3G, maar pagina's laden niet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
dena
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Sinds enkele maanden zijn mijn vrouw en ik overgeschakeld op Mobistar (Dolfijn).

In onze woonplaats hebben we echter beide problemen met internettoegang.
Het toestel heeft verbinding (3G), maar het lukt niet om een webpagina te openen.
Wanneer we via Edge werken lukt het wel.

Als we een paar kilometer buiten onze woonplaats zijn lukt het plots wel via 3G.

Onlangs heb ik hiervoor contact opgenomen met Mobistar.
De technische dienst heeft het nagekeken en wist mij te melden dat er in onze woonplaats geen
probleem was met de 2G en 3G verbinding.
Wij hebben inderdaad geen probleem met de verbinding, maar kunnen wel niet op internet.

Voor Mobistar is het blijkbaar case closed, maar wij betalen nu wel voor iets waar we de helft van de tijd geen gebruik van kunnen maken.

Zijn er nog mensen die hetzelfde probleem hebben?
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Zie de thread hieronder.

Blijf zover mogelijk weg van alles wat mobiel internet is bij Mobistar :-)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

deze thread heeft niets te maken met de vraag van TS! Bovendien heb ik 7 jaar geleden TN vervangen door TVV. Geen geleuter dus, maar daden!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

normaal gezien staat de APN iphone.mobistar

verander dit eens naar mworld.be

Mijn vrouw had probleem met iphone.mobistar.
Dit staat nu op mworld.be en geen problemen meer
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

iphone.mobistar wordt gebruikt als AP voor tethering...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
dena
Starter
Starter

Heb spijtig genoeg al alle APN's geprobeerd. Iphone.mobistar, internet.be en mworld.be
Bij allemaal zelfde probleem.
Volgens Mobistar is een mogelijke oorzaak het toestel, maar we hebben het zowel op een iphone als een galaxy s3.
Ofwel door de structuur van de gebouwen, maar dat kan ook niet aangezien we buiten ook problemen heb en en in heel de gemeente.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

dena schreef:Heb spijtig genoeg al alle APN's geprobeerd. Iphone.mobistar, internet.be en mworld.be
Bij allemaal zelfde probleem.
Volgens Mobistar is een mogelijke oorzaak het toestel, maar we hebben het zowel op een iphone als een galaxy s3.
Ofwel door de structuur van de gebouwen, maar dat kan ook niet aangezien we buiten ook problemen heb en en in heel de gemeente.
Het ligt niet aan het toestel of de structuur van de gebouwen, maar aan de structuur van het Mobistar netwerk. Het Mobistar 3G netwerk barst onder alle Telenet King en Kong klanten simpelweg uit haar voegen, en Mobistar doet duidelijk niet genoeg investeringen om congesties op te lossen. De oplossing: overstappen op een andere provider.
wied schreef:deze thread heeft niets te maken met de vraag van TS! Bovendien heb ik 7 jaar geleden TN vervangen door TVV. Geen geleuter dus, maar daden!
Woutervh doelde niet op de link in zijn signature, maar op de thread onder deze in het "Mobistar" subforum (deze thread dus) ;)
Laatst gewijzigd door Petervanakelyen 19 mei 2013, 01:42, in totaal 1 gewijzigd.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Vandaag mij nog maar eens geërgerd in Hoei en omgeving, enkel Edge, maar pokketraag.

woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

wied schreef:deze thread heeft niets te maken met de vraag van TS! Bovendien heb ik 7 jaar geleden TN vervangen door TVV. Geen geleuter dus, maar daden!
Ik moet eerlijk zijn dat ik uw antwoord 3x heb moeten lezen voor ik snapte wat jij bedoelde en waarom je er TN en TVV bijsleurde...

Met 'de thread hieronder' bedoelde ik dus wel deze thread hieronder in het mobistar topic (ttz http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=79&t=36180) en dus niet mijn signature... :-o
dena
Starter
Starter

Ik vrees inderdaad van provider veranderen. Eind juni kan ik weg, dus zal nog even geduld moeten hebben :-(

dena
Starter
Starter

Heel bizar, nu werkt het plots al 2 dagen
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”