Geen SMS van Medion Mobile en Carrefour

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Het is nu de derde keer in een half jaar tijd dat ik meemaak dat ik geen sms-en meer ontvang die komen van het Base netwerk (Medion Mobile en Carrefour). Zelf ben ik klant bij Proximus.
Ik kan wel nog altijd sms-en naar de desbetreffende personen sturen en deze worden ook door effectief door hen ontvangen.

De vorige keren is het terug na veel poes-pas in orde gekomen. Maar nu lijkt dit niet zo te zijn en duurt het al anderhalve week.

Een correspondent heeft ondertussen per mail contact gehad met de helpdesk van Medion Mobile en die raden aan om een code in te toetsen + drukken op groene telefoontje + telefoon een halfuur afleggen
#21# + beltoets + telefoon een halfuur afleggen
Voordat ik dit doe zou ik graag eerst weten wat ik juist intik en is het ook zo dat ik als Proximus klant dit ook moet doen om een probleem om te lossen van Base? Of ligt het probleem bij mij en Proximus?

iemand een idee?
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Ondertussen zijn alle smsen van ruim een week ver vrijdag avond in 1 keer bezorgd geweest. Base met zijn klonen Medion Mobile en Carrefour heeft duidelijk een sms probleem.

Ik hou jullie verder op de hoogte als het nog eens voorkomt. Misschien merken jullie er een systeem in?
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Ik heb ook soms dat ik berichten van mijn vriendin (Mobistar) gewoon niet aankrijg op mijn Proximus SIM. Dus ik ben niet zo zeker of het probleem aan Base ligt.
De volgende keer dat het nog eens voorvalt zal ik zowel de technische dienst van Proximus als Mobistar contacteren en hier laten weten wat zij als verklaring (of uitvluchten) geven.
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

#21# heeft te maken met oproepdoorschakelingen:
Alle oproepen doorschakelen:
Activeren: **21*telefoonnummer# [zend]
Annuleren: ##21# [zend]
Status opvragen: *#21# [zend]

http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/helpdesk.php?id=7

Oplossing van het probleem weet ik niet, zeker ook regelmatig gsm's eens uitzetten (kan rare dingen doen als het lang aan staat).
Omgekeerd zou ik wel een tip kunnen geven, maar niet van toepassing hier (ter info dus): bij sms-problemen vanuit Proximus kan je '*R* in het begin van je sms zetten, én afleverrapporten in je sms-instellingen uitzetten. Dan krijg je een technisch rapportje terug voor die sms. Bij de andere operatoren weet ik niet of dat mogelijk is.
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”