Telenet en poort 80, ik blijf hopen en klagen..
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 22 keer
Beste userbase vrienden,
Ik heb een topic gestart op het Testaankoop forum (contactpagina werkte niet om een klacht in te dienen) over Telenet en de inkomende poort 80 die het blokkeert.
http://www.test-aankoop.be/forum?url=/m ... 547798.htm
Voel je vrij om een comment te plaatsen op het Testaankoop topic om het daar in leven te houden en wat aandacht te geven, wie weet..
Ik heb een topic gestart op het Testaankoop forum (contactpagina werkte niet om een klacht in te dienen) over Telenet en de inkomende poort 80 die het blokkeert.
http://www.test-aankoop.be/forum?url=/m ... 547798.htm
Voel je vrij om een comment te plaatsen op het Testaankoop topic om het daar in leven te houden en wat aandacht te geven, wie weet..
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik begrijp jouw "klacht" niet. Doen ze iets niet wat ze beloofden ?
Dat Telenet alle poorten <1024 blokkeert (inkomend) is al lang gekend. Als je daar niet kan mee leven, zijn er toch alternatieven?
Als je een auto koopt, kijk je toch ook naar de specificaties? Als die niet voldoen, koop je toch een andere wagen?
PS.
Via portforwarding van een poort >1024 naar poort 80 op jouw IP camera, Synology, etc ... is je probleem toch opgelost?
Trouwens, van zodra je méér dan één zo'n apparaat hebt dat "luistert" op poort 80 moet je ook met portforwarding gaan werken?
Ik vind dit persoonlijk een non issue ...
Dat Telenet alle poorten <1024 blokkeert (inkomend) is al lang gekend. Als je daar niet kan mee leven, zijn er toch alternatieven?
Als je een auto koopt, kijk je toch ook naar de specificaties? Als die niet voldoen, koop je toch een andere wagen?
PS.
Via portforwarding van een poort >1024 naar poort 80 op jouw IP camera, Synology, etc ... is je probleem toch opgelost?
Trouwens, van zodra je méér dan één zo'n apparaat hebt dat "luistert" op poort 80 moet je ook met portforwarding gaan werken?
Ik vind dit persoonlijk een non issue ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 25 keer
Ik begrijp de klacht gedeeltelijk wel. De Telenet Fibernet modem ondersteunt nl. geen port forwarding naar een andere poort. Van externe poort 2000 naar interne poort 80 gaat dus niet. Je kan alleen een bepaalde poort forwarden naar een ip adres in je netwerk. Je software, bv een webserver moet dus draaien op een poort >1024.
-
- Plus Member
Ja dan koop je inderdaad een andere wagen. Echter in dit geval is er geen alternatieve kabel aanbieder die dit wel ondersteund. (En een business fiber XL is geen gelijkwaardig alternatief.)
Natuurlijk kan je port forwarding doen (als je geen Telenet wifi-modem hebt) of een poort openen boven 1024 en die gebruiken, maar dat is toch altijd een stuk minder gebruiksvriendelijk dan het gewoon met 80 zou kunnen.
Natuurlijk kan je port forwarding doen (als je geen Telenet wifi-modem hebt) of een poort openen boven 1024 en die gebruiken, maar dat is toch altijd een stuk minder gebruiksvriendelijk dan het gewoon met 80 zou kunnen.
- jaker
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
- Bedankt: 81 keer
In je betoog spreek je ook over de FUP. Beter was dat je klacht daarover zou gaan. Het al dan niet openstaan van poorten <1024 is meestal redelijk eenvoudig te omzeilen. Met de FUP gaat Telenet regelrecht in tegen de eigen uitspraak van "Onbeperkt". Persoonlijk vind ik dit een veel groter probleem ...
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik heb reeds geruime tijd contact hierover met mensen binnen TN.
Ik kan je zeggen dat eraan gewerkt wordt en dat de gesprekken constructief verlopen... maar voorlopig zal je nog geduld moeten hebben (en met uitspraken als "het moet gedaan zijn" ga je heus niet verder komen).
Ik kan je zeggen dat eraan gewerkt wordt en dat de gesprekken constructief verlopen... maar voorlopig zal je nog geduld moeten hebben (en met uitspraken als "het moet gedaan zijn" ga je heus niet verder komen).
-
- Deel van't meubilair
Je trekt spijtig genoeg negatieve aandacht met dergelijke uitspraken.
Fundeer je vraag echter met correcte elementen, beeld je ook in waarom men het niet zou doen (security voor mensen die geen router hebben en waarbij hun NAS bijvoorbeeld onbescherm op het net hangt met een default user/paswoord), ... kortom maak een grondige analyse van de voor en nadelen. Op basis daarvan kan je heus wel praten met TN al blijft het een log bedrijf (verwacht dus niet dat ze morgen of volgende maand al open staan).
Fundeer je vraag echter met correcte elementen, beeld je ook in waarom men het niet zou doen (security voor mensen die geen router hebben en waarbij hun NAS bijvoorbeeld onbescherm op het net hangt met een default user/paswoord), ... kortom maak een grondige analyse van de voor en nadelen. Op basis daarvan kan je heus wel praten met TN al blijft het een log bedrijf (verwacht dus niet dat ze morgen of volgende maand al open staan).
port fwd gaat wel: maar weet niet meer juist wat er wel ging van hoog naar laag poort of anderom een van de 2 was niet mogelijk via mijn telenet (ongeldige poort), heb de klant weten te overtuigen een modemonly te vragen, vandaar ik het niet onthouden heb.
Greetz
Greetz
- MichelLoyen
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 10 keer
Het zou volgens mij een goede oplossing zijn om de poorten op te kunnen zetten via bijv. 'mijn telenet'. Standaard zijn de poorten geblokkeerd maar kan er individueel toch gekozen worden om het open te zetten (al dan niet met een grote waarschuwing in rode letters). Op die manier bescherm je de 'onwetende' gebruikers die inderdaad een NAS met default user/pass open hebben staan maar kom je wel de wat geavanceerdere gebruiker tegenmoet.
BGC doet dit denk ik ook?
BGC doet dit denk ik ook?
-
- Plus Member
Dit doet BGC inderdaad. Ik zou een gelukkig mens zijn mocht Telenet dit ook doen. Charlotte?
Nu heb ik al overwogen om enkel voor die reden over te stappen naar BGC, maar tot nu toe zijn de nadelen van BGC te groot voor mij persoonlijk (2 setup boxen tegelijk opnemen in HD gaat niet! en bovendien heb ik geen telefoonaansluiting).
@r2504
Is dat ook hetgene waar Telenet aan denkt om eventueel in te voeren en waar jij gesprekken over hebt met hen?
Nu heb ik al overwogen om enkel voor die reden over te stappen naar BGC, maar tot nu toe zijn de nadelen van BGC te groot voor mij persoonlijk (2 setup boxen tegelijk opnemen in HD gaat niet! en bovendien heb ik geen telefoonaansluiting).
@r2504
Is dat ook hetgene waar Telenet aan denkt om eventueel in te voeren en waar jij gesprekken over hebt met hen?
-
- Deel van't meubilair
Over hoe men dit wil invoeren is nog niets concreets vermeld, in eerste instantie gaat het over de risico's die eraan verbonden zijn (al ken ik niet meteen veel backdoors die luisteren op poort 80 of 443).tripkip schreef:Is dat ook hetgene waar Telenet aan denkt om eventueel in te voeren en waar jij gesprekken over hebt met hen?
Maar op zich lijkt een opt-in methode (waar jij als klant dus individueel kan beslissen) via Mijn Telenet de beste oplossing voor wie deze poorten open wil zetten.
-
- Deel van't meubilair
Spijtig genoeg zit er geen beweging meer in... men blijft hetzelfde verhaaltje herhalen dat er testen nodig zijn al zie ik niet in welke dat zouden moeten zijn indien men kiest voor een opt-in mogelijkheid (de verantwoordelijkheid ligt dan bij de gebruiker). Verder wil men ondersteuning geven maar men beseft blijkbaar niet dat je niet steeds de remote kant onder controle hebt (hotels, campings, ziekenhuizen, ... waar soms enkel gesurft kan worden op poort 80/443).
Ondertussen dateren m'n eerste contacten van meer dan één jaar geleden... men kan dus moelijk vertellen dat de vraag onredelijk is en men niet genoeg tijd heeft gehad om deze grondig te evalueren. Niet echt het imago van een modern bedrijf waardig wat mij betreft... en spijtig genoeg kan je ook niet meer bij Duco terecht om dergelijke problemen aan te kaarten.
Ondertussen dateren m'n eerste contacten van meer dan één jaar geleden... men kan dus moelijk vertellen dat de vraag onredelijk is en men niet genoeg tijd heeft gehad om deze grondig te evalueren. Niet echt het imago van een modern bedrijf waardig wat mij betreft... en spijtig genoeg kan je ook niet meer bij Duco terecht om dergelijke problemen aan te kaarten.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
ADSL?
Heb jij de afgelopen 5 jaar onder een steen geleefd of was je zó verblind door dat gele (uit)lachende gezichtje?
Ondertussen heeft Belgacom een gloednieuw VDSL2-netwerk aangelegd hoor. Vandaag beschikbaar voor meer dan 85% van de Belgische bevolking via verschillende providers:
http://www.scarlet.be/nl/internet/vdsl2/
http://www.edpnet.be/nl_be/thuis/intern ... r-internet
http://www.belgacom.be/nl/prive/product ... all_offers
Heb jij de afgelopen 5 jaar onder een steen geleefd of was je zó verblind door dat gele (uit)lachende gezichtje?
Ondertussen heeft Belgacom een gloednieuw VDSL2-netwerk aangelegd hoor. Vandaag beschikbaar voor meer dan 85% van de Belgische bevolking via verschillende providers:
http://www.scarlet.be/nl/internet/vdsl2/
http://www.edpnet.be/nl_be/thuis/intern ... r-internet
http://www.belgacom.be/nl/prive/product ... all_offers
-
- Deel van't meubilair
Inderdaad... voor mij is het ook beschikbaar maar dan aan een 16 Mbit profiel wat voor mij ook geen optie is.raf1 schreef:Vandaag beschikbaar voor meer dan 85% van de Belgische bevolking
Maar het topic gaat over poort 80/443 bij Telenet en niet over ADSL of VDSL2.
-
- Plus Member
Mijn nederige excuses.
Ik bedoelde DSL in het algemeen, of gewoon alles wat over dat koperpaar gaat.
Voornaamste reden is effectieve snelheid die je krijgt (totaal geen zekerheden) en DTV vind ik helemaal niets bij BC (2 x decoder != 2 x opnemen en kijken in HD bv.)
Voor de rest blijven we on topic.
Waar is Charlotte als je ze nodig hebt?
Ik bedoelde DSL in het algemeen, of gewoon alles wat over dat koperpaar gaat.
Voornaamste reden is effectieve snelheid die je krijgt (totaal geen zekerheden) en DTV vind ik helemaal niets bij BC (2 x decoder != 2 x opnemen en kijken in HD bv.)
Voor de rest blijven we on topic.
Waar is Charlotte als je ze nodig hebt?
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Als uw informatie gebaseerd is op lijntest.be zou ik er toch niet zo zeker van zijn. Ik sta al meer dan een jaar op 30/2 en volgens die site zou het maar 20/2 zijn. Hetzelfde met adressen van kennissen die zelfs nog hogere snelheden halen dankzij DLM en co.r2504 schreef:Inderdaad... voor mij is het ook beschikbaar maar dan aan een 16 Mbit profiel wat voor mij ook geen optie is.
Edit: zie ook antwoord krisken
Laatst gewijzigd door Kenw00t 29 mei 2013, 15:22, in totaal 1 gewijzigd.
- raf1
- Elite Poster
Neem een VDSL2-abonnement en je krijgt de zekerheid dat je poort 80 kan gebruiken voor amper 24,95 euro/maand.
't Is dus gewoon een kwestie om ergens anders 24,95 euro/maand te besparen. Ik heb daarmee trouwens niet gezegd dat je je huidige telecomabo's moet opzeggen.
't Is dus gewoon een kwestie om ergens anders 24,95 euro/maand te besparen. Ik heb daarmee trouwens niet gezegd dat je je huidige telecomabo's moet opzeggen.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Lijntest.be geeft de provisioningsprofielen weer, niet de DLM profielen.Kenw00t schreef:Als uw informatie gebaseerd is op lijntest.be zou ik er toch niet zo zeker van zijn. Ik sta al meer dan een jaar op 30/2 en volgens die site zou het maar 20/2 zijn. Hetzelfde met adressen van kennissen die zelfs nog hogere snelheden halen dankzij DLM en co.r2504 schreef:Inderdaad... voor mij is het ook beschikbaar maar dan aan een 16 Mbit profiel wat voor mij ook geen optie is.
Immers, van deze laatste ben je nooit zeker.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Deel van't meubilair
Charlotte is goed voor wat administratieve blunders van TN op te lossen... in topics zoals deze zal je ze dan ook niet zien verschijnen.tripkip schreef:Waar is Charlotte als je ze nodig hebt?
-
- Deel van't meubilair
Als je poort 80/443 wil gebruiken is upload enorm belangrijk... met een Start abonnement kom je echter maar aan 2.5 Mbps (niet echt handig dus om even een file van je PC thuis te gaan copieren).
-
- Moderator
- Contacteer:
Tja je moet ook niet alles willen hé...
Telefonie = EDPnet + OVH
- raf1
- Elite Poster
Er is 10 Mbps upload verkrijgbaar bij EDPnet, da's dubbel zo snel als een vergelijkbaar Telenet-product: http://www.edpnet.be/nl_be/thuis/intern ... idsprofielr2504 schreef:Als je poort 80/443 wil gebruiken is upload enorm belangrijk...
-
- Plus Member
Ok 10Mbps upload is mooi, noem me gerust veeleisend (nee niet echt) maar ik wil ook 50Mbps down en open poort 80.
Als ik met zekerheid zou weten dan ik een VDSL2 verbinding kan hebben met 45-50Mbps zou ik voor internet overschakelen vanwege poort 80.
Als ik met zekerheid zou weten dan ik een VDSL2 verbinding kan hebben met 45-50Mbps zou ik voor internet overschakelen vanwege poort 80.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Kijk eens op lijntest.be wat er mogelijk is op jouw adres. 50Mbps download en 10Mbps is niet mogelijk, tenzij je meerdere verbindingen combineert. 6Mbps upload is echter alsnog sneller dan wat Telenet aanbiedt voor particulieren.
-
- Moderator
- Contacteer:
tripkip : waarom heb jij dergelijke snelheden en een open poort 80 eigenlijk nodig?
Telefonie = EDPnet + OVH
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Mensjes, gelieve on topic te blijven en er geen DSL versus kabel discussie over te maken. Die hebben we al in overvloed!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ik mag dan mss old fashioned zijn, maar ik zou willen dat de overheid eindelijk ns werk maakt om bedrijven te verplichten "neutraal" te zijn, en dus kostenloos ongefilterde access afleveren aan hen die dat willen.
Dus externe IPs aan huis EN geen enkele port filter.
[ Post made via mobile device ]
Dus externe IPs aan huis EN geen enkele port filter.
[ Post made via mobile device ]
-
- Plus Member
Dat is ook mijn mening. We moeten recht hebben op toegang tot het internet, op welke poort dat dan ook mag zijn.
En voor de letterneukers: ik bedoel hiermee ook toegang van het internet tot ons.
En voor de letterneukers: ik bedoel hiermee ook toegang van het internet tot ons.
-
- Deel van't meubilair
Krisken... ik denk dat je ook niet blij zou zijn als je home netwerk slechts aan 2 a 3 Mbits zou werken... dus als je remote aan je eigen netwerk wil dan wil je ook redelijke snelheden (en in het buitenland zie je trouwens heel wat realistischere snelheden... een 50/50 is bijvoorbeeld geen uitzondering).krisken schreef:tripkip : waarom heb jij dergelijke snelheden en een open poort 80 eigenlijk nodig?
-
- Moderator
- Contacteer:
In welk land hebben ze dan vdsl2 of een kabeloplossing aan 50/50? Bij mijn weten geen enkel?
Je moet hetgene wat je vraagt ook afwegen tegen het realistische hé. 50down, 10 up is perfect mogelijk. Echter zal hij dan niet moeten kijken naar de prijs. Voor een goede prijs is immers alles mogelijk. Als ik thuis 1gbit up en down wil is dit perfect mogelijk. Ik klop even aan bij eurofiber, laat een fiber leggen tot mijn huis, zorg dat deze aan de andere kant in een datacenter uitkomt met 1gbit connectivity en voila ik heb het. De maandelijkse kostprijs...ik wil het niet weten denk ik
Maar tripkip heeft nu nog altijd geen antwoord gegeven op mijn vraag...
Je moet hetgene wat je vraagt ook afwegen tegen het realistische hé. 50down, 10 up is perfect mogelijk. Echter zal hij dan niet moeten kijken naar de prijs. Voor een goede prijs is immers alles mogelijk. Als ik thuis 1gbit up en down wil is dit perfect mogelijk. Ik klop even aan bij eurofiber, laat een fiber leggen tot mijn huis, zorg dat deze aan de andere kant in een datacenter uitkomt met 1gbit connectivity en voila ik heb het. De maandelijkse kostprijs...ik wil het niet weten denk ik
Maar tripkip heeft nu nog altijd geen antwoord gegeven op mijn vraag...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Plus Member
Dergelijke snelheden om gewoon vlot te surfen, downloaden, uploaden gewoon alles vlot en snel wat met internet te maken heeft.krisken schreef:tripkip : waarom heb jij dergelijke snelheden en een open poort 80 eigenlijk nodig?
Geloof het of niet ik merk echt een aangenaam verschil in surfen (dat betekent ook laden van Java widgets, flash, videos) tussen 50Mbit en 100Mbit...
Poort 80 om mijn persoonlijke webruimte/portal te hebben, gemakkelijke toegang tot mijn NAS van buitenaf en om een HTTP-tunnel te draaien.
-
- Moderator
- Contacteer:
Voor surfen is er absoluut geen verschil tussen 50mbit en 100mbit.
En als je dit persé wilt hebben, dit bestaat in België:
- 10mbit upload
- 120mbit download
- fixed ip, alle poorten open
- 8 extra ip's
- vdsl2 lijn als backup (gratis dienst)
http://telenet.be/business/nl/large/pro ... e-fibernet
Kostprijs : rond de 600 ex btw/maand
En als je dit persé wilt hebben, dit bestaat in België:
- 10mbit upload
- 120mbit download
- fixed ip, alle poorten open
- 8 extra ip's
- vdsl2 lijn als backup (gratis dienst)
http://telenet.be/business/nl/large/pro ... e-fibernet
Kostprijs : rond de 600 ex btw/maand
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Deel van't meubilair
Een vriend van mij woont in Roemenie en heeft 50/50 voor nog geen 7 euro per maand ! Maar daar gaat deze discussie niet over, ook niet over welke DSL (of zelfs fiber) formules je hier kan krijgen.
Feit is dat enorm veel mensen vandaag een NAS hebben staan waar men soms extern wil aankunnen en dan heb je dat liefst zo snel mogelijk (blader bijvoorbeeld maar eens door 100 foto's van 5 MB/stuk die bijvoorbeeld op je NAS staan). Op zich is de snelheid in dit topic ook niet het probleem op zich, wel het feit dat Telenet het je onmogelijk maakt je thuis netwerk op een "normale" manier (poort 80/443) aan te spreken.
Feit is dat enorm veel mensen vandaag een NAS hebben staan waar men soms extern wil aankunnen en dan heb je dat liefst zo snel mogelijk (blader bijvoorbeeld maar eens door 100 foto's van 5 MB/stuk die bijvoorbeeld op je NAS staan). Op zich is de snelheid in dit topic ook niet het probleem op zich, wel het feit dat Telenet het je onmogelijk maakt je thuis netwerk op een "normale" manier (poort 80/443) aan te spreken.
-
- Moderator
- Contacteer:
Vraag mij af hoe dat bedrijf daar in RO dan winst maakt tegen dergelijke lage prijs. Of wat hun overboekingsfactor is. Ik vermoed dat dit met de prijzen (stroom, mbit, personeel, ...) zelfs niet doenbaar is?
Steeds meer mensen hebben een NAS, volledig waar. Maar velen die ik ken wisten zelfs niet (of weten) dat ze hun NAS van "buitenaf" kunnen bereiken. Voor zover ik mij kan herinneren is poort 80 namelijk altijd al gesloten geweest bij telenet (vanaf 1999 ben ik zeker van), wat er op zich al op wijst dat ze hun stugge houding hierover niet snel zullen veranderen of bijschaven. Ik keur dit persoonlijk helemaal niet goed echter tja het is en blijft Telenet...helaas...
Ik vermoed dat je hele betoog hier geen nut heeft, je staat gewoon tegen een muur te roepen. Degene die poort 80 open willen hebben hun heil al lang elders gevonden. Bij Belgacom etc staat deze poort dan weer wel open, maar heb je een IP change om de x uur. En ergens is dit logisch : beiden willen dat als je poort 80 wilt gebruiken, je overschakelt naar een professioneel abonnement. Toen deze regel werd bedacht bestond een NAS niet voor huis/tuin/keuken gebruik en was het enige wat je op poort 80 kon draaien een "server". De enige oplossing als je bij TN wilt blijven is werken via bvb poort 10080. Of upgraden naar een hogere (én veel duurder) abonnement...
Steeds meer mensen hebben een NAS, volledig waar. Maar velen die ik ken wisten zelfs niet (of weten) dat ze hun NAS van "buitenaf" kunnen bereiken. Voor zover ik mij kan herinneren is poort 80 namelijk altijd al gesloten geweest bij telenet (vanaf 1999 ben ik zeker van), wat er op zich al op wijst dat ze hun stugge houding hierover niet snel zullen veranderen of bijschaven. Ik keur dit persoonlijk helemaal niet goed echter tja het is en blijft Telenet...helaas...
Ik vermoed dat je hele betoog hier geen nut heeft, je staat gewoon tegen een muur te roepen. Degene die poort 80 open willen hebben hun heil al lang elders gevonden. Bij Belgacom etc staat deze poort dan weer wel open, maar heb je een IP change om de x uur. En ergens is dit logisch : beiden willen dat als je poort 80 wilt gebruiken, je overschakelt naar een professioneel abonnement. Toen deze regel werd bedacht bestond een NAS niet voor huis/tuin/keuken gebruik en was het enige wat je op poort 80 kon draaien een "server". De enige oplossing als je bij TN wilt blijven is werken via bvb poort 10080. Of upgraden naar een hogere (én veel duurder) abonnement...
Telefonie = EDPnet + OVH