Iemand ervaring met webwinkel expansys?
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ik zou graag dit item bij hen bestellen want ik vind het nergens anders maar ik ken deze webwinkel helemaal niet. Heeft iemand er reeds ervaring mee? Wat met de garantie?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken
![Afbeelding](https://userbase.be/forum/images/icons/karmabar_thanks_red.gif)
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ken nog mensen die daar dingen hebben gekocht. Een enkele keer zijn de dingen marktcomform qua prijs, maar in het algemeen is het daar echt pokkeduur.
Wel oké service en dienst na verkoop.
In dit geval zijn ze goedkoop, want bij smartphoneshop.be is het duidelijk duurder.
Wel oké service en dienst na verkoop.
In dit geval zijn ze goedkoop, want bij smartphoneshop.be is het duidelijk duurder.
- Goztow
- userbase crew
Als iemand dit item in een andere webwinkel vindt voor een goedkopere prijs en die winkel ook kent, post dan ook maar! Ik vond ze ook wel goedkoop, hoewel een levering van 11 € via dhl wel duur is natuurlijk.
te klikken
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Hierzie: http://www.zercom.nl/index.php?p=35&c=2 ... =1&a=73992
Ligt in Eindhoven en heb er erg goeie ervaringen mee.
Deze biedt hem nog véél goedkoper aan, maar ik vermoed dat het een foutje zal zijn: http://www.one2remember.nl/product_info ... cts_id=387
Deze biedt hem nog véél goedkoper aan, maar ik vermoed dat het een foutje zal zijn: http://www.one2remember.nl/product_info ... cts_id=387
- Goztow
- userbase crew
Bedankt, Cloink. Echter: voor nog geen 10 € verschil toch liever onder Belgisch recht bestellen
. Leveringstermijn is ook belangrijk: het moet onder de kerstboom kunnen liggen!
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
te klikken
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Puur uit nieuwsgierigheid: waarom? Ik zou persoonlijk liever 10€ uitsparen...Goztow schreef:Bedankt, Cloink. Echter: voor nog geen 10 € verschil toch liever onder Belgisch recht bestellen.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Uit meer dan 1 ervaring kan ik je zeggen dat Zercom de op de site aangeduide levertermijnen respecteert. Ik ga wel altijd zelf afhalen (tankkaartGoztow schreef:Leveringstermijn is ook belangrijk: het moet onder de kerstboom kunnen liggen!
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ik vind het spijtig dat ze verhuisd zijn naar de Hurk. Ik kwam er bijna altijd gewoon langs.
En niet met kaart kunnen betalen, da moet altijd cash![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
En niet met kaart kunnen betalen, da moet altijd cash
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Mmm... leuk te horen... had deze shop ook pas gevonden en zat daar meteen tot 150 euro goedkoper (op 750 euro) dan bij een Tones of MPL... en je kan gaan afhalen in Eindhoven wat niet echt ver is.cloink schreef:Hierzie: http://www.zercom.nl/index.php?p=35&c=2 ... =1&a=73992
- Goztow
- userbase crew
Even follow up: expansys gekocht, maandag avond laat besteld, donderdag door DHL geleverd. Alles ziet er perfect uit, kan het maar testen nà kerstavond want het ligt onder de boom
.
Reden voor niet in NL: langere termijn voor internationale betaling, klein prijsverschil, goedkoper indien garantie moet gelden om terug te sturen, en ik ken Belgisch recht maar niet NL recht.![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Reden voor niet in NL: langere termijn voor internationale betaling, klein prijsverschil, goedkoper indien garantie moet gelden om terug te sturen, en ik ken Belgisch recht maar niet NL recht.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
te klikken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
meon ik ben er pas nog geweest en ik heb toch cash betaald hoor en nog is extra gevraagd voor grotere bedragen en ja als Belg kan je dan ook gewoon cash betalen. En zercom is zeker een een betrouwbare winkel.meon schreef:Ik vind het spijtig dat ze verhuisd zijn naar de Hurk. Ik kwam er bijna altijd gewoon langs.
En niet met kaart kunnen betalen, da moet altijd cash
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 44 keer
Het onderwerp is ondertussen al een paar jaar oud, maar toch zou ik graag nog jullie ervaringen horen over Expansys. Bv: Hoe verloopt de levering, klantenservice na verkoop, garantieregeling. Vooral over het laatste heb ik nog vraagtekens, op de site vind ik nergens een procedure terug wat je moet doen als uw toestel na 7 dagen defect raakt. Ik vermoed naar Frankrijk opsturen?
Naar wat ik op de site heb gelezen gaat het over Franse toestellen, zou dit in de toekomst problemen kunnen geven i.v.m. updates of garantie?
De reden dat ik dit vraag is dat ik de LG Optimus G in het oog heb gekregen en de goedkoopste prijs die ik tot nu toe in België gevonden heb is 520 euro (Nederland: 490 euro). Bij Expansys wordt dit toestel voor 412 euro aangeboden inclusief verzendkosten. Dit lijkt te goed om waar te zijn, is het dat ook?
P.S.: Als jullie toevallig een andere site kennen waar je de Optimus G aan een goede prijs kan kopen, laat ook maar weten![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Naar wat ik op de site heb gelezen gaat het over Franse toestellen, zou dit in de toekomst problemen kunnen geven i.v.m. updates of garantie?
De reden dat ik dit vraag is dat ik de LG Optimus G in het oog heb gekregen en de goedkoopste prijs die ik tot nu toe in België gevonden heb is 520 euro (Nederland: 490 euro). Bij Expansys wordt dit toestel voor 412 euro aangeboden inclusief verzendkosten. Dit lijkt te goed om waar te zijn, is het dat ook?
P.S.: Als jullie toevallig een andere site kennen waar je de Optimus G aan een goede prijs kan kopen, laat ook maar weten
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
De shopreviews op Tweakers zijn in elk geval niet zo lovend over de Nederlandse afdeling: http://tweakers.net/shopreview/5642/exp ... opreviews/
Hier een prijsvergelijker voor de Optimus G; op Amazon.de kan je deze nog goedkoper vinden
: http://geizhals.eu/lg-electronics-optim ... 36466.html
Edit: even te snel over de prijzen gekeken.
Hier een prijsvergelijker voor de Optimus G; op Amazon.de kan je deze nog goedkoper vinden
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Edit: even te snel over de prijzen gekeken.
Laatst gewijzigd door Kenw00t 18 mei 2013, 13:11, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Premium Member
Nogal veel verschillende shopreviews, al blijken de meest recente reviews wel allemaal slecht te zijn. Maarja, een paar jaar geleden waren ze precies op dit forum ook tevreden met de service van hun. Misschien is het verslechterd op een paar jaar tijd?..
Als ik op deze site kijk komt Amazon.de iets duurder uit met 430 euro. Met Amazon heb ik al helemaal geen ervaring om iets te kopen.Kenw00t schreef: Hier een prijsvergelijker voor de Optimus G; op Amazon.de kan je deze nog goedkoper vinden: http://geizhals.eu/lg-electronics-optim ... 36466.html
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 14 keer
De officiele online store van HTC wordt ook gerund door Expansys.
De prijzen waren voor zover ik kon zien identiek als die in de gewone Expansys store.
http://www.htcaccessorystore.com/be
Ik heb daar ooit eens een dringend vervangonderdeel besteld, en dat was vrij duur, maar was wel tevreden over de snelle levering.
De prijzen waren voor zover ik kon zien identiek als die in de gewone Expansys store.
http://www.htcaccessorystore.com/be
Ik heb daar ooit eens een dringend vervangonderdeel besteld, en dat was vrij duur, maar was wel tevreden over de snelle levering.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Alles voor de ar.drone verloopt via hun. En daar ben ik op zich wel tevreden van.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Premium Member
Hier op het forum zijn blijkbaar overwegend positieve ervaringen. Op tweakers is dit wel anders (zie post KenwOOt), zou het kunnen dat de klantendienst voor België en Nederland apart "bestuurd" worden?
Wordt een moeilijke beslissing, ze zijn 110 euro goedkoper dan hier in België, maar moest er iets misgaan (verzending, garantie) kan je niet even langsrijden om het probleem op te lossen, als er moeilijk over gedaan wordt aan de telefoon..
Wordt een moeilijke beslissing, ze zijn 110 euro goedkoper dan hier in België, maar moest er iets misgaan (verzending, garantie) kan je niet even langsrijden om het probleem op te lossen, als er moeilijk over gedaan wordt aan de telefoon..
- Kenw00t
- Elite Poster
Ik denk het niet. De reviews vermelden steeds dat de klantendienst alleen Engels kan spreken, en als je op de "Contact Us" pagina van het bedrijf gaat kijken kan je alleen vaststellen dat de meeste Europese afdelingen allemaal hetzelfde adres hebben in Frankrijk. Dat is dus niets meer of minder dan het zoveelste webshopje dat in elk land een domeinnaam heeft, maar zich voor de rest niet veel aantrekt van service. Het is niet omdat ze een .be domein hebben, dat je niet in het buitenland koopt. Ze staan in het staatsblad geregistreerd als buitenlandse onderneming (link). In praktijk zal de boel nog steeds van Frankrijk komen.Jordy1990 schreef:... zou het kunnen dat de klantendienst voor België en Nederland apart "bestuurd" worden?
Wat ik hierboven schreef, tenzij je 'even' naar het zuiden van Frankrijk gaat rijden?Jordy1990 schreef:maar moest er iets misgaan (verzending, garantie) kan je niet even langsrijden om het probleem op te lossen, als er moeilijk over gedaan wordt aan de telefoon..
Laatst gewijzigd door Kenw00t 18 mei 2013, 14:39, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Premium Member
Dat het om Franse toestellen gaat ben ik me van bewust, dat is op zich ook geen probleem. Staat trouwens ook vermeld in de algemene voorwaarden dat het Franse recht toepasbaar is. In hoeverre deze van het Belgisch recht verschilt heb ik echter geen zicht op.
Ik begin meer en meer te twijfelen om toch bij Expansys iets aan te kopen.
Net wat ik ook bedoelde, tenzij mijn vriendin dan mee zou willen op vakantie naar het zuiden van FrankrijkKenw00t schreef:Wat ik hierboven schreef, tenzij je 'even' naar het zuiden van Frankrijk gaat rijden?
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ik begin meer en meer te twijfelen om toch bij Expansys iets aan te kopen.
- Kenw00t
- Elite Poster
In Duitsland dezelfde klachten (naar beneden scrollen): enkel support in het Engels, levertermijn wordt niet gehaald. Producten worden extreem goedkoop aangeboden, en soms annuleren ze de order indien ze er daadwerkelijk hun broek aan scheuren. Je kan dan nog even wachten op de creditnota omdat ze natuurlijk nog even de intrest nodig hadden.
@Goztow: lees de reviews op Tweakers eens van de afgelopen 2 jaar...
@Goztow: lees de reviews op Tweakers eens van de afgelopen 2 jaar...
-
- Premium Member
KenwOOT: Ik denk dat Goztow bedoelt dat je best niet kan afgaan op de oude reacties hier op het forum, en bijvoorbeeld wel op de reacties van de afgelopen 2 jaar op Tweakers (die overigens niet positief zijn).
Voor mij wordt het een nogo voor Expansys. Als er zich geen problemen voordoen zit je goed, als er zich echter wel problemen voordoen ben je eraan voor de moeite. Dat is hetgeen ik uit dit topic en uit tweakers begrepen heb.
Alleszins al bedankt aan iedereen die zijn mening heeft gegeven.![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Voor mij wordt het een nogo voor Expansys. Als er zich geen problemen voordoen zit je goed, als er zich echter wel problemen voordoen ben je eraan voor de moeite. Dat is hetgeen ik uit dit topic en uit tweakers begrepen heb.
Alleszins al bedankt aan iedereen die zijn mening heeft gegeven.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Wees gewaarschuwd!
Ik heb een Motorola Razr Maxx gekocht in augustus 2012. De luidspreker werkt niet meer en heb contact opgenomen met Expansys. Zij vertellen me dat ze er niets aan kunnen doen omdat ze het contract met Motorola hebben beeindigd. Ik heb nog steeds wettelijke garantie. Zij zeggen mij dat ik Motorola rechtstreeks moet contacteren. Tijdens mijn aankoop heb ik een overeenkomst met de firma Expansys en niet met Motorola rechtstreeks. Zij vertellen mij dat ik de gsm naar hun kan opsturen waarna zij deze dan naar Motorola zullen opsturen voor herstellingen. Dit vind ik heel goed maar... zij zeggen erbij dat de herstellingen volledig voor mijn rekening zullen zijn?? Het heeft geen zin om via facebook te reageren aangezien zij de negatieve commentaar onmiddelijk verwijderen. Ik heb dan test aankoop gecontacteerd en op hun aanraden een aangetekend schrijven naar de hoofdzetel van Expansys gestuurd. Nu bijna 2 maanden later kreeg ik nog geen reactie van Expansys en aangezien de hoofdzetel van Expansys niet in België is, kan test aankoop hier niet tussenkomen. Heb dan op aanraden van test aankoop een klacht ingediend bij het ECC. Expansys wil enkel verkopen en neemt hun verantwoordelijkheid niet op!!
Als toen wist hetgeen ik nu weet had ik ZEKER niet bij Expansys gekocht. Er bestaan een waaier aan betere alternatieven zoals Coolblue waarbij de prijs en dienst na verkoop aanzienlijk beter is.
Indien u twijfelt om al dan niet bij Expansys te kopen dan raad ik je dit ten sterkste af. Ik zal Expansys zeker niet aanbevelen bij vrienden of famillieleden aangezien ik verbaast ben dat zulke praktijken de dag van vandaag nog mogelijk zijn.
Ik heb een Motorola Razr Maxx gekocht in augustus 2012. De luidspreker werkt niet meer en heb contact opgenomen met Expansys. Zij vertellen me dat ze er niets aan kunnen doen omdat ze het contract met Motorola hebben beeindigd. Ik heb nog steeds wettelijke garantie. Zij zeggen mij dat ik Motorola rechtstreeks moet contacteren. Tijdens mijn aankoop heb ik een overeenkomst met de firma Expansys en niet met Motorola rechtstreeks. Zij vertellen mij dat ik de gsm naar hun kan opsturen waarna zij deze dan naar Motorola zullen opsturen voor herstellingen. Dit vind ik heel goed maar... zij zeggen erbij dat de herstellingen volledig voor mijn rekening zullen zijn?? Het heeft geen zin om via facebook te reageren aangezien zij de negatieve commentaar onmiddelijk verwijderen. Ik heb dan test aankoop gecontacteerd en op hun aanraden een aangetekend schrijven naar de hoofdzetel van Expansys gestuurd. Nu bijna 2 maanden later kreeg ik nog geen reactie van Expansys en aangezien de hoofdzetel van Expansys niet in België is, kan test aankoop hier niet tussenkomen. Heb dan op aanraden van test aankoop een klacht ingediend bij het ECC. Expansys wil enkel verkopen en neemt hun verantwoordelijkheid niet op!!
Als toen wist hetgeen ik nu weet had ik ZEKER niet bij Expansys gekocht. Er bestaan een waaier aan betere alternatieven zoals Coolblue waarbij de prijs en dienst na verkoop aanzienlijk beter is.
Indien u twijfelt om al dan niet bij Expansys te kopen dan raad ik je dit ten sterkste af. Ik zal Expansys zeker niet aanbevelen bij vrienden of famillieleden aangezien ik verbaast ben dat zulke praktijken de dag van vandaag nog mogelijk zijn.
-
- Premium Member
Dat is een vervelende situatie voor u.
Als consument heb je altijd recht op 2 jaar garantie waarvan de eerste 6 maanden de bewijslast om aan te tonen dat het defect door u veroorzaakt is bij de verkoper ligt. Aangezien uw gsm een jaar oud is, zal het in de praktijk moeilijk zijn om beroep te doen op deze wettelijke garantie.
Volgens mij zijn er nu 2 zaken die je kan proberen: Wachten op antwoord van het ECC en hopen dat ze hebben kunnen bemiddelen met Expansys. Of rechtstreeks contact opnemen met Motorola en proberen beroep te doen op hun fabrieksgarantie.
Als consument heb je altijd recht op 2 jaar garantie waarvan de eerste 6 maanden de bewijslast om aan te tonen dat het defect door u veroorzaakt is bij de verkoper ligt. Aangezien uw gsm een jaar oud is, zal het in de praktijk moeilijk zijn om beroep te doen op deze wettelijke garantie.
Volgens mij zijn er nu 2 zaken die je kan proberen: Wachten op antwoord van het ECC en hopen dat ze hebben kunnen bemiddelen met Expansys. Of rechtstreeks contact opnemen met Motorola en proberen beroep te doen op hun fabrieksgarantie.
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Er is blijkbaar niet direct iets te vinden voor repairs in België, maar er is wel een adres in Nederland. Misschien weten zij meer:
https://motorola-global-en-roe.custhelp ... ers/WE.pdf
'k Heb deze hier gevonden trouwens: https://motorola-global-en-roe.custhelp ... 669%2C8503
https://motorola-global-en-roe.custhelp ... ers/WE.pdf
'k Heb deze hier gevonden trouwens: https://motorola-global-en-roe.custhelp ... 669%2C8503