Windows 8 taalpakket installeren

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
squid
Plus Member
Plus Member
Twitter: JoyVanAcker
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer
Provider

Beste UB'ers

Ik heb voor de 2 main PC's hier windows 8 aangeschaft en geïnstalleerd. Maar nu zit ik met een vervelend probleem.
De ene heb ik geupgrade vanuit windows 7. Daarbij is ook alles inorde. Echter heb ik de 2de PC een volledig nieuwe install gegeven (omdat het nodig was). Echter bij deze PC staat de weergavetaal nu in het engels. Als ik bij de taalinstellingen ga kijken zie ik "Nederlands/België" wel staan maar is enkel het taalpakket voor de weergave taal niet geinstalleerd. Daarbij staat "A language pack isn't available". Bij Microsoft komt de troubleshooting altijd uit op het feit dat ik op die plek op taalpakket installeren zou moeten kunnen klikken. Ik heb hun ook al een mailtje gestuurd maar misschien lukt het via hier een beetje sneller en efficiënter ;-)

Alvast bedankt! :beerchug:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
matx5
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 7 keer
Provider

Dat is waarschijnlijk omdat er geen Belgisch taal pakket is. Je kan altijd eens proberen in het taal menu in het configuratiescherm: taal toevoegen nemen, dan Nederlands (Nederland) nemen en dan zou je bij de opties het taalpakket wel moeten kunnen installeren.
Niet vergeten je toetsenbord indeling ook terug juist te zetten, anders kan je wel een problemen hebben met het invullen van je paswoord na het veranderen van taal :)
squid
Plus Member
Plus Member
Twitter: JoyVanAcker
Bedankt: 14 keer
Provider

Danku voor de oplossing! Dat ik daar niet zelf aan had gedacht. Maar is ook een beetje onlogisch dat je de pc op Nederland (Nederlands) moet installen ipv Nederlands (België).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
matx5
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 7 keer
Provider

Geen probleem. Het is inderdaad niet logisch, ik heb er zelf ook ooit eens achter moeten zoeken :-)
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”