stevige investering qua Windows Server licentie! 855,- euro excl. BTW. En daar komen dan nog CALs bij! Sorry, maar dat is buiten mijn budget... Daarom dat ik liever een klein bedrag per maand zou betalen. Citrix aankopen is ook al erg duur, zeker als het slechts voor 1 gebruiker en 2 applicaties is...
Trojan schreef:Zo publish ik enkele apps zoals IE en RDP en kan ik zonder problemen surfen naar waar ik wil.
En heb je dan niet RDP port 3389 nodig? Op de meeste bedrijfsnetwerken is enkel 80 een 443 open naar buiten.
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Ik veronderstel dat je een eigen laptop hebt?

Even utp kabel er in en dan kan je installeren, tunnelen, teamviewen, citrixen, etc...
Natuurlijk probleem als ze enkel met laptops werken, maar aangezien je nu een pc van daar gebruikt zal dat wel een desktop zijn zeker?
Afbeelding
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Hij komt waarschijnlijk in het soort bedrijven waar je met je eigen laptop niet eens binnen mag. Er zijn er ook waar je eerst iets moet aftekenen dat je nooit een USB-stick van jezelf in een bedrijfspc steekt. Veiligheid heeft zijn prijs.
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

ubtk schreef:Het probleem is dat je administrator moet zijn om programma's of IE plugins te installeren...
Gebruik dan PuTTY?
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

ubtk schreef:
Trojan schreef:Ik heb thuis een windows server 2012 draaien waarop VDI geconfigureerd is.
Dat is al een stevige investering qua Windows Server licentie! 855,- euro excl. BTW. En daar komen dan nog CALs bij! Sorry, maar dat is buiten mijn budget... Daarom dat ik liever een klein bedrag per maand zou betalen. Citrix aankopen is ook al erg duur, zeker als het slechts voor 1 gebruiker en 2 applicaties is...
Lol nee, 180 dagen trial voor windows server en 120 dagen voor terminal services.
Trojan schreef:Zo publish ik enkele apps zoals IE en RDP en kan ik zonder problemen surfen naar waar ik wil.
En heb je dan niet RDP port 3389 nodig? Op de meeste bedrijfsnetwerken is enkel 80 een 443 open naar buiten.
Normaal niet, als ik mij niet vergis wordt dat over 443 getunneld dankzij rd gateway en rd web access en een hoop andere foefelarij.

Alhoewel tcpview me het volgende geeft:

Code: Selecteer alles

mstsc.exe	5256	TCP	servicedesk01.xxxx.be	55878	proxy.xxxx.be	8080	ESTABLISHED	6	2.915	438	324.353						
mstsc.exe	5256	TCP	servicedesk01.xxxx.be	55880	proxy.xxxx.be	8080	ESTABLISHED	476	165.252	5	2.775				
Het lijkt er op dat poort 55878 & 55880 gebruikt worden, maar aangezien dat allemaal nog eens over een interne proxy gaat kan ik dat moeilijk testen en nagaan. Zal dat thuis wel eens bekijken of als ik eens op de baan ben zonder proxy.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
ubtk
Starter Plus
Starter Plus

FunkStar schreef:Ik veronderstel dat je een eigen laptop hebt?
Even utp kabel er in en dan kan je installeren, tunnelen, teamviewen, citrixen, etc...
Zo gaat dat maar allemaal niet hoor...

Ik gebruik wel mijn eigen laptop om offline op te werken, maar moet meestal een formulier ondertekenen dat ik geen verbinding met hun netwerk zal maken...

En als ik dat toch zou doen, heb je toch nog een active directory account van dat bedrijf nodig om Internet toegang te krijgen... Anders zou elk toestel dat je inplugt zomaar op het Internet kunnen...
ubtk
Starter Plus
Starter Plus

meon schreef:
ubtk schreef:Het probleem is dat je administrator moet zijn om programma's of IE plugins te installeren...
Gebruik dan PuTTY?
Kan dat daar misschien wat meer over vertellen?
Moet ik dan geen PuTTY client installeren op die pc's?
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Ik heb is iets gelijkaardigs gedaan voor iemand.

Ik verhuur "onder tafel" VPS'en. Daar zet ik meestal gewoon windows op en mensen verbinden met remote dekstop (RDP).
Normaal kan elke (windows) pc daarmee verbinden omdat deze allemaal het programma 'verbinding met extern bureaublad" hebben.
Dan kan je gewoon simpel verbinden met de vps en kan je daarop werken met outlook enzo.

Kan je zelf ook opzetten vanaf thuis, RDP gaat meestal via de poort 3389.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik lijf trouw aan RealVNC :wink: .

http://www.realvnc.com/
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”